Uitgerekend tweede helft september 2017

11-01-2017 10:08 1454 berichten
Afgelopen maandag heb ik positief getest Mijn voorlopige uitgerekende datum is 20 september 2017.

31 januari heb ik de eerste echo.

Het is ons eerste kindje en ik vind het vreselijk spannend, leuk, maar ook een beetje eng!

Wie is er nog meer in de tweede helft van september uitgerekend en wil meepraten?


Zwanger! :love:
Naam Leeftijd Uitgerekende datum Geslacht Kindje Bevaldatum!
AG-S 30 17 september 2017 meisje 1e kindje -
Stella 28 19 september 2017 jongen 1e kindje 15 september 2017
Chantilly 28 19 september 2017 meisje 1e kindje 24 september 201€
Summer87 29 20 september 2017 meisje 1e kindje 20 september 2017
Jessie86 30 21 september 2017 jongen 1e kindje -
just_sabina 30 21 september 2017 meisje 1e kindje 8 september 2017
Dekentje 24 21 september 2017 meisje 1e kindje 20 september 2017
CaptainKitten 29 23 september 2017 meisje 1e kindje 25 september 2017
Raymasa 27 23 september 2017 jongen 2e kindje 10 september 2017
Snoepjeskont 27 25 september 2017 meisje 3e kindje -
Juliet 35 25 september 2017 meisje 2e kindje -
Boertje037 29 26 september 2017 jongen 2e kindje 27 september 2017
Zapppie 26 september 2017 meisje 1e kindje 26 september 2017
Didedo 27 27 september 2017 meisje 1e kindje 2 oktober 2017
Jen15 27 29 september 2017 jongen 2e kindje -
Bloemmmmie - 29 september 2017 meisjes 2e en 3e kindje 25 augustus 2017
Merel - 29 september 2017 jongen 2e kindje 30 september 2017
Mataranka 33 30 september 2017 jongen 2e kindje 10 oktober 2017



Sunflower, Maisnon, Zoraz, Agaphantus, Numberonejasmin en MM1983, heel veel sterkte! :redrose:



Riaan, Djenabbie, MijnnaamisLaura, Merel, Menta, Krokodil, BeertjeNick en Miepje, ik heb jullie verwijderd uit de tabel, ivm (tijdelijk) niet reageren.

Mochten jullie weer mee willen kletsen/toegevoegd worden aan de tabel, geef een gil en ik voeg jullie weer toe met de juiste gegevens :)
anoniem_271473 wijzigde dit bericht op 10-10-2017 09:56
52.49% gewijzigd
Ik heb een eerste opzetje gemaakt in het 1e bericht

Mochten meer meiden in de tabel willen, geef een gil!

Ik pas het bericht dan gewoon aan.



Mocht het uiteindelijk toch niet zo makkelijk werken, dan kunnen we er altijd nog voor kiezen om een ander topic aan te maken.
Alle reacties Link kopieren
Oh, super zeg Chantilly !



Willen jullie het geslacht weten?

Wij wel, ik ben veeeel te nieuwsgierig, haha!
Ja, hier ook hoor! Veel te nieuwsgierig om te moeten wachten tot de geboorte.

Ben wel een van de weinigen in mijn omgeving die het wil weten, ik krijg vooral negatieve reacties als ik zeg het wel graag te willen weten, mocht het bij ons zover zijn ( en dat is het nu :-D) .



Wisten jullie het ook bij de eerste sunflower?

En voelt het nu anders, zo'n tweede zwangerschap?
Alle reacties Link kopieren
ha dames,

Gefeliciteerd allemaal!!!

ik had vanochtend ook een positieve test in handen. Super blij.

Ben wel een beetje bang dat het nog mis gaat, maar ik wil ook gewoon blij kunnen zijn. Verdrietig ben je toch als het misgaat.

Ik wil er ook wel bij in de tabel als dat mag Chantilly? Volgens de berekeningen zou mijn uitgerekende datum 21 september zijn. Wordt ons 1e kindje en ik ben 30 jaar.
Ik las je berichtje al in een ander topic AG-S!

Knotje volg ik, vandaar dat ik ook daar wat meelas



Gefeliciteerd!

Ik zal je gegevens zo toevoegen aan de tabel.
Alle reacties Link kopieren
Dank je!
Alle reacties Link kopieren
@AG-S, welkom! Gefeliciteerd met je zwangerschap ! Gewoon blij zijn idd, verdrietig zijn kan altijd nog als dat nodig is, en hopelijk gaat dat niet zo zijn !



@Chantilly, wij wisten het bij de 1e ook al met 14 weken, toen was ik zo mogelijk nog nieuwsgieriger dan nu !

Ik merk nu al wel dat een 2e zwangerschap anders gaat zijn dan de 1e (ook al is dit pas de 3e dag dat ik weet dat ik zwanger ben, haha). Ik ben gewoon hartstikke druk met de 1e (die nog 1 moet worden, dus echt nog klein) en heb veel minder tijd om er zo veel bij stil te staan als dat ik deed bij de 1e. Ook ben ik veel minder onzeker over of het wel goed zal gaan, ik heb nu meer zo iets van 'ik zie het allemaal wel'. Ook hebben we alle spullen nog in huis van de 1e natuurlijk dus we hoeven weinig te regelen (behalve een duo wagen denk ik , de oudste kan nog lang niet lopen) . Ik denk ook dat deze zwangerschap veeeeeel sneller zal gaan dan de 1e, toen leek alles eeuwen te duren, nu denk ik al van WOW, in september komt de volgende AL, dat is al bijna! Haha, wat een verschil met de 1e keer. Toen kroop de tijd echt. En tot slot ben ik vooral benieuwd hoe het fysiek zal gaan. Ik moet de kleine tijdens mijn hele zwangerschap nog volop tillen, hopelijk blijf ik fit genoeg en krijg ik geen dingen zoals bekkenklachten. Ik vind het allemaal wel weer spannend en na de 1e echo zal het ook wel veel 'echter' worden denk ik!
Je verhaal komt helemaal overeen met het verhaal van mijn collega Zij heeft een kleine knul van 1,5 jaar en heeft het nu ook al zwaarder dan bij de eerste.

Ze loopt 3 weken op mij voor, zo leuk dat we samen zwanger zijn! Echt ons geheim op het werk, we liggen af en toe in een deuk om dat samen zwanger zijn en wat het voor een problemen gaat geven komend jaar .



Ik ben van mij vriendinnen de eerste, mijn schoonzusje is afgelopen juli bevallen van haar eerste.

Als alles goed blijft gaan, schelen de kinderen van ons niet zo heel erg veel.

Lijkt me ook wel erg fijn moet ik zeggen!
Alle reacties Link kopieren
Als er nog plek is schrijf ik graag mee :)! Sinds gisteren een positieve test, nog een licht streepje, maar zonder te turen te zien hihi! Vandaag een CB test en jawel : zwanger 1-2 weken. Eind september dus..



Eerste kindje voor ons, 1,5 jaar getrouwd . Zwanger in ronde 1, onwijs blij natuurlijk!! We zitten ook wel een beetje in shock op de bank, dit hadden we nooit verwacht!



Moet nog een afspraak maken bij de verloskundige, maar weet al wel dat ik een inwendige echo krijg met 7/8 weken (bieden ze kosteloos aan, hoefte niet) en een "normale" met 10/12 weken..



Gaan het ouders enzo pas vertellen na eerste positieve berichten/ echo.. zo spannend allemaal!!!
Alle reacties Link kopieren
Oja gefeliciteerd allemaal!!
Alle reacties Link kopieren
Hai allemaal,

Ik ben jessie86, 30 jaar en schrijf graag met jullie mee! Ik heb donderdag voor het eerst een tuurstreep gehad. Vandaag een CB gedaan en jawel, 1-2 weken zwanger!

Begin november condooms de deur uit gehad, maar geen seks gehad rond vruchtbare periode. In december wel regelmatig seks gehad en direct raak!

Best een beetje een shock, had minstens gedacht dat het een een half jaar zou duren.

Ik wil ook wel graag in de tabel:

UD: 21 september

1e kindje
Welkom meiden en gefeliciteerd natuurlijk

Ik zal zo de tabel even bijwerken
Alle reacties Link kopieren
Haha heel herkenbaar die shock jessie86 ;-)!! Gefeliciteerd!



Wil ook wel in de tabel: UD 24 september, 1e kindje, 33 jaar!
Hier ook shock hoor en wij zijn sinds de zomer bezig Ik had ergens de hoop al opgegeven op een positieve test ( ja, echt.. Hoe idioot kun je ermee bezig zijn..) en toen ik de twee streepjes zag maandag, heb ik de hele dag met een onwerkelijk gevoel rondgelopen..

Man geloofde het pas toen ik de volgende ochtend een CB test deed.

Komende maandag wil ik er nog eentje doen, om het af te leren Kijken of er dan 2-3 weken komt te staan!



Moeders voor moeders komt de 25e. Wel lastig hoor, fulltime werken en afspraken plannen voor een zwangerschap, die je nog niet wereldkundig wil maken.. Maar goed, nog even volhouden!
Alle reacties Link kopieren
Ja vooral dat voor je houden, had gisteren een etentje en ik drink heel graag een wijntje! Moet actrice worden denk ik :-)!
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Welkom allemaal gezellig!

Mag ik ook erbij in de tabel? 19 sept ongeveer uitgerekend en mijn leeftijd is 39

Enne, denk maar niet dat ik ervaring heb hoor omdat ik al een kindje heb, het is trouwens nog steeds elke dag erbij leren

Ik weet nu wel wat wel of niet handig is om te kopen en ga niet teveel zooi in huis halen ( hoop ik)

Maar goed, dat is wel de charme van een 1e kindje krijgen,lekker veel te veel kopen en er later achter te komen dat je wel erg veel ergens van hebt!

Nu weer naar bed,hele dag gewerkt en net met collega's uit eten geweest.

Helaas moest ik mijn favorieten overslaan: carpaccio en biefstuk
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal en welkom nieuwe zwangeren! Gefeliciteerd !



Ik heb vanochtend weer een test gedaan (zit nu op 15/16 DPO), en net als 2 dagen geleden een heeeeel licht streepje. Ik had verwacht dat hij in 2 dagen tijd opgelopen zou zijn maar dat is niet het geval. Ik vind het nu wel extra spannend, weet niet zeker of het wel goed zit! Maar ik kan niets anders dan afwachten en over 2 dagen nog een keer testen. Bij mijn vorige zwangerschap waren de streepjes op deze termijn al veel duidelijker en zag je ze duidelijk oplopen, toen had ik op 19 DPO een echte knaltest (teststreep even donker als controlestreep). Kortom, ik voel me onzeker over of het wel goed dit met dit vruchtje. Fingers crossed !



@Agapanthus, het enige dat ik tijdens mijn 1e zwangerschap echt mistte, was de carpaccio. Sowieso vond ik uit eten gaan minder leuk, ik hou er normaal gesproken erg van, en nu mocht ik heel veel dat ik lekker vind niet ! Maar ach, dat is een luxeprobleem !

Leuk trouwens dat jij ook 2e helft 30 bent. Ik ben bijna 36. Hoe oud is je 1e kindje? De mijne bijna 1 jaar nu.
Alle reacties Link kopieren
@sunflower: ik merkte ook dat ik heel onzeker werd van die tuurstreep! Waarom geen digitale CB, dan heb je meteen duidelijkheid



Hier verder gister aan beide ouders verteld, die waren natuurlijk super enthousiast!



Ik werk ook fulltime en merk dat ik er ook al heel erg over na zit te denken hoe ik die afspraken ga inplannen. Zag dat er een verloskundige praktijk in de buurt zit met avondspreekuur en MvM ga ik van de week maar eens bellen..



Hebben jullie al wat kwaaltjes? Ik merk dat m'n borsten behoorlijk straks staan en gevoelig zijn.
Alle reacties Link kopieren
Vervelend dat je je onzeker voelt sunflower. Miss idd een digitale test?

Heb ik vanmorgen ook nog gedaan. Even ter bevestiging. En er staat zwanger,2-3 weken. Dus klopt met onze berekening. Heel fijn!

Verder heb ik eigenlijk, behalve gevoelige borsten, nergens last van. Dus das fijn. Zal nog wel komen dus ik geniet hier maar even van.

Ik heb ook al me aangemeld bij verloskundige praktijk. Wacht nog op een reactie. En heb gisteren ook al gemaild met iemand van MvM. Wil ik volgende week afspraak mee maken. De week daarop gaan we op skivakantie. Dus dan kan ik hopelijk de week daarna ermee beginnen.

Fijn weekend!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik zal over een weekje de digitale CB wel doen, als de Kruidvat testen licht positief blijven, maar het lijkt er op dit moment gewoon op dat het HCG nog heel laag blijft. Ik heb veel testervaring haha. En het HCG hoort gewoon elke 2 dagen ongeveer te verdubbelen waardoor je strepen ook steeds duidelijker worden, en mijn strepen zijn zo licht dat je ze niet tot nauwelijks op de foto kunt zetten, dus echt heel licht! Dus ook al zegt een CB nu ook 1-2 weken zwanger, als het HCG zo laag blijft en de testen zo licht blijven dan zal er een week later ook geen 2-3 weken zwanger op de CB komen, het helpt me dus niet uit mijn onzekerheid. Ik moet gewoon de komende week afwachten hoe het zich ontwikkelt...



@kwaaltjes, ik ben al meer dan een week echt opeens belachelijk moe! Verder regelmatig menstruatieachtige krampjes (de hele dag door af en aan), ook al sinds een kleine week. Moet zeggen dat ik me gisteren opeens heel veel beter voelde. Opeens weer energie en minder krampen. Maakt me eigenlijk nu alleen maar onzekerder haha, testen lopen niet op en kwaaltjes nemen af .... geduld is niet mijn sterkste punt, dus dat mag ik nu gaan oefenen
Bah, wat vervelend die onzekerheid Sunflower!

Snap dat je wilt wachten tot volgende week met de CB..

Hopelijk lopen de testen mooi op de komende dagen.



Ik ga je in te tabel zetten Agaphantus. En joh, leeftijd zegt niets!

Ik denk dat carpaccio inderdaad voor mij het enige is waar ik moeite mee krijg qua eten.Wijn vind ik wel lekker, maar dat kan ik prima laten staan. Ik ben verder niet van biefstuk, zalm, rauwmelkse kaas oid. Dropjes moet ik maar niet meer kopen .

Koffie is wel een dingetje en dat valt dus nu ook direct op bij mijn collega's. Een dus in vertrouwen genomen ( zij mij ook ) en wij drinken nu samen witte thee



Klachten.. Ik heb alleen hele gevoelige borsten en ik ben moe, moe moe..En ik slaap als een roos!

Verder heb ik wel telkens wat menstruatieachtige krampen in mijn onderbuik, maar dat is volgens internet een hele normale kwaal.



Wat leuk dat je gaat skiën AG-S! Wij gaan de 3e week van februari Dan mag ik nog skiën gelukkig! Wat dat betreft hadden we het niet beter kunnen 'plannen' ( al heb ik me daar helemaal niet mee bezig gehouden, kom maar op met die baby!). Dit jaar kunnen skiën, volgend jaar ook en dan kan oma oppassen terwijl wij met z'n allen die berg af sjezen



Wat leuk Jessie, dat ze zo enthousiast reageerden!

Ik heb vannacht gedroomd over het vertellen. Zo stom, ik ben gewoon een beetje gespannen, terwijl ik weet dat ze het allemaal leuk zullen vinden Vooral heel benieuwd naar de reactie van mijn vader..Ergens blijf ik toch dat kleine meisje dat heel graag bevestiging en goedkeuring van haar vader wil hebben .



Mijn moeder is al telkens aan het polsen, want ze weet dat we bezig waren, dat ik ongesteld had moeten worden maandag etc. En ze gaf afgelopen weekend aan dat ze nu toch echt wel zover was hoor, oma worden.



Nou.. Verrassing!!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Sunflower: ja,ja ik ben ook een oudje

Wat onzeker wordt je van die stomme testen hè? Heb afgelopen maandag en dinsdag getest en ga er aankomende week nog 1 tegenaan gooien.

Mijn zoontje wordt volgende week 3 jaar.



Jessie: hier gelukkig ook een verloskundige met avondspreekuur want werk 30 uur.

Maar wel flexibel dus kan gewoon aangeven als ik een dag niet ingepland wil worden.

Mijn kwaaltjes zijn ook mijn borsten,gevoelig en puilen helaas alweer bijna eruit



AG-S: ook lekker zeg,die wintersport vakantie!
Alle reacties Link kopieren
Super leuk dat er inmiddels zoveel meer mensen meeschrijven! Gefeliciteerd allemaal! Leuk om alle posities verhalen te lezen.

Zou je mij ook in de tabel willen zetten Chantilly?

Ik ben 27, uitgerekende datum rond 15 september denk ik, hoop dat de echo meer duidelijkheid geeft. Eerste echo is 2 februari en het is ons eerste kindje.

De klachten van gevoelige borsten zijn hier ook, moeheid valt gelukkig mee, maar soms wel een vlaag misselijkheid.

Fijn om te lezen dat het voor een aantal zo snel gelukt is om zwanger te worden! Wij zijn ook rond de zomer gestopt met de pil. En ook al is dat niet heel lang, zo voelde het soms wel.

Het niet mogen eten ven bepaalde dingen valt met nog erg mee, behalve dat uit eten gaan me echt niet meer leuk lijkt.



Sunflower, hoop dat het goed blijft gaan, vervelend zo'n onzekere situatie.



Wij gaan zo richting onze ouders en schoonouders. Ben super benieuwd! Succes voor degene die het ook binnenkort gaan vertellen!
Ik ga je erin zetten Zoraz!

herkenbaar wat je zegt, dat het zo lang leek te duren, terwijl je al met al nog helemaal niet zo lang bezig bent. Ik had gewoon heel veel vrouwen in mijn omgeving die binnen 4 maanden ( vaak binnen 1 of 2 maand) zwanger waren. Dat zorgde voor onzekerheid..

Nergens voor nodig lijkt nu, want 7 maanden is prima.



Heel veel plezier met het vertellen aan je ouders en schoonouders
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden het afgelopen jaar op een laag pitje gezet (niet erg handig gezien mijn leeftijd) maar moesten onze huurwoning uit en we hebben nu een huis gekocht. In oktober zijn we verhuisd.

Maar eigenlijk mogen we ons wel schamen want we hebben in dec maar 1x seks gehad omdat mijn man weer een burn out heeft.

Gelukkig gaat het alweer beter.

Zoraz: bij onze eerste hebben we er precies een jaar over gedaan,maar ook niet elke maand opgelet wanneer de goede dagen waren.

Mijn man wel even uit moeten leggen dat je maar een paar dagen per maand kansen hebt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven