Uitgerekend t/m 15 December 2012

16-04-2012 17:23 2471 berichten
Hallo

Ben je ook uitgerekend in de eerste weken schrijf lekker mee! Door de vele schrijfsters is het topic in 2e gedeeld, dus ben je later uitgerekend kun je je bij het andere topic aansluiten



Wil je in de tabel? Of wijzigingen? Graag dikgedrukt of voor de mobiele schrijfsters tussen **



NaamLeeftijdDatumKindjeBijzonderheden/afsprakenMissMD32 jaar26 Nov2e+3eTweeling VerrassingIsis2730 jaar29 Nov1eMeisjeNijnepijn31 jaar30 Nov2eJongenAppletje9121 jaar1 Dec1eMeisjeSchimmelteentje42 jaar1 Dec2eJongenJun2228 jaar1 Dec1eMeisjeBengelie30 jaar2 Dec1eJongenLady_j28 jaar2 Dec1eMeisje maris29 jaar2 Dec1eVerrassingSaartje8428 jaar5 Dec1eJongenSanne198428 jaar5 Dec1eMeisjeMikky3333 jaar6 Dec1eJongen chrisgirl28 jaar6 Dec1eVerrassingsaudade40 jaar6 Dec1eMeisje _LiiL_KiiM_25 jaar9 Dec2eJongenSenshi27 jaar10 Dec2eMeisje Sophie_8427 jaar10 Dec1eJongen Lexie8131 jaar11 Dec1eMeisje
Alle reacties Link kopieren
jeetje Maris! Balen zeg, voordeel voor mij is dat ik me dan weer iets minder gehandicapt voel Maar baal echt met je mee hoor!!!!



Vannacht een slechter nachtje, maar de meeste slaap ik redelijk goed.



Afstuderen... tja het is meer een moeten dan een willen. De puf nauwelijks hahaha. Komt ook omdat men toch moeilijk in kan schatten wat ik kan. Ik kan niet uren zitten en typen of wat dan ook. Dus dat wordt nog een opgave. Maar ik ga er gewoon voor! Whoohaaa!



1500 is ongeveer normaal denk ik. Ik zat donderdag al op 2100 ongeveer... dat is veel hahaha. Maar mijn gyn zei nog dat ze er niet heel goed in zijn qua schatten dus je weet het niet tot het moment supreme!



In het ziekenhuis is vlos er ook bij. Wij gaan volgende maand trouwens naar een voorlichting van het ziekenhuis zelf. Misschien hebben ze dat ook bij jou?



Sophie succes met je afwas



Ik ga even aan de was en afwas... op mijn dooie gemakje. Dadelijk komt de man van de VVE om weer een aannemer rond te leiden ofzo.... hij komt het liefst bij ons omdat wij de enige NL zijn in ons blok.... maar die vent is irritant en hij is echt een dictatortje ook naar die aannemers. Stomme vent. Belde gisteravond en zegt dan gewoon tegen vriend als ik niets hoor zijn we er om 2 uur... euh ok.... nou ja.... Ik zal lief lachen....
Alle reacties Link kopieren
Sophie, ik ga inderdaad trouwen, 6 november, tweede dag van mijn verlof! (of eigenlijk zou 8 november pas mijn verlof in gaan, 7 november mijn roostervrije dag, dan 6 november trouwen, en vond het zo raar om op maandag mijn laatste dag te hebben dat ik die ook vrij kreeg, hihi) Maar tis 'maar' een gratis bruiloft hoor! Volgend jaar zomer gaan we ws een groot feest geven.

Heb je de was en afwas nog gedaan?

Wat chill dat je vk zelf bloed prikt? Ik moet er morgen speciaal voor langs zo'n centrum, voor mijn zwangerschapsmensendieck. Leuk joh, zo'n vrije dag... .:D



Lexie, mijn app zegt met 31 weken dat het 1600 gram is, dus daar zit wel een verschil in, maar is natuurlijk een week later dan dat jij nu bent toch?

Bij mij is volgens mij in het ziekenhuis de vk er bij, en pas als het nodig is het ziekenhuis personeel. Maar over een paar week hebben we een voorlichtingsavond in het ziekenhuis.



Jeetje Maris, kan me voorstellen dat je je gehandicapt voelt! Maar, als het je iets kan steunen, mijn moeder ging thuis bevallen, en moest sowieso een bed beneden. De vk en de kraamzorg konden toen blijkbaar niet trap lopen :P En ach ja, tis ook wel fijn toch als je met iets minder pijn af kunt? Hoop dat he thelpt!



Bengelie, wat een rare man zeg! Zou er niet zo goed tegen kunnen...



Oh, had ik al gezegd dat we de kinderopvang eindelijk rond hebben? Hebben drie keer een donderdag niet, en daarna gewoon de volledige drie dagen. En die drie keer die we niet hebben, kunnen er nog bij komen als iemand anders toch afzegt, dus dat is super! En drie keer is te overbruggen, daar kunnen we vast wel iets voor regelen!
Alle reacties Link kopieren
Sophie, veel plezier vandaag bij de vk! En heb je gisteren de proefdruk van het kaartje binnen gekregen? Mooi geworden? En je vriend al kunnen overtuigen van een andere box? Eur 300,- is idd erg veel voor een box, tenzij het een x-box is



Maris, wat balen dat je zo`n last hebt, kan mij voorstellen dat je je soms net een bejaarde voelt... Niet leuk! Wel fijn dat het bed vandaag al bezorgd wordt, zodat het je allemaal wat meer kan ontlasten... Sterkte!



Bengelie, niet leuk dat het afstuderen meer een moeten is, geeft weer zo`n extra druk op je waar je totaal niet op zit te wachten.. Helemaal lastig omdat je niet al te lang kan zitten en typen, maar super dat je er voor gaat, thats the spirit!!!



Thanx voor de tip, zal ff gaan kijken of ze hier ook een voorlichting in het ziekenhuis geven, wel zo makkelijk dat je dan een beetje een idee hebt/krijgt wat het allemaal is! En heb je gisteren nog lief kunnen lachen naar de VVE vent?



Saartje, wat leuk dat jullie 6 nov gaan trouwen! Wij gaan dan geregistreerd partnerschap doen! Lekker low-budget (lees: gratis). Oooh bedenk mij nu dat ik nog een afspraak moet maken voor de ondertrouw.. Zometeen gelijk maar doen. Als het goed is zijn alleen mijn moeder, broer + vriendin en broer van vriend er bij, maar aangezien de ruzie tussen mijn moeder en broer nog niet is opgelost heb ik eigenlijk nog geen idee wie er wel/niet bij is..



Volgens mij geven de apps ook een gemiddeld gewicht en lengte aan, 31 weken is idd 1 week langer dan ik ben. Wel fijn dat de vk er ook bij is in het ziekenhuis. En wat fijn dat jullie de kinderopvang rond hebben! Weer een punt dat je kunt afstrepen op je things-2-do-list!



Ik ga vanochtend lekker rustig aan doen, want moet straks werken van 15.00 tot sluit en eigenlijk zie ik er best wel tegen op.. lange dag, bah, maar ja, nog 5 weekjes tot verlof, yahoeeei!!
Alle reacties Link kopieren
Heb t geboortekaartje net op fb gezet. Vind m zelf erg leuk, maar we hebben maar heel weinig kaartjes nodig.

In mn vriends familie is het niet de gewoonte om kaartjes te sturen, dus alleen mijn fam en wat vrienden. Hooguit 25 stuks dus.

Maar ze berekenen wel de standaard drukkosten ongeacht 25 of 100 kaartjes dus zou t 175,- zijn voor 25 kaartjes. Nou dat vind ik nog gekker dan 300,- voor n box.

Vriend van n vriendin is grafisch ontwerper, dus even vragen of hij iets leuks kan maken ad hand van dit kaartje.



Lexie, mn vriend grijpt nu zelfs elk overuur aan om voor de box te sparen haha, dus denk niet dat ik t uit zn hoofd krijg..

Lekker hoor nog vijf weekjes werken! Succes vanmiddag/ vanavond.



Saartje, maakt toch niets uit n low budget bruiloft, had mn zusje ook, was toch erg gezellig. En n maand later is ze bevallen! (zelfs nog 1 week overtijd;-)



Maris, wat enorm balen zeg, hopelijk helpt het wel en kun je straks weer wat meer. Sterkte!



Bij de vk was alles goex
Alle reacties Link kopieren
d, hb was onveranderd. Gewicht, nu al 12 kg, baal er wel van. Maar iedereen in mn omgeving ziet dit echt niet aan me en ik snoep vrijwel niet en eet gezonder dan voor de zwangerschap. Van de vk moet ik t maar even naast me neer leggen..

Harde buik, als mn buik hard en gespannen aanvoeld, maar niet pijnlijk is heet t wel n harde buik, maar kan het geen kwaad.

Wel even n teken van rustiger aan doen.



Nou fijne dag nog, ondanks de regen!
Alle reacties Link kopieren
Saartje, hoe gaat het met de wieg? Jullie zijn dus een perfect klusduo. Nou hier is vriend echt super handig maar ik totaal niet haha dat was ook vreselijk met de verbouwing van ons huis (1,5 jaar lang!!)



Bengelie, wat is de lengte+gewicht van je kindje dan? Ik heb inderdaad ook al vaker gehoord dat ze het niet altijd goed hebben. O sorry is lees het al.



Sophie, dat is inderdaad een hoop geld voor een box. Wel lief van je vriend dat hij er extra voor werkt! Wat is het voor een box?



Lexie, heb jij dat ook na het zwemmen dat je dan extra zwaar lijkt? Zwem je nog vaak? Succes met werken, poeh lange dag hoor ben blij dat ik geen late diensten meer hoef.



Maris, wat vervelend dat het zo slecht gaat met je bekken! Moet je nu ook voor de nacht in da bed slapen of is het alleen om overdag op te rusten?



Nou toen ik vandaag aan mijn dag begon wilde ik al dat hij afgelopen was. Slecht geslapen, ik kwam echt gebroken op mijn werk aan. En waar kom ik achter rond een uur of 12... Dat ik eigenlijk vrij was!!! Nou ja ben maar gewoon gebleven met het voornemen een beetje oprijd naar huis te gaan, hoef tenslotte maar 4 uur per dag maar helaas dat is ook niet gelukt.

Morgen een saaie lange management dag!! Bah. Vanavond eet ik lekker boerenkool daar kan ik me dan weer op verheugen!
Alle reacties Link kopieren
oh Jun, hoe krijg je dat nou voor elkaar, werken op je vrije dag? Wat suf! Krijg je deze dag nou wel vergoed?



het wiegje, ja dat gaat niet zo snel, maar vanavond gaat vriend vast een kant aan elkaar lijmen. Hij doet ook echt vormen vijlen enzo, dus het duurt wel even, maar het wordt wel heel mooi!

Een goed klus duo zijn we wel, alleen pak ik vaak te veel dingen tegelijkertijd op, en is het altijd meer werk dan ik van te voren denk... Ben dus bezig met het geboortekaartje, de giraffen op de muren, en nu dus ook een dekentje aan het breien, haha! Maar toen ik thuis kwam vanmiddag had ik echt geen zin om te schilderen (en dus weer veel staan) dus vond het breien wel een goeie, al had ik natuurlijk net zo goed met het geboorte kaartje bezig kunnen gaan, maar daar had ik dan weer geen zin in :D Vraag me af of ik alle drie op tijd af heb, haha!



lexie, wat leuk dat jullie dan een geregistreerd partner schap gaan doen! Heb je erkenning al wel geregeld? Wij hebben dat direct na de ondertrouw toch maar even gedaan (is gratis) want ja, je weet het nooit met een trouw datum vier weken voor je uitgerekende datum... Jij zit natuurlijk nog een paar dagen later, maar toch, misschien een tip!

Is het goed gegaan met je lange werkdag?



Sophie, Een box van 300 euro, wow! Ben nu wel heel benieuwd wat er zo speciaal aan is, dat je vriend er zelfs voor overwerkt! (goed dat ie dat doet hoor!) Onze komt van marktplaats, 20 euro, en 30 aan verf en schuurpapier :D

Die kosten voor dat kaartje slaan nergens op, denk dat je echt beter verder kunt kijken, belachelijk duur voor zo wienig kaartjes!!



Een dikke knuffel voor allen met veel pijn, vind het echt naar voor jullie!! En lijtk me ook echt stom als je niet meer kunt werken...

Enige waar ik last van heb zijn nog steeds die stomme ribben, en ik heb onwijs zere voeten de laatste tijd! niet alleen de zolen, maar mijn hele voet, dus ook de botjes en zo, raar!

Oh, en haha, ik ben vandaag in slaap gevallen op mijn zwangerschapsmensendieckcursus tijdens het ontspannen, haha, dat was blijkbaar gelukt!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil eerst alle dames met wie ik op Facebook zit bedanken voor jullie lieve en nuttige reacties van de laatste tijd. Ik lees hier wel mee, maar door de hectiek van alle ziekenhuisbezoeken naar mijn vriend ben ik zeer weinig thuis en heb ik erg weinig tijd. Dag lijkt uit 1 uur te bestaan i.p.v. 24 uur. Ik kan aan niets merken dat ik zwanger ben. Geen last van bekken, rugpijn, slechte nachten of brandend maagzuur. Vandaag 31 weken zwanger en de dikke kilo die ik vorige week was aangekomen is nu alweer weg. En ondanks dat ik me zo goed voel ben ik af en toe bang dat het niet goed met onze dochter gaat. Vrijdag gelukkig controle! Knuffel voor iedereen die hem kan gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Haha ja Saartje ik zou ook wel tevreden zijn met n box van mp hoor maar ja. Het is box alaska, als je googeld is dr maar 1 die zo heet bij babypark.

Wit, hoogglans met een lade eronder.

Heb trouwens wel een maxi cosi voetenzak op mp gekocht voor 20,- ipv 65,- nieuw en hij ziet er nog als nieuw uit!

Baby bjorn active buikdrager via mp is onderweg voor 10,-

Ben dus wel n beetje prijsbewust hoor

Leuk hoor dat jullie zo creatief/klusserig zijn.



Balen lexie dat het niet ging op je werk vandaag.



Jun, succes morgen op je werk, was de boerenkool lekker?



Fijn Sanne dat je verder geen klachten heb, je hebt al narigheid genoeg.



Truste iedereen, mn wekker gaat weer om 5:30
Alle reacties Link kopieren
Sophie, leuk geboortekaartje! Maar wat belachelijk dat ze zoveel geld vragen voor zo weinig kaartjes! Hopelijk kan vriend van je vriendin er een mooi, leuk en goedkoper kaartje van maken. Ik vind het best moeilijk om een lijst te maken wie er wel en geen geboortekaartje krijgt, we lopen nu namelijk al richting de 100 en dat vind ik eigenlijk wel erg veel...



Haha wat lief van je vriend dat hij zelfs overuren gaat maken voor de box! Zal zo ff op google checken hoe box er uit ziet.



Fijn dat alles bij de vk goed was. Moet jullie nu ook allemaal om de 2 weken naar de vk/gyn?



En, kon je er vanochtend wat uit komen, damn... .5.30 uur is wel errug vroeg, vooral met dit herfstachtige weer!



Jun, dat gevoel na het zwemmen heb ik ook, komt denk ik omdat je in het water zo licht voelt.. Ik probeer 1x per week te zwemmen met een vriendin en dan zwemmen we een uurtje. Gewoon op heel rustig tempo tussen alle bejaarden, die ik nog wel steeds allemaal inhaal hahaha.



Sterkte vandaag met je lange management dag!



Saartje, hahaha die mensendieckcursus was dus echt heel ontspannend, lekker zeg dat je in slaap bent gevallen! En wow creatief ben jij en dan ook nog met 3 projecten tegelijk bezig, leuk! Thanx voor de tip, maar de erkenning hebben we al geregeld, dit hebben we na de 20 weken echo gedaan.



Gisteren had ik dus mijn lange werkdag... Pffffff ben kapot nu. Was uiteindelijk om 3 uur klaar en wist niet meer hoe ik moest zitten/staan/bewegen, vet last van mijn rug, dus ik strompelde vannacht richting huis, voelde mij best wel zielig hahaha. Thuis kon ik natuurlijk niet slapen en vanochtend weer lekker vroeg wakker. Zal zo ff met de studie bezig en vanmiddag maar lekker op het bankje en hopen dat ik dan nog even in slaap val. Vanavond heb ik eigenlijk yoga, maar denk dat ik lekker thuis blijf, lekker op de bank met vriendlief werkt ook wel zen voor mij!
Alle reacties Link kopieren
Sophie, mooie box!
Hai dames,



even snel, vandaag echo gehad in t ziekenhuis, en alles was weer in orde. Wel bijna een kilo verschil in de kindjes!! De kleinste zit net onder de grafieken, maar de grootste nog niet aan de bovenste lijn. Zo zie je dus maar dat het hele ruime marges zijn! En die gemiddelde gewichten uit de mailtjes dus ook eigenlijk nergens op slaan!
Alle reacties Link kopieren
Miss, wat fijn dat het goed met de kleintjes gaat! Volgens mij is het ook best wel normaal dat er een verschil in zit, toch? Heb weinig baby ervaring, maar met kittens is het wel altijd zo dat de laatste veel kleiner is, en lijkt me toch dat dat bij mensen wel eden beetje hetzelfde werkt? (nee ik wil niet onze baby's vergelijken met kittens, maar een geboorte blijft een geboorte toch?)



Lexie, nog geslapen? Klinkt echt naar, zo;n lange dag! toen ik vroeger nog in de kroeg werkte, ging ik overdag naar de studie, en dan door naar de kroeg om te werken tot sluit (4 uur) en dan nog schoonmaken, was nooit voor 6 uur thuis, en was ook echt kapot dan. Kan me niet voorstellen dat te doen terwijl ik zwanger ben! hoe lang ga je nog door?

Wij zitten ook al op een lijst van 70 kaartjes geloof ik. Ik denk dat ik er 100 ga maken, dan weet ik zeker dat ik er genoeg heb. Vriend heeft nogal een grote familie, dus die moeten echt wel allemaal een kaartje, dan nog mijn familie(tje) en vrienden, en dan zitten we er al op...



Ik moet nog een keer over 3 weken, en daarna ook naar om de twee weken.



Sophie, goeie deals heb je gemaakt! Dan mag die box toch ook best wat duurder zijn?

Zo'n maxicosi voetenzak ga ik nog even naar kijken, das een goeie!



Hier vannacht weer heel veel gedroomd, en echt raar, en zeker niet baby gerelateerd. Ik had namelijk sex met een vriendje van toen ik 17 was! Zo bizar..... waar komt dat nou vandaan? Heb die jongen ook nooit meer gezien nadat het uit was, aangezien hij niet in nl woont...



Appeltje, Heb net vriend die mooie foto op fb laten zien, ik wil er ook zo een! Hij gaat kijken hoe ie dat kan doen, leuk!
Hoi dames,



Jullie horen weinig van me de laatste tijd op het forum. Komt omdat ik nog geen kwartier in een stoel kan zitten. Als ik dan facebook open heb ik meteen alles, jullie en mn vrienden waar ik even gauw een like-je of korte reactie kan doen. Probeer toch af en toe nog hier te komen en te reageren maar meestal is het alweer zoveel wat er is gepost dat ik het niet meer kan bescrollen.



@Rug: Is dus 10xniks, zit inmiddels volledig in de ziektewet omdat ik op het werkgewoon echt teveel pijn had. De vk raadde het me af om op deze manier nog door te gaan omdat zoveel pijn echt niet goed is. Hoewel ik me wel een beetje een watje voel vind ik het toch een bevrijding dat ik niet meer zoveel pijn hoef te lijden en daardoor nog wat ruimte heb om af en toe eens iets te doen met mn dochter.



@Mariss, kan me voorstellen dat je je net een bejaarde voelt. Maar aan de andere kant is de woonkamer misschien toch ook iets gezelliger om overdag te liggen. Sterkte met je rug!



@Sophie, wat een belachelijke prijs voor zo weinig kaartjes! Wij versturen er ook maar iets van 25. Wil nl alleen kaarten sturen aan naaste familie en mensen die er echt toe doen. Wij gaan ze versturen via geboortepost en dat kost inclusief versturen (zelfs een aantal kaarten naar Sri Lanka) zo'n 75 euro.



@Missmd fijn dat alles weer goed wasmet je kindjes!



@Slapen: gaat ook niet zo lekker vanwege mn rug.En als ik op mn zij heb gelegen kan ik met enorme pijn aan de zijkant van mn buik wakker worden en pijn in mn heup. De pijn is dan zo erg dat ik amper kan ademen. Volgens mij is het bandenpijn ofzo, heb dit soort pijnen met mn dochter nooit gehad. Ook als hij beweegt doet het vaak pijn, meestal het ergste bij mn blaas en mn heupbotten, had ik met dochter ook allemaal niet.



Ik ga weer stoppen want kan niet meer zitten, sorry als ik mensen ben vergeten.
Alle reacties Link kopieren
@Schimmelteentje klote meis dat je zo'n last van je rug hebt. Knuffel.



Update van vandaag staat op Facebook. Morgen weer naar de verloskundige! Kijk ik echt naar uit. Inhoudelijk op iedereen reageren zal waarschijnlijk pas in mijn verlof weer gebeuren. Nog 16 dagen en 9 werkdagen tot mijn verlof.
Daar ben ik weer. Wat vervelend dat jullie allemaal zo'n last hebben van rugklachten, enz! Ik heb nog niet zo veel klachten en ben daar erg blij om. Afgelopen week heb ik wel een massage gehad, hebben jullie zoiets weleens geprobeerd? Is echt heel erg fijn!



Verder zit ik heel erg te dubben over de 'uitzetlijst'. De grotere dingen heb ik nu, maar moet nog veel kleinere dingen. Is het echt allemaal nodig? Bijv. maar liefst drie hoeslakens, terwijl ik ook al hydrofiele luiers heb (schijn je ook als laken te kunnen gebruiken). Tepelhoedjes? Babyshampoo, of kun je ook babywasgel gebruiken? Navelbandjes? Voedingskussen? Maar liefst twee kruiken?



Inmiddels ben ik er wel al achter dat celstofmatjes hetzelfde is als onderleggers en matrasbeschermers hetzelfde als moltons. Dat scheelt al weer :-)



Jammer dat veel van jullie nu op FB zitten. Ik vind het fijne van het forum dat het anoniem is, dus ik ga niet op FB.



Gisteren zijn we samen naar het gemeentehuis gegaan om het kindje te erkennen. Waarschijnlijk gaan we daarna ervoor kiezen om de voogdij te regelen in het gezagsregister, dus niet trouwen o.i.d.



En de enveloppen van de geboortekaartjes zijn binnen! We gaan voor 75 stuks, dat moet ruim voldoende zijn. Toch zo'n 175 euro... Maar wel hele mooie.
@saartje: Ja groeiverschil is wel normaal, maar dit is wel erg veel hoor. En normaal mag groeiverschil pas na de 20 weken, en grote verschillen pas na de 30 weken ontstaan, en bij mij was het al met 15 weken, dus vandaar ook toen alle zorgen. Zeker omdat de kindjes genetisch identiek zijn, zouden ze dus eigenlijk even groot moeten zijn, het is dus echt dat de een minder eten krijgt. Maar gelukkig nog wel genoeg. Maar dat wordt steeds spannender, dus vandaar iedere week een groeiecho.

Wat een bizarre droom! Ik heb helemaal niet zo'n last van dromen, vorige keer wel trouwens.



@Steen: balen dat je rug nog zo slecht is.. Hopelijk kan je met oefeningen en rust toch nog wat verlichting krijgen.



@Saudade: Is het echt allemaal nodig? Tja, dat ligt aan wie je het vraagt mijn ervaring:

maar liefst drie hoeslakens, terwijl ik ook al hydrofiele luiers heb (schijn je ook als laken te kunnen gebruiken): Ik vond 3 echt het minimum. Voor het ledikant dan he, wiegje gebruik je niet zo lang. Maar die hydrofielen leg je meer onder t hoofdje, tegen t spugen. maar je hebt ook nog doorlekkende luiers, spuug die tot aan t plafond komt en waar geen hydrofiel tegen helpt. Maar om te beginnen is 2 zat, je hebt er zo een bijgekocht.

Tepelhoedjes? zou ik pas kopen als dat aan de orde is. Eerst maar eens kijken of borstvoeding gaat lukken en dan nog gebruiken heeeeel veeeel mensen geen tepelhoedjes.

Babyshampoo: had zo'n set in mijn kraampakket, dus wel gebruikt, maar zeker in het begin niet noodzakelijk. En vaak krijg je ook nog wel een pakketje als kraamkado vaniemand.

Navelbandjes? Niet nodig gehad, naveltje was er al afgevallen toen ik uit ziekenhuis kwam.

Voedingskussen? Vond ik ideaal. Zeker ook de laatste weken van zwangerschap om je buik op te leggen in bed. Verder ligt je baby er ook lekker in. maar niet noodzakelijk.

Maar liefst twee kruiken? Ik had 1 ouderwetse en 1 elektrische. Uiteindelijk alleen elektrische gebruikt, maar zoon was zomerkindje. Je moet in het begin steeds het bedje voorverwarmen, zeker als je een koud huis hebt, is 2 wel handig denk.
Alle reacties Link kopieren
Heeee meiden,



Ik zit weer gezellig thuis... goh what's new :-) Stormt hier enorm dus ik blijf maar binnen vandaag.



Gistern WA gehad van vriendin die ook net zwanger is. Ze krijgt een tweeling!!! Heel leuk allemaal, maar zoals ik nu weet door MissMD is dat ze wel meer controle krijgt etceter. Dus even over gehad. Wel weer lekker praktisch, is ze meteen klaar.... ( ze is bijna 35 en vroeg zich al af wanneer ze dan nog veilig aan de tweede kon beginnen hahaha.



Andere vriendin ( Ja iedereen wordt ineens zwanger om mij heen.....) zit ook op een forum. Daar hebben ze al een aantal meiden gehad die bevallingen kregen rond de 22ste week. Echt meerdere.Hakt er wel in voor haar kan het me goed voorstellen. Blij dat we dat hier niet gehad hebben.



Heee een beetje zon.... komt het dan toch nog goed?



Dromen... euh nauwelijks. Had vandeweek wel ineens een orgasme.... spontaan zeg maar. Werd er uiteindelijk niet blij van hahaha. Resulteerde in een zeer ongemakkelijke harde buik hahaha.
Alle reacties Link kopieren
Beng, wow, een spontaan orgasme? Wow, dat is echt bizar! Hier trouwens ook harde buik na orgasme, dus ik doe er gewoon niet meer aan :D

en een bevalling met 22 weken, heeft het kindje dan enige overlevingskans? Echt jemig, dat is heftig!

Leuk dat twee van je vreindinnen zwanger zijn zeg!



Dromen, ik droom altijd al veel (of ik onthoud ze gewoon goed). Nu zijn ze alleen vaak nog net iets raarder....



Miss, ah, dat is dus de oorzaak, ik dacht (heel naief?) dat er een gewoon dominant was, en daardoor ook groter, omdat die meer ruimte op eisde of zo. Nu ik het zo lees ziet het er wel heel dom uit.



Saudade, zo'n massage ga ik binnenkort ook doen. Al was het alleen al even omdat je dan weer eens op je buik kan liggen :D

Wat leuk dat jullie de erkenning geregeld hebben, voelt best oficieel he?



Steentje, kus op je rug! Echt naar dat je er zo'n last van hebt en bijna niets meer kunt :(



Hier nu heel erg last van maagzuur, bah! Heb ook het idee dat het komt van de rand van mijn broek, zo'n hoge rand, maar die zit dus precies op mijn middenrif, en het lijkt of het zuur daar door komt. Misschien iemand ervaring, of lijkt dit alleen maar zo?



Een collega van mij zijn vriendin is deze week bevallen. Ze lag al een paar week in het ziekenhuis met zwangerschapsvergiftiging, maar het is gelukkig allemaal goed nu! Zegt een andere collega op eens: vind het zo zielig voor het kindje! Ik wat? hoezo? zij: Oh, weet je dat dan niet? Hij heeft al twee jaar een stiekeme relatie met die ene collega! WHUT??? Geen idee wat ik nu moet geloven, maar vind het zo raar... Ben er echt een beetje door in de war!



Morgen bruiloft van een andere collega, uit mijn sectie. Helaas is het voor mij 2 uur rijden, en ik mag natuurlijk bobben. Wel logisch, had ik anders ook wel gedaan, maar dus ff langs Utrecht om de rest op te pikken. Heb er wel zin in, maar hoop dat ik niet al te moe ben. En dat iedereen mee wil als ik weg wil, heb al wel aangegeven niet tot het einde te willen blijven (1 uur!). Nu nog bedenken wat ik aan doe.....
Alle reacties Link kopieren
Saartje... het ik wel eerder gehad hoor



Van die collega's vreemd, ook om het zo te zeggen....



Qua vriendinnen is het zelfs erger, sinds mijn zwangerschap ( ik ben de eerste) zijn er al 4 zwanger hahaha. Leuk hoor.



Bij die van 22 weken is het niet goed afgelopen. Ze gaan trouwens pas "aan het werk" bij 24 weken.... Ben blij dat we dat allemaal zijn doorgekomen!
Alle reacties Link kopieren
Even ego.

Vandaag om half twaalf naar huis gegaan van mn werk ipv half vier. Helemaal op!

Lage rugpijn, steken in mn li-bil, pijn in mn re-bil/heup uitstralen naar mn knie, kon amper meer lopen.

Auto instappen doet ook al zo zeer in mn heup en knie, bah voel me een ouwe stijve zeikerd...

Mn teamleidster heeft gelijk voor de komende weken opgeschreven dat ik halve dagen werk, nog 11 halve dagen dus!

Baal er echt van, maar ja heb me in de afgelopen twee jaar geen een keer ziekgemeld, dus voel me niet schuldig ofzo, maar toch...
@Saudade:Badartikelen: Shampoo, zeep ,bodylotion is overbodig vond ik. Had het voor de eerrste allemaal in huis en niet gebruikt.Wel handig voor het badje vind ik:

-Badthermometer,zodat je zeker bent van de juiste temperatuur van jebadje.

-Badolie (huismerk kruidvat is fijn en stinkt niet), huidje is gelijk lekker gehydrateerd wat bodylotion overbodig maakt.

-Sudocreme: evt droge of geirriteerde plekjes op de huid kun je daarmee insmeren, ook fijn voor je eigen tepelkloven, als je luieruitslag of rodebilletjes wil voorkomen smeer je billen en plasser bij elke verschoning in.

@Tepelhoedjes, navelbandjes, speciale luieremmers,aerosleeps, voedingskussen, ik heb het allemaal nooit gehad en ook niet gemist. Ik had destijds zelfs geen kraampakket en klossen onder mn bed erg he? Kraamhulp heeft er niets van gezegd, waarschijnlijk is het in Belgie allemaal anders. Volgensmij zijn klossen hier verplicht. Ikvond destijds de kraamhulp trouwens ook overbodig en heb haar weggestuurd. Zit er nu eigenlijk ook niet op te wachten om eerlijk te zijn.

Ik heb hydrofiele doeken/luiers altijd gebruikt om mn dochter af te drogen na het badje en in bed 1 dubbelgevouwen onder haar hoofdje. Heb altijd om mn matrasjes hoeslakens gehad.

Maar anderen zullen er misschien bij zweren bij wat ik juist overbodig vind. Dat is ook het moeilijke, het is voor iedereen weer anders welke spullen als handig of juist overbodig worden ervaren. Laat het op je afkomen, je kan het ook later nog kopen (of door iemand laten kopen) als je kindje er is.



@Dromen: Toevallig vannacht een bizarre droom, nl: Dat ik met de VUT ging! Het moet niet gekker worden haha!



@Harde buiken na orgasme of sex: klinkt heel bekend, ben er daarom ook een beetje huiverig voor.



@Saartje, idd wel bizar om zoiets te weten van een collega dat vrouw in het ziekenhuis ligt met zwangerschapsvergiftiging en hij gaat al 2 jaar vreemd. Maar goed, jemoet maar denken dat is hun probleem. Zwaar trouwens voor je, 2 uur rijden naar een bruiloft pfff moet er niet aan denken.



@Rug: gaat iets beter nu ik niet meer werk, erg fijn. Is nu inmiddels een beetje bijgetrokken, had vandaag een wat betere dag.
Alle reacties Link kopieren
Goedeavond dames..



Hier ook last van allerlei klachten pff begin er echt genoeg van te krijgen & wil gewoon ons kleine wondertje vasthouden& bewonderen ben zo benieuwd hoe ons mannetje eruit..



@geboortekaartjes hier ook maar een stuk of 20/25 geboorte kaartjes heb ze op kaartje2go besteld.. De vorige x had ik er ook meer maar een hele hoop mensen hebben helemaal niets van zich laten horen & heel weinig familie&vrienden waren langsgekomen..



@grote kindje.. Ik krijg gewoon een echo dus daarom weten ze ook de grote& hoe hij ligt.. Bij mij voelen ze eerst & kijken dan altijd met een echo..



@38weken ja ik vind het idd ook spannend om te weten dat ik met 38 weken word ingeleid.. Maar misschien komt meneertje wel eerder,, Want onze andere zoon is met 36wken geboren..



Heb gisteren een bellypaint gehad bij een vriendin zal zo snel mogelijk fotos plaatsen op FB.. Over 2weekjes ongeveer krijg ik een bodypaint.. haha alleen laat ik mn onderbroek aan ..

@Dames die ik vergeten ben sorry .. Moet weer eventjes dr in komen.. Zal de volgende keren weer gewoon op jullie reageren..



Fijne avond dames xx
Een hele dag niets gepost

Echoooooooooo.......



Hoe gaat het met alle pijnen en kwaaltjes? Houden we het allemaal nog vol? Ik ben vandaag alweer 32 wk... Woehoe het schiet op! Nog maar twee weken werken.... Kijk echt uit naar m'n verlof.

Verder niet zoveel nieuws, merk wel dat ik minder rugpijn heb sinds het bed in de woonkamer.... Kan nu echt geregeld even liggen en dat helpt echt. Bijv. tijdens het koken had ik veel pijn... Nu ga ik tussen het snijden en bakken door even plat. Als de aardappels op staan, als er iets een kwartier in de oven moet... Etc. Ideaal. Voor de rug moet ik dan gewoon plat en dat lukt natuurlijk niet op een stoel of bank. Dus Steen, nog wat voor jou om dat aan te vragen?
Alle reacties Link kopieren
Fijn Maris dat het nu beter gaat!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven