Uitgerekend februari 2013

01-06-2012 14:48 3031 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kletstopic van de in februari 2013 uitgerekenden!

We zijn hier vertrokken :-)
Alle reacties Link kopieren
Koehandel Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ben zelf uitgerekend op 5-12-12:-)

Ik wens je een goede zwangerschap toe!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd! Zelf ook een februari 2012 mama en hoop dat jullie hier een leuke club dames krijgen om voor en vooral ook na de zwangerschap mee te schrijven.



Geniet van je zwangerschap!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd! Ik kwam er afgelopen maandag achter dat ik zwanger ben, van de tweede. Voorlopig is mijn uitgerekende datum 2 februari.



Vind jij het ook zo spannend? Ben zelf best wel bang dat het misgaat, dus zal blij zijn als ik iets verder ben!



Verder nog geen kwaaltjes, maar het is ook nog wel heel pril :)
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de felicitaties!



Jaa de eerste februari-uitgerekende is gevonden! Ik was al even bang dat dit topic een tijdje erg stil zou blijven, het is ook nog wel erg vroeg natuurlijk.



Ik vind het ook erg spannend ligura, er kan nog zo veel mis gaan. Maar daar ga ik niet vanuit, het heeft totaal geen zin om je druk te maken dus heb ik besloten dat ook niet te doen (klinkt dapper he?). Ik ben wel blij dat ik nu een verloskundigenpraktijk heb gevonden waar ze wel gewoon meteen (week 8) een echo doen, bij de meeste hier doen ze dat pas met 10-12 weken! Liefst bij 12 weken pas, zeggen ze dan ook nog. Ja fijn, loop je 2 maanden je af te vragen of alles wel goed zit..



Ik heb ook nog niet echt kwaaltjes, behalve pijnlijke en grotere borsten, een raar gevoel in mijn buik en een enorme gevoeligheid voor geuren. Mijn buren roken in de tuin en als er maar een roostertje open staat, word ik al misselijk.
Alle reacties Link kopieren
Hmmm...voorlopig zijn we met z'n tweeen :)



Ik heb toevallig vanmiddag ook de verloskundige gebeld. Bij ons maken ze een echo met circa 9 weken. Alleen we zijn in die week met vakantie, dus hoop ik ook op 8 weken in plaats van 10! Ik kan vanaf maandagochtend bellen voor een afspraak, dus zal proberen het gesprek in die richting te sturen ;) Plus, ik ben van plan om de combinatietest te gaan doen, dan heb je ook een extra echo met 12weken, dus dan heb ik de 'gewone' echo liever wat vroeger.



Qua angst dat het misgaat: ik weet nog dat ik bij de eerste daar ook heel erg bang voor was. Pas bij de eerste echo had ik toen een goed gevoel. Plus ik heb steeds zo'n ongesteldheidsgevoel (lage rugpijn, soort trekkend gevoel in je buik), en dat signaal vind ik zo verwarrend in combinatie met zwangerschap dat het mij aan het twijfelen brengt. Wat dat betreft (en dat zeg ik nu! moet je me straks horen....) zal ik blij zijn als de kwaaltjes beginnen, dan heb je wat meer het idee dat het 'echt' is. Bij mij dus ook nog geen pijnlijke borsten, geen misselijkheid, geen overgevoeligheid voor geuren, nada, niks.



Op welke datum heb jij de echo? En moeten we alvast een tabel maken (op de groei! :))?
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
Ha vivaatje, de derde zwangere! Welkom!

Wat grappig dat het bij jou in een keer raak was, dat was bij mij ook. Dat gevoel dat het te makkelijk gaat, herken ik ook. Maar je zorgen maken heeft sowieso geen zin.



Ik ga ook maandag bellen om me in te schrijven en een afspraak te maken. Raar hoor, dat dat allemaal zomaar kan omdat er een streepje op de test stond. Ik vind het nog erg onwerkelijk! Het is ook mijn eerste zwangerschap, misschien is het anders als je het al eens hebt meegemaakt?



Voor mijn vriend is het allemaal nog vreemder. Was hij net aan het idee van 'proberen' gewend, schiet hij in 1x raak. Dus sleep ik hem zeker mee naar de eerste afspraak. Als het allemaal goed is, kan hij leuk meekijken, en anders kunnen we samen treuren. Hoe staan jullie partners (indien aanwezig) erin?



Ik zal morgen een tabel maken, zit nu mobiel. Wat moet erin, vinden jullie? Naam, leeftijd, uitgerekende datum, hoeveelste kindje, bijzonderheden?
Alle reacties Link kopieren
Nu met tabel! :cheer:

Mijn teststrepen worden steeds donkerder. Vanochtend was 'ie al bijna even donker als de controlestreep. Erg leuk!
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden, ik denk dat ik mij hier ook mag melden. Gistermorgen getest (op dag 25 van cyclus dus erg vroeg) en zag toch echt een vaag streepje. Morgenochtend nog maar 1 doen en dan steek ik de komende weken echt mijn kop in het zand. Ik heb namelijk 2 maanden geleden een miskraam inclusief curretage gehad dus sta nu iets anders in de zwangerschap dan de vorige keer. Gelukkig heb ik al een gezond mooi mannetje rondlopen dat maakt een hoop goed!



Voor de tabel: 33 jaar, 2e kindje, uitgerekend 10 februari.



Koehandel, ligura en vivaatje gefeliciteerd :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Ja, ook ik meld me aan! 5 februari uitgerekend, eerste kindje, tweede zwangerschap, 29 jaar. Eerste keer was een miskraam, ook een curettage gehad. Dit keer weer in één keer raak. Vind het erg spannend, 1e echo staat op 22 juni gepland, dus nog drie weken geduld. Nu met vlagen een raar soort ongesteldheidsgevoel in m'n buik (zou erbij moeten horen), en een overgevoelige neus, qua geur dan ;).

Maar allemaal gefeliciteerd!!
Alle reacties Link kopieren
Ben ook benieuwd of jullie het al vertellen, ik kan zo slecht m'n mond houden! Nadeel bij mij is dat veel mensen weten dat we ermee bezig zijn, dus een antibioticakuur bij het afslaan van alcohol (wat ik dus normaal niet snel doe) is wel erg doorzichtig.. Ik doe er nu ook maar niet te moeilijk meer over, ondanks m'n voornemen om tot na de echo te wachten. Ouders/zussen en 1e graad vrienden vertel ik het gewoon.
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd dames!! :) Hier nog een februari-2012 mama! Het voelde als gisteren toen ik zelf het topic uitgerekend feb 2012 opende, nu bijna één jaar geleden. De tijd gaat zó snel...

Veel geluk!!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, geen actieve forumschrijfster Maar lees wel vaak mee. Nu ik zwanger ben vind ik het wel heel leuk om ervaringen te lezen en delen met vrouwen die ongeveer gelijk oplopen!



Ik ben 32, bijna 5 jaar samen met mijn vriend en sinds een jaar bezig om te proberen zwanger te worden. In december heb ik helaas een miskraam gehad met 7 weken. Daarna was het nog niet meer gelukt.



Nu 4 wkn 3 dgn zwanger en uitgerekend op 5 februari!



We durven er allebei nog niet vanuit te gaan dat het nu wel goed gaat. duimen heel hard.



Ik ga maandag eens bellen met de verloskundige. Vorige keer zei ze dat ik niet zo lang hoefde te wachten op eerste echo na de miskraam van december. Omdat ik waarschijnlijk wel ongerust aan een volgende zwangerschap zal beginnen. Hoop dat ze dat heeft opgeschreven in mijn dossier.



Hoop dat er veel zwangeren zullen volgen!
Alle reacties Link kopieren
Hallo.... Mag ik meedoen?

Gisteren een test gedaan,positief , ieeuuhh! Ben er op zijn zachtsgezegd nog ondersteboven van. Het is ons tweede kindje ( we hebben al een zoontje van 10 maanden) en we zijn in 3 weken geleden getrouwd. We hadden afgesproken dat we na de bruiloft rustig aan zouden gaan proberen... Ik had nooit gedacht dat het in de huwelijksnacht meteen raak zou zijn! Wat dat betreft een echte liefdesbaby ;)



Pff toch al 2 dames met een miskraam... Wat een ellende hè! Voor de geboorte van mijn zoontje heb ik ook een miskraam gehad met 11 weken. Wat een verdriet...



Ik ben overigens na mijn miskraam overgestapt naar een andere verloskundige. Was een hele goede keus en ik ga bij deze zwangerschap er weer heen. Zij hebben ook avond spreekuur en doen al met 8 weken een echo. Daarnaast zijn het gewoon vlotte meiden die je tenminste niet veroordelen als je wil blijven werken. ik werk fulltime, mijn man heeft zijn baan opgezegd en is thuis met de kleine.



Allee, het is een heel verhaal geworden... Jullie zijn ook de eerste met wie ik het deel! Voor in de tabel;

Leeftijd; 29

Kindje nr 2

Uitgerekend; 2 februari



Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd van een februari 2012 mama. Geniet er van!!!
Alle reacties Link kopieren
Zo, de tabel is geupdatet (via mijn mobiel, dus zeg het gerust als er een foutje in geslopen is). Gefeliciteerd en welkom nieuwe zwangeren :-D



Toch al een aantal dames die een miskraam hebben gehad... Dat lijkt me heel erg om mee te moeten maken. Ik ben er ook een beetje bang voor. Laten we hopen dat er in dit topic allemaal gezonde baby's worden geboren!



@Rainbow30, wat naar dat je een miskraam hebt gehad. Ik kan me goed voorstellen dat het dan anders voelt om zo pril zwanger te zijn, het is je goed recht om je kop in het zand te steken! Krijg je misschien eerder een echo vanwege de miskraam?



@Visje83: ik wil het eigenlijk aan niemand vertellen voordat ik een echo heb gehad. Ik denk ook dat ik het zelf dan pas geloof. Maar ik vind het wel moeilijk, zou het het liefst gewoon vertellen! Gelukkig woon ik in een grote anonieme stad, dus de kans dat iemand me bij de verloskundige ziet is klein. Maar dan maakt het ook niet meer uit, want dan doen ze meteen een echo.



@Puck1980, fijn dat je snel een echo krijgt. Ik kan me voorstellen dat je ongerust bent! Gelukkig is de kans op een miskraam niet groter dan normaal, als je er al een gehad hebt. Maar dat zullen ze je vast al verteld hebben en dat verandert natuurlijk weinig aan je gevoel.
Alle reacties Link kopieren
We zijn nog aan het dubben of we het onze ouders nu al willen vertellen. Vorige keer bij 6 weken gedaan en week later ging het mis. Was wel fijn dat ze t wisten toen ik de miskraam kreeg. Toch steun nodig. Maar toch... misschien wacht ik dit keer wel tot een eerste echo.



Wel lastig want mijn moeder ziet aan mijn oorlel als er wat aan de hand is bij wijze van spreken! Haha



Hoe doen jullie dat? Zijn jullie er al uit inmiddels??

Wachten of wel snel vertellen?
Alle reacties Link kopieren
Oh en hier ook nog bijna geen kwaaltjes. Beetje zere borsten maar niet heel erg. Vreemd gevoel in buik en af en toe beetje pijnlijk gevoel. Supermoe dat wel. Na werk een uurtje slapen op de bank, kan dan niet meer rechtop staan van de vermoeidheid.
Gefeliciteerd dames! Heel veel succes met de zwangerschap en hoop dat jullie een gezellig clubje gaan vormen

Hier ook een februari 2012 kindje, dus inmiddels alweer 16 weken verder. Tijd gaat snel hoor! Voor jullie het doorhebben is het zover
Alle reacties Link kopieren
@puck1980, na de vorige miskraam krijg ik dit keer ook eerder een echo. Mocht na 7wkn, maar omdat ik m'n cyclus niet helemaal weet heb ik de echo voor de zekerheid na 8wkn gepland. Dan zou het hartje zeker te zien moeten zijn als alles goed is.



Woensdag komt ook een dame van moedersvoormoeders langs. Ga net als vorige keer weer meedoen, ook omdat ik in m'n omgeving mensen ken die niet via de natuurlijke weg zwanger kunnen worden. Vorige keer een mooi boek (het grote geboorteboek) en een armband gekregen. Hopelijk kan ik dit keer langer meedoen.. Gaan jullie dat ook doen?
Alle reacties Link kopieren
@1eendje Gefeliciteerd met jullie huwelijk! En wat een leuk huwelijkscadeautje :-)
Alle reacties Link kopieren
Btw, vanmorgen zwangerschapstest nr 3 gedaan, had er nog 1 liggen, en kan 't nog steeds moeilijk geloven!!
Alle reacties Link kopieren
@koehandel wat ontzettend leuk om mezelf in een tabel te zien staan.. haha!! wat fijn dat het bij jou gelukt is zo snel om zwanger te raken. Echt super!



Ik ben best lang bezig geweest, een jaar. (niet lang voor mensen die de medische molen in moeten uiteraard.. en dat heb ik niet meegemaakt)



Die maandelijkse stress en teleurstelling die er toch wel is al probeer je dat niet te hebben is echt niet tof.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven