Uitgerekend nov/dec 2017

08-04-2017 20:49 347 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoera, na een slag om de arm te hebben gehouden ivm bloedverlies kan ik nu met zekerheid zeggen dat ik zwanger ben!

Wie is er nog meer in nov/dec dit jaar uitgerekend en heeft zin in een kletstopic?

Ik ben 29 en heb een zoontje van 1.





NaamLeeftijdHoeveelste kindjeUitgerekende datumBijzondhedenBabyboom31321e23-12-2017-Fresiaatje292e15-12-2017-Javadeel271e27-11-2017-Marlinjane221e17-11-2017-Blondekatie382e13-12-2017-Sientje84?2eeind december-Miep82341e23-12-2017-Meningenvan1988281e21-12-2017-Kleinemug1231e?-PKT331e16-12-2017-Groene-thee281e24-12-2017-Susieflower351e?-
Alle reacties Link kopieren
quote:MarlinJane schreef op 11 april 2017 @ 17:28:

[...]





Prachtig! Echt genieten om zo'n klein hummeltje te zien. Ik ben volgens de vk nu 8w2d, maar wel 17 november uitgerekend beetje aparte telling, maar 't komt allemaal wel goed! Wanneer ben jij uitgerekend?15 dec!
Alle reacties Link kopieren
quote:Huismus5 schreef op 11 april 2017 @ 20:35:

Helaas, bij mij geen goeie echo vanavond. Missed abortion met 6 wk. morgen afspraak maken met de gynaecoloog.Oh lieve huismus wat verdrietig! Veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
quote:Huismus5 schreef op 09 april 2017 @ 15:11:

Ik hoop maar dat de vermoeidheid snel over is ja ;) en ach, als dit het enige is mag ik natuurlijk niet klagen. Hoewel het me ook wel zorgen baart, want geen klachten, gaat alles dan wel goed...??? Ik weet wel dat dat niks hoeft te zeggen, maar toch.

Fijn javadeel dat jij al een kloppend hartje hebt gezien! Ben je wel onder controle van de vk? Of in het zh?



Ah lieve huismus ik lees deze post van je nou weer. Ergens had je het misschien toch aangevoeld. Heeft de vk daar iets over gezegd? Weinig kwaaltjes en missed abortion?

Hoe voel je je nu? Wat gaat er nu gebeuren weey je dat al?
Alle reacties Link kopieren
quote:Fresiaatje schreef op 11 april 2017 @ 21:56:

[...]





Ah lieve huismus ik lees deze post van je nou weer. Ergens had je het misschien toch aangevoeld. Heeft de vk daar iets over gezegd? Weinig kwaaltjes en missed abortion?

Hoe voel je je nu? Wat gaat er nu gebeuren weey je dat al?



Ja, had gek genoeg al zo'n onderbuik gevoel. Verloskundige heeft daar in die zin niets over gezegd, alleen maar dat de een veel last heeft van hcg hormoon en de ander niet.

Blijkbaar reageerde mijn lichaam deze zwangerschap amper op hcg. Ik voel me nu leeg en vooral verdrietig, ben aan t werk gegaan, maar kan me niet echt goed focussen. Kan vrijdagochtend terecht bij de gyn. Dan beslissen tussen cytotec(tabletten) of curretage. Beide niet fijn, maar ik denk dat ik voor curretage ga, lees veel ellende over de tabletten. Dank voor jullie medeleven!
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames. Mag ik meeschrijven?

Ik ben 5+1. Dit is ons tweede kindje.

Onze zoon is 6 jaar oud.



Ik vind het heel spannend. Ben einde van de vorige zwangerschap ziek geworden en heb verhoogde kans op vroeggeboorte.

Deze keer best misselijk.



8 mei eerste afspraak bij verloskundige.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte huismus!

Hoe ging het vanochtend?
Alle reacties Link kopieren
quote:blondekatie schreef op 14 april 2017 @ 20:49:

Hoi dames. Mag ik meeschrijven?

Ik ben 5+1. Dit is ons tweede kindje.

Onze zoon is 6 jaar oud.



Ik vind het heel spannend. Ben einde van de vorige zwangerschap ziek geworden en heb verhoogde kans op vroeggeboorte.

Deze keer best misselijk.



8 mei eerste afspraak bij verloskundige.Welkom blondie! Kan me voorstellen dat je het spannend vindt! Wij lopen bijna gelijk. Ik ben nu 4+6. Ook 8 mei eerste echo. Ik voel nog helemaal niks. Maak me na verhaal huismus beetje zorgen.
Alle reacties Link kopieren
Huismus hoe is het gegaan bij de gyn? Heb je voldoende steun van je vriend/omgeving? Had je al iemand op de hoogte gebracht? Dikke knuffel!
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames,

Bedankt voor jullie medeleven! Ik wil jullie absoluut niet bang maken, geniet van je zwangerschap!

Vanmorgen bij gyn was wel oke, zakelijke jonge vent met een co-assistent (joepie). Nog een keer echo gehad en krijg volgende week curretage. Kon gelijk door voor bloedafname en afspraken, fijn dat ik nu weet waar ik aan toe ben. Hierna kan ik het gaan afsluiten en kunnen we het gewoon opnieuw gaan proberen als dit een plekje heeft gekregen. We hadden het alleen onze ouders verteld en kan goed met mijn man praten, dus gelukkig voldoende steun. Heel fijn! En was eigenlijk nu wel blij dat ik het nog niet iedereen had verteld.

Ik trek me terug uit dit topic. Ik wens jullie heel veel geluk en goede zwangerschappen!
anoniem_296659 wijzigde dit bericht op 14-04-2017 22:22
Reden: Toevoeging
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Succes volgende week huismus. Hoop dat het soepel gaat en je niet al te veel last van hebt! Sterkte met verwerken! Doe rustig aan en ben lief voor jezelf!
Alle reacties Link kopieren
Hoi ! Mag ik hier ook mee schrijven ?

Heb afgelopen donderdag een positieve zwangerschaps test in me handen gehad! 1 jaar en 4 maanden geleden gestopt met ac, en het lijkt erop dat het nu eindelijk gelukt is.

Ben nog gematigd blij, durf het bijna nog niet te geloven. Na het weekend nog maar weer een test doen.
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik schrijf ook graag mee! Afgelopen woensdag positief getest! Ik heb een zoontje van een half jaar oud dus we gaan weer lekker snel door ???? Ik heb de vorige keer een mooie zwangerschap zonder (heftige) kwaaltjes gehad, zegt niks als je niet misselijk oid bent, dus ik hoop dat ik dat nu weer heb!
Alle reacties Link kopieren
Oh vraagtekens moest een smiley zijn.. ik ben trouwens eind december uitgerekend.
Alle reacties Link kopieren
Proficiat Sientje en Babyboom!



Vrolijk Pasen allemaal! Wie gaat het dit weekend aan familie vertellen? Ik ben vandaag precies 8 weken, dus ik vind het wel een mooie gelegenheid om familie te vertellen . Mijn opa en oma dementeren allebei, ze kennen ons wel, maar ik ben dus wel benieuwd hoe ze reageren.
Alle reacties Link kopieren
Dank je Fresiaatje!

Ik ben wel van plan al eerder een "pret"echo tr doen. Wanneer ik rond de 7 weken ben.



Gefeliciteerd Sientje en Babyboom!



Wij gaan het na de pretecho vertellen. Ik vind het vertellen wel erg spannend omdat niemand het verwacht. Door de ziekte bij de vorige zwangerschap en door groei-en ontwikkelproblemen van onze zoon wilden wij tot eind vorig jaar niet aan een tweede kind beginnen. We hebben de afgelopen jaren ook alle babyspullen weggegeven. De wens kwam nadat we in een wat rustigere periode zijn gekomen, toch boven. Na onderzoeken in het ziekenhuis en inzicht in de begeleiding die ze kunnen geven durfden we er in januari toch voor te gaan. Echt lang wilden we ook niet meer wachten. Ik ben namelijk "al" 38 jaar. Ik denk dat onze omgeving het heel spannend gaat vinden.
Alle reacties Link kopieren
Sientje: wat leuk jij ook gefeliciteerd !

En wat kort op elkaar, wel leuk lijkt mij.

Voor mij is het de eerste dus alles nog helemaal nieuw.

Ik heb zelf een beetje zitten rekenen en kwam uit op eind december , begin januari. Ben benieuwd of dat een beetje gaat kloppen.

Sinds gisteren meteen zwangerschaps vitamine gekocht.

Kwam er net achter dat je dat eigenlijk al van te voren moet slikken.

Wanneer bellen jullie voor de eerste keer naar verloskundige ??
Alle reacties Link kopieren
Als je een positieve test heb kun je in principe diezelfde dag nog de verloskundige bellen.

Eerste afspraak is (bij ons) rond de 8 weken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Babyboom31 schreef op 16 april 2017 @ 10:35:

Hoi ! Mag ik hier ook mee schrijven ?

Heb afgelopen donderdag een positieve zwangerschaps test in me handen gehad! 1 jaar en 4 maanden geleden gestopt met ac, en het lijkt erop dat het nu eindelijk gelukt is.

Ben nog gematigd blij, durf het bijna nog niet te geloven. Na het weekend nog maar weer een test doen.Wat leuk! Gefeliciteerd! Ben je al overtijd of had je eerder getest?
Alle reacties Link kopieren
quote:sientje84 schreef op 16 april 2017 @ 11:00:

Hallo, ik schrijf ook graag mee! Afgelopen woensdag positief getest! Ik heb een zoontje van een half jaar oud dus we gaan weer lekker snel door ???? Ik heb de vorige keer een mooie zwangerschap zonder (heftige) kwaaltjes gehad, zegt niks als je niet misselijk oid bent, dus ik hoop dat ik dat nu weer heb!Gefeliciteerd! Welkom. Wat leuk dat je al een zoontje hebt! Hoop dat je nog een keer een goeie zwangerschap hebt, zeker met zo'n kleintje erbij.
Alle reacties Link kopieren
quote:blondekatie schreef op 16 april 2017 @ 12:25:

Dank je Fresiaatje!

Ik ben wel van plan al eerder een "pret"echo tr doen. Wanneer ik rond de 7 weken ben.



Gefeliciteerd Sientje en Babyboom!



Wij gaan het na de pretecho vertellen. Ik vind het vertellen wel erg spannend omdat niemand het verwacht. Door de ziekte bij de vorige zwangerschap en door groei-en ontwikkelproblemen van onze zoon wilden wij tot eind vorig jaar niet aan een tweede kind beginnen. We hebben de afgelopen jaren ook alle babyspullen weggegeven. De wens kwam nadat we in een wat rustigere periode zijn gekomen, toch boven. Na onderzoeken in het ziekenhuis en inzicht in de begeleiding die ze kunnen geven durfden we er in januari toch voor te gaan. Echt lang wilden we ook niet meer wachten. Ik ben namelijk "al" 38 jaar. Ik denk dat onze omgeving het heel spannend gaat vinden.Oh wow, wat mooi. Zeker spannend. Kan me ook voorstellen dat die wens er even niet is geweest. Maar mooi dat nu hij er wel is het jullie ook gegund is. Ik hoop dat je van een goede zwangerschap kunt genieten! En dat jullie omgeving ook jullie blijdschap kan delen naast dat er wellicht wat zorg is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Babyboom31 schreef op 16 april 2017 @ 14:31:

Sientje: wat leuk jij ook gefeliciteerd !

En wat kort op elkaar, wel leuk lijkt mij.

Voor mij is het de eerste dus alles nog helemaal nieuw.

Ik heb zelf een beetje zitten rekenen en kwam uit op eind december , begin januari. Ben benieuwd of dat een beetje gaat kloppen.

Sinds gisteren meteen zwangerschaps vitamine gekocht.

Kwam er net achter dat je dat eigenlijk al van te voren moet slikken.

Wanneer bellen jullie voor de eerste keer naar verloskundige ??Ja je kan meteen bellen. Hier ook eerste echo bij 8 wkn. Ik vind het superspannend! Ben kei ongeduldig. Zit nu op 5 weken en 1 dag.
Alle reacties Link kopieren
Oké bedankt ! Ik ga morgen of woensdag nog keer test doen, voor de zekerheid.

En dan maar eens zoeken naar een verloskundige in de buurt en afspraak maken.



@freesiatje: ik had eerste een vervroegde test gedaan en 2 dagen daarna een clean bkue test, toen was ik 2 dagen over tijd. Sowieso is het bij mij heel lastig pijlen, omdat ik een hele onregelmatige cyclus had.
Alle reacties Link kopieren
Spannend allemaal! Weten jullie ook al wanneer de eerste echo is? Bij ons is hef pas tussen de 10 en 12 weken, duurt nog erg lang bij mij. Maar het zal wel sneller gaan dan de vorige keer met die kleine man. Gaan jullie ook mee doen met moeders voor moeders? Ik doe weer mee voor de tweede keer!
Alle reacties Link kopieren
En Javadeel hoe werd het nieuws ontvangen?



Sientje dat is nog even geduld hebben dan.

Ik heb 8 mei bij de VK een echo. Ben dan 8,5 week zwanger.

Ik doe ook mee met moeders voor moeders.
Alle reacties Link kopieren
quote:Babyboom31 schreef op 17 april 2017 @ 12:15:

Oké bedankt ! Ik ga morgen of woensdag nog keer test doen, voor de zekerheid.

En dan maar eens zoeken naar een verloskundige in de buurt en afspraak maken.



@freesiatje: ik had eerste een vervroegde test gedaan en 2 dagen daarna een clean bkue test, toen was ik 2 dagen over tijd. Sowieso is het bij mij heel lastig pijlen, omdat ik een hele onregelmatige cyclus had.Dan denk ik dat je echt wel zwanger bent! Maar ik snap je gevoel, nog eentje extra kan ook geen kwaad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven