uitgerekend in november 2012

16-03-2012 15:39 2167 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het vervolg op:

november 2012

We hebben een algemeen account, zodat we met meerdere de tabel bij kunnen werken.





Lin0230 okt1eMEISJEjipsie3117-10-2012!!3+4 2 JONGENSBessie85262 nov3e MEISJE Gorgi372 nov2e JONGEN Rodina263 nov2e JONGETJEZeelinde273 nov1e MEISJEAisee237nov1eJONGENPriempje309 nov2e MEISJETienofozz3313 nov1e:JONGEN Bowie79-14 nov2eJONGENPanda_jet3318 nov1+2 2 JONGENSMiepie112419nov1e JONGENBoschbolleke3021 nov1e JONGETJE Tess_292922 nov1e MEISJESipie3824 nov3eMEISJESuuzzz3126 nov1eMEISJEOh_life3528 nov2eJONGETJEMambo25 nov2eJONGETJELislislislis-20 nov1e MEISJE





Schrijven helaas niet meer mee door MK



Huismussie

Klavertje

Purple Flower

Kimmake

Muis

Limoenchi

Tiepetje



We wensen jullie veel sterkte..





Wijzigingen voor de tabel, graag in dikgedrukte letters



Voor de mobiele forumers onder ons,

kun je dik gedrukt doen door de tekst maken door:

[b.] Hier de tekst [/b.] (maar dan zonder de punten
Alle reacties Link kopieren
Panda gefeliciteerd met de goede echo! Wat heerlijk dat ze zo levendig zijn!

Spannend dat je de 20 weken echo al hebt gepland. Gaat het echt snel als dat al in zicht is. Willen jullie weten wat het worden?



BB, nog even duimen voor over 2 weken en hopen dat het dan daadwerkelijk afzakt de misselijkheid.
Alle reacties Link kopieren
Ik merk trouwens op de dagen dat ik vrij ben dat ik niet veel meer kan hebben qua beweging. Op de woendag en vrijdag ben ik thuis en doe ik het huishouden. Merk dat ik de dagen erna erge last heb van spierpijn en m'n bekkenbodem. Moet echt rustig aan doen. Gelukkig heb ik zittend werk maar misschien is het dan de combi van een lichamelijk intensieve dag en een rustige dag op het werk te wisselend en dus belastend voor m'n lichaam... lastig...
Alle reacties Link kopieren
Voor de tabel volgende controle is op 30 mei
Alle reacties Link kopieren
Wij willen zeker weten wel geslacht de kindjes hebben. Zeker met 2 lijkt ons dat wel zo praktisch.



Bessie; balen van de bekkenpijn. Zeker opletten dan met wat je doet!!!!
Alle reacties Link kopieren
Ja inderdaad en leuk dat je nu voorzichtig dingen kunt regelen ed.



Vraag mezelf wel af of ik de vk in moet lichten dat ik zo'n last heb? Heb namelijk niet het idee dat er veel aan te doen is behalve rustig aan doen... Wat denken jullie?
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden!



Ja, ja, ik ben er ook nog Vandaag dan eindelijk de intake gehad bij de vlos. Heb maandag een echo. "Je hebt een hoop geduld!" zei ze nog. Nou, ahum, inderdaad, haha. Ik knijp 'em ergens wel, want ik voel me sinds een paar dagen echt beter dan eerst. Week 9 was echt moe, moe, moe, hongerig, hongerig, bij vlagen kotsmisselijk en nu: (bijna) niks. Ik krijg er lichtelijk de zenuwen van. Maandag is al snel, dat scheelt. Heb al bedacht dat ik als ik ga liggen gewoon m'n ogen dicht doe en ze pas open doe als de vlos wat positiefs zegt. Baal van die onzekerheid, gadverdegadver. Heb helemaal geen reden om onzeker te zijn (elk wcpapiertje wordt nog steeds zorgvuldig gecheckt), maar in één keer slaat het dan toch toe. Ok, fingers crossed en kaarsjes aan!



Ik word wel blij van alle goeie echo's! Hoezee! Ik dacht trouwens dat ik 29 november zou zijn uitgerekend, maar de vlos heeft er 27 november van gemaakt (door een rekenprogramma op hun pc). Hopelijk wijst de echo dat ook uit.



Had al gekeken naar die Chinese kalender en we zouden weer een jongetje krijgen. Zo zeker als ik was bij zoon, zo helemaal niks 'weet' ik nu. Het maakt me geen r**t uit wat het wordt, al houden 2 collega's vol dat het een meisje zal zijn. Zolang het maar blijft zitten vind ik alles best :-) Heb al wel 2 leuke jongensnamen (die lagen nog op de plank, zeg maar), maar een meidennaam vind ik lastiger. 't Moet ook bij zoon's naam passen, en zowel kunnen in NL als in Arabië. Gek genoeg bestaan die namen wel, moet ze allen nog even vinden :p



Ik maak er wel een vroegertje van vanavond, heb door een concertbezoek een kleine slaapachterstand opgebouwd. De huiskamer ziet eruit alsof Al Quaida is langs geweest, maar dat zal me mooi m'n ballen jeuken: morgen weer een dag.



Oh ja, over 'lichamelijke' klachten. Heb als ik te lang door ga pijn hoog in m'n lies(-achtig). Lekker dan als dat nu al begint :S Als je last hebt van je bekken, een vriendin kreeg als tip om op je tenen op een hoge drempel te staan en dan zakken met je hakken, paar keer heen en weer. Heb zelf nog nooit last gehad van m'n bekken, dus of het echt verlichting geeft...?



Zo, zie dat het half 9 is: bedtime! Lieve groetjes!
@panda, gefeliciteerd met weer een mooie echo! Lijkt me wel heel speciaal om twee mensjes te zien zwaaien. Fijn dat je nu genoeg zekerheid hebt om verdere stappen te nemen.



@bessie, vervelend dat je zo last heb van pijn na het schoonmaken. Zou het aan de verloskundige vertellen. Misschien kan ze niet meer tips geven dan rustig aan doen maar wie weet komt ze met dingen waar je niet aan gedacht hebt. Bij mij is huis is het trouwens een ontzettende zooi. Er moet nu echt niemand onverwachts op visite komen. Heb gewoon de puf niet om op te ruimen terwijl het me ontzettend stoort. Mn vriend is ook al de hele week ziek dus we zijn nu twee zielige hoopjes. Wel gezellig om samen in bed filmpjes te kijken



@Oh_life, zal maandag voor je duimen. Ik heb net al twee uurtjes liggen tukken. Was gisteren 'laat' geworden en dat hakt er direct in. Slaap lekker!



Mijn volgende afspraak staat voor 15 mei. Dan wordt de nekplooimeting gedaan. Gisteren heb ik al bloed mogen inleveren.
Alle reacties Link kopieren
@panda, leuk hoor, twee van die mini-mensjes op de echo!



@ oh life, veel succes en plezier voor je echo.



Ik heb vandaag weer een controle gehad bij de verloskundige. Leuk om het hartje weer even te horen! Alles was oké en ik voel me ook helemaal oké, heerlijk. over vier weken volgende controle en over zes weken alweer de 20 weken echo.
Alle reacties Link kopieren
Fijn weer goede echo's!!



@ Bessie rustig aan doen!!



Ik was vd week formulieren op aan het halen bij de vak zei ze het apparaat staat nog aan zullen we even kijken? Ja graag zei ik en alles zag en hoorde goed zo fijn!!

Heb 18 mei nekplooimeting en 21 mei weer echo. Daarna mag de hele wereld het weten.



Waarbij wel heel lastig vind is feestjes. Iedereen is dronken en jij niet. Voel me dan een beetjebuitengesloten. Herkent iemand dit?? Zou fijn zijn als er nog iemand zwanger was in mijn vriendengroep ;)



Volgens de Chinese kalender krijg ik een meisje maar was het een dag eerder geweest werd het een jongen.. En volgens de jongens zaadjes zijn vlugger en meisjes blijven langer leven zou het een jongen kunnen zijn. Ben zoop benieuwd!!
Alle reacties Link kopieren
12 weken....jeej!!! Voelt toch als een beetje een mijlpaal.

Hier weet iedereen het ook echt. De kaartjes stromen binnen. Oh zo leuk. Zeker van de mensen die wisten dat het toch wel bijna 2 jaar duurde hier.

Oh en als anderen vragen hoe of wat, krijgen ze de korte versie. Ze mogen allemaal weten dat het niet bij iedereen vanzelf gaat.



Die chinese kalender is niks voor mij. Ik heb er 2....er staan nooit 2 bolletjes in een vakje. Volgens de kalender is het een meisje. Allebei? Of 1? Op naar 2 juli dus maar.



Hoe is het met de kwaaltjes ladies??? Worden ze al minder?

Ik blijf gewoon heel erg moe. Maar verder niks te klagen. Nog steeds niet.



Zwaai naar iedereen! Fijne zondag!!
Alle reacties Link kopieren
Kwaaltjes worden minder. Fitter en minder weeiig jeee 11 wk en 3 dg nu
Alle reacties Link kopieren
Wow wat een fijne vk Tess!

En panda, joepie 12 weken!! Wat ontzettend spannend allemaal met twee kleintjes zeg!



Hier neemt de misselijkheid nog niets af, maar wel al een week niet meer overgegeven (wel er heel vaak tegenaan hangen...)!

Afgelopen vrijdag had ik een verassingsdag met mijn twee liefste dinnen. Het was een 'aangepaste' vrijgezellendag! Haha! Omdat bijna niemand weet dat ik ga trouwen en omdat ik zo ziek ben zijn ze naar mij gekomen met cadeaus, een zelfgemaakte luiertaart (nooit geweten dat ik daar ook echt blij van kon worden) en rompertjes om zelf te versieren. Het was echt een top dag! We zijn zelfs nog even de stad in geweest en ik heb een super mooi jurkje gekocht voor onze grote dag! Gister wel de hele dag daardoor als een vaatdoek op de bank gelegen, maar het was t dubbel en dwars waard. Ik heb echt de twee allerliefste vriendinnen!!



Zo, dat was even mijn ego-post hihi!

Vandaag 11 weken, dus hopen en duimen maar dat de misselijkheid ook eindelijk eens wat af gaat nemen!



Succes deze week weer dames, met alle evt echo's, nekplooi metingen en het wereldkundig maken van het geweldige nieuws!
Tess, dat gevoel buitengesloten te zijn herken ik wel. Voel me afentoe echt zo'n saaie muts dat ik niet gezellig mee kan drinken. Voelde me de afgelopen twee dagen weer zo beroerd. Voel me dan ook schuldig dat ik maar een beetje in bed lig en niks leuks met mn vriend kan doen.



Panda, ik maar er ook geen geheim van dat het zwanger worden niet vanzelf is gegaan. Ben trots om mezelf dat ik in staat ben geweest te blijven vechten en mezelf telkens weer bij elkaar geraapt heb. Dat mogen ze best weten!



BB, fijn dat je zo'n leuke dag met je vriendinnen heb gehad. Lief dat ze zo veel rekening met je houden. Gelukkig dat je de laatste weken niet heb overgegeven. Ik merk dat ik aan het eind van de week me beroerder ga voelen. Doe het rustig aan op het werk maar stressloos is het nooit. Denk dat de spanningen op het werk er ook voor zorgen dat ik me weer misselijker ga voelen. Heb dinsdag een zitting (als gemachtigde) bij een rechtbank aan de andere kant van het land. Wordt een dagje treinen. Hoop zo dat ik tijdens de zitting niet misselijk word. Zou wel heel genant zijn als ik dan de gang op moet rennen op zoek naar het toilet.
Alle reacties Link kopieren
Panda, wow je 12 weken mijlpaal!!



Tess, fijn dat je je beter begint te voelen! Dat geeft hoop of niet?



Net met m'n oudste naar het consutatiebureau geweest. Alles was goed en het was z'n laatste keer. Met de prik geen traan gelaten en alle testjes waren goed! Gezonde hollandse knul



Zal inderdaad de verloskundige even bellen, wie weet hebben ze tips of ideëen.



Vrijdag mag ik bellen voor een afspraak voor de 20 weken echo!! Kan zo niet wachten haha! Dan weten we eindelijk wat het wordt en kan ik me vooral richten op hoe de kamer eruit komt te zien en evt wat kleertjes kopen, dat is het leukst natuurlijk. We hebben al wel wat meisjesnamen maar je weet maar nooit of het een meisje of jongen wordt. Kunnen we ook gericht daarmee aan de slag!
Alle reacties Link kopieren
Oef, succes dinsdag Suuzzz!!
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Ben ik ook weer een keertje.. Inmiddels al bijna weer 14 weken en heb 't gevoel dat ik eindelijk weer wat meer energie krijg. Lig in ieder geval niet meer 's avonds om 19:30 te slapen, wel net zo gezellig voor manlief hihi!

Begin ook al te groeien, krijg al echt zo'n bolletje...



Verder heb ik nog wel regelmatig last van bruine/roze afscheiding, schrik er toch telkens weer van merk ik.. Had gehoopt dat dat nou wel eens zou stoppen. Nu net ook weer en dit was meer roze dan ik gewend was van de afgelopen weken. Bleghh.. En nu ga ik aanstaande zondag ook nog eens een week op vakantie. Zit eigenlijk te twijfelen of ik morgen de verloskundige zal bellen of ik misschien deze week nog even langs kan komen omdat ik me toch zorgen maak. Wat zouden jullie doen? Ben bang dak overkom als een zeur ofzo..



BB; wat een leuke actie van je vriendinnen! Fijn dat ze zo met je meedenken en het een beetje aangepast hebben Hopelijk voel je je snel wat beter!



Bessie; ohh spannend he die 20 weken echo! Kijk er ook erg naar uit, dan idd concreet nadenken over namen/inrichting. Leuk hoor



Tess; fijn dat je je wat beter voelt!



Suus; hopelijk voel ook jij je snel wat beter!!
Alle reacties Link kopieren
@aisee, gewoon bellen, daar zijn ze voor! Beter voor jou en je kindje dat je met een gerust hart op vakantie gaat en daar dan ook fijn van kan genieten toch!? Het lijkt me geen pretje om wat bloed te verliezen, toch hoor/lees ik het heel vaak. Laat je maar even voorlichten en geruststellen door je vk.

Alvast een fijne tijd!
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden!



Komt net terug van de vlos en.... WE HEBBEN EEN KLOPPEND HARTJE!!! Wooooooohoooooooo!!! Poehee, wat een opluchting, ik kan het je niet vertellen!



Zodra de vlos dat ding op m'n buik zette zag je een hiphoppend kindje! 4,12 cm groot, precies 10w5d en 28 november uitgerekend. Heb 3 mooie fotootjes mee gekregen "Zo, zegt de vlos, die is aktief! Ben benieuwd wanneer je die gaat voelen...!" Ik meende af en toe een licht 'veegje' te voelen, maar dacht dat het m'n verbeelding was, of m'n darmen. Maar herkende het van zoon's zwangerschap. "Het ziet eruit als een hele mooie zwangerschap." zei ze nog. Praat doorrrrrr, praat doorrrrr ;) De wereld valt m'n schouders, me so heppieieieieieiedepeppieieieieieie!



Zo, dat was even ego. Hopelijk gaat het met jullie allemaal goed! Tot snel!
Alle reacties Link kopieren
Ohlife, wat heerlijk dat het er zo goed uitzag!! En het zou kunnen dat je al wat voelt hoor. Gefeliciteerd!



Aisee, je kan altijd de vk bellen of je even extra voor je vakantie terecht kunt om zeker voor jezelf en je kind te zijn dat het helemaal goed zit!
Alle reacties Link kopieren
Even snel voor het slapen: vanavond echo gehad en de buik was netjes dicht, zoals het hoort! Voor niks zorgen gehad dus!

Kan iemand mijn uitgerekende datum in de tabel zetten?

14 november



Ik reageer later op de rest! ( nou ja, nog later? )
Alle reacties Link kopieren
gefeliciteerd oh_life!!



@aisee een vriendin van mij had haar hele zwangerschap bloedverlies en daar is een heel gezond kindje gekomen!
Alle reacties Link kopieren
@bowie: wat super fijn voor je dat nu alles er goed uitzag!! Alle ellende voor niks dus (gelukkig maar, maar wat een vk zeg *zucht*). Jullie zullen wel enorm opgelucht zijn nu!?



@oh_life: jee!! Super fijn! Erg fijn om nu zoveel goeie berichten te lezen hier.



Ik heb overmorgen de echo. Vind het echt heel erg spannend nu merk ik. Doordat ik me zo door de dagen heel sleep voor mijn gevoel, merk ik dat ik nog amper het besef heb waarvoor dit allemaal is.... Herkenbaar? Ik vind het maar een gek idee en dat maakt ook weer dat ik me er best schuldig over voel. Iedereen maar roepen dat ik er maar van moet genieten... Euh...!?? Hoop dus echt dat dit na donderdag meer gaat zijn bij mij.
Alle reacties Link kopieren
@aisee: heb je al gebeld meis?



@golfje: weet niet of je nog mee leest hier, maar moest aan je denken! Hopelijk voel jij je inmiddels wat beter!?
Alle reacties Link kopieren
@bosschebolleke heel veel succes overmorgen. Zodra je dat kleine poppetje in je ziet weet je precies weer waar je het allemaal voor doet. Ik denk ook geregeld, als iedereen lekker een wijntje neemt, aaaaah maar als ik dan mn echo bekijk is het, het allemaal dubbel en dwars waard
Alle reacties Link kopieren
@ suuz wat grappig dat je een zitting hebt, ben je advocaat of jurist? Ik ben jurist en heb zo gehoopt dat ik geen zittingen zou hebben in het begin. Gelukkig was ik niet zo beroerd en heb ik er ook geen gehad.. Niet druk over maken hoor anders word je het misschien juist. En anders pech kan je ook niks aan doen!!



Ik heb 18 mei nekplooimeting. Wel spannend! Heb vr bloedgeprikt, waar ik erg tegenop zag, maar het viel me alles mee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven