uitgerekend in december wie ook?

03-06-2016 11:03 484 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we weer verder



NaamLeeftijd1e, 2e..kindje Gestopt sindsGeslachtUitgerekende dataBijzonderhedenHelena630/352e03-2016meisje05-12-2016bevallen 01-12-2016Nijntje30/302e03-2016meisje19-12-2016bevallen 23-12-2016Lilly198035/461e08-2014meisje08-12-2016bevallen 07-12-2016Gatekeeper33/322ejongen09-12-2016bevallen 29-11-2016Duufje38/421e2013meisje13-12-2016bevallen 12-12-2016
Alle reacties Link kopieren
Jeeej daar zijn we!! Bedankt voor het maken van de tabel! Onze leeftijden zijn 35/46 en gestopt sinds augustus 2014
Alle reacties Link kopieren
Gevonden! Ben nu onderweg, we gaan het weekend aan zee doorbrengen. Maar zo weet ik ons volgende week te vinden .

Uitslag combinatietest was gelukkig erg goed, dus we vertrekken met een heerlijk gevoel. Tot over een paar dagen!
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel!



Duufje, wat fijn!



Voor de tabel:



Leeftijd: 32/33

1e kindje

Gestopt sinds 04.2015

Uitgerekend: 9-12-2016

Echo (controle 1e trimester) 07-06-2016



Tot schrijfs!!
Alle reacties Link kopieren
O wat fijn nu even een overzichtelijk schema. Ik ben 8 december uitgerekend. En over enkele dagen ga ik een combinatie test laten doen. Ik was 11.1 toen ze het geslacht konden zien, maar natuurlijk niet met 100 procent zekerheid. Dus tijdens de combinatietest gaat ze het nogmaals bekijken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb inmiddels ook de termijnecho gehad! Mooi bewegend kindje gezien ook mijn zoontje van 3 vond het erg leuk (hoewel het speeltafeltje met dokterspulletjes ook te gek was )

Mijn uitgerekende datum blijft 19 december. Ben nu bijna 12 weken.

Ik merk dat de misselijkheid sinds 1,5 week veel minder is, heerlijk! Nog wel erg moe.



Gister erg geschrokken want had met toiletgang ineens wat helderrood bloedverlies, maar ik weet bijna zeker dat het komt omdat m'n darmen totaal niet mee werken (geobstipeerd dus) vreselijk irritant! Vandaag gelukkig alleen nog een klein reste bruin verlies. Maar ook al kan ik goed relativeren waar het vandaan komt, ik was wel geschrokken (miskraam in het verleden...)



Voor de tabel:

Wij zijn 30/30

2e kind

19 december uitgerekend



Wij willen graag weten wat het geslacht wordt dus gaan rond 15 weken een pret echo laten maken. Ik weet eigenlijk niet of het al te zien was met de termijn echo met 11 weken, niet aan gedacht om te vragen
Alle reacties Link kopieren
@Laura dat is al snel met 11 weken hoor. Ik ben ook ontzettend nieuwsgierig, ik moet nog een geslachtsbepalingsecho inplannen. Mijn verloskundige praktijk doet dat niet, pas bij de 20 weken echo.



@Duufje hoe was je weekend?



@hier, dochter heeft sinds woensdag buikgriep, ik heb nog nooit zoveel was gehad. Ze heeft echt flink last van haar buikje dat is zo zielig. En sinds vandaag heb ik t ook.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal,



ik heb een prima weekend gehad. Het was alleen een beetje koud op de plek waar wij waren. Maar gelukkig wel droog en zonnig, dus niets te klagen.



Wij willen het geslacht ook weten (ik vooral eigenlijk, mijn man maakt het niet zoveel uit), maar wachten tot de 20 weken echo. Ik ben onder behandeling en controle in het ziekenhuis en heb niet zoveel zin om speciaal en alleen voor de geslachtsbepaling alsnog naar een 'gewone' verloskundige te gaan. Dus we hebben een beetje extra geduld nodig. Als ze het voor die tijd toevallig een keer kunnen zien, zou dat wel fijn zijn natuurlijk, maar ik kan wel wachten denk ik.

Afgelopen vrijdag hebben we nog heerlijk lang naar ons kindje kunnen staren. Hij/zij wilde niet stilliggen, dus de nekplooimeting duurde 3 kwartier... was voor ons geen straf. En dan ook nog eens een goede uitslag, dus wij waren (en zijn natuurlijk) echt dolblij.

De kans op down was 1:858 en op trisomie 13 en 18 beiden iets van 1:5700



Ik voel me verder ook prima. Misselijkheid is sinds een weekje eigenlijk helemaal over en ik krijg ook weer wat meer energie. Vind het nog steeds een vreemd idee dat ik echt zwanger ben. Je ziet nog helemaal niets, ben ook nog niets aangekomen. Heb wel het idee dat ik 's avonds een beetje uitzet, maar dat is alles.

Ik val gelukkig niet meer af, ben de eerste paar weken ongeveer 4 kilo afgevallen. Is niet zoveel, maar ik was al behoorlijk slank, dus kon het eigenlijk niet hebben. Maar over een tijdje ben ik misschien wel blij met die extra 'marge' .



@Nijntje: een herkenbaar probleem. Ik kan al vanaf dat ik 6 weken zwanger ben niet fatsoenlijk naar het toilet en er zit ook vaak bloed bij. Wat bij mij wel helpt is lactulose siroop. Weet niet of je dat al hebt geprobeerd? Wordt ook aangeraden door verloskundigen. Het is niet te drinken, maar helpt wel. Gewoon bij de drogist verkrijgbaar. En aambeienzalf, niet te vergeten... ook belangrijk.



Gatekeeper, beterschap voor jou en je dochter!



Nog een aanvulling voor de tabel: onze leeftijd is 38/42 en we zijn sinds 2013 bezig geweest om zwanger te worden.
Alle reacties Link kopieren
@Meivo hoe was je echo?



@hier ik heb vandaag een extra echo gehad, ik werd vannacht wakker met flinke buikpijn. Maar gelukkig alles goed met de kleine. Lag lekker te spartelen en te duimen. Die buikkrampen hebben wss te maken met die buikgriep. Ben nog niet helemaal hersteld maar t gaat de goede kant op. Dochter is inmiddels beter en gelukkig weer haar vrolijke zelf. Wat een ellende als ze zo klein en zo ziek zijn.



@Duufje dat is een hele mooie uitslag zeg. Weer een geruststelling.
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames!

Mag ik nog met jullie meeschrijven?



30/35, 2e kindje, gestopt sinds maart 2016, ud 5-12-2016, pretecho voor geslacht 20-6, 23-6 pas bekend dmv gender reveal taart.
It's better to arrive late, then to arrive ugly.
Alle reacties Link kopieren
Tip voor constipatie;

Roosvicee laxo, is prima te drinken!

Succes!
It's better to arrive late, then to arrive ugly.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de tips! Probeer al veel met voeding op te lossen (smorgens lauw water drinken, kiwi's en pruimen eten etc) maar ga ook nog lactulose halen! Dat had ik op het einde van m'n 1e zwangerschap ook en werkte inderdaad wel goed!



@gatekeeper: wat zul je geschrokken zijn zeg van die krampen! Maar gelukkig is alles goed



@Duufje: heerlijk dat die misselijkheid minder is he! Aan mij zie je inmiddels al wel dat ik zwanger ben, maar dat komt denk ik omdat het de 2e is want bij m'n 1e zag je toen nog niks, terwijl ik nu al echt een buikje heb!



*Wij zijn trouwens gestopt in maart 2016 (was heel snel zwanger deze keer), en ik heb 29 juni pretecho voor geslachtsbepaling!
Alle reacties Link kopieren
Helena welkom! Fijn dat het zo snel raak was bij jullie Bij jou dus ook Nijntje, fijn zeg!!



Wij hebben volgende week 15 juni een pretecho waarbij ze ook gaan kijken of ze het geslacht zien, spannend!!



Zijn jullie al aan het kijken voor de babykamer? Wij weten al een tijdje een serie die we echt heel mooi vinden, we gaan het volgende week bestellen samen met de kinderwagen!



Hier ook een stuk fitter sinds 2 weken, zo fijn. Misselijkheid is weg. Mijn trek is weer gewoon zoals voor de zwangerschap, gelukkig ook niet overdreven veel trek! Bij mij zie je ook nog niets. Hoe snel had jij bij de eerste Nijntje dat je wat aan je buik zag? Vind het soms (/vaak) nog zo onwerkelijk dat er echt een baby in mijn buik zit Vandaag precies 14 weken , ik vind het zo heerlijk het gevoel van zwanger zijn, ben gewoon zo heppie



Duufje fijn dat de combinatietest goed was. Je hoeft voor een pretecho en geslachtsbepaling niet naar een verloskundige he. Je kan gewoon naar een echopraktijk die zo'n echo eenmalig doen. Duurt een kwartier ofzo, zo gepiept, niets geen inschrijven ofzo maar waarschijnlijk wil je toch gewoon wachten tot de 20 weken echo. Ik kan dat echt niet. manlief zei dat eerst ook en ik had echt zoiets van haha, wil het zoooo graag weten!!



Gatekeeper schrikken zeg van je buikpijn, fijn dat je gelijk gerustgesteld kon worden. Hoe gaat het nu inmiddels? Buikgriep is echt verschrikkelijk!
Alle reacties Link kopieren
Haha Lilly, had het er toevallig gisteren met mijn man over. Of we toch niet een pretecho moesten doen bij 16 weken. Ik was er eerst heel stellig over dat ik best kan wachten tot 20 weken, maar begin nu toch wel erg nieuwsgierig te worden. Dus misschien ga ik inderdaad wel een afspraak maken. Zag ook dat het geen reet kost (35 euro), dus dat is ook geen argument. Eigenlijk ben ik al overtuigd :-)



Babykamer moet bij ons eerst nog gecreëerd worden, wij hebben nu maar 1 slaapkamer. Verbouwing staat gepland voor net na de bouwvak, dus eerst dat maar. Daarna ga ik me bezighouden met de meubels. Wel jammer hoor, zou het liever eerder klaar hebben. Maar genoeg te doen voorlopig in elk geval. Ik heb een handige man en hij wil wat dingen zelf maken en inbouwen, dus we hebben niet zoveel nodig denk ik. Kinderwagen ga ik 2dehands zoeken waarschijnlijk, het zit niet in de planning dat we die vaker dan 1 keer gaan gebruiken dus dan vind ik dat goed genoeg.



Ik merk dat mijn buik 'anders' is als ik op m'n rug lig. Ik ben nogal slank en voorheen had ik echt zo'n ingevallen buik als ik plat lag. Dat is nu niet meer. Maar zwanger lijkt het toch echt nog niet :-). Maar dat komt ongetwijfeld. Mijn mannelijke collega riep vanochtend heel verbaasd (hij had het nog niet eerder gehoord) "moet DAAR een baby in zitten?" terwijl hij met enorme ogen naar mijn buik wees... dus...



Fijn dat je echo goed was Gatekeeper, je zult wel geschrokken zijn. Buikgriep is echt waardeloos, hoop dat je je beter voelt inmiddels.



Welkom helena! Woon jij in het buitenland soms? Niet echt een oerhollands gebruik namelijk, een 'gender reveal taart' . Hoewel ik het wel om me heen hoor zo nu en dan.
Alle reacties Link kopieren
Duufje; Hihi ik woon in limbabwe (Limburg). Het is hier inderdaad niet gebruikelijk zo'n taart, maar vriendinnen hebben me overgehaald. Ik had zelf zo'n taart gemaakt voor een kennis en dat was wel erg leuk! Eigenlijk ben ik er zelf wat te nuchter voor, maar ach. Wordt vast leuk.



Lilly; het is onze tweede dus babymeubels hebben we al. De babykamer is nu in gebruik door rommel en kledingkasten en die moeten dus nog verhuizen. Geen haast.



Mijn buik is dus ook al goed aanwezig. Ik zie er al echt zwanger uit en voel de baby ook af en toe bewegen! Heel anders dan bij de eerste inderdaad. Maar wel superleuk!



Kwaaltjes zijn nu ook aant minderen. Bijna 15 weken nu!



Waar wonen jullie ergens??
It's better to arrive late, then to arrive ugly.
Alle reacties Link kopieren
Pretecho: Wij hebben 27 juni de pretecho staan. Ik kan echt niet wachten op de 20 weken echo. Ik probeerde t nu al via de nub-theorie, maar met de termijnecho was de nub nog niet te zien. Ik heb ook echt geen voorgevoel. T maakt me ook niets uit. Een meid is makkelijker, want dan kunnen we een hoop doorschuiven en is t een knul dan zijn we gelijk klaar.



Babykamer:Na de geslachtsbepalingsecho gaan wij kijken voor een babykamer en gaan we beginnen met verbouwen. Normaal dan schuif je alles door maar helaas is de oudste ook nog een baby haha. Kinderwagen moet ik ook veranderen naar een duo wagen. Dochter is dan 15 mnd en ik durf niet te zeggen of ze dan al loopt. Daar baal ik wel een beetje van want ik heb zo'n mooie wagen.



@Helena zo'n gender reveal taart lijkt me ook leuk maar dan moet jezelf ook nog een aantal dagen wachten tot je t geslacht weet.



Buik: ik heb ook een aardig buikje al, nu zeggen ze dat je t sowieso bij de tweede sneller ziet en ik was nog niet helemaal slank door de vorige.
Alle reacties Link kopieren
O en ik kom uit de buurt van Rotterdam
Alle reacties Link kopieren
@Lilly bij mij begon je het te zien vanaf een week of 15, ik kan me herinneren dat ik toen voor positie broeken ben gaan shoppen, en die draag ik nu al vanaf 9 weken omdat ik de druk op m'n buik niet prettig vond.



Wij hebben ook alle spullen al van de 1e, blij dat ik al die zooi straks weer kan gebruiken haha, ligt allemaal zooo in de weg in de berging.

Het enige wat we nieuw 'moeten' kopen is een co-sleeper en een 2e kinderstoel en ik heb al mooie dekentjes enzo gezien dus het zal daar vast niet bij blijven haha.



Wij wisten bij de 1e niet wat het geslacht was, dus op zich hebben wij ontzettend veel unisex kleurtjes, dat komt nu goed uit! Mocht het nu een meid worden ga ik toch heus wel een meiden-touch toevoegen en als het een jongen is ben ik ook blij want dan kan ik alle leuke kleertjes enzo nog een keer gebruiken! Afine, hier ook absoluut heen voorkeur voor geslacht.
Alle reacties Link kopieren
Ps.. Nubtheorie zegt meisje hier. Gevoel ook. Dus als die taart straks blauw is dan val ik flauw! Haha!



(We hebben al een meid van 2)

Duo wagen wel gekocht want het is een luiwammes. Mima kobi. Ideaal! Past door normale deur!
It's better to arrive late, then to arrive ugly.
Alle reacties Link kopieren
Haha Helena dat van luiwammes herken ik wel! Onze peuter is 3, maar wil ook vaak nog in de buggy. Tegen de tijd dat de baby komt is ie 3,5 ik zit te denken om toch nog zo'n meerij plaatje te kopen voor achter de kinderwagen zodat ie daarop kan staan als het moet.



De nub-theorie kende ik niet, als ik naar onze echo foto kijk zie ik een meisje aan de hand van die theorie. En de Chinese kalender zegt ook meisje. Maar goed vorige zwangerschap dacht iedereen dat het een meid werd en iedereen was erg verrast toen ik een zoon kreeg, geweldig!
Alle reacties Link kopieren
Nou Helena, daar zat ik mooi naast dan... Hoewel, Limburg is voor mij ook bijna buitenland

Ik zou het niet kunnen hoor. Zodra de echoscopist het weet, moet ik het ook weten denk ik. Wil dan niet ook nog eens wachten op een taart.



Ik heb ook een afspraak gemaakt voor een pretecho hoor. Moet nog een bevestiging krijgen, maar zal in de 16e week van mijn zwangerschap zijn. Over 2,5 week dus ongeveer. Het is ineens helemaal gedaan met mijn geduld. Ik wil het weten! En mijn man is ineens nog bijna ongeduldiger.



Ik woon ergens op de Veluwe overigens.
Alle reacties Link kopieren
Zo Pinkpop is voorbij en ik lig even uit te zieken op de bank. Baaldag vandaag. Was flink verkouden het hele weekend en vind dat ik wel een dagje rust verdient heb nu.

Gisteren garage opgeknapt; geverfd en betegeld, heel blij mee! Extra ruimte creëeren voor de kids!



Komende maandag de pretecho en de woensdag de taart. Verheug me erop! Ik kan verrassend goed wachten dit keer. Wellicht omdat ik gewoon heilig overtuigd ben van een meisje en het spannende er daardoor al een beetje af is.... Vandaag ga ik de 16e week in, dat betekend laatste week van moeders voor moeders.
It's better to arrive late, then to arrive ugly.
Alle reacties Link kopieren
Dat schiet al lekker op dus Helena.

Genoten op Pinkpop? Een dagje rust heb je wel verdiend daarna... Ik ging daar jaaaaaren geleden altijd heen, maar ben er al zeker 15 jaar niet meer geweest. Trekt me ook niet meer. Veel te massaal geworden voor mij. Ik moet niet meer zoveel hebben van mensenmassa's.



Pretecho wordt 07-07. Ben dan ruim 17 weken. We konden niet eerder een vrij moment vinden in onze agenda's helaas. Nou ja, die week langer wachten komt wel goed. Tijd gaat zo snel.
Alle reacties Link kopieren
Wel genoten van de gezelligheid en muziek ja, maar omdat ik zo verkouden ben, hooikoorts er bij heb en ook nog zwanger ben, is het me erg zwaar gevallen dit keer. Was voorlopig ook de laatste keer. En ik ben ook wel klaar met die mensenmassa inderdaad. Omdat ik zo kort bij woon, wordt hier altijd de hele buurt afgezet en kun je maar beter geen plannen hebben waarbij je snel thuis weg moet of terug thuis moet zijn... Jeetje wat een drukte.



7-7 is ook al snel toch!? Duufje! Heb je een voorgevoel over het geslacht? Gaan jullie ook het kamertje ernaar inrichten alsin een echte jongens of meidenkamer?



Wij wel, maar niet extreem. Bij een meisje komen er meer pasteltinten en bloemen en bij een jongen meer geometrische vormen en dieren.



Dit keer hoeven we geen meubels aan te schaffen, dus vind ik dat ik wat meer mag besteden aan de aankleding van de kamer! Haha!

Ik heb een dekbedje gezien!!! Oooohhhh helemaal verliefd op! Maar oefffff 104,- voor deken en hoeslaken
It's better to arrive late, then to arrive ugly.
Alle reacties Link kopieren
Wat balen Helena dat je niet lekker was!

Ik ben nog nooit op Pinkpop geweest maar kan me voorstellen dat het vermoeiend was! Ik ga ieder jaar naar Mysteryland omdat dat bij mij om dr hoek is (woon dus in de Haarlemmermeer). Maar dit jaar niet want in augustus met 24 weken zie ik die mensenmassa ook niet zo zitten.



Ik zit momenteel midden in een verbouwing van m'n huis, dus woon nu half bij m'n ouders en schoonouders, met de hele dag m'n dwarse peutertje om me heen want ik heb vakantie, pff dat kost me ook meer energie dan ik dacht! Hopelijk eind vd week weer naar ons huis.



Ohh ja die lieve dekentjes enzo allemaal! Ik kijk er ook verlekkerd naar hoor maar nog even wachten tot de pretecho, want wil voor een meisje wel echt iets liefs (niet perse roze). Verder nog geen idee eigenlijk wat ik met het kamertje ga doen, het is nu nog helemaal blanco want de hele bovenverdieping is gestript dus kan er alles mee doen wat ik wil.



Ik ben trouwens de laatste dagen weer misselijk echt vervelend, ik dacht dat het nu weg zou blijven!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven