Uitgerekend tweede helft oktober 2013

15-02-2013 13:54 1366 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het nieuwe topic (met tabel!) voor meiden die uitgerekend zijn in de tweede helft van oktober 2013.



We hopen op allemaal mooie gezonde herfstkindjes!



Omdat de tweede helft van oktober een hele drukke periode met zwangeren is, worden de actieve mee-schrijvers opgenomen in de tabel. Soms heb je gewoon even geen zin om mee te schrijven, dat mag. Eventueel zetten we je er later graag weer in!

Wijzigingen voor de tabel graag vetgedrukt of in hoofdletters.



NaamLeeftijd1e,2e,3e?

j/m ?UitgerekendBevallenIsis_83292e14 oktober Troela78351e15 oktober Maatje2833 2&316 oktober

16 oktober

27 juni is Maatje bevallen van 2 prachtige dochters. Helaas zijn Maatje haar dochter vlinderkindjes geworden.

Eendje8527 1e 18 oktober onskentons271e20 oktoberfammke32 1e 20 oktober

Annelore23 1e 20 oktober 7 oktoberangie2610331e 23 oktober

Witch8725 1e 23 oktober Bloemetjuh282e24 oktober

8 oktober Reinroef311e 25 oktober m1982311e 28 oktober ki_wi281e 29 oktober leuketas31129 oktober





voor tulpblaadje
Alle reacties Link kopieren
@bloemetjuh: goed dat je je rust neemt hoor. Ik merk dat ik 's avonds ook sneller moe ben dan eerst.



@fammke: ik slik de Compeet mamma pillen van Davitamon, dat zijn vitaminen, visolie en foliumzuur in één.



@witch87: leuke manier! Nu je eigen ouders nog, is het voor hen ook onverwacht denk je?



Vanavond gaan wij het onze beste vrienden vertellen. Ik heb een snoepzakje gevuld met roze en blauwe paaseitjes. Ga erbij zeggen dat deze paashaas pas in oktober komt.....ben benieuwd of het kwartje valt.



@kroes: ik ga voor je duimen morgenochtend!!
Alle reacties Link kopieren
Ja, tot nu toe had ik wel redelijk een regelmatige cyclus.

*even kopie van het andere meeschrijf topic: CD: (27-30-29)-29-30-30-30*

Dit is ronde 5. Voor de haakjes was de periode dat we het save deden.

Het kan natuurlijk ook dat mijn cyclus opgeschoven is.....

Dit hoop ik ook niet, want dan duurt elke maand weer langer!!!



Witch: Ook leuk idd met Chocolaatjes. (alleen lusten beide ouders geen chocolade:P)



Fammke: Ik slik vitaal zwanger van de Kruitvat.

Begon met alleen foliumzuur. Maar wou toch ook wel iets van multi erbij.

En in gewone multi zit te veel vit.A en minder D

Maar het is geen moeten! Als je van jezelf denk dat je goed bezig bent is dat ook goed vind ik.



Lief dat jullie voor me blijven duimen!!!

Want soms zakt bij mij de moet een beetje......
Alle reacties Link kopieren
Fammke, ik slik alleen nog foliumzuur. Ik denk dat ik binnenkort ook een multivitamine erbij ga slikken. Voelt wel zo fijn!



Kroes, hopelijk heb je snel duidelijkheid want dit is niet fijn.



Nou die man van mijn vandaag.... dochter vroeg onder het eten wanneer we weer eens biefstuk of tartaar gingen eten. Manlief kijkt me aan en zegt zachtjes, tsja wat ga je nu antwoorden. Ik heb maar gezegd dat het momenteel erg duur vlees is
Alle reacties Link kopieren
Ik slik momenteel de Mama pillen van de Etos, die had ik nog in huis van de vorige zwangerschap. Ik heb er nog een stuk of tien. Daarna maar even kijken wat we dan gaan slikken.



@hier: Heb vandaag nog maar een testje gedaan, testmonster dat ik ben. Binnen een paar seconden twee dikke strepen en de teststreep nog donkerder dan de controle. Dat is nieuw, en stelt ook wel een beetje gerust. Op de tranen die ontzettend hoog zitten na, heb ik nog steeds weinig tot geen kwaaltjes.



@vertellen: Wat leuk Witch dat je schoonouders zo enthousiast waren! Mijn ouders waren de vorige keer ook zo blij! Mijn vader zei de hele tijd: Oh man, ik kan het gewoon niet geloven!

Ben ook benieuwd hoe je ouders gereageerd hebben/gaan reageren vandaag.

Troela ook veel plezier vanavond, ben benieuwd of ze de paaseitjes hint snappen..



@bloemetjuh: Grappig het tartaar en biefstuk verhaal. Nam je dochter genoegen met het antwoord? Hoe oud is ze eigenlijk?

Mogen we trouwens ook geen tartaar meer eten? Doorbakken toch wel?

We bestelden op vakantie in België een keer steak. Toen kregen we gewoon een bord vol rauwe tartaar met bovenop ook nog een rauw ei, dat lijkt me dan idd niet zo handig op dit moment. Ik had toen ook iets anders in mijn hoofd bij 'steak'. Maar het was wel lekker!



@Kroes: Wat vervelend die onzekerheid meid. Ik hoop dat er morgen toch echt een licht streepje te zien is. *duim duim duim*



Een zwaai naar de rest van de meiden!
Alle reacties Link kopieren
@isis, dochter is 7 en nam op dit moment genoeg met het antwoord. Wij eten tartaar altijd medium. Doorbakken mag je het vast nog wel eten maar niet zoals wij het altijd eten.
Ik slik al vanaf het begin van die vitaminepillen waar ook foliumzuur in zit.



@Troela voor mijn ouders was het minder onverwacht omdat zij wel wisten dat we in de medische molen zaten en er mee bezig waren.



Hadden een snoeppot met chocolaatjes in de vorm van een baby, roze en blauwe, meegenomen. Mijn vader pakte het uit en zag het eerst niet. Toen hij de glazen pot open deed en een chocolaatje pakte zag hij het pas maar zei er niks op. Hij gaf er ook 1 aan mijn moeder en die had niks door! Breekt gewoon het hoofd eraf en zegt lekker. Vroeg aan mij of ik het beentje wilde (ik vond het wel grappig, hou wel van die humor). Pas toen mijn vader vroeg of dit een hint was begon het kwartje te vallen. Ze reageerden enthousiast



@bloemetjuh haha goed antwoord!



@isis kan me voorstellen dat die testen gerust stellen! Ik heb wel wat kwaaltjes maar mijn streep was licht, vind ik wel weer eng. Maar binnenkort nog een keer testen en hopen op een streep die donkerder is.
Alle reacties Link kopieren
Helaas... Streepjes zijn vandaag stukken lichter.. Heb er weinig vertrouwen in. Ben bang dat dit niet goed gaat..
Alle reacties Link kopieren
o nee visje81!! ik hoop zo dat het anders af gaat lopen
Alle reacties Link kopieren
@visje81: oh nee hè.....wat eng....hopelijk is het een kleine dip in je hcg, dat kan volgens mij in het begin nog.....duim dat het zoiets is! Ik durf geen 2e test te doen, ook omdat ik bang ben om een lichtere streep of zelfs geen streep meer te zien....,
Alle reacties Link kopieren
Bah, kan alleen maar huilen. Had zo'n goede hoop omdat de testen gisteren knalde. Nu vanmorgen met ochtendurine super lichte streep en vanmiddag zelfs bijna niet meer zichtbaar..



Vrees het ergste..



4x al, mag nu wel naar de gynaecoloog mocht het echt mis gaan, maar denk dat we nu een half jaar pauze nemen. Ben er even helemaal klaar mee!
Alle reacties Link kopieren
Oh nee Visje! Wat ontzettend rot! *knuffel*

Hoop zo voor je dat het toch allemaal goed blijkt te zijn...
Hoi dames, mag ik ook meeschrijven en in de tabel? Heb vanochtend positief getest (woehaa!!). Teststreep was er nog eerder en dikker dan controlestreep. Qua klachten: mijn borsten! Nu al gegroeid en erg pijnlijk. Ben trouwens 32, het is ons 1e kindje, uitgerekend op 22/10.



@visje81: naar voor je! Ik hoop op beter nieuws voor je! Komt het vaker voor dat je HCG- waarde daalt per dag en moet je dus eigenlijk vaker testen voor zekerheid?



Tot later...
Alle reacties Link kopieren
Visje81: Dikke knuffel voor jou! Hoop dat het niks is! En alles goed zit!
Alle reacties Link kopieren
@Visje81: wat vreselijk rot! Hoop zo voor je dat goedkomt, je hebt al zo veel ellende gehad. Kan HCG zo snel zakken dan?



Welkom Florabel!
Alle reacties Link kopieren
HCG daalt normaal niet zo snel, maar ik had natuurlijk erg vroeg getest, ben nu twee dagen voor NOD. En al hoewel de test gisteren twee donkere roze strepen gaven, is het HCG wel erg gedaald blijkbaar of was mijn urine erg verdund (heb veel muntthee gedronken).



Ik wacht nu wel gewoon af of ik alsnog ongesteld ga worden...
Alle reacties Link kopieren
Florabel80, welkom en natuurlijk mag je meeschrijven!



Visje81, je hebt voor je nod getest dus.... Ik blijf duimen en anders is een bezoek aan de gyn misschien niet zo'n slecht idee....
Welkom Florabel!



@visje jeetje nee joh! Ik duim ontzettend dat er niks aan de hand is!
@Witch: wat een leuke manier om het te vertellen en fijn de reacties :-)



Manlief en ik hebben besloten het nieuws nog even stil te houden tot de eerste echo. Ik ben zo ongeveer direct zwanger geraakt en we moeten er nog even aan wennen.. Besef dat dit voor velen een luxeprobleem is, maar ben naast blij ook een beetje van slag door 'snelheid'. Herkenbaar?



Hebben jullie al een afspraak bij de verloskundige?
Thanks voor het welkom!
Alle reacties Link kopieren
Florabel, heel herkenbaar. Ik ben eind november gestopt met de pil en 1 keer ongesteld geweest( ik heb een lange cyclus). Ik herken het van slag zijn door de snelheid. Met dochter was het ook al zo snel. Ik vind het wel heel bijzonder dat wij nog een keer alles mee mogen maken. Ik wil ook echt wachten tot aan de echo met het vertellen aan onze ouders. Eerst een hartje zien.

Dochter was overigens met alles snel inclusief de bevalling. Ik heb echt en dag bij moeten komen van het feit dat de baby nu echt uit mijn buik was. De verloskundige kwam en ik had al volledige ontsluiting en 20 minuten later was dochter er. Ik riep nog heel hard maar ik heb nog geen elke vijf minuten 1 minuut durende weeen gehad
@bloemetjuh: wow, dat is in alles supersnel! Maar...na die ene dag bijkomen, ook wel fijn zo'n bevalling, toch?
Alle reacties Link kopieren
florabel, het was inderdaad wel fijn zo'n snelle bevalling. lichamelijk was ik ook binnen 1 dag weer de oude. ik moest dus alleen even bijkomen, net als met de test. het voelt af en toe nog onwerkelijk allemaal, zeker als je je dan realiseert hoeveel mensen niet al veel langer op een zwangerschap wachten.....
@troela hoe reageerden jullie vrienden? Viel het kwartje meteen met die paaseitjes?



@visje81 hoe is het met jou? Test je nog een keer of wacht je af? Is er bloed te bespeuren? Nog steeds fingers crossed voor jou.



@florabel ik heb nog geen afspraqk bij de verloskundige. Wil maandag eerst bellen naar de gynaecologie om het te laten weten en kijken of ik daar nog naartoe moet. Zo niet dan bel ik een verloskundige. Je huisarts moet je ook inlichten toch?



Hier was vanmorgen gelukkig de test duidelijker, de streep donkerder. Geeft me toch wel weer een fijner gevoel.
Alle reacties Link kopieren
hoi dames



ten eerste allemaal gefeliciteerd met de zwangerschap!!!



zou me ook graag willen aanmelden voor deze topic

ik ben 32 mijn vriend 29 ik heb 3 dochters uit een eerdere relatie en amen met mijn vriend hebben we sinds nov 2012 een engelen dochtertje ze is helaas door veel afwijkingen na een zwangerchap van 30.4 dmv spoed keizersnee gehaald en 2 uurtje na haar geboorte overleden.



we hadden van onze gyn in dec alweer groen licht om te gaan klussen en sinds eergister is et resultaat bekend en zijn we dolgelukkig weer in verwachting wel afgewisseld met de nodige angsten maar we duimen nu op een hele goede afloop en gaan er voor.

we zijn uitgerekend op 25 okt 2013 maar ivm de ks afgelopen nov word de kleine als alles goed gaat zo wie zo 2 a 3 weken eerder gehaalt dat heeft de gyn toen al gezegt mocht het binnen 4 maanden weer raak zijn.

maandag gaan we bellen voor een afspraak met onze gyn en hopen ook snel een 1e echo te hebben....





liefs patricia
Alle reacties Link kopieren
Helaas de test was vandaag omo wit. Ik ga mijzelf uit de tabel halen. Heb er geen vertrouwen meer in



Ik wens jullie een hele voorspoedige zwangerschap toe!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven