uitgerekend in november 2012

16-03-2012 15:39 2167 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het vervolg op:

november 2012

We hebben een algemeen account, zodat we met meerdere de tabel bij kunnen werken.





Lin0230 okt1eMEISJEjipsie3117-10-2012!!3+4 2 JONGENSBessie85262 nov3e MEISJE Gorgi372 nov2e JONGEN Rodina263 nov2e JONGETJEZeelinde273 nov1e MEISJEAisee237nov1eJONGENPriempje309 nov2e MEISJETienofozz3313 nov1e:JONGEN Bowie79-14 nov2eJONGENPanda_jet3318 nov1+2 2 JONGENSMiepie112419nov1e JONGENBoschbolleke3021 nov1e JONGETJE Tess_292922 nov1e MEISJESipie3824 nov3eMEISJESuuzzz3126 nov1eMEISJEOh_life3528 nov2eJONGETJEMambo25 nov2eJONGETJELislislislis-20 nov1e MEISJE





Schrijven helaas niet meer mee door MK



Huismussie

Klavertje

Purple Flower

Kimmake

Muis

Limoenchi

Tiepetje



We wensen jullie veel sterkte..





Wijzigingen voor de tabel, graag in dikgedrukte letters



Voor de mobiele forumers onder ons,

kun je dik gedrukt doen door de tekst maken door:

[b.] Hier de tekst [/b.] (maar dan zonder de punten
Alle reacties Link kopieren
Doorslapen is inderdaad 5/6 uur. Die van mij doet ineens 4,5 ipv 5,5 wrrr



Fijn dat de infectie weg is tien foz! Niks aan en zielig voor zon kleintje!!



Suuz wat een naar nieuws!! Duim dat het helemaal goedkomt!!



Mambo gecondoleerd!!



Ik geloof ook in de sprongetjes. Hier is de kleine al vanaf vanmorgen onrustig. Hazenslaapje en weer wakker en huilen. Pff.



Ik geef nu 6 voedingen van 100 cc. Op het pak las ik dat het er 5 van 120 cc mogen zijn nu.. Geprobeerd voor de nacht maar ze kwam alsnog na 4,5 uur dus dat werkt helaas niet. Ze spuugt ook een hoop vandaag dus hou het nog maar even bij 100.



Kleren kan ik ook weer aan maar moet nog heel wat sporten om alles weer strak te krijgen ;) zaterdag voor het eerst hardgelopen en toen voelde ik de wond van de ks wel. Dat zal ook nog wel even duren denk ik..
Alle reacties Link kopieren
BB, fijn dat je geen last meer hebt van dat vocht!



Tieno, Gelukkig dat het weer goed gaat zeg!



Oh_life, jeetje wat een mooie plannen. Nou nederland in beweging lijkt heel suf als je op de bank ZIT

Maar als je echt mee gaat doen is het heel anders...



Ik pas ook nog niet al mijn kleding. Maar ik was voor de zwangerschap ook te licht, dus wilde er 5 kilo aanlaten. Ook veel bloesjes en shirtjes zitten niet goed meer vanwege de enorme borsten (voor mijn doen dan he )



Hier worden de nachten ook langer. 4,5 a 5 uur soms maar tegen de ochtend weer wel 3 uurtjes.



We hebben zelf 6 uur gehaald maar dat deed hij 's avonds. Hij maakt er een gewoonte van om 's avonds zn slaapuren te maken en vervolgens 's nachts halverwege klaarwakker te worden. Voor hem zit de nacht er dan op.

We proberen hem nu wakker te maken voor een voeding en dan even op te houden.

Gister 20 min bezig geweest voordat hij wakker was. Maar wel een hele goede nacht gehad met 5 uur slaap en snel inslapen steeds.



Het kloven lukt hier niet lekker. In de kraamweek liep het heel lekker met de symphony, maar nu met mijn eigen swing kolf ik minimale beetjes. Heb nu 3 keer na voeden afgekolfd en heb bijelkaar 75ml.

Loopt mijn melkproductie terug of zijn we gewoon goed op elkaar afgestemd nu? Wanneer kolven jullie, ook na het voeden? Ik wil niet dat F straks een lege borst heeft :(
Alle reacties Link kopieren
*komt hijgend voorbij*



Heb net 100 sit-ups gedaan. Komt man thuis met een zak M&M´s...



Nieuwste mantra: M&M´szijnviesM&M´szijnviesM&M´szijnviesM&M´szijnvies...
Alle reacties Link kopieren
Sorry, lang niet gereageerd, drukdrukdruk. Gaan binnenkort met vakantie, druk met voorbereidingen, ben benieuwd hoe het gaat.



Hier gezegend met een echte doorslaper intussen...ze komt om 22 uur en weer om 6 uur, soms zelfs om 7 uur. Sterkte aan diegenen die het niet hebben, ik had het zo nodig, kan echt niet tegen weinig slaap. Toen ze zes weken was, was het zover.



Ik heb echt zin om weer te werken, balen dat jullie dat niet hebben. Is je werk niet leuk of ga je je uk missen? Ik ben juist heel erg toe aan m'n vrijheid. Ik mis best wel het overal naartoe gaan zonder dingen te hoeven regelen...



@miepie, dat je niet veel kolft komt omdat je baby je borsten al leeg gedronken heeft. Jullie zijn idd op elkaar afgestemd nu. Pas op dat je niet teveel kolft naast de bv, dan kun je overproductie krijgen. Ik kolf zelf ipv borstvoeding geven. M'n baby krijgt dan m'n borstvoeding uit de vriezer. Ikkolf nu zo n twee a drie keer per week, zodat uk kan wennen aan de fles als ik straks weer aan t werk moet.



@ suuz, wat verschrikkelijk om dat mee te moeten maken, bah!



@ of life, goed bezig, houd vol. Ik wil je niet ontmoedigen, maar ook ik pas al lang weer in m'n kleding. Zie er weer uit als voor de bevalling, heerlijk! Maar was en ben weer sportief bezig, dat scheelt.
Alle reacties Link kopieren
Ik pas echt nog niet hoor.. Ben bang dat dat ook nooit gaat lukken. Zou dat kunnen? Was best smal en ben m'n gewicht al bijna kwijt. De rest zit in ''n borsten denk ik..;) en toch pas ik niet.. Kan het dat mijn heupen niet meer in de originele stand terug kunnen?

Wat ik ook heb ontdekt; een gat tussen m'n buikspieren.. Hebben jullie dat ook? Ga maar op je rug liggen met je knieen opgetrokken. Dan hoofd optillen en net onder je navel voelen. Een groot gat/spleet.. !?



Wauw lin! Hoe krijg je dat voor ellaar?
lin02, wat lekker dat je op vakantie gaat. Waar gaan jullie heen?

Ik mis mn werk afentoe ook wel maar ga pas half april weer beginnen. Wat ik niet mis is de stress op het werk. Het is altijd een race tegen de klok met alle deadlinen. Op zich goed dat ik voorlopig nog niet mee hoef te doen aan die race.



oh life, knap hoor dat je al weer aan het trainen ben. Hoop dat je het vol kunt houden en de m&m's kunt laten staan ;) Aanstaande dinsdag begin ik met de nagym van de zwangerschapsgym. Is ook direct 7 km fietsen om heen en weer te reizen dus alleen dat al is een hele work out. Ben benieuwd of we flink afgepeigerd zullen worden. Ik zit wel al op mn oude gewicht en moet zelfs oppassen om er niet onder te komen. Er is alleen nog wel een buikje strak te trekken maar heb er nog alle vertrouwen in dat dit vanzelf weer als vanouds wordt.



miepie, dat schiet niet echt op met kolven. Het blijft toch lastig. Ik gebruik zelf afentoe een handkolf en kolf dan direct na de voeding. Ben anders ook bang dat J niet genoeg heeft de volgende ronde.



tienofozz, goed om te lezen dat de kleine weer helemaal de oude is.



Over het zoontje van die vriendin heb ik nog geen nieuwe info gekregen. Zal haar morgen een berichtje sturen om te laten weten dat ik aan hen denk. Wil niet vragen hoe het gaat omdat ik haar niet het gevoel wil geven dat ze verplicht moet antwoorden als haar hoofd daar helemaal niet naar staat. Houd jullie op de hoogte in ieder geval.



Begin van de avond bleef J maar huilen omdat ze ontzettend last had van krampjes. Ook wilde ze steeds drinken terwijl dat het weinig beter zou maken. Nadat we 2,5 uur een wedstrijd hebben gedaan wie het hardst kon huilen (ik heb gewonnen), heb ik mn moeder maar gebeld. Die was er gelukkig met 10 minuten. Zij heeft J een tijdje van me over genomen zodat ik voor mezelf wat te eten kon maken. Gelukkig ligt ze nu rustig te slapen. Ben zo blij dat mn moeder me zo goed helpt. Met dit soort dingen mis je toch wel echt een partner.



Duik nu zelf ook snel mn bed in.
tienofozz, volgens mij kan het wel maanden duren voor je buikspieren weer op hun oude plek zitten. In het begin mag je dan ook nog niet alle buikspieroefeningen doen. Geen paniek dus als je een gat voelt ;)
Kreeg net te horen dat het zoontje van die vriendin het niet gehaald heeft en gisteren in haar arme is overleden. Wat een immens verdriet voor zijn ouders. Ze hebben maar zes weken van hun kanjer kunnen genieten.
Alle reacties Link kopieren
Oooooh Suuzzz wat een verschrikkelijk verdrietig nieuws!!! Hoe moet je dan verder he, jeetje mina. Ben er stil van..... Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Suuzz, heb jij enig idee welke oefeningen je wel en welke je niet mag doen? Ik vind daar hele tegenstrijdige informatie over.

Tot nu toe heb ik elk geval niks fout gedaan, want heb nog niks gedaan! :D Behalve wandelen dan. Dat gaat prima. Ben nog niet echt van plan iets te gaan doen eigenlijk. Of is dat slim om nu wel te doen?



En BB, ik heb verlof tot juni ik ga een nieuwe taal leren.. Anders vervelend ik me dood.
Alle reacties Link kopieren
Tieno wat heerlijk en jaloersmakend

En ik dacht dat je vanaf 6 weken ongeveer wel weer mag gaan sporten. Maar ik zou gewoon niet te heftig beginnen. En vooral luisteren naar je lijf. Ik ben ook nog niet begonnen, maar ben dan ook nooit zo'n sporter geweest hopelijk lukt het me om af en toe weer op mijn yoga matje te gaan staan als L slaapt.
Alle reacties Link kopieren
@suuzz, we gaan winterporten, heerlijk! Ik doe niets liever dan skiën. Als we de eindejaarsloterij gewonnen hadden, gingen we elke winter overwinteren in de sneeuw, maar helaas, met 7,50 euro kom je niet ver, haha.



Goed dat je je moeder hebt gebeld, vooral hulp vragen als je dat nodig hebt! Ik kan me goed voorstellen dat je dan even een extra handje nodig hebt. Lastig voor je hoor, dat soort momenten, maar goed opgelost!



@tienofoz, wat bedoel je met hoe ik het voor elkaar krijg?

En verlof tot juni, ik kan me voorstellen dat je een taal gaat leren, zou ik ook doen. Maar hoezo zo lang verlof? En qua sporten ik voel me er zelf altijd prettig bij, maar het is natuurlijk ieders eigen keus. Maar het is natuurlijk wel goed voor iedereen, dus ook voor jou. En qua figuur, ik weet dat een vriendin wel weer hetzelfde gewicht had, maar haar kleding niet meer paste. Haar bouw is veranderd door de zwangerschap...



@suuzz, en wat een verschrikkelijk bericht, bah, kippenvel toen ik het las.



Nou, ik ga weer wasjes draaien, doeidoei!
Alle reacties Link kopieren
Wat is er weer veel geschreven, leuk!



Oh_life wat schrijf jij ontzettend leuk, moest erg om je mantra lachen :D



Suuzz wat een vreselijk nieuws!! Pff :(



Ik ben ook weer aan het sporten geslagen, heb deze week nu 3 x hardgelopen en het gaat eigenlijk heel goed. Had echt verwacht dat ik nog geen twee minuten achter elkaar zou kunnen rennen maar zit alweer op ongeveer 2,3 km. Met buikspieroefeningen moet je inderdaad uitkijken, volgens mij mag je de schuine buikspieren wel trainen. Ik zit ook alweer in mijn eigen kleren maar merk wel dat het minder mooi zit, hangend buikje enzo. Moet ongeveer nog 5 kilo kwijt wil ik weer op m'n gewicht zitten van voor de zwangerschap.



Goed om te lezen dat er steeds meer bijna-doorslapers zijn! Hier wisselt het nog per nacht maar over het algemeen slapen we rond 00:00 en komt hij tussen 04:00 en 05:00 voor de fles.





Gisteren heeft zoonlief zijn eerste inentingen gehad. Gisteravond was hij er echt niet lekker van en had verhoging, paracetamol gegeven dus. Ook mag je niet inbakeren bij inentingen dus een onrustige nacht achter de rug.... Zijn er al meer baby's die prikjes hebben gehad?
Alle reacties Link kopieren
@aisee, ja, mijn uk heeft de inentingen ook gehad. De eerste dag was het of slapen of keihard krijsen. Terwijl ze dat normaal niet doet. Daarna nog 2-3 dagen huilerig en anders dan anders. Ben benieuwd hoe de volgende keer gaat....



En...goed bezig zeg met hardlopen!
Alle reacties Link kopieren
Ai suuuzz, wat komt dat dan ontzettend dichtbij. Vreselijk zoiets. Sorry ook voor mijn bericht daar net onder, had jouw bericht niet gezien. Moet een dubbele posting zijn geweest.



Lin; ik bedoelde hoe je dat doet met doorslapen. Heerlijk, zo lang. Ik had er niet bijgezet wat ik bedoelde idd. Nee, een vakantie boeken snap ik heel goed! Gewoon boeken en ervoor gaan.



En mijn verlof is zo lang omdat ik niet in Nederland woon, maar in een land met goede sociale voorzieningen en veel sneeuw! Mijn skies staan ook al te popelen!! Was een van de eerste dingen waar ik aan dacht toen ik zwanger was; kan ik dan komende winter wel skieen? Erg he!

Ik ben redelijk sportief. Ik doe alleen niet aan sport. Niet aan zoiets als situps in elk geval. Wel aan twee keer per week skieen in de winter. En geen auto hebben scheelt ook. En nu de kinderwagen door de sneeuw de berg opduwen.. Das nu wel een training..
Alle reacties Link kopieren
En lin; tip voor de wintersport; weet niet of je borsten nog lekken, maar zorg dat je een wollen of zijden eerste laag op je borsten hebt. Je wilt echt niet met een natte katoenen bh rond skieen... Ach misschien weet je ook precies hoe dat werkt daar.. Veel plezier. En laat ff weten hoe het was!
Alle reacties Link kopieren
aisee, vervelend dat hij zo onrustig is van de inentingen!

Goed zeg dat je al 3 keer per week weer hardloopt. Loop je met de wandelwagen?



Ik wil eigenlijk ook wel weer gaan hardlopen, maar las ergens dat heel intensief sporten of bezig zijn niet altijd zo goed is voor borstvoeding.Lijkt me nu ook niet zo prettig eigenlijk en me sport bh zal ook wel niet meer passen



Suuzz, jeetje dat is schrikken zeg, en wat vreselijk dat hij overleden is. Je moet er toch echt niet aan denken dat het je zou overkomen en hoe moeten de ouders zich wel niet voelen....



Fijn dat je moeder zo goed voor je klaarstaat. Een huilende baby is al moeilijk en lijkt me zeker zwaar als je dan alleen er voor staat.



Sporten; ik heb wel oefeningen voor de bekken uitgeprint van het umcg. Ben er nog niet aan begonnen, maar heb soms last van me onderrug en kan moeilijk mn plas ophouden soms.



Mijn heupen zijn ook een stuk breder, waardoor ik de meeste kleding niet meer pas. Ik weet niet of het nog goed komt, anders kan ik wel een grote kast opruiming gaan houden



Me buik is ook nog niet echt plat, maar dat zie je niet echt met kleding aan gelukkig. Ik was ook best dun (kleine maat 34) en zo dun hoef ik eigenlijk niet meer worden als het aan mij ligt, maar weer een beetje strak is wel mooi natuurlijk



Werken; hier vandaag 2 uurtjes gewerkt, maar met een eigen bedrijf gebeurt dat alweer snel denk ik.

Vind het aan de ene kant wel weer fijn, maar zo lekker de hele dag voor F zorgen en beetje met die wandelwagen op pad en dat soort dingen vind ik ook nog wel lekker..



Lin, hopelijk gaat het met de volgende inentingen beter. En een fijne vakantie!
Alle reacties Link kopieren
oja gister nog gekolfd ipv voeden en toen met de fles gegeven. Nu liep het kolven als een trein.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt miepie en tienofozz, heb ook zo n zin in de vakantie!



@tienofozz, bedankt voor de tip, ik heb gelukkig nauwelijks last van lekkende borsten, alleen s nachts als ze zo lang slaapt, haha. En..zal laten weten hoe het was...



Maar...ben jaloers op je, wonen in de sneeuw!! Alweer op de skies gestaan?



Dat vind ik wel bijzonder, dat elk land zo ongeveer z'n eigen voorzieningen en regels heeft rondom verlof...zelfs binnen Europa.



En hoe ik dat doe met doorslapen, tja, gelukkig doet m'n uk dat voor me. Ik ben zelf ook een enorme slaapkop, we hoopten al dat ze dat van me zou erven, en dat lijkt er wel op. Ze slaapt nu ook nog steeds sinds 13 uur...heerlijk! Vannacht heb ik gevoed om half negen en toen weer om 6 uur...zucht, wat lekker. Ze gaat nu ook van 6 naar soms 5 voedingen per dag...dat scheelt ook weer. Maar mijn uk is nu ook ruim 2 maanden, dat scheelt wellicht.
Alle reacties Link kopieren
lin, jeetje wat klinkt dat heerlijk allemaal! Ik hoop elke week dat hij ook voor wat minder voedingen gaat komen maar over dag nog steeds om de 3 uur..



Wij hebben echt een super nacht gehad! half 9 gevoed en om half 10 naar bed. Om half 3 kwam hij voor een voeding en daarna weer om half 7! Joepie dat gaat de goede kant op. Zo blij mee!
miepie,fijn dat het kolven nu wel lekker liep. Zijn jullie toch goed op elkaar afgesteld.



Jij had echt een klein maatje voor de zwangerschap. Lastig dat je door je bredere heupen nu weinig meer past. Ziet het er wel mooi vrouwelijk uit of vond je je oude figuur, even los van de kledingnood nu, fijner?



lin, wat een luxe zeg! Hoop dat ik aan J ook zo makkelijk kind heb als ze 2 maanden oud is. Kon vannacht amper mn ogen openhouden tijdens het voeden. Gelukkig drinkt ze wel goed door en heb ik er steeds minder tijd voor nodig maar killing blijven die nachten wel.



Tienofozz, volgens mij mag je alleen je schuine buikspieren trainen. Zal het dinsdag nog even navragen bij de postgym.



Vannacht slecht geslapen en naar gedroomd over het kindje van mijn vriendin. Ga morgenmiddag langs om afscheid te nemen. Hij ligt op zijn kamertje opgebaard. Woensdag wordt hij begraven.



Vanmorgen opnieuw slecht bericht gekregen. Een collega van mij is gisteren bevallen en ook haar kindje doet het slecht. Haar dochter ligt nu op de IC omdat er iets met haar hersentjes niet goed lijkt te zijn.



In mijn directe omgeving waren drie vrouwen waar ik goed contact mee heb tegelijk met mij zwanger. Bij alle drie is het niet goed gegaan of gaat het nog steeds niet goed. Een aangeboren hartafwijking (kindje is gelukkig na een operatie eindelijk naar huis), een hartstilstand en nu mijn collega. Realiseer me steeds meer dat wij hier zo gelukkig mogen zijn dat al onze kindjes het zo goed doen. Is verre van vanzelfsprekend allemaal.
Alle reacties Link kopieren
suuzz, wat vreselijk ja. De tranen schieten al in me ogen als ik het lees.

Hoe moeten de ouders van het kleine mannetje zich wel niet voelen. Heel veel sterkte met afscheid nemen.



En van je collega ook weer slecht bericht... wat naar allemaal. Hopelijk komt het bij hun allemaal wel goed.



Ik ben elke dag dankbaar met onze prachtige zoon.

Dat hij zo mooi en gezond is en zo'n lekker zoet manneke.

Ook dat ik snel zwanger was en zo'n fijne zwangerschap heb gehad. Het is alllemaal niet zo vanzelfsprekend. Dat blijkt wel als je dit soort verhalen hoort.



Je hoort ook weleens mensen zeggen "dan nemen we kinderen"

Kan ik ook nooit zo goed tegen.



Ik moet wel even wennen aan mn rondingen hoor.

Heb ook striae op mn billen. Maar ach jammer dan.

Ik wacht nog even af wat mn gewicht/figuur tot na de bv doet en

anders ga ik lekker een keer shoppen
Alle reacties Link kopieren
Maar Suuzzz wat een kommer en kwel...

En wat een enorme geluksprijzers zijn wij hier allen met onze gezonde baby's! *klopt af*



Veel sterkte met het afscheid nemen. Wat een zware kost in deze tijd met je mini mensje!
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames....ik zit echt nooit meer achter de laptop. Geen tijd met de twins. FB kan wat makkelijker mobiel. Maar hoe gaat het hier?



De jongens slapen door. Tenminste L zeker en lang en T wat korter. Al is dat nog steeds 7a8 uur. Dus wij zijn heel blij. L al bijna 3 weken nu en T sinds een week. Ze zijn nu 9,5 week oud en wegen 4395 (T) en 4345 (L). 5 voedingen van 165ml per dag.

Ik voel me goed, maar ben echt totaal nog niet fit. Volg een fit mama cursus. 1x per week maar moet echt meer doen wil ik over een maand weer kunnen werken. Moet hele dagen lopen en dat gaat zo nog niet lukken. Hoe doen jullie dat?

Ik was een week na bevalling al 5 kilo lichter dan ik was toen ik zwanger werd, dus dat is geen punt. Die mannen hebben me goed leeggetrokken van binnen. Haha.



Ik ga mijn best doen om hier bij te lezen en mee te schrijven. Heb nu wat meer tijd nu we van 16 flessen per dag naar 10 flessen per dag zijn....haha.



Oh en nog de beste wensen. 2013 wordt voor ons het jaar van eersten. Eerste x draaien, kruipen, fruit, ziek zijn enz enz enz. Geweldig!
Alle reacties Link kopieren
Ben wel wat jaloers hoor en maak me ook wel zorgen als ik dat zo lees. Die van mij is nu 7 weken, 5,9 kilo en heeft de afgelopen dagen en nachten nog elke 2 uur gegeten. En slaapt nog lang niet door. Doe ik iets verkeerd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven