Uitgerekend maart 2017

12-07-2016 09:06 552 berichten
Alle reacties Link kopieren
Om de tabel overzichtelijk te houden, voegen we momenteel geen meiden meer toe.

Meeschrijven kan natuurlijk wel.



Meiden, wil je dat ik iets aanpas in de tabel? Gewoon even in het vetgedrukt plaatsten in jouw reactie en dan pas ik het aan.



NaamLeeftijd(en)UDVolgende afspraak gyn/vkJongen/meisjeBijzonderheden Sue 27/27 14 maart 26/10 derde kindje vnjkc 21 23 maart eerste kindje Mollie 26/30 midden maart 1/08 eerste kindje viajera26 31/33 14 maart 7/10 Geplande ks: 25/02 eerste kindje phlox39 24/28 21 maart 21/09 tweede kindje kokosnoot84 31/34 12 maart 17/10 eerste kindje Giggi1989 27/26 2 maart vk: 19/07 echo:30/07 tweede kindje MooieJurk 24/28 17 maart 24/08 eerste kindje MissMarie 24/25 20 maart 9/09 eerste kindje HappyMommy27 27/27 23 maart 29/08 tweede kindje Natas-V 30/29 25 maart 06/10 geslachtsbepaling eerste kindje Honingbijtje 31/31 21 maart 22/08 tweede kindje Fruitbuikje 31/33 21 maart vk: 9/08 echo: 17/08 eerste kindje KimJ25 26/25 19 maart 26/09:echo 29/09:vk eerste kindje KimberleySTH 27/37 22 maart 30/09 echo/geslachtsbepaling eerste kindje sjoko 35 18 maart echo: 25/08 intake vk: 30/08 tweede kindje
Alle reacties Link kopieren
Mag ik mee in de tabel? Sinds een paar dagen weet ik ook met zekerheid dat ik zwanger ben en de uitgerekende datum is rond 23 maart.



Leeftijd: 21 en 25

Volgende afspraak: moet nog gemaakt worden

Bijzonderheden: eerste kindje



Edit: leeftijd van mijn man erbij genoteerd
say what?
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!

Ik schrijf ook graag mee :)! Ik weet sinds vorige week zaterdag dat ik in verwachting ben. Zo spannend allemaal!

Leeftijd 26/30

1e kindje

Uitgerekend waarschijnlijk halverwege maart

1 augustus de eerste echo!
Alle reacties Link kopieren
Welkom vnjkc en Mollie! Fijn dat jullie meeschrijven. Jullie staan in de tabel.



Hoe voelen jullie je?

Ik ben erg moe en alle geuren komen erg sterk binnen (met misselijkheid tot gevolg). Zeurende buikpijn en steekjes, maar al veel minder dan een week geleden. Verder voel ik me prima.

Ik kijk uit naar de eerste echo. Ik ga pas echt durven genieten als ik het hartje heb zien kloppen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sue-x schreef op 12 juli 2016 @ 14:34:

Welkom vnjkc en Mollie! Fijn dat jullie meeschrijven. Jullie staan in de tabel.



Hoe voelen jullie je?

Ik ben erg moe en alle geuren komen erg sterk binnen (met misselijkheid tot gevolg). Zeurende buikpijn en steekjes, maar al veel minder dan een week geleden. Verder voel ik me prima.

Ik kijk uit naar de eerste echo. Ik ga pas echt durven genieten als ik het hartje heb zien kloppen.



Thanks! En jij gefeliciteerd met de zwangerschap

Oh jeetje, zonde van de misselijkheid. Hopelijk gaat het snel voorbij!



Ik voel me over het algemeen prima, soms ben ik heel even misselijk maar dat gaat ook zo weer voorbij. Ik ga straks, na mijn werk, gelijk naar de verloskundige bellen voor een eerste afspraak. Ik ben zo benieuwd!!
say what?
Hoi!



Mag ik er ook bij? Weet sinds vanmorgen dat ik zwanger ben, heb een week gewacht met testen want het was al ronde 10 Maar dus echt een knaltest in handen vandaag!

Zo spannend maar vooral nog zo onwerkelijk..



Hier onze info:

Leeftijd 31/33

Eerste kindje

Uitg. datum: 14 maart (volgens internet)

Moet nu een verloskundige gaan zoeken, woon in Centraal Amerika dus das ook weer een nieuwe ervaring
Ik sluit me ook graag aan! Bijzonderheden: tweede kindje, tweede helft maart.



Heb de verloskundige en kraamzorg ook al gebeld. Goede organisaties zitten hier namelijk snel vol...



Eerste echo duurt nog even want we gaan eerst nog even op vakantie. Tegen die tijd ben ik bijna 9 weken denk ik. Dus nog even geduld helaas.



Spannend viajera! Heb je wel vriendinnen daar die zwanger zijn/een kindje hebben gekregen?
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Gefeliciteerd met de positieve test, Graag lees en schijf ik met jullie mee.

Na 2 miskramen ben ik wel voorzichtig maar het voelt goed dus gaan we van het beste uit!



Hier veel last van misselijkheid, en met een peuter rond lopen is het soms lekker druk. Wij werken vanuit huis dus kan wel uitslapen;) wat doen jullie in het dagelijkse leven?



Sue hoe oud zijn jou kinderen?



Dit wordt ons 2e kindje,

Leeftijd : 24 & 28

1e echo: 4 aug

Uitgerekende datum; eind maart
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd allemaal.

Ik praat graag met jullie mee.



Leeftijd: 31, mijn man 34

Eerste kindje

Uitgerekende datum volgens internet: 12 maart 2017

Eerste afspraak vk: 15 augustus (pas)



Weinig kwaaltjes, beetje gevoelige borsten. Vooral erg moe, slaap smiddags ook ruim een uur op de bank. Herkennen jullie dat ook?

Gelukkig nu zomervakantie, dat komt goed uit.
Herkenbaar hoor! Helaas kan ik dat nog niet i.v.m. werk maar van 't weekend zal er zeker een dutje in zitten!



Spannend phlox! Voelt het nu dan ook anders? En met welke termijn ging het toen mis? Lijkt me dan zo spannend tot die tijd.. (als je geen antwoord wil geven dat snap ik hoor )
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Ten eerste gefeliciteerd met jullie zwangerschap ! Zo onwijs bijzonder zo,n kleintje groeiend in je buik.

Ik ben hier nieuw maar vind het leuk om mee te lezen en te reageren .

Ik ben ook zwanger in maart en als het goed is ong 2 maart , dit word ons 2e kindje .

Ik ben 27 en vriend 26 , we vinden het beide weer erg onwerkelijk maar zo leuk !

Ik ben trouwens de hele dag en nacht met periodes misselijk om gek van te worden bij mijn vorige zwangerschap heb Ik dit geen moment gehad , ook had ik in week 5 contstant last van een bloedneus , hebben jullie al kwaaltjes ?



Eerste afspraak bij de verloskundige : 19 juli

Eerste echo : 30 juli
Alle reacties Link kopieren
Naast de vermoeidheid ook eindeloos naar de wc, vooral 's nachts. Herkenbaar voor jullie?



Andere vraag, is er een manier om dit topic makkelijk te volgen? Nu moet ik er steeds naar op zoek.
Alle reacties Link kopieren
Tabaa, ik vindt het geen probleem om er over te praten hoor, de 1e keer is het helaas met 10 weken mis gegaan( we hadden toen ook al een kloppend hartje gezien) de laatste keer met 6 a 7 weken. 3 keer is scheepsrecht dus laten we het hopen!



De pijntjes zitten op een andere plek & testen lopen op wat de laatste keer niet het geval was.



Kokosnoot, als je inlog staat het topic in je lijst.





Gigi, jij ook gefeliciteerd met je positieve test, hoe oud is je kindje?
Gefeliciteerd! Die misselijkheid is minder gigi. Vorige keer helaas veel ervaring mee gehad. Hoop dat t me nu bespaard blijft. Bloedneus zijn me niet bekend.



Kokosnoot, je ziet het inderdaad bovenaan de beginpagina staan zolang je bent ingelogd.



Klinkt nu goed phlox hadden jullie het toen ook al aan veel mensen verteld?
Alle reacties Link kopieren
phlox39, dank je wel. Op de computer zie ik het staan inderdaad, zat eerst vanaf mijn telefoon.
Alle reacties Link kopieren
Pff wat lijkt me dat vreselijk moeilijk een miskraam phlox39, ik ga voor jullie duimen dat je dit niet nog een keer mee hoeft te maken



Mijn dochter is 3 jaar en 8 maanden en ze vraagt contstant wanneer de ooievaar komt, ze wil zo graag grote zus worden en ik vind het ook verschrikkelijk moeilijk om mijn mond te houden tegen haar maar goed we wachten tot naar de echo,



Ik zit morgen in mijn 7e week , hopelijk is de misselijkheid snel over



Hebben jullie het al aan iemand verteld ? Bij mijn dochtertje hadden we het na de echo met 10 weken aan iedereen gezegd maar nu hebben wij het al aan me ouders verteld ivm oppas voor alle afspraken
Alle reacties Link kopieren
Welkom aan alle nieuwe schrijfsters. Gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Jullie staan in de tabel.



@Viajero: Woon je er al lang? Ken je er andere jonge gezinnen? Misschien kan je bij hen eens informeren? Lijkt me toch handig om toch een beetje een idee te hebben hoe tevreden zij zijn over een bepaalde zorgverlener.



@Tabaa: Op vakantie gaan is wel een fijne manier van wachten. Wel leuk dat je dan al meer zal kunnen zien op de echo.



@Phlox: Fijn dat jullie weer zwanger zijn! Wat heftig van die miskramen. Ik hoop dat je dat nooit meer moet meemaken.

Ik heb twee jongens. De oudste is al 9, de jongste 1,5. Een peuter in huis maakt deze weken inderdaad net dat beetje vermoeiender.



@Kokosnoot: Ik ben ook erg moe. Op vrije dagen, en als mijn twee kinderen ook zin hebben in een rustig moment, doe ik ook een middagdutje. Als ik geen middagdutje gedaan heb, ga ik vaak 's avonds samen met hen slapen.

Van dat vaak moeten plassen heb sinds gisteren echt veel last. 's Nacht is het inderdaad het opvallendste. Deze ochtend deed mijn blaas echt pijn, om dan daarna maar druppelsgewijs te kunnen gaan. Heel frustrerend.



@Gigi: Mijn oudste wil graag opgroeien in een groot gezin. Zijn broertje was het mooiste cadeau dat we hem ooit konden geven. Hij blijft vragen wanneer hij nu nog een broer/zus krijgt. Telkens als hij dicht tegen me aan kruipt en me vraagt of ik alsjeblieft een broer/zus wil maken voor hem, vind ik het heel lastig om te zwijgen. Wel heel fijn om te weten dat hij enthousiast zal zijn. Mijn jongste zit in een jaloerse fase. Als ik hem vast heb en de oudste komt mij een knuffel geven duwt hij zijn grote broer weg. Ik hoop dat hij niet al te jaloers zal zijn als er nog een kindje bij komt in ons gezin. Gelukkig krijgt hij ook veel aandacht van zijn grote broer dus genoeg mensen in huis om aan iedereen voldoende liefde te geven.



We hebben het nog tegen niemand verteld. We willen het eerste tegen onze oudste zoon vertellen en van zodra hij het weet is de kans groot dat de hele wereld het weet. Hij speelt ook vaak met de kindjes van mijn werkgever. We willen wachten tot na de 12 weken echo, maar ik heb geen idee of we het zo lang verborgen kunnen houden. Ik wil wel minstens wachten tot na de eerste echo.

Jammer genoeg kan mijn man geen vrij krijgen op het werk dus zal ik alleen moeten gaan naar die eerste echo. De kindjes zullen zich moeten vermaken in de wachtkamer want ik vind geen opvang. Toch een beetje anders dan hoe ik me voorgesteld had.
Dankjewel Sue-x voor de tabel!



Jammer dat hij niet mee kan gaan zeg. Is er bij jullie geen avondspreekuur? Wel tof zo'n trotse broer! En ik denk daalt de kleinste tegen die tijd een stuk minder jaloers is. Ze zijn dan alweer zoveel ouder



Vakantie is inderdaad wel een goede afleiding voor het wachten! Nog precies vier weken nu waarvan drie weg, dus dat moet wel lukken
Alle reacties Link kopieren
Hey dames,

Het lijkt me leuk met jullie mee te schrijven!

Sinds afgelopen weekend weet ik dat ik zwanger ben.

Hiervoor helaas een miskraam gehad bij 5 weken.

We zijn natuurlijk heel blij dat het nu gelijk weer gelukt is, alleen wel de angst dat het mis kan gaan.

De eerste keer dat ik zwanger was was in ronde 12, lange tijd over gedaan dus.



Mijn man is 28, ik 24. Dit is ons eerste kindje. 9 aug hebben we de eerste echo staan!

We verwachten het kindje rond midden maart
Leef om te dromen, maak je dromen waar!
Alle reacties Link kopieren
Wanneer zijn jullie het van plan om het te gaan vertellen ? En op welke manier?

Wij willen het eind volgende week (dan zal ik zo'n 6 weken zijn) vertellen aan onze ouders. Dit zal voor allen het eerste kleinkind worden.

Voordat onze ouders het zullen weten, wil ik graag dat mijn broer het als eerst zal weten.

Mij leek het leuk om iets lekkers bij de koffie mee te nemen, in een taartdoosje, beschuit met roze & blauwe muisjes

Rest vd vrienden & familie na de echo 9 aug
Leef om te dromen, maak je dromen waar!
Gefeliciteerd mooiejurk Ik zal voor je duimen dat het deze keer gewoon goed zal gaan! Jullie geduld is al aardig op de proef gesteld. Weet jullie omgeving dat jullie een kindje willen?

Ik weet nog niet hoe we het nu gaan vertellen. Ik hoop dat we het deze keer kunnen rekken tot we terug zijn van vakantie. De vorige keer hebben we het met 7 weken ongeveer verteld. Kon het niet meer verborgen houden door de misselijkheid, moest t wel op m'n werk gaan vertellen dus toen ook ouders ingelicht. We hadden gewoon wat uit het I opa/oma assortiment van de prenatal ingepakt. Dacht een slabbetje en romper. Niet zo creatief dus



Leuk dat we al een aardig clubje hebben zo!
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel tabaa! Ja dat hopen wij ook.

Leuk idee van de i opa/oma!

Gelukkig heb ik nog weinig kwaaltjes, wel pijnlijke borsten en soms ineens super moe, geen misselijkheid gelukkig nog!



Een aantal vrienden weten het, niet dat we specifiek bezig waren, maar gestopt met anticonceptie en we zien wel wat er komt -idee.

Krijgen wel vaak de vraag of het niet begint te kriebelen, vandaag nog!

'Nou ehh, ik heb het wel ergens anders drukker mee' standaard antwoord inmiddels,

Velen weten dat ik het inderdaad ergens druk mee heb (eigen bedrijf opzetten), ideale smoes

Nu het probleem; geen alcohol. Aangezien ik aardig van wijn hou en nooit oversla...
Leef om te dromen, maak je dromen waar!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd meiden die ook zwanger zijn ! Helemaal leuk !

Mooie jurk wat balen van je vorige zwangerschap ik snap dat de angst er flink in zit.



Ik heb een shirt besteld voor mijn dochter die zal ze gaan aan doen met het vertellen ,ben benieuwd naar alle reacties . Wel wil ik voor haar zelf een boekje ofzo kopen en een soort ooievaar iets en dan zeggen dat hij is langs geweest . Sinds kort zijn wij verhuisd en liep al te zeggen voordat ik een andere huis had dat als we een nieuw huis hebben dat de Pil er zeker uit ging . Bij mij heeft het dit keer 7 maanden geduurd voordat het raak was, bij mijn 1e was het de 1e ronde raak dus nu moesten wij geduld hebben
Alle reacties Link kopieren
Klopt Gigi, maar toch voelt dit anders, vorige maand liepen de testen ook niet duidelijk op, en nu wel! Het voelt ook veel beter. Leuk dat shirtje! Dan zul je wel heel benieuwd zijn wie het als eerste ziet!

Ik heb vanmiddag het boek van Kluun - help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt, besteld. Cadeautje voor manlief benieuwd na zn reactie morgen
Leef om te dromen, maak je dromen waar!
Leuk groepje hebben we al, thanks voor het updaten van de tabel!

Hopelijk voorspoedige zwangerschappen voor iedereen!



Hier ben ik echt nog niet aan het idee gewend, je bent al 9 rondes bezig maar als het dan zover is, is het toch wel raar haha.



Ik ga vanaf zaterdaf een superdrukke periode in. Hebben ons eigen reisbureau en ga 2 groepen NLse vrijwilligers begeleiden. Zijn dus 2x2 weken achter elkaar.



Gelukkig nog nergens last van, wel beetje moe maar heb t ook erg druk. Voel me bijna meer ongesteld dan zwanger met opgezette buik en beetje zeurende buikpijn. Dus de 1e afspraak gaan we meteen voor 16 aug. plannen bij een bekende van ons die gynaecoloog is.



En daarna vertellen! Eerst maar die groepen "wegwerken" en eerste afspraak.



Bij ons zit iedereen hier letterlijk al een aantal jaar te pushen (vooral de schoonouders), echt heel erg.

Maar wil het eerst via Skype aan mn eigen ouders vertellen, dan zijn zij aan de beurt



Bij deze alvast sorry als ik de komende weken er niet zoveel ben!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven