uitgerekend in november 2012

16-03-2012 15:39 2167 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het vervolg op:

november 2012

We hebben een algemeen account, zodat we met meerdere de tabel bij kunnen werken.





Lin0230 okt1eMEISJEjipsie3117-10-2012!!3+4 2 JONGENSBessie85262 nov3e MEISJE Gorgi372 nov2e JONGEN Rodina263 nov2e JONGETJEZeelinde273 nov1e MEISJEAisee237nov1eJONGENPriempje309 nov2e MEISJETienofozz3313 nov1e:JONGEN Bowie79-14 nov2eJONGENPanda_jet3318 nov1+2 2 JONGENSMiepie112419nov1e JONGENBoschbolleke3021 nov1e JONGETJE Tess_292922 nov1e MEISJESipie3824 nov3eMEISJESuuzzz3126 nov1eMEISJEOh_life3528 nov2eJONGETJEMambo25 nov2eJONGETJELislislislis-20 nov1e MEISJE





Schrijven helaas niet meer mee door MK



Huismussie

Klavertje

Purple Flower

Kimmake

Muis

Limoenchi

Tiepetje



We wensen jullie veel sterkte..





Wijzigingen voor de tabel, graag in dikgedrukte letters



Voor de mobiele forumers onder ons,

kun je dik gedrukt doen door de tekst maken door:

[b.] Hier de tekst [/b.] (maar dan zonder de punten
Rowe, oh idd toevallig en super leuk ik ben ook 17nov uitgerekend ( tenminste als dat donderdag bij de termijnecho niet veranderd)

Ik ben er inmiddels achter gekomen dat die onzekerheid altijd blijft. Nu heb je het over 12 weken, maar als je de 12weken doorstaan hebt dan begin je met de onzekerheid van de 20 weken echo en of alles wel gezond is. Met 20 weken voel je je kindje bewegen en dan ga je daar weer op letten van voel ik hem wel goed of waarom is hij vandaag rustig ik heb hem de hele dag maar 1 keer gevoeld haha. Dus ik heb besloten te genieten



Boschbolleke, ik snap heel goed dat je nu denkt van pffff laat alles zo snel mogelijk voorbij gaan. Het is echt niet leuk ik weet het. Maar het is wel een soort van bevestiging dat alles goed gaat ( ik weet het een dooddoener ) en je bent er bijna. Over een paar weken wordt het al minder en gaat er zelfs al over. En als je straks een echo hebt en een kindje Ziet rondzwemmen dan denk je echt niet meer aan je misselijkheid



@lage bloeddruk, heb ik altijd al gehad ook voor mijn zwangerschap. Daarom ook ik onbewust mijn eten erg zout. Mijn lichaam heeft het gewoon nodig. Ik zou idd ook veel dropjes eten..en lekkere zouten krackertjes of zo. En niet te snel op staan als je op de bank zit of in bed ligt.
Alle reacties Link kopieren
@v
Alle reacties Link kopieren
Nou ja wat is er aan de hand hier met mijn posts vandaag?!!



@v&o je hebt ook helemaal gelijk. Ik moet ook helemaal niet zeuren. Het werkt duidelijk allemaal maar behoren hier, dus waar heb ik het over!



En kan jij wel gewoon functioneren met zo'n lage bloeddruk dan? Mijn baas wil me absoluut niet op de werkvloer hebben zolang mijn bloeddruk zo laag blijft. En dan kan die nog verder gaan zakken volgens de vk.
Alle reacties Link kopieren
gelukkig dat er meer emdien zijn met wat lichte afscheiding.

Wij hebben komende dinsdag onze eerste echo... zo spannend !!! En donderdag dus voor een paar van jullie ook heel spannend!



Ik moet ook de hele dag blijven eten anders word ik weeig in mijn maag. Blijven eten gaat goed alleen krijg ik van sommige dingen een vieze smaak op mijn tong.



@Tess gefeliciteerd !
Boschbolleke, je zeurt absoluut niet hoor..ik heb me ook 2 weken misselijk gevoeld waarvan 3 dagen echt overgeven en niks eten de hele dag. Het is echt niet leuk en op sommige momenten heb ik zelf ook gedacht van " jeetje waar ben ik aan begonnen" of " waarom wilde ik in godsnaam zwanger worden" terwijl je diep van binnen hartstikke blij bent met je baby'tje in je buik. Ik begrijp je echt helemaal hoor en dat de roze wolk er nog niet is snap ik ook volkomen. En ik vind dat je gewoon mag zeuren en klagen hoor



Tiepetje, spannend dinsdag de echo
Oh en over bloeddruk.. Ik ben momenteel werkloos ( contract niet verlengt) dus ik zit eigenlijk de hele dag thuis en ben druk aan het solliciteren. Mijn contract werd niet verlengt toen ik 6 weken zwanger was dus toen had ik eigenlijk nog niet echt kwaaltjes. Dus ik kan niet zoveel zeggen over het functioneren.
Alle reacties Link kopieren
Dank v&o, doet me goed!



@ tiepetje: ja je smaak is echt anders nu hè. Zo gek! Veel plezier bij de echo dinsdag!! Wat lijkt me dat toch leuk/spannend/bijzonder!



Oh en wat balen van je baan zeg! En nu? Verder solliciteren of lukt het met het salaris van je man?
Alle reacties Link kopieren
Dikke dikke knuffel voor muis. Oh meid toch. Voor jou zat er ook al een behoorlijk traject aan vooraf toch? Hopelijk kunnen jullie het een plekje geven en straks met nieuwe moed er tegen aan. Al zal dat heus wat tijd kosten. Sterkte voor jou en muisman.



Afscheiding: is volgens mijn gyn normaal dat je tijdens zwangerschap meer afscheiding hebt. Maar opletten op geur. Bovendien heb ik af en toe wat bruin of roze afscheiding. Moest ik me niet druk om maken. Pas bij buikpijn en helder bloed is er iets mis. Lastig die onzekerheid, maar ik probeer dit in mijn hoofd gewoon te herhalen.

En hoe stom het ook is. Met 6 weken kan het mis, met 12, met 18, met 30 en zelfs met de bevalling of als kindje al paar jaar oud is. Er is geen zekerheid meer. Maar we kunnen alleen genieten. Genieten dat het ons is gegund dit NU mee te maken. (ook dit moet ik vaak herhalen hoor.) Dus dat doe ik zoveel mogelijk nu.



Dat wil ook zeggen dat pandaman en ik nu na de echo ook echt iedereen willen vertellen wat er allemaal voor moois gebeurd nu. Gisteren bij vrienden geweest, die wisten dat het bij ons niet zo makkelijk ging en zelf net hun 2e kindje hebben gekregen. Oh wat was dat leuk om te vertellen. "ik ben zwanger" Oh en het zijn er 2. Hahaha.

Dit weekend overige familie en dan eind komende week op ons werk allebei. Week erna 12 weken echo.

Maar als het nu mis zou gaan, ben ik blij dat iedereen weet waarom we dan eventueel zoveel verdriet zouden hebben.



Op naar meer mooie echo's!!!!



Oh en ik wil ook wel helpen met de tabel. (Genoeg geoefend in 'niet zwanger na 6mnd (of langer)')
Alle reacties Link kopieren
Oh wat leuk dat jullie het gaan vertellen nu aan iedereen panda! En dan idd dat het er twee zijn!! Zo bijzonder! Geniet er maar van!
Alle reacties Link kopieren
Jaa!! Hier een genietberichtje!



Een goede eerste echo! Een kloppend hartje en helemaal volgens schema! Zo opgelucht en blij nu! Het lijkt wel of ik nu pas zwanger ben

Genieten van een zwaaiend armpje en een omdraaiend spartelend wormpje.. Heel schattig! Nu al zin om het over heel veel maanden echt te zien.

Ben nu 10+3, dus tabel blijft hetzelfde. Had je mijn mailtje trouwens gezien miepie
Alle reacties Link kopieren
En tess! Ook gefeliciteerd! Leuk hè! Ik lag er waarschijnlijk op hetzelfde tijdstip als jij... ;) 9 uur?? ;)



Fijn om te weten dat er zo'n hummeltje lekker beschermd en weggestopt in je buik zich lekker een plekje aan het vinden is.



Ik heb het gisteren ook aan twee vriendinnen verteld.. Ook echt fijn. Wilde het graag kwijt en ook kunnen delen als het niet goed bleek te zijn. En meteen twee keer oppas erbij ;)



Panda, veel plezier ermee! En ben het eens met die onzekerheid. Misgaan kan het altijd. Maar zo bescherm je je natuurlijk wel voor een eventuele teleurstelling! Nu niks beschermen van mijn gevoelens. Nu is het er en kan ik genieten! :D
Alle reacties Link kopieren
@ Tienofozz ook jij gefeliciteerd !!ooooh wat zul je blij zijn !!

@ Panda veel plezier met vertellen !
Alle reacties Link kopieren
Fijn Tienofozz en Tess!! Goed het weekend in zo!



Ik ben net op intake geweest bij vk. Fijne dame, leuk gesprek. Flink veel vragen gesteld over krampjes, moeheid, wat niet en vooral wél te eten! Vooral dat laatste erg belangrijk voor mij, haha, snakte naar een broodje paté! En dat mocht gewoon af en toe.



Nu nog 3 daagjes voor echo en hopelijk mag ik dan ook een hartje in de tabel. Wel dit weekend nadenken over combinatietest ofniet..... moeilijke beslissing vind ik dat hoor. Feitelijk is de vraag: zou ik het kindje laten weghalen als ik wist dat het gehandicapt zou zijn.....



Hebben jullie daar al gedachten over?



Goed weekend allemaal!!
Alle reacties Link kopieren
Shit, net bij toiletgang wat roze/bruine afscheiding. Paniek slaat gelijk weer toe :( Zijn er meer mensen die dit rond 11/12 weken ook hebben???
Alle reacties Link kopieren
@ Limoenchi, spannend, ik ben een dagje na jou aan de beurt, kan niet wachten !

@ Aisee, ik heb 2 dagen lichtbruine/gelige afscheiding gehad, is nu weer over... irritant he dat dat weer onzekerheid geeft...

Combitest doen wij niet, geeft geen 100%zekerheid en word er denk ik juist onzeker van...
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie felicitaties! Nu op naar de familie om het te vertellen.

Jullie ook een heel goed weekend limoenchi en tiepetje.. Na het weekend weten jullie meer! Echt fijn is dat hoor. Nu gewoon leuke plannen maken en je niet te veel zorgen maken!



Aisee; wat bruinige afscheiding is echt niet erg hoor! Pas als het echt rood wordt en een beetje menstruatieachtig begint te worden zou ik me zoren maken en rust zoeken. Ik las ergens dat er rond 12 weken ook een soort prop voor je baarmoeder komt die hem afsluit? Ofzo. Dus als je baby iets te veel beweegt of er is nog oud bloed in je baarmoeder dan komt dat er nu nog uit. Misschien is je baby gewoon heel netjes aangelegd?? ;)



En pandajet, veel plezier met genieten.



Over de combinatietest.. Ik dacht eerst van niet. Inderdaad.. Als je een hoge kans hebt, laat je het dan weg halen. Ik waarschijnlijk niet (denk ik nu..) maar aan de andere kans, je kunt je er misschien meer op voorbereiden als je weet dat je een hoge kans hebt? Dus dat laatste zou een reden zijn om het wel te doen.



Anyway.. Ik wil er eigenlijk ook niet teveel over nadenken en gewoon erop vertrouwen dat het goed komt..
Wat vreselijk muis. Heb zo met je te doen. Zou me geen raad weten in jouw situatie. Wens jullie veel sterkte en veel steun aan elkaar toe.



@De dames die een goede echo hebben gehad; van harte!



@aisee: Heb je nog steeds last van bruin/roze afscheiding? Hoop dat het eenmalig was en dat je nu weer wat geruster bent. Check het zelf ook nog elke keer als ik naar het toilet ga.



Zelf had ik al even niet meer geschreven. Dit kwam grotendeels door de onzekerheid. Blijft elke dag zo spannend en kan bijna niet wachten op de volgende echo op 1 mei. Ondanks dat ik met 6 weken al een hartje heb gezien ben ik weer dringend op zoek naar bevestiging dat het nog steeds goed zit. Als ik dan die verhalen van sommige meiden lees schrik ik behoorlijk. Zelfs het hebben van klachten is niet zaligmakend.



Over klachten gesproken, ik word steeds misselijker. Had ik er eerst nog met vlagen last van en dan vooral bij vieze geurtjes, op dit moment ben ik soms dagen de hele dag ziek en ren ik naar het toilet. Op dagen dat het beter gaat heb ik wel constant een weeig gevoel. Gelukkig weet mijn leidinggevende al een tijdje dat ik zwanger ben dus ze begrijpt waarom ik op dit moment niet zo heel erg productief ben.



Leef nu gewoon van dag tot dag. De verdere planning komt wel na de volgende goede echo.



Ten slotte wil ik de meiden die komende week hun echo hebben alvast heel veel succes wensen!
Alle reacties Link kopieren
@suuzzz vervelend dat jij je nu ook minder voelt. Aan de andere kant wel een bevestiging dat het juist goed zit!? Zo zie ik het maar. Maar blijft lastig om mee om te gaan vind ik. Vandaag weer zo'n dag dat ik constand kokhals en/of overgeef en van gekheid niet weet wat ik moet eten. Maar ook aan dit komt een eind denk ik dan maar!
@boschbolleke Vandaag gaat het gelukkig wel redelijk. Heb vroeg genoeg en vaak genoeg gegeten. Hopelijk knap jij nog een beetje op later vandaag. Zo zonde van het weekend als je je zo beroerd voel! Bij mij gaat het fout als ik langer dan 2 a 3 uur niets eet. Komt dan ook de rest van de dag niet meer goed. Normaal gesproken at ik nooit tussendoortjes maar heb gisteren met boodschappen doen flink ingeslagen met de energierepen. De warme maaltijd smaakt me trouwens helemaal niet. Eet nu maar extra veel fruit want groentes krijg ik niet naar binnen.
Alle reacties Link kopieren
@suuzzz nee komt vlg mij idd niet meer goed hier vandaag helaas... Morgen weer een dag!

En die avondmaaltijd is ook lastig ja, van alles een klein beetje is telkens mijn idee! Dat werkt voor mij iig wel. Alleen koken is ook echt niet te doen hoor! Lang leve mijn lief die dit nu allemaal voor me doet
Alle reacties Link kopieren
@Limoenchi succes met de echo vandaag, ik duim voor je !!

Wij mogen morgen... ben nu al zooo nerveus...!
Alle reacties Link kopieren
is er trouwens tegen jullie iets gezegd over een volle/lege blaas bij de echo? bij mij niet?
Boschbolleke, hoe gaat het vandaag met je? Hoeveel weken ben je nu precies? Ik was zaterdag ook echt misselijk ( en overgeven) maar sinds 2 dagen weer goed. Mijn misselijkheid is erg raar heb het om de 1 of 2 weken telkens 1 dag laat van. Maar dan en ik ook de hele dag aan het kokhalzen en niks eten.



Suuzz, bij mij is ook hetZelfde als ik maar op tijd eet dan gaat het goed. Als ik mijn maag al een beetje voel rommelen gelijk wat eten anders gaat dat om in misselijkheid.



Tiepetje, bij mij is er ook niks gezegd over een lege of volle blaas. Maar ik heb wel een brief meegekregen Mss dat het daarin staat. Zal zo even kijken.



Ik heb donderdag de echo..super spannend!!
Alle reacties Link kopieren
Dank tiepetje! Ben echt de uren aan t aftellen, ben pas einde van de dag aan de beurt. Dit weekend ineens en voor t eerst beetje bruine afscheiding... wordt er zo onzeker van. Manlief (!) heeft me vervolgens gerustgesteld met info uit de boekjes die we hebben: zo lang het niet helderrood en veel is, vooral rustig blijven. MAar goed, we weten allemaal dat dát nu net zo moeilijk is. Daarom hoop ik over 7 uur wat meer rust in mn kont te hebben!!



Over volle/lege blaas: echocentrum hier zegt dat ze tot 12 weken inwendige echo doen, dus dan blaas leeg. Ben benieuwd hoe dat is, had toch zo'n (romantisch) beeld in mn hoofd van ontbloot buikje, koude gel erop en dan een mooi zwatr/wit plaatje.....



Nou, stort me weer even op mn werk en laat jullie vnvd of morgen iets weten.
Spannend limoenchi.. Het nadeel van eind van de dag aan de beurt zijn..de tijd kruipt zeker voor je.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven