Uitgerekend nov/dec 2017

08-04-2017 20:49 347 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoera, na een slag om de arm te hebben gehouden ivm bloedverlies kan ik nu met zekerheid zeggen dat ik zwanger ben!

Wie is er nog meer in nov/dec dit jaar uitgerekend en heeft zin in een kletstopic?

Ik ben 29 en heb een zoontje van 1.





NaamLeeftijdHoeveelste kindjeUitgerekende datumBijzondhedenBabyboom31321e23-12-2017-Fresiaatje292e15-12-2017-Javadeel271e27-11-2017-Marlinjane221e17-11-2017-Blondekatie382e13-12-2017-Sientje84?2eeind december-Miep82341e23-12-2017-Meningenvan1988281e21-12-2017-Kleinemug1231e?-PKT331e16-12-2017-Groene-thee281e24-12-2017-Susieflower351e?-
Alle reacties Link kopieren
O gelukkig Nola! Fijn!

Wanneer krijg je de volgende echo/controle?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb morgen een echo.



Ik voelde me vandaag erg flauw/licht in hoofd en benen, was ook aan me te zien (zwak/slap en wit) dus maar zoute drop gekocht op het werk en het gehouden op mijn lage bloeddruk. Die ik ook heb en wat volgens mij ook de oorzaak was. (of spanning voor echo of zelfs nog meet het aan anderen vertellen straks: ik denk echt dat mijn ouders heel erg gaan schrikken). Anderen die daar last van hebben/hadden?
Alle reacties Link kopieren
Oh gelukkig Nola. Hopelijk houd het vloeien snel op.



Oh jee Blondekatie, dat klinkt niet goed. Met drop moet je ook uitkijken, daar mag je ook niet te veel van. Ik zou het toch even aangeven bij de vk als je daar bent.
Alle reacties Link kopieren
@groene-thee: dat is idd schrikken! Hoe gaat het nu met je? Is de buikpijn gezakt/weg?

@nala: fijn dat de echo goed is gegaan! Nog even wachten dus... Had je toch gelijk. Vond je het wel fijn ok de echo te hebben gehad?

@babyboom: wat goed dat je een tabel hebt kunnen maken! Ik ben zelf 28 jaar en uitgerekende datum is 21 december (volgens eigen berekening). Eerste echo is 8 mei.
Alle reacties Link kopieren
@blondekatie: wat naar dat je je zo voelt! Het komt mij niet bekend voor maar dat zegt niks. Is het geen griepje? Je lichaam is heel hard aan het werk dus het kan zijn dat er iets gebeurt met je bloeddruk. En volgens mij moet je ook weer oppassen met drop idd. Ik zou het morgen even bespreken met je VK en je bloeddruk zullen ze vast meten. Wel ontzettend leuk dat de echo morgen is!
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor de interesse! Waar het vandaan gekomen is, is onbekend. Bij terugkomst van de hap was de pijn al vele malen minder en nu helemaal verdwenen gelukkig. Super dat de tabel gelukt is! Ik ben 28 trouwens. Wat spannend, al die echo's! Ik vind het echt nog veeeeel te lang duren.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Nala, dat de echo er goed uit zag!

En super de tabel! Ik ben volgens mijn eigen berekening 27 december uitgerekend. En helemaal in de stress weer, ik had last van gevoelige borsten en ineens helemaal weg..

Nu ben ik zo bang dat er iets mis is. Word moe van mezelf:( pfff sorry dames
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig Groene thee!



Bedankt voor het meedenken dames.

Ik ken het gevolg van drop en risico's bij zwangerschap ; juist de reden waarom ik er wat van gegeten heb vandaag (om de druk een oppepper te geven).

De echo is niet bij de VK.

Ik heb een bloeddrukmeter in huis en ga zo meten ook direct koorts want griepje zou ook goed kunnen. Heb ik het morgen weer dan ga ik even langs de doktersassistente.
Alle reacties Link kopieren
Ah Saartje wat vervelend! Ik herken die heen en weer gevoelens wel, volgens mij hebben vele zwangeren dat.
Alle reacties Link kopieren
110/70; voor mij aan de wat hoge kant.

En 36.6.

Voor nu maak ik me niet zo'n zorgen.
Hoi meiden

Kan ik ook nog met jullie meeschrijven? Het lijkt me leuk om ervaringen te delen met meiden die rond dezelfde tijd zijn uitgerekend.



Ik heb ruim een week geleden positief getest, uitgerekende datum is (denk ik) 20 december, 1e kindje en ik ben 28. Vandaag de intake gehad, morgen even bellen voor een eerste echo.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nala2013 schreef op 25 april 2017 @ 15:45:

Goh wat is er toch al snel veel geschreven. En leuk zo'n tabel!!



Ik ben net terug van de echo. Ze konden het vruchtzakje zien maar ik was minder ver dan ze zelf hadden verwacht ( mijn berekening klopte veel meer maar ja, ze wilden niet luisteren:p) ik ben dus in plaats van 7 weken terug gegaan naar de 5 weken zwanger. Helaas dus nog geen hartje maar alles zag er verder rustig uit.

Nu maar hopen dat er niet al te veel kwaaltjes bij komen en het bloedverlies en krampen snel weggaan.Wat fijn dat het er rustig uitzag! En stom dat ze niet wilde luisteren naar jou. Hadden ze een verklaring voor het vloeien? We gaan opnieuw duimen voor een hartje! Wanneer volgende echo?
Alle reacties Link kopieren
Welkom jaxx! Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Alle reacties Link kopieren
quote:blondekatie schreef op 25 april 2017 @ 20:29:

Gelukkig Groene thee!



Bedankt voor het meedenken dames.

Ik ken het gevolg van drop en risico's bij zwangerschap ; juist de reden waarom ik er wat van gegeten heb vandaag (om de druk een oppepper te geven).

De echo is niet bij de VK.

Ik heb een bloeddrukmeter in huis en ga zo meten ook direct koorts want griepje zou ook goed kunnen. Heb ik het morgen weer dan ga ik even langs de doktersassistente.



Hmm ik herken het flauwe en slappe gevoel wel. Geen idee of met bloeddruk te maken heeft, ik dacht bij mezelf meer door te weinig eten. Ik krijg het niet goed weg. Steeds weeig gevoel, geen trek maar wel hongergevoel maar niks spreekt me aan.

Hopelijk voel je je gauw wat beter. Wanneer ga je het vertellen? Ben je bang dat je omgeving er wat van vindt?
Alle reacties Link kopieren
quote:Saartje26 schreef op 25 april 2017 @ 20:22:

Wat fijn Nala, dat de echo er goed uit zag!

En super de tabel! Ik ben volgens mijn eigen berekening 27 december uitgerekend. En helemaal in de stress weer, ik had last van gevoelige borsten en ineens helemaal weg..

Nu ben ik zo bang dat er iets mis is. Word moe van mezelf:( pfff sorry dames



Ook hier herkenbaar! Hoort er volgens mij allemaal bij. Probeer je geen zorgen te maken, t komt vast allemaal goed!



Welkom jaxx, gefeliciteerd met je zwangerschap!



Nala, ik was even kwijt dat jij je zorgen maakte ivm bloedverlies. Extra fijn dat het er nu goed uitzag zeg!
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel groene-thee

Emoties en zorgen gaan echt alle kanten op, word vast snel beter. Ben aan het aftellen tot de eerste echo!



Blondekatie heel veel succes vandaag met de echo!
Alle reacties Link kopieren
Na 10 weken geen klachten komen de klachten ineens in week 11, niet 's ochtends misselijk maar 's avonds! Kan het avondeten tegenwoordig niet eens meer binnenhouden iemand tips? Gelukkig volgende week de 12 weken echo dus dan zal ik 't nog eens vragen aan de vk
Alle reacties Link kopieren
@ blondekatie: Hoe ging je echo??
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend MarlinJane! Ik ben ook 's avonds misselijk. Kleine beetjes eten, 6x per dag en water met uitgeperste citroen nemen 15-30 minuten voor eten helpt mij iets en niet drinken bij het eten.



Bedankt dames.

Echo was goed! Wel minder ver dan ik zelf dacht: is nog lastig meten maar lijkt nu op 6 weken en 1 dag. Er was al een beetje hartactiviteit te zien.
Alle reacties Link kopieren
Vrijdag krijg ik de intake en 17 mei krijg ik een nieuwe echo. Kijk er al naar uit. Moet toch zeggen dat het wel wat meer rust geeft nadat het toch gecontroleerd is.



@ saartje, vervelend he die stress. Bij mij zijn mijn borsten de ene dag een stuk gevoeliger dan de andere dag.
Alle reacties Link kopieren
@blondekatie: heb jij al een echo met 6 weken ?

Ik moet wachten tot 8 weken, en lijkt zo lang te duren ....

En heb nog steeds geen last van misselijkheid, lees op internet wel veel dat dat toch wel een veel voorkomende kwaal is.

Echt frustrerend ...
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat ik 7 weken was, was niet bij VK maar bij een echobureau. We willen de afdrukken gebruiken om het te vertellen.

Na eerste VK bezoek ga ik vrij snel daarna naar het buitenland voor mijn werk (niet lang) en ik wil het voor die tijd wel verteld hebben (aan ouders); dat voelt op een of andere manier beter.
Alle reacties Link kopieren
O ja Babyboom ik was bij de eerste helemaal niet misselijk (gelukkig!)
Alle reacties Link kopieren
quote:Babyboom31 schreef op 26 april 2017 @ 18:50:

@blondekatie: heb jij al een echo met 6 weken ?

Ik moet wachten tot 8 weken, en lijkt zo lang te duren ....

En heb nog steeds geen last van misselijkheid, lees op internet wel veel dat dat toch wel een veel voorkomende kwaal is.

Echt frustrerend ...Hier ook geen misselijkheid, wel iets minder eetlust en wat afgevallen maar misselijk kan ik het niet echt noemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:blondekatie schreef op 26 april 2017 @ 19:41:

O ja Babyboom ik was bij de eerste helemaal niet misselijk (gelukkig!)Dat is geruststellend Was het toevallig een jongetje? Ik lees/hoor dat je bij een meisje sneller last hebt van misselijkheid dan bij een jongen. Herken dat ook wel van vriendinnen met meiden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven