uitgerekend in november 2012

16-03-2012 15:39 2167 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het vervolg op:

november 2012

We hebben een algemeen account, zodat we met meerdere de tabel bij kunnen werken.





Lin0230 okt1eMEISJEjipsie3117-10-2012!!3+4 2 JONGENSBessie85262 nov3e MEISJE Gorgi372 nov2e JONGEN Rodina263 nov2e JONGETJEZeelinde273 nov1e MEISJEAisee237nov1eJONGENPriempje309 nov2e MEISJETienofozz3313 nov1e:JONGEN Bowie79-14 nov2eJONGENPanda_jet3318 nov1+2 2 JONGENSMiepie112419nov1e JONGENBoschbolleke3021 nov1e JONGETJE Tess_292922 nov1e MEISJESipie3824 nov3eMEISJESuuzzz3126 nov1eMEISJEOh_life3528 nov2eJONGETJEMambo25 nov2eJONGETJELislislislis-20 nov1e MEISJE





Schrijven helaas niet meer mee door MK



Huismussie

Klavertje

Purple Flower

Kimmake

Muis

Limoenchi

Tiepetje



We wensen jullie veel sterkte..





Wijzigingen voor de tabel, graag in dikgedrukte letters



Voor de mobiele forumers onder ons,

kun je dik gedrukt doen door de tekst maken door:

[b.] Hier de tekst [/b.] (maar dan zonder de punten
Alle reacties Link kopieren
Sorry voor de spel fouten,getypt op de telefoon.
Alle reacties Link kopieren
Boschbolleke en Golfje, het is zeker niet romantisch meer om zo misselijk te zijn de hele dag door! Je bent dan zo slap en moe lijkt me. Voor Golfje ook zwaar omdat je al 2 kinderen hebt rondlopen die aandacht en tijd vragen...

Veel sterkte en hopen dat het binnenkort toch overgaat...

Hebben jullie al via de huisarts gevraagd om medicatie tegen extreme misselijkheid? Wie weet heeft hij er iets voor.
Alle reacties Link kopieren
@golfje: wat heftig zeg, met twee kids om je heen!!! Jeetje!! Dank voor je berichtje wel, doet me goed te weten dat ik niet de enige ben. Alhoewel ik niet zo vaak over hoef te geven gelukkig.. Jeetje droog jij niet uit zo dan?!

Voel me ook erg schuldig dat ik het verschrikkelijk vind om zwanger te zijn... Maar ben dus niet de enige blijkbaar.



@bessie: ik heb medicatie (emefasene). Die hielp in het begin wel wat tegen het overgeven, maar nu kijkt het niks meer te doen eigenlijk. Twijfel al een tijd om ermee te stoppen, maar ben zo bang dat het dan nog erger wordt. *zucht*
Alle reacties Link kopieren
Boschbolleke, heeft de huisarts ook nog een andere optie qua medicatie of is dit het enige medicijn tegen misselijkheid dat je mag gebruiken? En als je echt ten einde raad bent misschien iets homeopatisch? Proberen kan geen kwaad misschien.
Alle reacties Link kopieren
Bessie, had al een aantal weken terug gebeld naar de HA hierover, maar die zegt idd niets anders te hebben voor me. Heb een paar vriendinnen die dit ook zo erg hebben gehad en hebben een boel "tips" die bij hun dus uiteindelijk ook niet veel uit hebben gehaald, gezien zij beide 9 maanden zo rond hebben gelopen... Oooooh daar ben ik zo bang voor!

Maar qua homeopathie zijn er pillen die ik nu heb om mijn bloeddruk wat te stabiliseren. De lage bloeddruk kan dit namelijk ook versterken. Zijn eigenlijk gewoon vitaminepillen en heb dus niet echt het idee dat die iets doen. Alhoewel ik ze lang niet altijd binnen hou natuurlijk...

Lief dat je mee denkt! Dank!
Alle reacties Link kopieren
golfje en BB Wat lijkt het me heftig om voortdurend zo beroerd te zijn! Snap prima dat je dan niet blij bent met de zwangerschap als dat de oorzaak is van het je beroerd voelen, logisch. Hopelijk stopt de misselijkheid en het overgeven snel en kunnen jullie een beetje bijkomen en gaan genieten!



@veranderen van verloskundige; op zich zijn we wel blij met deze praktijk, ze zijn antroposofisch ingesteld en erg pro borstvoeding. De begeleiding was vorige keer verder goed en ook na de bevalling erg prettig toen het niet liep met de BV. Heb dus wel het idee dat ik in goede handen ben dus we kijken het gewoon nog even aan.Het is vooral dat deze vrouw nogal tactloos en recht voor z'n raap is.
Alle reacties Link kopieren
BB, heb ook wel ergens gelezen dat vitamine B6 kan helpen?
Alle reacties Link kopieren
Bowie, dank voor de knuffel!! Een terug voor jou hoor! Hoop dat het niet eeuwig duurt voor je gevoel tot de volgende echo en je gauw bevestiging krijgt dat het wel goed zit met je kindje.

En hopelijk tref je deze vk dan niet vaak meer....... Fijn dat de andere vk wel prettige dames zijn. Dat scheelt wel ja. Ben je al wat gerustgesteld nu?
Alle reacties Link kopieren
Vitamine b helpt idd. Maar ik slik al een foliumzuurpil (zwanger zijn van de etos) waar ook al extra vitaminen in zitten. Mss alsnog wat vitamine b pillen erbij halen ja. Alle kleine beetjes helpen nietwaar?! Goeie tip
Alle reacties Link kopieren
Bosch bolletje. ik ben wel gestopt met de emesafene. kreeg nog meer last van de bijwerkingen terwijl t effect voor mijn gevoel minder werd. nu neem ik er af en toe een als ik echt iets moet. voor mijn gevoel helpt dat beter. beste tip. in een donkere kamer liggen zonder prikkels. geen tv telefoon oid. echt rusten en slapen. bij mij is door heel veel rust de misselijkheid een heel stuk minder. ben ik oververmoeid doordat ik teveel doe dan kan ik zeker rennen. wordt dan zelfs s nachts wakker om te spugen. ik eet ook gewoon stug door. soms blijft t binnen vaak niet,maar al met al krijg ik zo nog wel wat energie binnen. t scheelt wel dat ik 2 kids heb en weet dat ik t daarvoor over heb. T is nl wel geweldig als ze er eenmaal zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wat een goeie tip over de emefasene ja! Dat ga ik ook maar doen. Ik krijg het niet voor elkaar om alleen maar in een donkere ruimte te gaan liggen... lig/hang/zit hier op de bank of aan tafel te 'zijn' en als ik moe ben slaap ik eventjes. Wel fijn dat dit voor jou geholpen heeft.

Heb jij ook zo'n lage bloeddruk trouwens? Ik wel en dat kan meewerken aan die misselijkheid. Niet dat je er iets mee op schiet als je het weet trouwens, haha! Gewon uit nieuwsgierigheid.
Alle reacties Link kopieren
BB, ja baat het niet dan schaadt het niet, toch? Vit B teveel plas je zo weer uit.



net gebeld door de VK, we hebben 7/5 de controle echo. Ze gaf aan dat ze het nog even had overlegd met de andere VK en die had gezegd dat het op deze termijn wel vaker voorkomt en nog goed kan komen. Gezegd dat haar verhaal van gisteren me wel bezorgd heeft gemaakt. Dat snapte ze maar zei dat het nu eenmaal twee kanten op kan vanaf dit punt. Nu ja, we gaan het wel merken de 7e.



golfje, wat klink je nog positief ondanks alles!
Alle reacties Link kopieren
hoi meiden,

ik gebruik vitamine B complex van Davitamon. Daar zit B6 in, B12 tegen vermoeidheid en Foliumzuur. Elke ochtend een tabletje. Misschien is dat iets?



pfff nog 1,5 u tot de echo... ik heb het niet meer van de zenuwen...!
Alle reacties Link kopieren
Spannend voor je Bowie, de 7e dus. Wel erg goed dat je het aangegeven hebt! En ook fijn dat ze zich na overleg nog wel nuanceert. Alleen jammer dat dit na overleg moest, maar goed. Ik ga heel hard voor je duimen hier (heb toch tijd genoeg daarvoor)
Alle reacties Link kopieren
Thnx voor de tip Tiepetje! Zal Bol hier eens op pad sturen :-)

Succes zo met de echo!!! Zal voor jou ook wat duimpjes draaien hier ;)
Alle reacties Link kopieren
Thanx.....!!
Alle reacties Link kopieren
BB, en wat zoute boullion om je bloeddruk wat omhoog te halen zou dat helpen. Ze zeggen toch bij een hoge bloeddruk juiste geen zout eten ed. dus wie weet helpt het andersom dan ook!



Het blijft lastig, zeker als je om je heen van je vriendinnen verhalen hoort over 9 maanden zo beroerd. Dat geeft de mens niet veel moed...



Hier gaat het goed. Merk wel gisteravond had ik kauwgom en na een tijdje werd ik daar misselijk van omdat ik dan niets in m'n maag had. Na even wat snoepen was het gelukkig weer weg.

Heb de kraamhulp en kinderopvang al geregeld. Is dat maar klaar.

Vorige zwangerschappen had ik vaak al iets kleins gekocht om te vieren dat er kindje kwam. Nu wil ik echt wachten tot we weten wat het gaat worden. Heb al gezegd thuis dat de kamer echt roze wordt als het een meisje wordt haha! Is man vast voorbereid.

Het duurt nog zo lang voor de 20 weken.

Zit trouwens te denken aan een pretecho, wat zou dat kosten weet iemand dat?
Boschbolleke, ik hoop dat de tips helpen en dat je je snel weer beter voelt. En 9 maanden last hebben van misselijkheid komt echt niet vaak voor hoor (toevallig 2 vriendinnen van jou) maar echt een klein percentage. Als de HCG afneemt nemen de klachten vanzelf af knuffel!!



Succes straks met de echo Tiepetje super spannend!



Bessie, als het goed is gaan wij ook rond 17 weken een pretecho laten maken voor het geslacht ( ben echt gewoon te benieuwd)

Bij de echocentrum waar ik de echo krijg kost het ¤90 plus dvd en foto's
Alle reacties Link kopieren
Aaah dank v&o! Lief! Ik leef er naar toe hoor, naar de 12 weken! Ongeveer rond mijn echo zal dat hopelijk zijn, lijkt me fijn om dan de bevestiging van mijn horrormonen op een scherm te mogen zien schitteren!!
Alle reacties Link kopieren
Verliefdenonzeker, wat leuk dat jullie de pretecho laten maken. Ik twijfel erg, de dichtstbijzijnde praktijk is 3 kwartier rijden en dat vind ik wel ver. De kosten vallen mee, met 17 weken kost het 37,50 incl. dvd en foto’s. Maar een paar weken later heb je dan de 20 weken echo al… vind het dan een beetje dubbel. En het risico dat de baby niet goed ligt of steeds draait tijdens de pretecho waardoor het geslacht niet goed te zien is.

Zal thuis eens overleggen wat manlief leuk lijkt. Hij wil het dolgraag weten en misschien is de drang voor hem ook wel groot genoeg om toch een pretecho te laten maken.
Haha boschbolleke horrormonen als je je baby'tje ziet ben je vast alles weer vergeten en kan je er weer tegenaan



Bessie, de kosten vallen best mee maar het 3 kwartier rijden is best ver ja. Op de website staat dat als ze het geslacht niet kunnen zien dat je een gratis vervolgecho krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Heb net manlief gemaild maar hij vind 20 weken ook prima haha. Nou dan is de beslissing snel gemaakt, haha!



BB, wanneer heb je de echo? Hopen dat je je daarna beter begint te voelen... en wie weet kunnen de vk's je ook nog geruststellen of tips geven over de misselijkheid.
Alle reacties Link kopieren
@ limoenci: vreselijk!! heeel veel sterkte!!



Andere meiden hebben jullie al nagedacht over de combi test? vind het zo lastig. vriend zegt doen het niet hebben niets in de fam. Maar ik hou wel van zekerheid. maar als het verhoogt is maar niet zo hoog dat je een punctie kan laten doen heb ik miss ook stress.. wat doen jullie?
Alle reacties Link kopieren
ook hier slecht nieuws... met 8 weken gestopt en geen hartje.... pff vreselijk... nu nadenken over miskramen en curettage etc.. @#%&* wat zijn we verdrietig...
Alle reacties Link kopieren
Oh Tiepetje hoe kan dat nou toch!!?? Wat verschrikkelijk verdrietig voor jullie!! Jeetje mina. En dan ook nog na moeten denken over hoe je dat nu aan moet pakken, het is toch niet te doen. Ik wens jullie alle sterkte toe. Een hele dikke virtuele knuffel voor jou!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven