***Uitgerekend zomer 2016 (21/6-10/7)***

04-11-2015 10:23 1916 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor alle dames die begin zomer 2016 zijn uitgerekend. Hiermee bedoelen we tussen 21 juni en 10 juli .



Ben je uitgerekend in deze periode en mocht je graag mee willen schrijven, ben je van harte welkom! De tabel is al vrij vol, dus alleen dames die consequent meeschrijven ontvangen het wachtwoord om jezelf in de tabel te plaatsen.



NaamLeeftijdKindUDAfspraken/echo’sBijzonderheden Prisma 34 + 32 2e 19 juni Op 26 juni bevallen van zoon! Spokkie 35+35 1e 22 juni meisje Mama1991 24+34 2e 27 juni 3230 gram, geboren bij 41wkn en 3dgn op 7 juli bevallen van een dochter! 123snoes 25+28 1e 29 juni jongen Thrusy 37+30 2e (1e vriend) 29 juni Op 3 juli bevallen van zoon! Wannabe79 36 1e 30 juni Op 23 juni bevallen van David! Meike1977 38+42 4e 30 juni 2900 gram 47 cm lang, geboren bij 36wk en 2 dgn

4 juni 2016 bevallen middels keizersnede van prachtige zoon! Missdior28 31+33 2e 28 juni Op 22 juni bevallen van een zoon! Skawa 30 + 35 1e 3 juli Op 20 juni bevallen van Ellis! Emma77emma 38 2e 6 juli Op 24 juni bevallen van een dochter! Bambi18 29+29 1e 6 Juli jongen Famke1984 31+32 2e 7 juli jongen Korfje13 28+30 1e 8 juli jongen
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaa!!!!! Happy New topic!



Bedankt Korfje!!!!
Het is gelukt! Alles dames die hier reageren, ontvangen het wachtwoord

Zullen we afspreken dat:

- 20 personen de max is voor de tabel (zitten nu op 19)?

- als iemand minimaal 2 weken niet heeft gereageerd diegene uit de tabel gaat (tenzij er een logische reden voor is, bv vakantie of opname zkh oid)?

- de dames uit het oude topic die niet meepraten in dit topic, ook uit de tabel gaan 2 weken na start van dit topic?



Dat houdt de tabel en het topic een beetje overzichtelijk
Alle reacties Link kopieren
Super fijn korfje!! Dan hebben we overzicht :D

Ik zal straks na t werk helemaal uitgebreid reageren.

Is de tabel nu ook gesloten? We zijn al met ren boel man :D
Om even door te gaan op de laatste berichten van het vorige topic: ik merk ook dat ik erg onzeker ben. Vraag me constant af of ik m'n tepels nog wel voel zoals eerst, of er geen bloed op het wc-papiertje zit na het plassen en twijfel omdat ik eigenlijk verder niet echt iets voel. Hoewel ik niet zit te wachten op ochtendmisselijkheid, zoek ik tegelijk wel naar die bevestiging. Nog 3 weken wachten en dan de eerste echo; ik denk dat me dat echt gerust gaat stellen (als het dus allemaal goed is).



Ik ben wel al bezig met wat eerste 'voorbereidingen'. Vrijdag komt Moeders voor Moeders en ik ben druk aan het bedenken hoe ik dat moet doen met de flessen ophalen. Ik woon in een flat, dus dat is een beetje ingewikkeld. Heeft iemand daar al ervaring mee? Kun je bv. een vaste ophaaldag/tijd afspreken (ik ben vrijdags altijd vrij)? Doen jullie eigenlijk allemaal mee aan MvM?

Verder heb ik de folder over de combinatietest gelezen en er met man over gesproken. Ik vind het erg lastig. Bij trisomie 13/18 zou ik de zwangerschap laten afbreken, bij downsyndroom vind ik dat heel lastig, hoewel ik betwijfel of ik de juiste persoon ben voor een kindje met Down. Man en ik neigen er dus naar om de test te laten doen en mochten er hoge kansen uitkomen, wil ik graag de NIPT doen. Als daar uitkomt dat het kindje Downsyndroom heeft, zullen we er hard en diep over na moeten denken. Ik weet ook dat het bij ons niet 'vanzelf' gaat, dus de kans dat ik dan op korte termijn weer zwanger raak is niet zo groot, dat maakt het extra gecompliceerd.

Ik ben van plan om na de vakantie te gaan kijken naar kraamzorg. Volgens mij moet je dat best vroeg regelen allemaal. Ik vind dat wel lastig, want hoe weet je nu wat fijn is en wat niet (bij je eerste kindje). Hebben jullie daar al over nagedacht?
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar om je onzekerheden te lezen korfje zoals in m'n vorige bericht zoek ik ook naar bevestiging. Voor mij duurt het ook nog 3 weken en dat is een eeuwigheid! Beetje vertouwen zou goed zijn maar dat lukt mijnes ook niet altijd



Ik die mee aan mvm ik begin morgen. Ik woon ook in een flat maar werk gelukkig thuis op de wisseldag. Misschien is dat in jouw regio wel op vrijdag. Je mag t ook buiten zetten bv onder de brievenbussen oid? Niemand heeft er baat bij t te jatten.. ik zet t ook buiten als ik er niet ben.



Verder denk ik nog weinig vooruit. Te druk met mezelf nu en de onzekerheden.. over 3 weken ga ik me daarin verdiepen..
Alle reacties Link kopieren
Wat goed dat je het nieuwe topic al klaar hebt! Super!!! Ik lees straks even bij. Ben het helemaal eens met de "regels/voorwaarden".



Toch, voor de duidelijkheid, zou ik het heel leuk vinden als iedereen nog een keer moeite wil doen om zich weer even voor te stellen. Ook hoeveel kinderen je hebt, hoe oud ze zijn enz...

Zal ik straks ook even doen.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn een nieuw topic.

Ik vind het zelf ook wel prettig als iedereen zich weer even voorstelt. ik kwam er wat later bij dus was voor mij ook een beetje verwarrend wie nou wie is 😉



@korfje, is ook spannend allemaal nu leef je naar de eerste echo toe maar straks weer naar de 12 wk echo het blijft natuurlijk een wonder allemaal. Ik klinkt stom maar dat besef ik nu nog meer bij een 2 de. Voor de rest krijg je ook bij de VK een hoop info wanneer je alles moet regelen en natuurlijk kan je daar alles vragen. Het gaat straks allemaal een beetje vanzelf.



De regels vind ik ook prima, ik denk dat het ook wat persoonlijker blijft als de groep niet te groot is.



Over mij:

Ik ben 31 en mijn man is 33. We hebben al een dochter van 2,5jaar. Sinds juni 2015 gestopt met de pil. Ik ben nu 5 weken. Op 19 november voor de eerste keer naar de VK. Gelukkig voel ik mij erg goed. Ik heb wel eind van de dag dat m n buik een beetje is opgeblazen en iets meer moe.
Alle reacties Link kopieren
Super een nieuwe topic met iedereen in de tabel.



Ik zal me opnieuw even voorstellen. Ik en mijn vriend zijn beide 29 jaar, en zijn al bijna 9 jaar samen. Sinds vorige zomer hebben we een eigen koophuis. En is er dus ruimte genoeg voor een kindje. Wel hebben we even gewacht nog met 'beginnen' tot ik ook een vastcontract had.



Ik ben sinds vorig jaar oktober gestopt met de pil om mijn lijf de tijd te geven om te ontpillen, en om er achter te komen hoe mijn cyclus is. Die bleek heel het jaar lekker onregelmatig te zijn met cyclussen van tussen de 31 en 42 dagen. Dus toen we na onze zomer vakantie besloten om officieel te starten ben ik ook meteen gaan temperaturen om te kijken of er wel een ei sprong plaatsvond. En gelukkig zag ik de eerste maand de verwachtte temperatuurstijging. Dus ondanks dat het niet raak was, was ik daar toch blij om. Helemaal blij was ik toen 25 oktober de tweede ronde al een positieve test in mijn handen had. 10 dagen na mijn eisprong. Nu is het lange wachten begonnen tot de eerste echo en de intake bij de verloskundige op 26 november.



Echt super leuk om hier alles met jullie te kunnen delen en te horen hoe jullie alles ervaren. Want ik zou het liefst ons nieuwtje al wereldkundig maken, maar heb toch samen met mijn vriend besloten dat we wachten tot 12 weken. Zelfs met onze ouders broers en zussen. Ik ben benieuwd of ik het volhoudt! 😀
Alle reacties Link kopieren
Ik zal me ook even voorstellen 39 jaar, single en sinds 2 jaar bezig om mama te worden in mijn eentje dmv iui van een donor. Eerste jaar wachtlijst en daarna 12 pogingen waarvan de laaste dus raak. Dit wordt mijn eerste kindje. Ik heb 26 november mijn eerste echo en ben nu 5+4. Ik heb t al best veel mensen verteld en dat is natuurlijk mega eng maar omdat ik het alleen doe is het ook wel erg fijn om erover te praten.



Ik vind het ook super dit groepje erg fijn ervaringen te delen en toe te leven naar deze grote verandering in ons leven
Alle reacties Link kopieren
Korfje, lastig he, al die testen. Maar ik ga ze ook laten doen. Ik ben "al" 38, dus ook nog eens een verhoogd risico.

Bij mijn eerste zwangerschap heb ik ook eventjes meegedaan aan MvM (totdat ik een miskraam kreeg). Ik woonde toen ook in een flat en ik zette de flessen gewoon op een vaste dag buiten. Er zit ook een grote plastic tas omheen. 1 Keer zag ik dat die tas opengemaakt was, iemand was blijkbaar nieuwsgierig wat erin zat.



Ik heb even gekeken op de site van de kraamzorg hier in de buurt; aanmelden tussen week 12 en 16. Dus ik wacht nog even.



Nu zal ik me ook nog een keer voorstellen. Ik ben 38 en heb een dochter die eind januari 2 wordt (nu 21 maanden). Ik ben alleenstaand, dochter is van een donor (UMC Utrecht).

Ik heb 1 miskraam gehad (met 4 weken al bloedverlies), maar gelukkig was ik 4 pogingen later zwanger van mijn dochter, dat was de 11e poging. Dit keer was het meteen raak bij de 1e poging.

Nu ben ik precies 5 weken zwanger.

Bij mijn dochter had ik zwangerschapsdiabetes en ik heb nu 90% kans om dit weer te krijgen. In dat geval groeit de baby te hard en zal hij eerder gehaald worden. Ik ben bevallen d.m.v. een keizersnede (wel eerst geprobeerd, maar werd een spoed-ks bij bijna 10 cm ontsluiting).
Alle reacties Link kopieren
Wat super dit! Dank je wel voor het opnieuw maken van de tabel!



Even heel kort weer voorstellen;

Ik ben 38 jaar, en al moeder van drie pracht dochters. Alle drie winter geboren, echt niet zo l. De jongste word 8 dec 6 jaar, ze zit in groep 2. Nr 2 is 4 januari jarign en word dan 8 en de oudste word 3 januari 10 jaar. Ze weten nog niet dat ik zwanger ben, ik wil eerst de eerste echo afwachten, dawrna mag van mij iedereen het weten.

Ik heb jaren geroepne dat ons gezin compleet was, toch ging ik twijfelen en na veel praten mocht ik het van manlief nog 1 keer proberen.

Het is zo leuk om het nog een keer te mogen beleven. Alhoewel ik zwanger zijn nooit echt leuk gevonden heb. De bevalling vind ik heel erg leuk. Heb 3 super makkelijke bevallingen gehad, prachtig om dat mee te maken!
Emma, inderdaad lastig. Hoe oud je bent en of je al andere kinderen hebt speelt ook zeker mee. Je beslist dan immers niet alleen voor jezelf, maar het zal ook consequenties hebben voor je bestaande kind(eren). Ik wacht ook nog even met kraamzorg hoor; ben ook van plan om advies aan de vk te vragen, maar wist dat het geregeld moest zijn als je max 16 weken bent en dat vind ik best vroeg! je hebt hier in de buurt (randstad) echt megaveel keuze, dus ik ga er na mijn vakantie maar eens goed voor zitten, overleggen met vk en daarna even aan man voorleggen (maar verwacht dat hij alles prima vindt). Ik regel het dan in het nieuwe jaar, aangezien ik denk nog over te stappen van zorgverzekeraar.



Sunshine, ik snap wel dat je het met mensen deelt als je er 'alleen voorstaat' (dat klinkt negatief, maar zo bedoel ik het niet). Krijg je leuke reacties? En wisten die mensen ook al dat je in het traject zat?



Bambi, wat knap dat jullie van plan zijn te wachten tot 12 weken. Dat gaat mij niet lukken vrees ik. Wij zijn van plan het ouders, zusje en hele goede vrienden te vertellen als de 8 weken echo goed is. De rest (werk, andere goede vrienden) volgt in de periode tussen de 10 weken (nog een echo) en 12 weken. Met Kerstmis ben ik waarschijnlijk exact 12 weken, dus dat lijkt me een leuk moment om het de familie te vertellen. Daarna mag het wereldkundig gemaakt worden.



Missdior, ja ik verwacht dat het allemaal snel duidelijk wordt hoor. Ik hou alleen zo van plannen en voorbereiden dat ik alvast begonnen ben met oriënteren haha.



Missdior en Bambi, jullie hebben de PB-functie niet aanstaan, dus kan ik jullie het wachtwoord niet sturen. Willen jullie dat even aanzetten in jullie profiel? Ik zie nl. dat er bij jullie in de tabel nog data missen, dus dan kunnen jullie die mooi aanvullen
Alle reacties Link kopieren
Meike1977, zo... jouw dochters zitten echt dicht op elkaar qua verjaardagen, haha! Dure maanden he?
Oh en opnieuw kort voorstellen:



Ik ben 28, man 30 en we zijn ruim tien jaar samen, waarvan nu een jaar getrouwd. Eind vorig jaar besloten te stoppen met de pil, maar ik had hele lange cyclussen (soms bijna 3 maanden). In juli voor het eerst bij de gynaecoloog geweest voor onderzoeken en toen bleek dat ik PCOS heb (geen eisprong van mijzelf). Daarom gestart met hormonen (clomid), maar de eerste dosis sloeg niet aan. De tweede dosis zorgde wel dat er een mooi ei ging groeien en uiteindelijk zo'n mooi ei dat ik nu zwanger ben. Ik weet de datum van eisprong vrij zeker ivm de echo's (16/17 oktober), dus als ik van het laatste uitga, ben ik nu 4wkn+4 zwanger. De uitgerekende datum is dan 9 juli. Door de PCOS heb ik een verhoogd risico op miskramen en complicaties in de zwangerschap, dus dat maakt het allemaal extra spannend. Hopelijk zien we op de echo bij de gynaecoloog over 3 weken een mooi kindje (dan ben ik 8wkn). Twee weken later mag ik voor echo en intake naar de verloskundige. Volgens mij krijg ik dan een week of 2-4 later weer een echo, ivm de combinatietest (maar dat weet ik niet zeker).



Willen jullie trouwens straks weten wat het wordt? En gaan jullie daar een aparte echo voor doen of wachten jullie de 20 weken af? Ik denk eraan om rond 16 weken een pretecho voor geslachtsbepaling te laten doen. Ik vind het toch wel leuk om wat dingen erop af te stemmen en ik verwacht namendrama (man en ik hebben totaal andere smaak), dus dan hoeven we ons maar op 1 naam te richten. Ik denk wel dat ik probeer om de grote dingen pas na de 20 weken echo te gaan kopen; dat voelt toch fijner.
Meike, ook jou kan ik geen PB sturen!
Alle reacties Link kopieren
@korfje, als het goed is kun je me nu wel een berichtje sturen.
Alle reacties Link kopieren
@little miss late; en nu? Kan je me nu een pb sturen?
Alle reacties Link kopieren
quote:korfje13 schreef op 04 november 2015 @ 13:32:

Willen jullie trouwens straks weten wat het wordt?



Jazeker. Ik wil ook rond 16 weken een pretecho laten maken. Bij dochter ook laten doen, die vrouw ging eerst de hele baby nakijken, dat was ook wel fijn en daarna het geslacht.



Het positieve van alleen zijn; je mag helemaal zelf een naam bedenken

Ik denk dat ik de namen al weet, maar toch twijfel ik een beetje.
Alle reacties Link kopieren
Dames, mag ik de hekkensluiter zijn? Nummer 20?



Ik schrijf al mee in een uitgerekend in juni/juli topic maar de dames daar zijn zo vliegend van start gegaan, ik ben een beetje kwijt wie wie is en voel me daardoor daar minder thuis. Jullie beginnen hier nu net opnieuw, kan ik gelijk aanhaken.



Ik ben tussen 21-23 juni uitgerekend dus pas nèt in jullie groepje



Hoor het wel!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Prisma, gefeliciteerd!

Dan ben jij de hekkensluiter. Wil je je nog even voorstellen?



Hoewel in het vorige topic ook net nog iemand gereageerd had, ik heb haar gewezen op dit topic.
Alle reacties Link kopieren
Mvm: ik die nog niet mee met mvm. Vorige keer wel gedaan maar toen is het eeb miskraam geworden. Dus nu besloten om me nog niet aan te melden. Kan evt na een goede acht weken echo nog steeds aanmelden.



Echo: ik zou heel graag willen weten wat het word! En ik denk dat ik dat ook wel al bij 16 weken wil weten haha ik ben een beetje ongeduldig



Vertellen: m'n vriendinnen weten het en m'n collega's ivm met gevaarlijke straling. M'n ouders wil ik t vertellen als ik een goede echo heb gehad. Ik heb trouwens een: voor het eerst opa en oma boek gekocht voor m'n ouders. Super leuk!

Trouwens van n vriendin het boek: krijg nou tieten gekregen! Van claudia de breij. Super grappig en zo herkenbaar over de zwangerschap!



Voorstellen:

Ik ben 25 en m'n vriend 28. Hebben in juni en in augustus een miskraam gehad. Beide bij de eerste echo eraxhter gekomen dat het gestopt is met groeien. Dus extra spannend de echo! De 16e hebben we de eerste echo.

Hebben het trouwens wel gehad over trouwen voor de baby? Zijn er hier mensen die niet getrouwd zijn en ook van alles moeten regelen? Ik vraag me af wat er eigenlijk allemaal vast word gezet bij een huwelijk of geregistreerd partnerschap.
Alle reacties Link kopieren
Fijn een nieuwe overzichtelijke tabel! Ik heb geen wachtwoord gehad. Weet ook niet of dit nodig is? Ben nog niet zo handig hier op deze site sorry; -)



Vandaag meer klachten..misselijk vervelend gevoel en erg moe. Ook last van hartkloppingen en soms een aanval van erge duizeligheid? Komt dit bekend voor bij jullie?



En natuurlijk welkom en gefeliciteerd voor de nieuwe dames
Alle reacties Link kopieren
Korfje; als het goed is kan je mij nu wel een pb sturen.



Wij willen ook graag weten wat het word. We wisten het bij mijn dochter ook. En nu vind ik het ook gewoon makkelijk om te weten. als het weer een meisje word hoeven we niet zoveel aan te schaffen ik moet eerlijk zeggen dat ik nu al super nieuwsgierig ben.
Alle reacties Link kopieren
Trouwens wat stom helemaal vergeten te zeggen: ben morgen 6 weken. Dus 30 juni uitgerekend :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven