Uitgerekend tweede helft september 2017

11-01-2017 10:08 1454 berichten
Afgelopen maandag heb ik positief getest Mijn voorlopige uitgerekende datum is 20 september 2017.

31 januari heb ik de eerste echo.

Het is ons eerste kindje en ik vind het vreselijk spannend, leuk, maar ook een beetje eng!

Wie is er nog meer in de tweede helft van september uitgerekend en wil meepraten?


Zwanger! :love:
Naam Leeftijd Uitgerekende datum Geslacht Kindje Bevaldatum!
AG-S 30 17 september 2017 meisje 1e kindje -
Stella 28 19 september 2017 jongen 1e kindje 15 september 2017
Chantilly 28 19 september 2017 meisje 1e kindje 24 september 201€
Summer87 29 20 september 2017 meisje 1e kindje 20 september 2017
Jessie86 30 21 september 2017 jongen 1e kindje -
just_sabina 30 21 september 2017 meisje 1e kindje 8 september 2017
Dekentje 24 21 september 2017 meisje 1e kindje 20 september 2017
CaptainKitten 29 23 september 2017 meisje 1e kindje 25 september 2017
Raymasa 27 23 september 2017 jongen 2e kindje 10 september 2017
Snoepjeskont 27 25 september 2017 meisje 3e kindje -
Juliet 35 25 september 2017 meisje 2e kindje -
Boertje037 29 26 september 2017 jongen 2e kindje 27 september 2017
Zapppie 26 september 2017 meisje 1e kindje 26 september 2017
Didedo 27 27 september 2017 meisje 1e kindje 2 oktober 2017
Jen15 27 29 september 2017 jongen 2e kindje -
Bloemmmmie - 29 september 2017 meisjes 2e en 3e kindje 25 augustus 2017
Merel - 29 september 2017 jongen 2e kindje 30 september 2017
Mataranka 33 30 september 2017 jongen 2e kindje 10 oktober 2017



Sunflower, Maisnon, Zoraz, Agaphantus, Numberonejasmin en MM1983, heel veel sterkte! :redrose:



Riaan, Djenabbie, MijnnaamisLaura, Merel, Menta, Krokodil, BeertjeNick en Miepje, ik heb jullie verwijderd uit de tabel, ivm (tijdelijk) niet reageren.

Mochten jullie weer mee willen kletsen/toegevoegd worden aan de tabel, geef een gil en ik voeg jullie weer toe met de juiste gegevens :)
anoniem_271473 wijzigde dit bericht op 10-10-2017 09:56
52.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,

Als er nog ruimte is, dan schrijf ik graag mee.

In 2015 zat ik in een soortgelijke groep, maar moest helaas na 9 weken afhaken door missed abortion. Vind het wel fijn dat ik hier niet de enige ben met zo'n verleden

Ik wordt over 1,5 week 30

En wij zijn nu bijna 3 jaar bezig voor ons eerste kindje.

Ik ben vreselijk onzeker en hoop met jullie mee te mogen schrijven.

Ik verwacht een uitgerekende datum rond 21 september
mijn naam is laura, een hele lieve meid, als je in m'n ogen kijkt, weet je niet welke kant je op moet kijken..
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd snoepjeskont en mijnnaamislaura :-)



Slechter slapen herken ik ook. Ik was van zondag op maandag ineens om 4 uur wakker vanwege rammelende honger en nodig moeten plassen (dat heb ik normaal nooit). Vervolgens kon ik niet meer slapen omdat mijn buik maar bleef rommelen. Gelukkig is het tot nu tot bij die ene nacht gebleven.



Helemaal mee eens MM1983 we moeten ons ook geen zorgen maken over iets dat we toch niet in de hand hebben. Hopelijk blijft het voor ons allemaal gewoon goed gaan! Ik heb mezelf ook even streng toegesproken vanochtend dat ik niet mocht doemdenken en het lijkt te helpen



PS; wel nog even een action zwangerschapstest er tegenaan gegooid en hij kleurde vrijwel meteen dus dat stelt me ook wel weer even gerust.
It's okay to be a glow stick. Sometimes you have to break before you shine.
Alle reacties Link kopieren
Hallo en welkom nieuwe zwangeren!

Mijnnaamislaura: wat lang al zeg. En dan ook nog een MA

Hopelijk hebben we allemaal goede "plakkers".

Mag trouwens wel een grotere bh gaan kopen inmiddels,hoopte dat het met de groei mee zou gaan vallen.

Maar nee dus...
Welkom nieuwe zwangeren! En ja, begrijpelijk die extra spanning voor degenen bij wie het al eens eerder mis ging.. hopelijk gaat deze keer alles goed en hebben we eind september allemaal gezonde baby's



Agaphantus: hier ook al aardig grotere borsten, had ook niet verwacht dat dat zo snel zou gaan! En ook wel echt last van vooral tijdens het draaien in m'n slaap. Maar als ik zo de verhalen hierboven lees mag ik blij zijn dat ik nog goed slaap



Heb aanstaande zaterdag een afspraak voor balayage in m'n haar (highlights), maar lees nu opeens allemaal dingen online dat dat eventueel slecht zou zijn voor de baby. Het komt niet op de hoofdhuid maar ga nu toch twijfelen, wat zouden jullie doen? Ik lees zelfs ook dingen over dat nagellak schadelijk zou zijn maar dat smeer ik ook dagelijks opnieuw..

Had eerder echt geen idee dat er zoveel dingen meespeelden met zwangerschap qua laten en wel mogen, soms best lastig bij de niet standaard dingen (roken, alcohol en rauw vlees etc) dus er gaat een wereld voor me open!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij kan het best Didedo, maar het kan anders uitpakken dan de bedoeling was qua kleur.

Ik lees over vanalles tegenstrijdige verhalen hoor.

Misschien met nagellak de slechte stoffen inademen?



Bij mijn eerste zwangerschap was ik bijna 4 cupmaten gegroeid . Heb 80 D maar wat een ellende om elke keer niet al te dure bh's te vinden. ( ik moest en wilde perse voorgevormde beugelbh's)

Zo,nu een heerlijk bakkie cafeïne vrije koffie en lekker op de bank.

Zoon was vandaag jarig en ik zit vol ongeloof om me heen te kijken naar de wederom uitgebreide Paw patrol zooi
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook benieuwd hoe m'n borsten gaan groeien. Zijn nu wel wat voller maar pas m'n bh nog wel gewoon. Heb van mezelf ook 80D dus dat wordt nog wat!!

Owja ik heb trouwens ook een vroege miskraam gehad in september 2016. Het voelt nu veel beter dus ben een stuk positiever ingesteld!!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Aga!!



Welkom nieuwe zwangeren, pfffff en niet allemaal vanzelf gegaan! Hopelijk gaat het voor jullie (en iedereen) nu helemaal goed!



Haha Stella, dat van die testen! Ik vandaag ook, had nog liggen.. Afgelopen vrijdag een positieve CB test met 1-2 weken en vandaag (dus minder dan een week later) staat er opeens 3+! Blij mee natuurlijk , maar ook beetje gek! Benieuwd hoe ver ik nu echt ben..
Alle reacties Link kopieren
Wow Aga 4 cupmaten is echt veel zeg. En je hebt al geen kleine maat om mee te beginnen.



Ik heb zelf een bescheiden A cup dus ik zou geen nee zeggen als er een of twee maten bijkomen (meer hoeft ook niet). Ze zijn al een stuk groter, ronder en voller geworden. Als ik nu een goede bh draag is het al echt wat. Hopelijk blijven ze nog even doorgroeien
It's okay to be a glow stick. Sometimes you have to break before you shine.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie hartelijke welkom!

Ik hoop ook dat het bij iedereen goed mag gaan!!

Ik wist niet dat borsten 4 maten konden groeien van een zwangerschap!

Ik hoop dat dat bij mij niet zo is. Heb nu 75/80 F.

Ze zijn wel al voller, maar dat is altijd zo aan het einde van m'n cyclus, dus idd niks nieuws.

Ik heb dinsdagavond en nacht buikpijn gehad en maakte mij erg veel zorgen.

Nu nog een drukkend gevoel (alsof ik blaasontsteking heb).

Moet ook steeds naar de wc voor mini plasjes..

Herkenbaar??
mijn naam is laura, een hele lieve meid, als je in m'n ogen kijkt, weet je niet welke kant je op moet kijken..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook wel af en toe een drukkend gevoel en soms wat steekjes. Denk dat t wel normaal is hoor!
Alle reacties Link kopieren
Stella, ik heb hetzelfde! Bij mij mag er ook best wel iets bij, ik heb normaal ook een a-cup. Maar kan me goed voorstellen dat je er niet zo op zit te wachten als je al begint met cup d ofzo!



Mijnnaam, volgens mij kan je tijdens je zwangerschap vatbaarder zijn voor blaasontsteking. Dus dat zou je altijd kunnen laten controleren als je klanten blijven. Verder heb ik ook altijd begrepen dat het normaal is om vanalles in een rond je buik te voelen.
Wat Maisnon zegt inderdaad, je bent vatbaarder voor blaasontstekingen en infecties.

Mocht je het niet vertrouwen, even bellen met de VK of huisarts ( ivm vermoeden blaasontsteking).



Ik heb ook nog steeds een rare buik. Niet echt de menstruatiepijnen, maar wel steekjes, rommelend etc. Dat maakt me wel een beetje onzeker, maar zolang het niet al te heftig is en je geen bloedverlies hebt, lijkt het me niet iets waar je je echt zorgen om hoeft te maken.



Mijn borsten voelen wel groter, zijn ook steviger en ze doen echt pijn. Zeker als ik op mijn buik wil gaan liggen in bed.



Gisteravond nog een clearblue gedaan en daar kwam 3+ te staan.



@ MM, je moet niet al te veel uitdoen op die weken van de CB. De test doet die berekening alleen maar op je HCG gehalte, wat de een veel meer aanmaak, dan de ander. Het zegt al met al echt weinig over hoe ver je daadwerkelijk bent.
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden,

Ik ben net weer een stukje gerustgesteld!

Net weer een test gedaan en mijn test was echt een stukje duidelijker dan die van vorige week.

Bij mijn MA werd de test al iets lichter, maar de vk zei toen dat dat niet uit maakte.



Voor de meiden met een kleine cup, let it grow!

Ik hoop dat iedereen vannacht wat beter geslapen heeft!
mijn naam is laura, een hele lieve meid, als je in m'n ogen kijkt, weet je niet welke kant je op moet kijken..
Alle reacties Link kopieren
@chantilly21-1

Bedankt voor je advies. Ik hou het in de gaten, maar denk dat het meevalt. Mijn moeder ging 30 jaar geleden naar de dokter omdat ze dacht dat ze blaasontsteking had, maar die vertelde haar dat ze zwanger was ipv blaasontsteking. (Van mij dus..)

Nog een vraag aan jou; mogen snoepjeskont en ik nog in de tabel of waren we echt te laat??

Ik had jouw bericht over de stop even gemist toen ik begon met schrijven gister en zag het net pas..
mijn naam is laura, een hele lieve meid, als je in m'n ogen kijkt, weet je niet welke kant je op moet kijken..
Ik zal jullie nog toevoegen aan de tabel!

Wat fijn dat de test donkerder is
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk geslapen, alleen heel vroeg wakker! Haha naja beter dan die "plafonddienst" van de afgelopen dagen ;-)!



Aan mijn cupmaat is nog weinig veranderd volgens mij, paar dagen terug wel echt een dag gevoelige (meer jeukende) borsten gehad.. waar ik me vervolgens natuurlijk erg druk om hebt gemaakt toen dat zo snel weer gestopt was..



Mooi dat je test alweer donkerder was mijnnaamislaura!



Ben heel gevoelig voor blaasontsteking, benieuwd hoe dat gaat! Veel drinken in ieder geval...



Dat drukkende en die steekjes, heel herkenbaar hoor!
Alle reacties Link kopieren
Top!!

En idd, ben er erg blij mee! Dit geeft moed!
mijn naam is laura, een hele lieve meid, als je in m'n ogen kijkt, weet je niet welke kant je op moet kijken..
Alle reacties Link kopieren
MM1983 Fijn dat je goede nacht hebt gehad!

Mijnnaam wel even in de gaten houden, blaasontsteking moet je wel in de gaten houden met een zwangerschap.



Hoop hier ook dat cupmaat wat groter wordt, alleen jammer dat het straks weer verdwijnt.



Hier een beroerde nacht gehad. Eruit om te moeten plassen, misselijk dus nog maar naar beneden om even iets te eten, maar voordat je dan weer slaapt.

Ben sowieso veel misselijk, maar heb het er met alle liefde voor over.



Nog even de extra info voor de tabel, ik ben 27 jaar en voor nu zou de uitgerekende datum 25 september zijn.

Gok dat uitgerkeende datum wat later ligt maar dat zien we wel op de echo.

Maandag eerst de vk eens even bellen.
Alle reacties Link kopieren
Zoals ik het nu zie ben ik volgens mij de jongste in deze groep haha!

Ik heb nog maar 1 test gedaan, vind k echt goed van mezelf haha! Ga ook niet meer testen vond de mijne heel erg duidelijk.
Alle reacties Link kopieren
Wat een gezelligheid hier meiden!



Wat betreft testdrang, had ik dat ook heel erg. Had nog een gewone test liggen, daar was woensdag de streep veel duidelijker en een CB, die was ook in weken opgelopen. Nu besloten om niet meer te testen!

Zaterdag komt MvM dus dan zal ik ook weer een test moeten doen.



Heb nog steeds best wel gespannen borsten en heb een meegroeibh gekocht, dat zit wel erg lekker. Hier een D-cup dus dat groeien hoeft van mij niet zo Maar voor de dames met een iets kleinere cup hoop ik van harte dat ze gaan groeien!!



Gisteravond na het eten voor het eerste echt gevoel van misselijkheid gehad, ik dacht echt dat ik moest overgeven, maar gelukkig trok het snel weg. Daarna wel opgezette buik en last van darmen, maar dat is nu ook wel minder. Merk wel dat m'n strakke spijkerbroeken niet zo lekker zitten, doe nu maar de iets lossere aan,



Wat werk betreft werk ik nu 40 uur, maar wil straks denk ik naar 3 (of misschien 4) dagen. Manlief is zelfstandig ondernemer en minder werken gaat echt niet lukken qua drukte. Mijn ouders willen wel 1 dag oppassen, schoonouders willen (vooralsnog) geen vaste dag. Dus ik denk dat het 2 dagen opvang wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanochtend nog even de CB digitale test gedaan (duur zeg, in vergelijking met de 2v5 van Kruidvat) en daar stond toch echt Zwanger 1-2 weken. Ik voel verder nog helemaal niets, dus ik was erg blij om dit op het schermpje te zien staan. Maakt het wel wat echter. Denk wel dat mijn uitgerekende datum later is dan ik zelf in eerste instantie dacht. Chantilly: wil je mijn datum voorlopig op 25 september zetten?



Cupgroei: ik ging in mijn vorige zwangerschap van een bescheiden A-cup naar een C-up! Ik wist niet wat me overkwam haha. Heb dus wel nieuwe bh's moeten halen, maar die heb ik bewaard en hoop ik de komende maanden weer aan te kunnen doen.



Ik ga over een week ofzo de verloskundige maar eens gaan bellen. Vorige keer had ik al met 7 wkn een echo bij een echocentrum, die man (zelf verloskundige geweest) bood dat zelf aan. Toen met ruim 9 weken de termijnecho. Hij kon toen mooi vergelijken met de eerste echo, de groei lag helemaal op schema en hij zei toen ook dat de kansen op een miskraam vanaf dat moment even groot waren als in de rest van de zwangerschap. Inmiddels maakt mijn verloskundigenpraktijk zelf echo's, dus ik weet nu niet hoe snel ik een echo krijg.
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwe meiden!



Qua symptomen, ik voel nog niks aan m'n borsten en ben ook nog niet misselijk. Al begint het nu weer te komen dat thee me niet meer zo lekker smaakt. Op m'n werk drink ik echt de hele dag thee, maar nu wordt ik er een beetje weeïg van haha.



Ik ben met koffie wel overstapt naar de decaf variant, maar ik denk dat af en toe een gewone cappuccino geen kwaad kan, als je voor de rest maar niet zoveel cafeine op een dag drinkt.



Laatste dagje werken vandaag, vannacht op wintersport! Ben benieuwd of ik dan nog last ga krijgen van de hoogte en het rustiger aan moet gaan doen, maar de grootste uitdaging wordt denk ik het niet laten opvallen van het niet drinken (we gaan met een groep vrienden) haha.



Nog een paar weekjes en dan zien we als het goed is allemaal kloppende hartjes in de tabel!
Heel veel plezier Summer! Wij vertrekken over 4 weken Goed gepland wat dat betreft, ik mag nu nog skien en volgend jaar ook weer als alles goed gaat Kan mijn moeder oppassen als ik van die berg afsjees met de rest



Vandaag zowaar niet zo misselijk, vanochtend heel even toen ik me iets voorover boog. Nu verder geen klachten, behalve die borsten.

Nou ja, prima





Tabel is aangepast Mataranka!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames,



Ik heb eigenlijk wel een vraag aan jullie...Laten jullie een prenataal onderzoek verrichten? Wij zouden wel graag voor het bloedonderzoek en de nekplooimeting gaan i.v.m. medicijngebruik man. Wat zijn jullie overwegingen?
Wij laten zeker prenataal onderzoek doen. We moeten nu nog afwegen of we de combinatietest afdoende vinden of dat we toch voor de NIPT gaan.

Ik wil met de VK overleggen of zij misschien bloed af kan nemen of dat ze wellicht bloedafnamepunten kent. En anders contact in Gendia, om te vragen of zij wellicht meer informatie kunnen verstrekken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven