Uitgerekend tweede helft april 2016

20-08-2015 20:54 257 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet sinds 2 dagen dat ik zwanger ben. Ik ben 30 jaar en dit is ons eerste kindje. Vind het erg spannend allemaal en het lijkt me leuk om te kletsen met 'soortgenoten'. De andere topic zit al vol, dus vandaar dat ik nog een heb aangemaakt.



Helaas is dit topic gesloten...



NaamLeeftijdKindje 1/2/3..Echo (kloppend hartje)Uitgerekend Geslacht Mimi2000301e9-9 intake, 21-9 termijnecho 17 aprilJongetjeGertje84311e10-9 eerste echo 1-10 termijnecho26 aprilMeisje Farfallina-bacio271e16-9 Intake en echo 26 aprilPhynn292e21-9 eerste echo 27 aprilwarmewollensjaal301e10-9 VE 5-10 termijnecho1 meiJongetjeJuul29302e11-9 VE 24-9 intake1 meiMeisjeWaterjuffer83321e15-9 1e echo 2 meimallory374e30-9 1ste echo 27 aprilukkie21341e11-9 echo 25-9 termijnecho17 aprilJongetjeMarie89261e 11 aprilJongetje
Alle reacties Link kopieren
Hoi Mimi,



Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!! Hoe voel je je? Hoe lang heb je erover gedaan zwanger te worden?



Ik heb gister voor het eerst positief getest, zo blij maar nog zo onwerkelijk! Ik heb weinig kwaaltjes, niet misselijk ofzo. Wel gevoelige (en grotere) borsten, en misschien wat sneller moe.



Ik schrijf ook in een 'zwanger worden' topic en dat is erg gezellig, maar dit kan er ook wel bij :-) hoop dat je topic ook snel vol stroomt!! :-)
Alle reacties Link kopieren
Hoi Livy!

Leuk een mede zwangere!

Ik voel me goed, ben morgen 6 weken... als mijn eigen berekening klopt heb extra lang gewacht met testen omdat ik niet kon geloven dat het gelijk raak kon zijn! Totdat ik echt mega zere borsten kreeg, toen kon ik het niet meer ontkennen Geloof het soms nog niet steeds niet echt...

Verder totaal niet misselijk, heb juist veel honger en dan vooral in hartig. Wel sinds 2 dagen een hele rommelende buik en af en toe pijnlijke steekjes waar ik dan ook wel van schrik... t s nog zo pril allemaal.

Hoe is dat bij jou? Heb je al een afspraak gemaakt met een verloskundige?

Leuk om het er nu over te kunnen hebben. Wij vertellen het nog aan niemand en mijn vriend 'snapt' dit praat toch minder dan vrouwen onder elkaar
Alle reacties Link kopieren
Och ja die eigen berekening... Hahaha berekend adhv een site of? Je hebt idd lang gewacht zeg! Dat je dat vol kon houden! Gelijk raak is wel ideaal zeg! Super vruchtbaar zijn jullie!;-) Ik heb er nog wel 4 maanden op moeten 'wachten', leek op momenten heel lang, maar viel eigenlijk achteraf wel mee. Zeker als je andere verhalen hoort!



Toen ik donderdag testte had ik echt een heel licht streepje, terwijl ik (dacht ik) dinsdag m'n NOD zou moeten hebben. Denk daarom dat m'n eisprong toch later is geweest, dus zal wat priller zwanger zijn dan jij denk ik. 4,5-5 weken? Berekening op internet zegt 5. We zullen t bij de vk moeten afwachten!:-) ik ben op dit moment op vakantie, dus zal volgende week als ik terug ben de vk bellen. Jij al een afspraak gemaakt?



Die prikjes en steekjes horen er denk ik bij, tenminste, ik heb er ook last van!;-) voor de rest voel ik ook weinig. Ik ben wel bang dat er iets niet goed gaat, maar denk dat ook dat er wel bij hoort!
Alle reacties Link kopieren
Lekker nog op vakantie! Kun je even samen aan het idee wennen....

Ik vond het de eerste dagen heel gek om mijn vriendinnen en ouders te zien. Of dat er op mijn voorhoofd staat dat ik een groot geheim heb, terwijl niemand een idee heeft! Het eerste wijntje heb ik al subtiel afgeslagen en ook 'lekker carpaccio als voorgerecht' heb ik weten om te switchen door eens iets anders 'uit te proberen'. Als ik dit te vaak doe gaat het echt opvallen ben ik bang. De maand september hebben wij in totaal 6 verjaardagen van familie en schoonfamilie, dus dat wordt nog wat. Hopelijk kunnen we het de laatste verjaardag vertellen, want dan heb ik de termijnecho gehad.

Heb pas over 2 weken een intake bij de vk en dan nog eens 2 weken daarna pas deecho. Vind dat best lang duren en ook gek om het er dan met de intake over te hebben, terwijl ik nog niks heb gezien en helemaal niet weet of het wel goed zit

Verder zien mijn klachten wat vaag. Buik rommelt aardig, maar pijnlijke borsten neemt af... nog steeds totaal niet misselijk. Dit maakt me nog onzekerder, soms voel ik me helemaal niet 'anders' heb jij dat ook? Zit hier echt de weken af te tellen tot de magische grens
Alle reacties Link kopieren
Verder geen nieuwe aanstaande mama's??????
Alle reacties Link kopieren
Jawel!! Ikke!



Vrijdagmiddag getest en vet positief, zaterdagochtend nog clearblue en die gaf aan 'zwanger 2-3 weken'. Ik ben nu 4 weken en 6 dagen zwanger en denk ik uitgerekend op 24 april 2016.



Wij zijn bijna een jaar bezig geweest.



Ik heb nog niet echt klachten, wel erg opgeblazen gevoel en vanmorgen erg misselijk. Een afspraak moet ik nog maken, maar ik twijfel tussen twee verloskundige praktijken. Wat gaf voor jou de doorslag MIMI?



Spannend hè!
Trust your heart, you know more than you think you do.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!!



Ook hier een positieve test (of nou ja 7 positieve testen, want kon het niet geloven ;)). oelala! Mega spannend!



Schreef namelijk al eerder mee in de groep 'uitgerekend dec 2015', maar helaas.. een missed abortion (gezien bij de echo met 9wk, vruchtje was toen al bijna afgebroken door het lichaam). Nu dus best snel weer zwanger, had namelijk vorige week woensdag onverwachts een positieve test!! Ik dacht namelijk dat mn cyclus helemaal in de war was.. en had al 1 week eerder getest (toen een week 'overtijd' als ik keek naar eerdere cycli van 35 dgn voor mijn miskraam).. echter toen was de test nog negatief. Dus ik dacht ik zal tzt wel weer gaan bloeden.. Gezien ik weekend naar Lowlands ging en ik nog steeds niet ongesteld was, dacht ik vorige woensdag 'toch maar even testen'.. en toen opeens dus positief!! Een heel anders lowlands weekend dus dan gepland



O o o.. mara ben zo gespannen!! Hebben jullie al echo gepland?
Alle reacties Link kopieren
Ik testte een tijdje geleden ook positief! Volgens eigen berekeningen ben ik wel uitgerekend voor 11 april maar ik vraag me af of ik hier mee mag komen babbelen? De andere apriltopics zaten al snel vol zag ik...



Voor mij is dit het tweede kindje, ik heb al een peuterdochter van 21 maanden. Enerzijds weet ik dus al min of meer wat me te wachten staat, maar 't blijft spannend hoor!



Net zoals bij m'n eerste zwangerschap heb ik weinig kwaaltjes, alleen (nog meer ) drang om te snoepen en af en toe wat rommelen in m'n buik.



Ik kan vrijdag al voor mijn eerste echo gaan. Ik woon in België en daar werken ze niet met intake bij vroedvrouw oid, maar meteen echo op 8 weken bij de gynaecoloog.
Alle reacties Link kopieren
Heb vanmiddag gebeld, en mag 5-9 al goor echo... Volgens mijn berekening ben ik dan net geen 7 weken.. Dus dan zou er een hartje te zien moeten zijn. Dat is al een stap verder dan de vorige keer
Alle reacties Link kopieren
Hey! T wordt nog druk hier!

Allereerst allemaal van harte met deze spannende tijd. Want dat vind ik het tot nu vooral. Ben wel heel blij, maar te voorzichtig zeg maar. Zoiets als wat Gert je heeft meegemaakt lijkt me echt verschrikkelijk... Gelukkig heb jij nu al snel een echo!

Zal ik een tabel proberen te gaan maken? Houden we een beetje t overzicht...

Wat moet erin?

- intake vk

- vroege echo (ve) / termijnecho (te)

- uitgerekende datum

- leeftijd? En leeftijd partner?

Meer zou ik niet weten...

Ik ga nu snel naar bed. Heb net wedstrijd getennist. Verloren... die spirit die ik altijd heb was er niet, net of dat er nog maar 1 ding belangrijk is er waar ik me op kan focussen slaat natuurlijk nergens op.



Hoe is t verder met jullie kwaaltjes dames? Hebben jullie ook zoveel honger?? Ik voel me echt een vreetzak
Alle reacties Link kopieren
Ene wtd, je ben natuurlijk van harte welkom in dit topic! Ik hadden inderdaad ook al gezien dat alle andere vol zijn...
Alle reacties Link kopieren
Whaah! Nou zoals jullie kunnen zien kan ik geen tabel maken!

Toen ik hem maakte stond het allemaal mooi onder elkaar, maar na het plaatsen van het bericht wordt het dus zo.

Heb ook al geprobeerd iets in Word te maken en het dan te plakken, maar dat lukt niet...

Voelt iemand zich geroepen om dit te doen?
Alle reacties Link kopieren
Mijn poging (lastig hoor met dat systeem...)



NaamLeeftijdKindje 1/2/3..IntakeEcho uitgerekend Mimi2000309 september19 april Farfallina-bacio24 aprilWTD292eVE: 28 augustus11 aprilGertje84311eVE: 5 september24 aprilLivy-87281e25 april
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of je het nu kan kopieren naar boven.. anders geef ik je de formule en kan je hem kopiëren.. maar aanpassen moet wel tussen bepaalde haakjes. :S
Alle reacties Link kopieren
Wat gezellig, ineens allemaal nieuwe moeders en moeders in spé :-) gefeliciteerd allen! en wat goed, een tabel!



Hier laastste dagje op vakantie, morgen terugreis. Gelukkig nog nergens last van! Moet er niet aan denken dat ik kotsmisselijk in t vliegtuig zou zitten... En dan zal ik donderdag of vrijdag de vk bellen, want ik ben wel heel benieuwd wanneer ik langs mag komen.



Ik houd er stiekem rekening mee dat het niet goed gaat, je hoort t zo vaak...😁 maar dat zal denk ik voor iedereen herkenbaar zijn? Ik kan eigenlijk nog steeds niet geloven dat ik echt zwanger ben! Hahaha



Ik vind t trouwens wel een enorm mooie tijd om uitgerekend te zijn, een lenteverjaardag!



Hihi Mimi, dat gevoel dat t op je voorhoofd staat geschreven herken ik wel. Alleen ken ik hier op vakantie natuurlijk niemand, en toch denk ik 'zou iemand het kunnen zien' 😂😂 slaat natuurlijk helemaal nergens op. Met vrienden en familie zal dat wel 10x erger worden. En dan heb ik ook nog vriendinnen die elke week als ik ze zie vragen hoe t ermee staat. Alsof je zoveel kansen hebt wordt er dan bij de intake nog niet naar t hartje geluisterd? Dat lijkt me idd wel gek. Jouw 'klachten' klinken exact als de mijne!



Farfallina, een jaar! Lijkt me moeilijk zeg. En wat fijn dat het nu gelukt is! Was je er nog steeds rustig onder?



Gertje wat heftig zeg, wel fijn dat je nu wat eerder mag komen. Logisch dat je gespannen bent! Zeker als wij dat ook al zijn.. Fijn dat je zo snel weer zwanger bent!



Wtd, buiten gezellig dat je meeschrijft, is t ook handig. Ik denk dat we wel een ervaringsdeskundige kunnen gebruiken!! :-)



Om de tabel aan te vullen nog wat van mijn gegevens: 28 jaar, 1e kindje, voorlopige uitgerekende datum 25 april (zegt het internet ) alvast bedankt voor de held die hem goed in de tabel krijgt!
Alle reacties Link kopieren
Die onzekerheid 'het kan altijd mis gaan' is heeeeel erg herkenbaar. Bij een eerste maar ook bij een tweede zwangerschap. Ik denk nu even zeer als de eerste keer 'er is nog altijd veel kans dat het mis kan gaan'. Het enige voordeel dat je hebt is dat je al een dropje hebt rondlopen, dus dat je weet dat het in principe allemaal wel mogelijk is en ook heel erg goed kan gaan.



Voor in de tabel: 29 jaar, 2de kindje, voorlopig uitgerekende datum 11 april, eerste echo 28/8 (nog drie dagen!!)
Alle reacties Link kopieren
Probeer het allemaal een beetje van me af te zetten.. vorige week bijna elke dag een test gedaan .. gisteren voor het laatst. Vind dat ik het even moet laten bezinken. Vandaag dagje vrij dus lekker aan het rommelen thuis, en zometeen maar even voor een maximaal chille massage! Hoop dat ik mijn hoofd dan helemaal leeg kan maken!



Ik wil best wel wat met die tabel doen.. maar ik weet niet hoe ik er nou voor zorg dat die bovenaan de pagina komt?? Weet iemand dat? Kan het wel uitzoeken hoor..Zit verder nooit op dit forum



Trouwens; ik heb nog echt helemaal nergens last van.. zou nu iets van 5+3 zijn volgens mijn eigen berekening.. Vorige keer had ik echt enorme pijnlijke borsten en toen dacht ik misschien moet ik eens een testje doen.. Hoe zit het bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Wtd, ik vind het nu al een hele geruststelling dat ik blijkbaar zwanger kan worden!! maar ik ga nu natuurlijk wel voor een gezond kindje 't gekke is dat ik er vooraf veel vertrouwen in had dat ik, zodra ik zwanger zou zijn, deze zwangerschap ook zou voldragen. Nu 't zo ver is, durf ik er alleen maar (enorm) op te hopen.



Gertje, mijn lief vond 't overdreven dat ik er twee gedaan had (eerste was een vrij licht streepje)... Hahaha 7! ik heb er inmiddels nog 1 van hier gedaan, dat leek me wel leuk, een buitenlandse en als ik thuis ben wil ik nog een echte cb 'zwanger'



Massage heb ik van de week ook gehad, vond het niet heel ontspannend omdat ik me afvroeg of t niet schadelijk voor t vruchtje zou kunnen zijn... Iets met afvalstoffen en drukpunten? Internet gaf me geen eenduidig antwoord.. Weet jij het wel? Of heb jij een speciale zwangerschaps?



Volgens mij moet de tabel door Mimi in de topic gezet worden, maar of ze gewoon kan kopiëren en plakken, geen idee!



Hier wel pijnlijke borsten, vaker plassen, rommel in m'n buik en misschien licht vermoeid, maar is vanwege vakantie lastig te peilen. Ik heb van de week ook heftige dromen gehad, kan er volgens mij ook bij horen, toch? Verder (nog) geen vervelende kwaaltjes, gelukkig! :-)
Alle reacties Link kopieren
Hallo ladies,



Wij hebben vandaag onze eerste echo gehad, en die was toch niet 100% geruststellend... Op de metingen van de echo zou het kindje maar 6w3 dagen zijn terwijl mijn eigen berekening 7w3d was. Mijn cyclus was altijd vrij regelmatig en als het eens anders was, was het eerder een korte dan een lange cyclus. Dus dat zou slecht nieuws kunnen zijn en kunnen betekenen dat het kindje aan het stoppen is met groeien en het dus mis zal gaan. Langs de andere kant was het dooierzakje heel goed zichtbaar en het hartje heel goed hoorbaar dus da’s wel positief. ’t Zal sowieso bang afwachten zijn naar de volgende echo op 12 weken (5oktober) maar de eerste drie maanden zijn natuurlijk altijd onzeker.



Maar wat een dubbel gevoel! In principe kan er niks mis zijn en kan ik gewoon zwanger geworden zijn in een heel onregelmatige, lange cyclus, maar t kan ook zijn dat het nog mis gaat lopen…
Alle reacties Link kopieren
Oh ja nieuwe utd: 20 april (daarmee zit ik wel in de tweede helft van april en hoor ik dus helemaal thuis in dit topic )
Alle reacties Link kopieren
Vervelend die onzekerheid WTd! Gaan ze niet eerder een controle echo doen bijv over 2 weken? Lijkt me wel dat je daar recht op hebt.. Gezien de twijfel die nu veroorzaakt is.
Alle reacties Link kopieren
De gyn zag er blijkbaar minder graten in dan wijzelf omdat zichtbaar alles wel in orde is.Dus ik denk dat ze daarom gerust genoeg is om tot week 12 te wachten.
Alle reacties Link kopieren
Allereerst van harte gefeliciteerd!



Wtd, vreselijk die onzekerheid, ik hoop dat het inderdaad 'gewoon' een lange cyclus was.



Livy, ja ik werd er bijna wanhopig van. Gelukkig is mijn man heel positief en nuchter ingesteld, dus dat heeft me erdoorheen gesleept.



Gertje, de enige klachten die ik heb zijn sinds 3 dagen pijnlijke borsten, af en toe wat misselijk en rommelige darmen. Verder niet zo veel, dat maakt me soms wat onzeker.



16 september heb ik het intakegesprek met de eerste echo. Kan niet wachten!



Voor in de tabel: 27 jaar, 1e kindje intake/echo 16-09.



Hoe voelen jullie je?
Trust your heart, you know more than you think you do.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp dat je geschrokken bent, wtd! Had de gyn er geen verklaring voor? Ik heb t idee dat ik heel vaak om me heen hoor dat mensen 'teruggeplaatst' worden, dus net als jij minder ver zijn dan gedacht. Ik zou proberen me er niet te veel zorgen over te maken meid! een mooi kloppend hartje klinkt iig goed!😍



@farfallina, die onzekerheid over de (ontbrekende) kwaaltjes herken ik wel, ik vergeet soms bijna dat ik zwanger ben! Maar borsten, rommelende buik en verhoogd reukvermogen heb ik wel! Spannend, 16 sept intake + echo!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven