Uitgerekend januari 2014

27-04-2013 10:01 872 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi dames, EINDELIJK het is lekker weer!!! Bah helemaal geen zin om te werken haha. Maar vanavond ga ik lekker in de tuin zitten met een perenijsje Ik begin een beetje geobsedeerd te raken met eten, kan er de hele dag over fantaseren Sterkte voor alle dames die nog steeds misselijk zijn, dit zijn een beetje de ergste weken volgens mij en dan wordt het hopelijk beter!



@jomi, top weer de tabel, ziet er erg vrolijk uit met al die vrolijke hartjes! Veel plezier bij de intake vandaag!

Over je vraag; wij hebben het aan onze directe familie verteld en aan een paar goede vrienden. Verder nog aan niemand, best lastig, want ineens lijkt iedereen het ook steeds over zwangerschap te hebben. Gisteren heb ik het trouwens aan een vriendin verteld en toen zei ik: ik ben in verwachting! Dat floepte er zo uit, maar volgens mij noemt niemand het meer zo, haha.



Nog een leuke tip trouwens voor de mannen: mijn man heeft zich ingeschreven voor de papa planner. Dan krijgt hij iedere week een mailtje met de ontwikkelingen van het kindje, maar ook wat hij die week kan verwachten bij mij. En ik moet zeggen, het is behoorlijk kloppend. Ik ben blijkbaar een slaaf van mijn hormonen haha! Maar het scheelt toch als hij leest dat je vrouw deze week moe, sjagrijnig en nergens zin in heeft, dat het er bij hoort, weer over gaat en nu vooral een beetje moet ondersteunen



Geniet van het komende weekend!
Alle reacties Link kopieren
@ nucky vervelend dat de misselijkheid alleen maar erger wordt. Ik heb dat ook. Misschien os het ook omdat de vermoeidheid steeds erger wordt. Ik ben het nu ook wel een beetje en kijk er erg naar uit dat het beter wordt. Dat belooft iedereen ook dus daar moeten we ons maar aan vasthouden. En het is voor een goed doel!



@ Jomi ik heb het al wel aan een paar mensen verteld, ook op mijn werk maar dat begrip en medeleven valt soms ook een beetje tegen. Ik ken ook een hoop mensen die klagen over dat zwangeren niet zo moeten klagen. Ik werk 4 dagen, en moet de hele dag staan en lopen en vriendelijk zijn en die laatste dag is echt een ramp. Vandaag was zo'n laatste dag, ik ben even een half uurtje extra gaan zitten maar dan voel ik me al bezwaard. Ik ben deze week 2 x thuisgekomen dat ik alleen nog maar kon huilen van moeheid, maar ik vind het echt moeilijk om dat aan te geven. Ik heb dat wel gezegd op mijn werk maar volgens mij dachten ze dat ik een grapje maakte. Ik neem me voor om dit weekend lekker uit te rusten en volgende week alles gewoon duidelijk aan te geven.

Hoe was het concert, heb je het vol gehouden?



@ stukje cake goed idee van die handdoek die ga ik onthouden.



@ verani haha ik lach me rot om die papaplanner! Het klopt helemaal wat ze beschrijven...
Alle reacties Link kopieren
@stukje_cake: ik slaap altijd met een voedingskussen, ik moet ook iets tussen mijn knieen hebben idd.



@leoni: ik heb idd tabletten gevraagd voor mn maag en het lijkt iets beter te gaan. Daarnaast gebruik ik nog rennies.



@verani: ja zulk leuk nieuws wil je graag vertellen toch! Hoe reageerde je vriendin? En mijn buurvrouw noemt het wel 'in verwachting zijn' klinkt ook wel gezellig :-)



@lis31: je collega's mogen idd wel een beetje begrip voor je hebben deze eerste weken. Zijn het de vrouwen of mannen? Vrouwen kunnen best hard zijn voor elkaar.. Ik hoop dat dit weekend en het zonnetje je goed doet!

Ik heb het concert goed volgehouden, beter dan verwacht! We lagen vannacht laat in bed maar ik voel me niet anders dan anders vandaag.



Ik ga volgende week met vakantie en zal hier dan minstens 2 weken niet kunnen reageren. Aankomende week misschien ook wat minder actief door nachtdiensten.
Alle reacties Link kopieren
@nucky: hoe gaat het nu met je? Hoop dat alles goed met je is en met de kleine. Met m’n buik valt het gelukkig nog wel mee, twaren echt m’n darmen denk ik. KHeb even opgelet met eten, veel bruin brood en wat meer fruit en dat doet wonderen…



@lis: hier in de buurt vertellen steeds meer mensen het eerder hoor, meestal rond de 8 weken. Maar zelf wilden we niet, wij willen graag zeker weten dat het goed zit, want kheb liever niet dat het hele dorp het weet als het niet goed gaat. Maar idd erg verwarrend, want mensen zien dat het niet goed met me gaat….



@kroes: hih i 16 kilo… tja, de een komt 10 aan, de ander 20… dus dan zit de vk wel aardig goed. Ben benieuwd



Jomi: nee hoor, m’n kids zie niks, maar zijn ook pas 3 en net 5 jaar. Dus die letten daar ook niet echt op. En ik heb vooral wijde kleding aan momenteel, dus niks te zien Maagpijn is echt vervelend zeg, anders ff langs de dokter, want kben zelfs wel eens met maagpijnaanvallen op de SEH terecht gekomen… Hoe was je concert?



@verani: IK herken je obsessie voor het eten wel Ik moet nu echt gaan opletten hoor! Mmm ijsjes, die zijn hier ook niet aan te slepen!



@jomi: fijne vakantie!



Kheb vannacht een neefje erbij gekregen. Alles goed met moeder en kind en een super bevalling van nog geen 4 uurtjes. 8 dagen tevroeg geboren. Nou ja, een droombevalling in mijn ogen… Ik deed er beide keren 18 tot 20 uur over…



Kben wel benieuwd of jullie het geslacht willen weten en of jullie al een vermoeden hebben. Mijn man wil het niet weten en dat is denk ik ook maar beter ook, want hij verspreekt zich zo. Ik wil het wel graag weten. Bij onze vorige kindjes wisten we het niet, maar werden gek van de vragen als je het over een ‘hij ‘ hebt, wordt het een jongen? Dus wij gaven gewoon toe, ja hoor het wordt een jongen, terwijl we geen idee hadden. Maar beide wel jongetjes . Ik heb het gevoel dat het nu een meisje is, omdat het allemaal anders is… we gaan het zien. In ieder geval zeg ik gewoon tegen de rest dat het een jongen wordt haha. Wat het ook wordt.



Morgen de echo….!!!!! Kzie er echt naar uit. Kheb het gevoel dat het wel goed zit. Hoop dat het klopt. Stukje Cake, jij ook een echo he, morgen!! Spannend!



We hebben het gister aan een broer van m’n man verteld. We vonden dat leuker dan via de telefoon. Ze waren bij ons op de visite. Erg leuk, want m’n schoonzusje is zelf nu 37 weken zwanger. Ze hadden het echt niet verwacht. Dus heerlijk over zwangerschap en bevallingen gekletst;-)



Wij gaan even een stukje fietsen met de mannen. Fijne dag allemaal!! liefs
Alle reacties Link kopieren
Jopidopi, jij ook veel succes morgen!



We zijn net heerlijk bij kunst in het Volkspark (park in Enschede) geweest. Mufje logeert vannacht bij schoonouders en wij gaan uit eten en naar de bios. Lang geleden dat we dat gedaan hebben.
Alle reacties Link kopieren
@ jopidopi en stukje cake succes met de echo morgen. Zal aan jullie denken!
succes dames vandaag.



Ik mag woensdag
Alle reacties Link kopieren
Succes met de echo vandaag jopidopi en stukje cake!!
Alle reacties Link kopieren
Ben zo zenuwachtig dat ik er misselijk van ben.



We waren gisteren bij Star trek en mijn man blijkt gewoon mer van de films af te weten dan ik! Noemt hij mij al de hele week trekkie
Alle reacties Link kopieren
Stukje cake en Jopidopi! Ik duim voor jullie voor een mooie echo!!!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook een prachtig kloppend hartje mogen bewonderen bij een zwaaiend en springend kindje. We zijn ook vooruit gezet: nieuwe uitgerekende datum is 1 januari.
Alle reacties Link kopieren
* Eten, krijg ook steeds meer lekkere trek! Probeer er niet te vaak aan toe te geven.



* Na de termijn echo vertellen wij het ook pas aan de rest. Nu weet een kleine groep mensen het die dicht bij ons staan.



* Papaplanner, heb ik mijn vriend ook voor aangemeld. Ben benieuwd!

Gister kreeg hij het boekje Help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt. Hadden wij gegeven toen vrienden van ons zwanger waren.



Jopidopi: Gefeliciteerd met je neefje!!! Wat lief en klein he!!



Geslacht: Ik zou het wel willen weten. Vriend ook wel Maar die is idd ook bang dat hij zich verspreekt!! We hebben nog even...
Alle reacties Link kopieren
Stukje cake: Gefeliciteerd!!! Fijn dat alles goed is!!!! Geeft een goed gevoel he!!
gefeliciteerd stukje cake
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd stukje_cake! Wat fijn!



@jopidopi: het concert was geweldig!

Ik heb al medicatie voor de maagpijn gekregen, helaas werkt het nog niet helemaal. Zaterdag weer een zware aanval gehad en moeten overgeven. Denk dat het er ook mee te maken heeft dat in week 10 het hcg op zn hoogst is. Dus hopelijk word het na deze week weer minder..
Alle reacties Link kopieren
@ stukje cake woehoe gefeliciteerd! Dit wilden we horen. Leuk dat het ook al zo aan het gymnastieken is. Ik ben van het weekend ook naar star trek geweest in imax 3D dat is nog heftiger dan gewone 3D. Wow ik wist niet wat ik zag. Leuke film ook! En mijn man en ik zijn allebei wel een beetje nerds maar we weten het goed te verbergen....



@ Jomi ik wist niet dat de hcg in week 10 het hoogst is. Hoewel ik het wel merk. Ik word alleen maar meer misselijk. En vreetaanvallen... pff ik moet steeds minder aan eten denken ik heb nergens echt trek in. Alleen in ananas uit blik. Maar daar kun je ook niet op leven... Maar ik heb gelukkig geen maagpijn erbij, dat lijkt me erg vervelend. Sterkte meid!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met je goede echo stukje cake!! Oei wat spannend, misschien lig je met oud en nieuw wel te bevallen!! Sterker nog dat zou voor ons allemaal kunnen gelden, gek idee zeg! Wat moet dat een opluchting zijn als je zon dartelend wezentje ziet, wij hebben vr de echo, kan echt niet wachten!
Alle reacties Link kopieren
Cake gefeliciteerd met echo.

Fijn dat iedereen bijna klopt hartje heeft gezien.



Bijna is mijn ook dik lijk wel 5 mnd zwanger. Twee kilo bij gekomen, maar dat zeg niks. Met onze dochter laatste 3 maanden 45 kilo bij gekomen door help. Gelukkig 30 kilo gelijk kwijt bij de eerste drie maanden de rest is helaas gebleven. Weinig aan gedaan omdat ik wist dat ik weer snel zwanger zou zijn.



Hier leuke vakantie in Turkije, alleen wel ziek geworden dag in het ziekenhuis gelegen. Morgen helaas weer naar huis. Dan weet 1,5 mnd wachten tot we weer op vakantie gaan.



Weet niet meer op vakantie ging volgende week maar alvast een fijne vakantie geniet ervan. Waar ga je maar toe?
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,



Hier vandaag al een echt kindje op de echo bewonderd. Ik ben nu 10 weken en 4 dagen en uitgerekend op 2 januari. Op 20 juni krijgen we de 12 weken echo. Lekker veel echo's dus We hebben het vandaag ook tegen iedereen verteld. De leukste reactie was wel die van m'n schoonzusje: zij is ook zwanger, nu 9 weken ver. We liepen bij onze vorige zwangerschap ook samen, erg toevallig.



Minder goed nieuws is m'n ziekte. Die is dus weer lekker actief. De arts vind het te gevaarlijk, dus medicijnen moeten omhoog, terwijl ik dit niet wil. Maar het risico is te groot voor mij... Dus verhoging van prednison, nu eerst een beetje, ik hoop dat het helpt, want voor puk is het natuurlijk niet echt fijn.



Ben nu helemaal op, dus ga lekker naar bed. Tot morgen allemaal!! liefs
Alle reacties Link kopieren
Brigitte: Oei balen dat je op vakantie in het zh terecht gekomen bent!!! (je lag toch niet in een prive kliniek??? *denkende aan die reclame*)



Jopidopi: Gefeliciteerd met de goede echo!!!

Leuk dat je samen met je schoonzusje wat op gaat!

Balen dat je medicatie verhoogd moest worden. Ze moeten je puk maar goed in de gaten houden!
Alle reacties Link kopieren
Vraagje: Hebben jullie nog een lekker vis gerecht?? Gezien we nu wat vaker vis mogen/moeten/kunnen eten.

Volgens het boekje moet je 2x pw. Maar daar kom ik nu ook niet aan. Probeer het dus wel af en toe te doen. Maar geen inspiratie!
Alle reacties Link kopieren
Kroes, ik eet bijna geen vis. Hooguit af en toe wat kibbeling ofzo.

Mijn man is enorm moeilijk met vis, supermarktvis is uit den boze (want geen smaak) en bij de vishandel is het vaak erg duur.



Zalm vind ik wel erg lekker: Insmeren met wokolie en besprenkelen met citroensap, zout en peper. Dan in de oven. (geen idee hoeveel graden hoor, t zou ook onder de grill kunnen.)
Ik eet vaak vis, maar omdat ik nu echt geen vis of vlees eet slik ik omega-3 erbij. Dit is een goede vervanger ervoor.



Verder kun je een hele lekker pasta met brocoli, chreme frache, rode pesto, tomaten en zalm of rivierkreefjes maken. De brocili koken. De creme fraiche(ik gebruik altijd die van blue bant finest) laten smelen in een pan en daarbij de zalm in reepjes. Dit even laten(2 min) staan daarna de tomaten(cherry) gesneden erbij. Als laatste de gekookte brocoli en een lepel pesto erbij. Dit over de pasta is echt lekker.
Alle reacties Link kopieren
@jopidopi: jeej ook een goede echo! En wat leuk, samen zwanger met je schoonzus!

Balen van je ziekte! Hopelijk is de kleine verhoging van de prednison voldoende!



@brigitte: balen dat je ziek was op vakantie, hopelijk niks ernstigs?

En leuk dat je al een buikje krijgt!



@lis: nee alleen ananas is wel eentonig, maar mij lukt het ook niet om volledig geziond te eten.Maar je hebt dus ook vreetbuien? kun je dan veel achter elkaar eten? Ik eet gewoon te weinig, maar als ik teveel eet komt het er weer uit..



@verani: nog een paar daagjes tot vrijdag!



#vis: ik lust ook weinig vissoorten, en dan ook nog eens niet de gezonde soorten. Ik houd wel van kibbeling, schol en tong.



#vakantie: zaterdag ga ik dus met vakantie, naar een zuid-europees land :-) ik ga nu de tabel updaten, maar als iemand dat in de tussentijd wil doen: een aantal pagina's terug staat het wachtwoord.



#misselijkheid: ik heb inmiddels al een paar keer moeten overgeven, als ik teveel of te snel eet dan gooit mn maag het er weer uit. Ik denk dat ik zaterdag maar een emmer meeneem in de auto :-) donderdag de echo, ik kijk er zo naar uit!
Alle reacties Link kopieren
Jopidopi, vergeet ik je helemaal te feliciteren met je goede echo! (bij deze dus gefeliciteerd )Leuk dat je de 20e nog een echo hebt!



Jomi, neem jij nog extra vitamines erbij?

Heb ik in het begin nog wel gedaan omdat ik ook zo misselijk was en nergens zin in had. Advies is 1000 mg vit A per dag en in de gewone multivitamine zit 800 mg. Ruim onder de grens om daarnaast ook gewoon te kunnen eten.

Bij mij was de druk van goed moeten eten er toen af.

Succes zaterdag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven