uitgerekend in november 2012

16-03-2012 15:39 2167 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het vervolg op:

november 2012

We hebben een algemeen account, zodat we met meerdere de tabel bij kunnen werken.





Lin0230 okt1eMEISJEjipsie3117-10-2012!!3+4 2 JONGENSBessie85262 nov3e MEISJE Gorgi372 nov2e JONGEN Rodina263 nov2e JONGETJEZeelinde273 nov1e MEISJEAisee237nov1eJONGENPriempje309 nov2e MEISJETienofozz3313 nov1e:JONGEN Bowie79-14 nov2eJONGENPanda_jet3318 nov1+2 2 JONGENSMiepie112419nov1e JONGENBoschbolleke3021 nov1e JONGETJE Tess_292922 nov1e MEISJESipie3824 nov3eMEISJESuuzzz3126 nov1eMEISJEOh_life3528 nov2eJONGETJEMambo25 nov2eJONGETJELislislislis-20 nov1e MEISJE





Schrijven helaas niet meer mee door MK



Huismussie

Klavertje

Purple Flower

Kimmake

Muis

Limoenchi

Tiepetje



We wensen jullie veel sterkte..





Wijzigingen voor de tabel, graag in dikgedrukte letters



Voor de mobiele forumers onder ons,

kun je dik gedrukt doen door de tekst maken door:

[b.] Hier de tekst [/b.] (maar dan zonder de punten
Alle reacties Link kopieren
@ bb wat fijn dat het zo goed gaat! Dat scheelt zeker een hoop energie!!



Meiden jullie moeten er wel uitgaan he!? Dat is zo goed voor jezelf en dus ook voor de baby. Mijn vriend en ik wisselen gewoon af wie er thuis is. En als we samen willen dan nemen we dr mee en slaapt ze in de kinderwagenbak. We hopen dat ze daar makkelijk van wordt. Ik merk dat ik echt ben opgeladen als ik een avond weg ben geweest en de kleine dan mis en weer dubbel van haar geniet. Fijn he suuz!!



@ lin ik merk ook dat het beter voor dr is hoe meer ze slaapt. Anders wordt ze oververmoeid en gaat ze meer huilen en slechter slapen.



Ik baken haar wel in. Eigenlijk alleen s nachts. Ze slaapt dan ook een uur langer. Overdag doe ik het niet omdat 4 uur slaap zat is en ze dan misschien doorheeft wat het verschil is tussen dag en nacht? Overdag los in bed en s avonds ingebakend met kruik. Weet nietbof het zo werkt maar vond het ergens wel logisch..
Alle reacties Link kopieren
@ oh life: klinkt als een gezellige kerst! De onze was ook heerlijk! Beide ouders zijngescheiden dus veel brunches en etentjes. Tweede kerstdag met vrienden gegeten. Kleine overal mee naartoe gezeuld en ze was voorbeeldig. Alleen gister bij mn moeder was het huilen van de krampjes dus moeders de kleine getroost ook heerlijk! Snap dat je met twee kids lekker thuis blijft met o&n! Wij gaan naar vrienden met ook een kleine dus die slapen lekker samen boven (is te hopen). En als back up neem ik een draagdoek mee ;)

Lijkt me leuk om je kids te vergelijken.. Wat ze van elkaar hebben.. En wat van jou en je man.

Ja mannen... En dan vermoeidheid.. Gelukkig hebben jullie het uitgepraat!
Alle reacties Link kopieren
oh_life, leuk dat je mannetjes blauwe ogen hebben, en leuk om ze te vergelijken. Merk je nu dat alles makkelijker gaat als bij nr 1?



Hier 1e kerstdag bij mijn moeder geweest en F ook lekker mee in de wagen. Hij is weer helemaal bewonderd door de hele familie, en wij zo trots

2e dag de schoonfamile hier gehad. Was druk maar wel gezellig en fijn dat ik gewoon even in onze eigen slaapkamer rustig kon voeden enzo.



Hier weinig nieuws verder. Gister een onrustige dag gehad, waarschijnlijk een regeldag ofzo, want hij kwam echt elke 1,5 a 2 uur. Nu is de rust er weer. Heb het gelijk even waargenomen, douche, stofzuigen, was opruimen en effe lekker zitten nu.

Vannacht heeft hij ook bijna 6 uur geslapen, oh wat is dat fijn!



Manlief is weg en komt op oudejaardsdag terug, dus ben weer alleen met mijn mannetje. Heb er wel een beter gevoel bij dan 2 weken geleden. Goed teken!



tess, wat fijn dat de nachten wel goed gaan.
Tess, heel herkenbaar dat de kleine veel rustiger is en beter slaapt in de kinderwagenbak als je op bezoek gaat. Eerste kerstdag was ik met een vriendin bij haar moeder gaan eten en heb J echt na bijna 5 uur wakker moeten maken voor een voeding. Toen ze aan het eind van de avond van de kinderwagenbak in de maxi cosi werd gezet gaf ze ook al geen kik. Het leek inderdaad een ideaal kind. Helaas was ze 2e kerstdag bij mij thuis een stuk onrustiger. De rest is op een gegeven moment maar zonder mij begonnen met gourmetten toen J maar bleef huilen. Gelukkig was ze de tweede helft van de avond wel lekker aan het slapen.



Oh_life, heerlijk dat je zo goed hebt kunnen slapen. Ben jaloers op je. Jouw kerst klinkt ook erg gezellig. Ik blijf ook lekker thuis met oud en nieuw. Geen zin in gezeul met een baby. Ga denk ik zelf appelflappen bakken. Voel me nu echt een moeke ;)



Leuk om de kindjes met elkaar te vergelijken. J lijkt toch wel heel erg op mij. Zeker als je mijn babyfoto's er naast houdt. Zie gelukkig weinig tot niets van mijn ex in haar, behalve als ze (bij hoge uitzondering) chagrijnig kijkt.



miepie, jij hebt ook al een goede nacht gehad lees ik. Dat had je wel verdiend na zo'n regeldag. Denk dat ik vandaag een regeldag heb want ze komt nu bijna elk uur. Misschien heb ik vannacht dan ook wel mazzel. Zou toch mooi zijn.



Gisteren ben ik voor het eerst naar het consultatiebureau geweest. Ze woog nu 4500 gram (geboortegewicht 3385 gram) en was al bijna 5 cm langer. Ze doet het dus prima op de borstvoeding. Twijfelde er eigenlijk niet aan dat ze goed groeide maar het is altijd fijn om dat bevestigd te krijgen.



Omdat ze tot 33 weken in stuit heeft gelegen wordt er als ze 3 maanden is een echo van haar heupen gemaakt. Langdurige stuitligging schijnt een verhoogd risico op een heupafwijking met zich mee te brengen. De arts vond het er prima uit zien maar voor de zekerheid wordt er toch een echo gemaakt. Alleen maar goed want mocht er toch iets mis zijn dan kun je het maar beter zo snel mogelijk weten. Iemand anders ook een kindje dat een echo van de heupjes krijgt?



Had ex nog laten weten dat ik naar het consultatiebureau zou gaan. Hij zou gisteravond bellen maar heeft dat niet gedaan. Echt triest dat het hem totaal niet boeit hoe het gegaan is. Via via hoorde ik dat hij loopt te verkondigen dat ik per se een kind wilde en dat hij daarmee akkoord was gegaan onder de voorwaarde dat het hem op geen enkele manier zou belemmeren. Dat het dus geheel mijn verantwoordelijkheid zou zijn. Echt walgelijk dat hij van die onzin verzint. Hij was het die juist over kinderen begon en het was toch echt de bedoeling om het samen te doen. Krijg door dit soort grappen een steeds grotere afkeer van hem. Op zich wel goed want dan ga ik hem ook minder missen en kan ik dit sneller verwerken. Ga in ieder geval geen moeite doen om hem nog ergens bij te betrekken want dat is totaal zinloos gebleken.



Ga nu snel douchen (ben niet zo vlot vandaag) want krijg zo een goede vriendin op bezoek. Gezellig wat verhalen aanhoren over the real world zonder baby's hahaha
Alle reacties Link kopieren
jemig wat is er veel geschreven! ik weet niet of het lukt om op iedereen te reageren....



suuzz, wat een droeftoeter is die ex van jou toch! Ik hoop dat je snel blij kunt zijn dat je van hem af bent, want dit is echt rot gewoon. Zo'n prachtig meisje en hij ziet het gewoon niet! Echt zijn gemis hoor! Ik zit me gewoon plaatsvervangend pissig te maken dat hij hiermee zo'n smet over je kraamtijd gooit



tienofozz: jemig een luchtweginfectie is niet niks bij zo'n kleintje, wat sneu! Hopelijk knapt hij snel weer op!



miepie, wat vervelend zo'n meningsverschil met je man. Herkenbaar hoor, hebben wij bij de 1e ook wel gehad. Je bent moe, weet nog niet precies hoe je kind 'werkt' en dan is een conflict zo geboren. Zou het trouwens een sprongetje kunnen zijn dat ie zo slecht slaapt?



BB, wat super dat het nu zo goed gaat bij jullie! Lekker genieten dus, ook al is het zwaar en wennen!



hier gaat alles goed! Nu ja, alles.... Kleine man doet het super, nu alweer 5,5 week, wat gaat het toch snel! Het is een tevreden mannetje die zelden huilt, alleen bij krampjes en verschonen. Vorige week bij het CB geweest, hij was alweer 1,5 kilo aangekomen in 4 weken tijd tov zijn laagste gewicht! en 4 cm gegroeid dus 57 cm en 5320 gram, een echte bonk!



De BV gaat hier goed en matig tegelijk: hij drinkt snel (max 5 minuten) maar maar 1 kant waardoor hij na 1,5/ 2 uur al weer honger heeft. Hij verslikt zich ook snel wat weer krampjes geeft. Hij komt ook 's nachts om de 1,5/2 uur en laat er maar 1 keer iets langer tussen (2,5 a 3 uur) dus dat is best pittig! De vermoeidheid overdag valt me dan weer reuze mee, maar misschien is dat omdat ik me er op ingesteld heb dat het weer brakke nachten zouden zijn. Merk wel dat mijn weerstand minder is, had afgelopen week een koortslip (Horror met baby!) en loop te hoesten als Seabert



Wat wel super is is dat hij uit de fles drinkt! Dochter was een flesweigeraarster dus ik heb hem wel even geknepen toen hij de speen niet leek te snappen. Nu papa de fles geeft gaat het helemaal goed. Ik kolf ook makkelijk tussen de voedingen door dus geen klagen daarover! Ik wil morgen wen een lactatiekundige bellen ivm het verslikken en 1 kant drinken. Hij drinkt nu zo'n 90cc per keer en dat is volgens mij best weinig, of niet?



we gaan zo even wandelen naar de kinderboerderij, (ben benieuwd of ik het red)
Alle reacties Link kopieren
Er is heel erg veel geschreven inderdaad! Wat fijn



Bowie, is toch niet weinig 90 cc. Maar misschien als hij wat meer zou drinken dat hij er langer op kan teren zodat hij wellicht niet meer elke 1,5/2 uur komt? Geen idee hoor, is mijn eerste gedachte. En zo te lezen groeit hij als kool, dus no worries dat ie te weinig binnen zou krijgen!!



Echt Suuzzz, kan het niet vaak genoeg zeggen maarre; wat een ontzettende droeftoeter die gast zeg! Dit is zo zijn gemis echt. Wens je echt toe dat je gauw klaar ermee bent hoor. En wat je zegt, bijna fijn dat hij nu van die achterlijke acties uithaalt, zodat jij er alleen maar een soort van afkeer van krijgt ipv verdriet. Dat verdiend hij namelijk echt niet! En super dat je meisje zoveel op jou lijkt!



Ons manneke lijkt ook echt enorm veel op mij! Ongelooflijk als je mijn baby foto's ernaast houdt ook.... Hihi, leuk hoor. En iedereen maar roepen hoe mooi ons manneke is :D



Miepie, hebben jullie nu doorgezet met inbakeren? Daar ging het toch om met het meningsverschil? Is dat al geklaard nu? En de regeldag voorbij? Benieuwd hoe je het hebt nu zo zonder je man!



En Tess, klinkt wel logisch over dat inbakeren idd, maar weet daar verder niets van hoor



En oh_life, al je aanvraag ingediend over het doorslapen?? hahahaha! Hoe relaxed zou dat zijn he! Hier gaat het overdag met slapen soms wat minder, maar in de nacht maakt hij bijna altijd een ruk van 4,5/5 uur. Heeeeeel fijn! Alleen is het wel echt een buikslaper hoor. Hij weigert op zijn rug te slapen echt. Gillen gaat ie en maaien en nog harder gillen. Als hij toch weer eens op zijn rug in slaap valt, slaapt hij super onrustig, veel geluiden maken (vooral als hij wat melk teruggeeft, klinkt het soms net of hij erin stikt ) en snel wakker daarvan. Zodra hij op zijn buik ligt is het goed. Hij heeft ook enorm veel last van lucht in zijn buikje. Het rommelt echt non-stop bij hem. Sinds hij op zijn buikje ligt hoor je hem echt scheetjes laten, hahaha. Te schattig, maar ook wel zielig, want het zit er dus allemaal wel.... Zijn er hier nog meer kindjes die op de buik het beste slapen? Weet dat ze het afraden hoor, maar merk echt zo'n groot verschil in onrust bij hem.



En mambo, heb wel even moeten lachen toen ik je cb verhaal las hoor Zou mij ook zo kunnen overkomen! Hahaha!



Jullie nog plannen met O&N? Wij lekker met zijn drietjes thuis hoor, niks geen bezoekjes of wilde plannen. Gok dat ik zelf 00u niet wakker ga halen

Fijne jaarwisseling allemaal!!!
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames ik heb niet alles kunnen terug lezen , maar fijn dat alles goed of redelijk goed gaat met jullie en de kleintjes , hier blijven buik krampjes weg , oké ik heb vanaf dag een die Dr. Brown fles gebruikt dus ook geen borstvoeding gegeven , maar ze doet het nog steeds heel goed op ,dus dat scheld , met de de feestdagen ging ook heel goed , ze was heel lief en gezellig veel foto's gemaakt met de hele familie ze ging hand aan hand en ze vond het wel best , ze huilt bijna niet , ik ben haar ook vaker voor ;) Ze is makkelijke relax baby net de vader haha want ik ben zelf toch een stress kip , soms kom ze om 4 uur voor een flesje , maar vaker slaap ze door van 1 tot 7 . Ik vind het nog steeds erg leuk vooral al die mooie jurkjes en haar op tutten vind ik zo leuk ;) ze is nu 6 wk en wat gaat de tijd snel zeg, ze voelt een stuk zwaarder aan maar hoe veel precies weet ik niet , dus volgende week gaan we weer naar de CB , ben benieuwd , nou ik hoop voor jullie nog een goede jaar wisseling en een mooie gezonde 2013 toegewenst !
Alle reacties Link kopieren
Geen buikslaper hier.. Leg dr overdag soms op dr buik maar dat vind ze maar zo zo.



90 cc is bij dat gewicht wat aan de lage kant. Lo heeft 6 voedingen per dag van 100 cc maar is maar 3500 gram. Misschien kan je een beetje flesvoeding erna geven dan slaapt ie miss langer?



Wij gaan morgen weer wegen bij het cb. Ze is nu 3 wk en 5 dg thuis en begon op 2995 gram en was vorige week 3460 gram. Ze groeit dus niet zo hard. Hoop dat ze mg een stuk meer weegt nu ik bijvoed. En hopelijk hebben ze een oplossing voor dr onverklaarbare huilbuien..



Ik herken ook veel van lo in mezelf als baby echt leuk is dat!



Suus echt ongelooflijk hoe iemand kan zijn.. Wat een &¤@)(?)¤

. Hoop dat de tijd snel komt dat het je niks meer doet! Heeel fijn dat je prinsesje lekker op jou lijkt!!
Alle reacties Link kopieren
ff snel reactie op Bowie; 90 cc is echt wel heel weinig hoor met dat gewicht! Hier drinkt zoon 150 cc per keer, 5 flessen per dag en de laatste fles 180 cc. Hij haalt dan makkelijk de 4 uur ertussen, en weegt ook al ruim 5 kilo. Lijkt me dan dus niet zo raar dat hij om de 1,5 uur weer komt...
Alle reacties Link kopieren
Bowie, het schijnt ook zo te zijn dat de eerst melk uit je borsten dun/waterig is en de volle melk achteraan zit of als laatste pas komt, omdat het dunne makkelijker uit de melkkliertjes komt. Daarom is het ook goed om zoveel mogelijk per keer uit één borst te voeden, zodat ze ook die volle melk binnen krijgen, hierdoor zijn ze meer verzadigd.



90 cc is inderdaad niet erg veel. Hier drinkt T meestal zo'n 120 a 140 per keer. (weegt nu 4300) Dat bekijk ik weleens met wegen voor en na het voeden. Soms is hij ook zo snel klaar en drnkt ook meestal uit één borst, maar blijkbaar heeft hij dan toch genoeg. Het stroomt bij mij soms ook erg snel waardoor hij zich snel verslikt in het begin. Sneu is dat. Ben benieuwd wat voor advies jij daarvoor krijgt.



Ik heb een boek van borstvoeding van de bieb geleend, daar stond een berekening in wat ze per keer gemiddeld moeten drinken. Ik zal het even opzoeken voor je straks. Gaat per gewicht en per aantal voedingen op een dag.



BB, misschien een goede tip voor ons dat buikslapen. Als ik hem bij me neem na het voeden slaapt hij ook snel en dan ligt hij op zn buik natuurlijk. Er is een tijdje geweest dat ze kindjes juist op hun buik lieten slapen. Er zijn ook speciale matrasjes die veiliger zijn voor buikslapertjes. Honinggraad matrasjes?? dacht ik...



Nee dat inbakeren heb ik niet doorgezet. Maar hij gaat ook schreeuwen als ik hem al strak instop met zn handjes onder de deken. Dus denk dat het toch geen oplossing had geweest. Hij slaapt de laatste dagen weer weinig, maar heb me erbij neergelegd en zolang hij niet ligt te huilen gaat het goed denk ik. Me moeder zegt dat ik ook zo'n wakker kind was. (ben nog een slechte slaper)

Misschien geeft het op zn buik voor hem ook meer rust. Hij ligt inderdaad ook altijd te maaien en te friemelen.



Fijne oud en nieuw iedereen!



Oja bowie, wat bedoelde je met een sprongetje?
Alle reacties Link kopieren
Gaat inderdaad rap hier



Bowie, ander ideetje (zie maar wat je ermee doet): misschien kun je hem na het drinken verschonen zodat ie weer wakker wordt en dan de andere borst proberen?



BB en Lislis, fijn dat het zo lekker gaat!



Hier best een rare kerst gehad, crematie van m'n oma zat er vlak na. Komende dagen maar eens lekker niks.



Suuzz, fijn (en helemaal terecht ) dat ze op jou lijkt. Hoop dat je lekker van haar kunt genieten en die droeftoeter zoveel mogelijk kunt negeren.



Er is weer heerlijk voor ons gekookt door man (dochter had het net over papa's keuken )



Fijne avond allemaal!



P.S mag ik een kopietje van die formulieren Oh-Life? Zit nog te wachten op de eerste nacht 6-7 uur doorslapen, dat ging bij de oudste iets sneller
Alle reacties Link kopieren
Gecondoleerd Mambo, wat sneu ook zo in deze tijd! Was het onverwachts?



Miepie, klopt, daar is de aerosleep voor uitgevonden en dan met een slaapzakje aan. Maar dat moet je wel overwogen doen hoor, ze raden het overal af namelijk... De cb arts zei dat ik m overdag wel op zijn buikje mocht laten slapen ivm voorkeurshouding, maar nu wil hij dus niet meer anders en zie ik het enorme verschil in slapen bij hem. Maar overleg het eerst goed hoor!
Alle reacties Link kopieren
mmm...dus toch wel wat weinig...

Nu ja, aan de andere kant: als ik bedenk hoe vaak hij komt zal het meer dan genoeg zijn

5,5 a 6 kilo X 150cc = 825-900cc per dag. Dat verdeeld over zo'n 10 voedingen kom ik toch op 90cc per voeding uit.



mambo, gecondoleerd! Fijn dat je oma de kleine nog heeft kunnen zien! De verschoontruc kende ik idd nog van dochter maar die werkt helaas niet. Hij weigert gewoon echt en draait zich van de borst af ( sterke vent )



@buikslapen, nog helemaal niet geprobeerd eigenlijk. Hier slaapt de kleine man eigenlijk prima, hoewel hij ook wel veel met zijn armen maait en veel herrie maakt na een voeding.



pfff...man brengt nu dochter naar bed en ik hoor haar zo hard roepen en rennen via de babyfoon! Peuters zijn DRUK! ( die van mij iig wel!)



ben wel jaloers op jullie nachten als ik dat hier zo lees! Zou echt tekenen voor 4,5 uur!
Alle reacties Link kopieren
oh ja, over de sprongetjes:

8 groeifases van een baby



misschien ken je het boek 'oei ik groei' wel? Dat gaat ook over die sprongen. De een zweert erbij, de ander vind het kul maar ik herken er veel in.

Baby's worden voorafgaand aan een nieuwe mentale ontwikkelings'sprong' vaak wat huilerig, hangerig, slapen slechter, drinken slecht etc.
Mabo, gecondoleerd. Heeft je oma de kleine nog wel kunnen zien voor ze stierf?



Bowie, bedankt voor de link. Heb het net even door zitten lezen. Vandaag is J precies 5 weken en al de hele dag aan het huilen. Kan haar geeneens rustig krijgen op de manieren waarop het normaal lukte. Ga haar nu maar weer uit bed halen want het in slaap vallen lukt zo te horen weer niet, het arme ding.
Alle reacties Link kopieren
suuuzz, he wat balen dat ze niet in slaap valt en zo huilt.

Hopelijk gaat ze vannacht wel goed slapen.



Bowie, dankje ik ga het morgen even lezen. 900cc op en dag is goed toch. Maar het zou voor jou wel lekker wezen als er wat langer tussen de voedingen in gaat zitten. Hier van de week een regeldag gehad dat hij om de 1,5 a 2 uur kwam en ik vond het echt een rot dag! Had het idee dat ik alleen maar aan het voeden was.



Ik ga nu snel naar bed want F slaapt al. Dan kan ik daarvan mee profiteren
Alle reacties Link kopieren
mambo, gecondoleerd met je oma. Veel sterkte met het verlies.
Ben nu even aan het bijkomen van de kraamvisite van eerder vanmiddag; vrienden met hun drie kinderen (1, 6 en 7 jaar). Wat een drukte zeg! J vond het wel machtig interessant. Vooral de kinderen van 6 en 7 jaar. Ze keek haar ogen uit. Blijft leuk hoe ze nu echt door heeft wat er om haar gebeurd. Wilde eigenlijk nog even een boodschap met haar doen maar volgens mij heeft ze wel weer genoeg indrukken te verwerken voor vandaag.



Kreeg vanmorgen nog heel slecht nieuws te horen. De baby van een vriendin die ik via de zwangerschapsgym heb leren kennen heeft gisteren plotseling een hartstilstand gehad. Ze hebben hem gereanimeerd en hij ligt nu kritiek. De prognoses zijn niet goed. Het kereltje leek het altijd supergoed te doen en dan opeens dit. De tranen schieten weer in mn ogen nu ik dit schrijf. Hoop zo dat ik snel positief bericht krijg.
Alle reacties Link kopieren
Oh jeetjemina wat naar Suuzzz! Hoop dat het goed komt met t manneke! Wat een naar nieuws en iets waar je niet mee geconfronteerd zou moeten worden met net zo'n mini thuis hee. Hou je ons op de hoogte?
Alle reacties Link kopieren
Ach Suus, wat naar! Een hartstilstand, jeetje, bij zo'n kleintje! Daar denk je toch ook nooit aan, zeg. Hoe hebben ze dat 'ontdekt'? Ik bedoel, gelukkig maar, stel dat het in z'n slaap was gebeurd Vreselijk, je moet er toch niet aan denken dat het mis gaat. Hoe moet je in godsnaam verder?! Kaarsje aan vanavond voor dit knokkertje!



Hoe is met jullie verder? Hier alles goed. Zoontje was vandochtend redelijk onrustig. Heb hem begin van de middag in bad gedaan en daarna een fles, heeft 'ie tot half 6 liggen knorren. We bakeren hem trouwens in de laatste dagen, en dat werkt heel goed...! Hadden een Pacco gekregen van een vriendin, lag al tijdje in de kast. Omdat 'ie ouder wordt en dus alerter kwam 'ie af en toe moeilijk in slaap (maaiende armpjes), 100 x naar boven voor z'n speentje enz. Dus een pakketje van hem gemaakt (hij keek heel verontwaardigd, haha) en hop, zo in bed geschoven. Hij sliep als een baby Dus vaste prik nu en hij vindt het al helemaal prima. Hij slaapt nu ook in zonder speentje. Hij slaapt ook langer, vanacht van 21.00u tot 01.30 en daarna weer tot half 6. Toen weer om half 9 en samen gedut in het grote bed tot half 12! Op de dag maakt het me niet uit dat er 'maar' 3 uur tussen zit, maar een paar lange rukken in de nacht is voor iedereen lekker, hé?



Denk trouwens wel dat 'ie midden in z'n sprongetje zit (ik geloof dus wel in die sprongetjes). Hij drinkt ook wat minder. Maar z'n grote broer is snotverkouden en dat houdt lang aan deze keer en nu hoest zoontje af en toe ook. Dus dat zal ook wel allemaal meespelen.



Mambo, nog gecondoleerd met je oma.



Oh ja, had vanmiddag de regiomanager op kraamvisitie. Brrrr, 7 februari moet ik weer beginnen... IK WIL NIET! Gadverdegadver. Gelukkig duurt het nog even...



Verder niet zoveel nieuws... Oh ja, met oud en nieuw sliep zoontje gewoon door, ondanks de triljoenklapper van de buren. Zoon wou opblijven, maar vroeg om half 11 een dekentje, kwam tegen me aan liggen en was vertrokken. Werd wakker van die megaklapper, keek 2 tellen naar buiten en sliep weer verder. Hele relaxte avond dus gehad



Tot later allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Sorry voor het niet reageren afgelopen week. De infectie is weg volgens mij. Hij ademt beter. Veel minder snel en begint weer enorm veel te drinken! Er zit nog wel een snotje, maar dat is misschien normaal voor babies? Ik bedacht achteraf over die onderzoeken in het ziekenhuis dat ik dat liever niet had gewild. Maar als je daar eenmaal bent heb je geen keus he.. Nu het allemaal goed is, is het ook makkelijker praten natuurlijk..



Bowie en miepie; ik herken veel in jullie verhaal. Volgens mij zitten wij op hetzelfde schema bowie. Hier ook super gegroeid.

3850 bij geboorte.

5 weken: 5355 kg

6 weken 5630 kg



Nu elke 2 uur voeden weer. Ik dacht even dat het minder was geworden, maar hij haalt het nu weer in. Aaargh.... Als ik een afgekolfde fles geef, is dat zo'n 110ml.

Vannavond was ie super onrustig. Elke uur, half uur drinken tussen 7 en 23. En na /tijdens het drinken huilen alsof ie pijn heeft. Ik denk toch echt aan reflux. Dat komt ook vaker voor wanneer je veel melk hebt of een sterke toeschietreflex, heb ik gelezen. Dan drinkt ie ook korter/minder per keer en komt dan vaker..:( misschien bij jullie ook?

Ik heb op advies van een lactatiedeskundige geprobeerd om hem te voeden met weinig kleren aan. Zodat ie wakkerder zou zijn en meer zou drinken. Dat helpt ook niet echt. Hij wil gewoon echt niet meer per keer.

Ik heb ook de dr. Brown fles geprobeerd. Maar die gaat zoveel langzamer dan dat ie gewend is dat die daar als een gek aan zuigt en daardoor lucht van de zijkanten van de speen meezuigt. Dat werkte dus niet echt.

Hou me op de hoogte hoe dat bij jullie gaat met het vake voeden/ teveel melk miepie en bowie! Dé tip is welkom! slaap zou ook welkom zijn ..:-D



Wat vreselijk suuzz! Hoop dat je gauw goed nieuws krijgt. Ik moet er niet aan denken!



Ondanks alle voedingsperikelen en infecties doet ie het trouwens supergoed. Hij wordt steeds sterker en rolt al. Ik moet echt oppassen nu. Ik kan hem niet zomaar eventjes op de bank naast me leggen.. En het is gewoon een schatje! Geniet echt van hem!
Alle reacties Link kopieren
Tieno wat heerlijk dat het zo goed gaat met je zoontje en super fijn dat de infectie weg is! De zoon van een vriendin van mij had jaren terug met 6 weken het rs-virus en het is best even spannend geweest toen! Brrrrr doodeng joh! Gelukkig is het klaar! En jeetje, wat groeit ie goed als ik het zo lees. Super joh! En rollen en al. Knap hoor, ook al zo lekker vroeg



Oh_life, ik moet ook de 7e feb weer beginnen helaas ja.... Ooooooh zo geen zin in! Er is ook bizar veel gebeurt op het werk en als ik terug kom is bijna mijn voltallige team weg incluis mijn manager! Echt heel gek. Dus heb eigenlijk een nieuwe baan straks voor mijn gevoel.... Morgen ga ik even op en neer om mijn nieuwe baas te ontmoeten om het ook te hebben over ouderschapsverlof. Denk toch dat ik het nog erg veel vind om meteen volle bak aan de slag te gaan!

En wat goed dat voor jullie het inbakeren zo goed helpt! Heerlijk zeg. Scheelt zoveel als ze goed slapen he.



Hier sinds een aantal nachten een bijna doorslaper! Wow dat had ik niet durven dromen echt joh. De dagen ervoor kwam hij overdag ineens vaker, maar sinds gister ineens om de 4uur! Was dus ook een soort van sprongetje idd (geloof daar ook wel degelijk in ja ). Ben benieuwd of dat vandaag nog zo is. Alleen het in slaap vallen voor de nacht duurt altijd wel heel lang. Vannacht is manlief erg lang bezig geweest hem in slaap te krijgen en ik leg m net na de ochtendvoeding in zijn bedje en hij heeft geen kik meer gegeven



Hoe gaat het met jullie lichamelijke toestand? Merk dat ik toch nog wel flink last heb van vooral mijn bekkenbodemspier... Hoort er bij geloof ik, maar vind het wel vervelend dat ik nog niet gewoon een flink eind kan lopen zonder die druk... En kan wel weer bijna mijn trouwring aan gelukkig! Dat is lang geleden! Door al dat vocht in mijn handen, maar das nu bijna weg gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Weer beginnen met werken.. Bah, moet er niet aan denken!



En sprongetjes geloof ik ook wel in.. Ik ga er gewoon van uit dat ie van mij nu heel veel regeldagen achter elkaar heeft en dan snel een hele grote slaapsprong gaat maken.. Oei wat zou ik schrikken! :D



En heerlijk BB! Doorslapen! Ik las ergens.. Ach ja, lees zoveel..:) dat als een baby 5 uur er tussen laat dat dat geldt als doorslapen!?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen idee wanneer je her doorslapen mag noemen, maar sinds hij niet meer elke drie uur in de nacht komt, noem ik het doorslapen :-D haha



En jij hoeft zeker voorlopig nog niet te werken tienofozz?
Alle reacties Link kopieren
Tienofozz, wat fijn dat het zo goed gaat! Heel pak van je hart, denk ik? Gelukkig maar!



BB, 'lichamelijke wantoestand' kan je het beter bij mij noemen Nou, hoe het eruit ziet, bedoel ik dan. Had ook last met 'lang' lopen, wordt steeds minder. Had bedacht dat de mini-trampo weer van de zolder af moet, en moet weer aan de bak met buikspieroefeningen. Morgen is zoontje 6 weken, dus dan mag je zogenaamd officieel weer vanalles als je een ks hebt gehad (ik voel me prima, dus ik had al veer eerder kunnen beginnen, sssssssst ). Ga weer mee doen met 'Nederland in beweging' (ja, lach maar!), en moet weer een dagelijkse wandeling maken van minimaal een half uur. Straks zit zoon weer op school, dus dan moet het eigenlijk wel lukken. Letten op wat ik eet helpt niet genoeg, moet echt aan de bak. Ik hoor er trouwens niemand anders over (behalve Lislislis, maar die past al d'r kleren alweer, dus daar praat ik niet meer mee, haha ), ben ik de enige die er nog steeds uitziet alsof ik 6 maanden zwanger ben...?!



Oh ja, over dat doorslapen (5 of 6 uur slapen = doorslapen), dat had ik ook eens gelezen. Ben het er alleen niet mee eens, haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven