Van Broekloerders tot (Live)-Bevallers!

09-04-2012 14:00 2490 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij Deel 2 van het topic Stoppen met de pil vanaf januari 2012!



We hebben Deel 1 helemaal vol gekletst, dus tijd voor een nieuw topic!

Inmiddels hebben we een aantal zwangeren (live-bevallingen!), bijna zwangeren (broekloerders!) en nog net niet zwangeren (hard aan het klussen!).

Kortom een gezellige boel dus!



Zoals je ziet, hebben we een aardig volle tabel, om het een beetje overzichtelijk te houden, laten we het hierbij!

Maar er zijn genoeg andere topics waarbij je je aan kunt sluiten of open zelf een nieuw topic!



NaamLeeftijdKindjeStartNODZwanger?BijzonderhedenCalimero281ejanuari 2012UD okt.`12 je klopt!Kandelaar252ejanuari 2012UD 28/10/12 je klopt!Lauren211ejanuari 2012UD nov.`12 je klopt!Verliefdenonzeker241ejanuari 2012UD 18/11/12 je klopt!Lamelle261efebruari 2012UD 04/12/12 je klopt! 24/7 20-weken echoSanne281ejanuari 2012UD 05/12/12 je klopt! 26/7 vkKianneke301ejanuari 2012UD 20/12/12 je klopt!Flower271efebruari 2012UD 20/12/12 je klopt!Drzttrtje351ejanuari 2012UD 25/12/12 je klopt!Bollesmurf1986251ejanuari 2012UD 07/01/13 je klopt!Nimnim281ejanuari 2012UD 13/01/13 je klopt! 18/7 Gyn en Echo 27/7coGoofy1980312ejanuari 2012UD 18/01/13 je klopt! Aaaanne311efebruari 2012UD 08/02/13 je klopt! Babsje22361e januari 201227 juli-CD 28-26-27-28-31-28Kena262edecember 2011--32-24-40-34-MK

Dan hebben we nog onze lieve, trouwe meelezers (en schrijvers): Zus, Ipadje, Tallulah, Jilks en Theepoes die om verschillende redenen niet in de tabel staan!!!



We proberen de tabel zo up to date en overzichtelijk mogelijk te houden, schrijf je al een tijdje niet mee dan wordt je uit de tabel gehaald.

Wil je toch graag meeschrijven? Laat het even weten, dat zet ik je weer in de tabel!!!



Hier hebben wij een anoniem forum geopend, die alleen voor leden toegankelijk is. Hier schrijven we persoonlijke info en plaatsen we foto s.
Alle reacties Link kopieren
Whoehoe! Gezellig!
Alle reacties Link kopieren
Gevonden!!
Alle reacties Link kopieren
Idem... en we gaan weer verder
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig snel in de gaten waar jullie heen gaan



@kena, wat ipadje al gezegd had, met een onregelmatige baan is temperaturen niet zo'n handige methode. Ovulatietesten is dan wel een optie, kan echter wel kostbaar worden met een cyclus tussen 24 en 40 dagen.

Ik heb zelf die van sensitest, maar dan zijn ze nog ongeveer 1 euro per ovulatietest.



@kandelaar



Succes allemaal!

*duikt weer tijdelijk in meelees modus*
Alle reacties Link kopieren
@drzttrtje, goed om mijn leeftijdsgenootje weer terug te zien met goede berichten! Hopelijk binnenkort nog betere berichten...



Nog even een tip voor 35+ers, komende uit het boek: de meeste vrouwen moeten een jaar wachten voor ze bij de huisarts aan mogen kloppen, vrouwen van 36 en ouder mogen dat blijkbaar al na een half jaar. Uiteraard ook mensen die een cyclus hebben met een tussenpoos van >6 weken e.d..
Alle reacties Link kopieren
Gezellig, een nieuw topic! (zie ik voor het eerst de cheerie achter mijn naam) Hopelijk komen er deze weken weer een paar bij!



@Bollesmurf: ik weet dat hoofdpijn een kwaaltje kan zijn (ik heb er geen last van). Hopelijk helpen de oefeningen van Nimnim!



Woensdag is gelukkig al snel, Kandelaar!



Goed dat je nog even van je laat horen Globetrotter! Ik was al benieuwd hoe het met je ging. Veel succes met zwanger worden.



@bevallen: als ik nu zou moeten kiezen, zeg ik thuis. Maar afhankelijk van hoe de zwangerschap verloopt, kan dat ook nog wel ziekenhuis worden denk ik (gaat alles goed en heb ik vertrouwen in mijn lichaam of niet?).

Een vriendin van me moest met de ambulance naar het ziekenhuis, als ze het eenmaal weet, ga ik wel met haar erover praten.



Jilks, mag je in Engeland wel thuis bevallen? Die keuze is er wel? En is er kraamzorg?



Hier geen gamer als man, maar wel eentje die altijd achter z'n laptop aan het werk is (soms ook vloekend). We zitten nu ook gezellig tegenover elkaar aan tafel!
Alle reacties Link kopieren
Ben dr ook! Leuke nieuwe titel :-)



Toen ik nog niet wist wanneer m'n ovulatie was en ik bezig was met die testen gebruikte ik er maar 5, begon zo laat mogelijk met testen. Maar goed, ik weet niet hoe het is om een onregelmatige cyclus te hebben, kan me voorstellen dat dat lastig is!



Bollesmurf, wil je niet voor je nod laten schrikken maar ibrupofen wordt afgeraden als je zwanger wilt worden. Het bemoeilijkt namelijk de innesteling. Paracetamol is veilig (in normale hoeveelheden dan) sorry dat ik dit zo neerzet maar ik zou het zelf willen weten als ik het zelf nam (en dat deed ik dus ook in grote

hoeveelheden)



Hoofdpijn heb ik ook altijd heel heftig voor mn menstruatie, verder

id maand eigenlijk niet. Heeft geloof ik te maken met de stijging

van progestoron in je lichaam.



Zo het huis is schoon en man zit nog steeds te gamen. Z'n ogen

staan helemaal manisch...ti's dat ik beter weet...het is een nogal

vreemd spel dat ie speelt moet ik zeggen!



Ikzelf wilde graag hardlopen vandaag maar de regen houdt me tegen. Kijk, als het gaat regenen als ik al buiten ben vind ik het niet erg, maar nu is die drempel hoger...en m'n iPod kan er niet goed tegen...ipadje is zunig op dr ipodje :-) goede excuses hè? Morgen mezelf maar straffen door dubbel zo lang te lopen :-)
anoniem_144582 wijzigde dit bericht op 09-04-2012 14:38
Reden: O
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Babsje, ja dat is voor mij ook wel een reden geweest om te twijfelen, het wordt inderdaad wel een beetje kostbaar.

Maar we hebben nu van de 3 rondes, maar 1 ronde in de goede periode gevreeen, dat is dus ook niet handig.

Heb nu voor 2 rondes ovu-testen en hoop ik dat ondertussen mijn cyclus wat regelmatiger wordt en we weer zonder kunnen. Mocht het dan nog nodig zijn!!!



Lamelle, leuk he die cheerie! Had hem er al gelijk in gezet, maar die stond nog op pag. 94 van het vorige topic!
Alle reacties Link kopieren
Ipadje, ja wilde inderdaad ook zo weinig mogelijk testen gebruiken. Maar door mijn cyclus van 24 dagen, zou ik haast al op CD8 moeten beginnen met testen, tot ik een duidelijke LH piek heb. Met het risico dat dit pas op dag CD 29 is ofzo....
Alle reacties Link kopieren
Kena als het jullie een beter gevoeld geeft om een ronde of 2 rondes ovulatietesten te gebruiken, zou ik het gewoon doen. Maar wat zijn die dingen duur zeg!!!! Dat wist ik niet! Zijn ovulatietesten in Duitsland net zo duur als hier? Veel producten zijn daar namelijk goedkoper, dus misschien deze dingen ook wel..



Lamelle hoe gaat het met jou?



Ipadje sportief hoor! Gebruik je een trainingsprogramma of ben je daar allang aan voorbij? En wat voor spel speelt je man? Ben nu toch wel nieuwsgierig..
Alle reacties Link kopieren
Snap helemaal wat je bedoelt, ik heb maar makkelijk kletsen met m'n korte cyclus! (24tot max 26 dagen)
Alle reacties Link kopieren
quote:ipadje50 schreef op 09 april 2012 @ 14:36:



Bollesmurf, wil je niet voor je nod laten schrikken maar ibrupofen wordt afgeraden als je zwanger wilt worden. Het bemoeilijkt namelijk de innesteling. Paracetamol is veilig (in normale hoeveelheden dan) sorry dat ik dit zo neerzet maar ik zou het zelf willen weten als ik het zelf nam (en dat deed ik dus ook in grote

hoeveelheden)



Hoofdpijn heb ik ook altijd heel heftig voor mn menstruatie, verder

id maand eigenlijk niet. Heeft geloof ik te maken met de stijging

van progestoron in je lichaam.



Dankjewel! Las het inderdaad kort na de post op 't internet. Heb er drie keer één genomen en meteen ook van 400 mg. :( Hoop dat ik niets heb verpest! Maar dat zal ik dan toch nooit weten... Neem ze nu iig niet meer!
Alle reacties Link kopieren
Tot nu toe heb ik in de laatste twee weken van de cyclus een opvallende kwaal, maar het stomme is dat het steeds een andere kwaal is die wel overheerst. Niet elke maand het zelfde... Eerste maand de gevoelige tepels, toen de misselijkheid en nu de hoofdpijn... En weer kan ik niets anders doen als afwachten...
Alle reacties Link kopieren
Wat vaag bollesmurf.. en wat vervelend ook, je kan dus niet echt vertrouwen op de signalen die je lijf je geeft..



Hier ineens een klein beetje bloedverlies, echt maar een sliertje, en er kwam niets meer achteraan, maar ik baal wel!! Ik had goede hoop, maar die is nu weg. Verdorie..
Alle reacties Link kopieren
Hier toch weer even een update;



Heb de verloskundige gebeld dat ik mij zo onzeker voel en dat het (oude) bloedverlies sinds gisteravond weer meer wordt. Terwijl je na ruim een week eerder zou verwachten dat het een keer ophoudt. Zij heeft met een collega overleg gehad, die er toevallig was, en besloten dat ik gelijk weer een echo kreeg. Hierop was het volgende vraagstuk te zien.

Vorige week na het verlies van de stukken placenta was er totaal niets meer te zien van een tussenschot of evt. tweede vruchtje.

Afgelopen woensdag was er wel weer op die plek een holte te zien, maar nog hartstikke klein. Nu is er echter weer een holte te zien die onderhand net zo groot is als waar het kindje in ligt (waar trouwens nog steeds alles goed mee is). Hij is intussen dus weer vol gelopen met bloed en er is nog een grote boonvorm in te zien. De vk begrijpt er ook niks meer van en snapt niet wat het kan zijn of wat de oorzaak is...

Nu wordt er morgen contact opgenomen met het zh zodat ik weer naar de gyn kan. Hij/zij moet dat dan verder onderzoeken en de vk weer adviezen geven. De vk zou ervoor zorgen dat ik in elk geval deze week nog in het zh terecht kan.



Pfff gaat het een keer ophouden? Ik hoop dat ik nu alle ellende krijg, zodat jullie allemaal een zorgeloze zwangerschap hebben!
Alle reacties Link kopieren
Oh kandelaar wat naar voor jullie!! Wel fijn dat je meteen langs kon komen, en dat je morgen al contact zal hebben met een gyn. Het wordt tijd dat die ellende stopt, en dat vanaf nu alles goed gaat hoor!! dikke knuffel en sterkte/succes morgen!!
Alle reacties Link kopieren
Hee allemaal! Ik ben er nog en ik lees ook actief mee! Alleen mobiel reageren vind ik nogal vervelend en ik had afgelopen week geen computer tot mijn beschikking.



Wat een leuke topictitel!



Kandelaar wat vervelend! Dacht je eindelijk dat het afgelopen was, komt er weer wat bij..! Ik vind het wel super tof van je verloskundige dat ze er op deze manier mee om gaat. Het komt over alsof ze je heel serieus neemt en met je mee leeft. Veel sterkte!



Mijn vriend is op dit moment ook aan het gamen op de Wii! Hij scheld gelukkig niet want daar heb ik echt een hekel aan. Hoewel ik gloeiende vissen nog wel zou kunnen hebben :P



Kena wat fijn dat je duidelijkheid hebt! Wel jammer dat je niet zwanger bent natuurlijk, maar nu kun je in ieder geval verder! Hopelijk is het een eenmalige lange cyclus..



@ bevallen ik wil heel graag thuis bevallen. Ik denk dat ik me hier veel meer kan ontspannen. Ook na de bevalling kun je gelijk beginnen met genieten en hoef je niet eerst in de auto naar huis.



Met mij gaat het goed. Ik ben nog steeds erg moe maar geniet wel van het zwanger zijn. Ik heb het ook verteld op mijn werk en aan de familie en vrienden. Allemaal erg leuke reacties! Ik durf het pas van de daken te schreeuwen als we de termijnecho hebben gehad maar het is wel fijn dat de belangrijkste mensen het nu weten!



@afvallen Ik ben sinds mijn zwangerschap ongeveer 3 kilo afgevallen. Komt vooral omdat ik erg weinig eetlust heb en dus ook niet zoveel snoep tussendoor. Ik geloof dat het geen kwaad kan om een klein beetje af te vallen dus ik vind het wel fijn.



Nog een week en dan heb ik weer een echo! Ik heb er super veel zin in! Ik hoop dat alles goed is! Ik hoop ook dat ik snel een buikje krijg.. Ik heb soms al wel een opgezette buik en dan voel ik me heel zwanger, maar 's ochtends is het meestal weer weg.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan trouwens geen nekplooimeting of bloedonderzoek doen... Hebben jullie hier al overna gedacht? Ik wil sowieso geen vlokkentest doen omdat daar een risico op een miskraam aan vast hangt en omdat een kindje met down ook welkom is. Het scheelt wel dat ik minder kans heb door mijn jonge leeftijd.. Een nekplooimeting zou voor mij dus niet zoveel zin hebben omdat het alleen maar onzekerheid kan geven.
Alle reacties Link kopieren
Pfff, hier net een flinke huilbui gehad. Toch de spanningen van het behalen van de 6 weken zwangerschap. Ik kan me soms gewoon niet voorstellen dat hier straks een klein mensje woont in ons huis en ik ben zo bang dat ik 3 mei een slechte echo krijg.



@Kandelaar het houdt niet op voor jullie zeg:-( Een dikke knuffel van mij.
Alle reacties Link kopieren
Ook gevonden (al koste dat niet veel moeite, de titel zegt al genoeg over ons!)



Ik had bij mijn eerste gekozen voor bevalling in een zotel (soort hotel naast het ziekenhuis) Alleen het bevallen in het ziekenhuis in mijn stad zat dicht ivm vakanties en hierdoor heb ik noodgedwongen voor een thuisbevalling moeten kiezen (dit heb ik pas bij week 40 van mijn zwangerschap besloten) Uiteindelijk werd ik ingeleid in het ziekenhuis in de stad naast mijn stad, en dat is me helemaal goed bevallen (mooie woordkeus haha). Bij een 2e weet ik het eigenlijk nog niet wat ik wil.



@ovulatie testen: denk dat ik die ga gebruiken, mocht ik na maand 6 nog niet zwanger zijn. Heb altijd ook in mijn hoofd gehad dat het nu in de 6e maand zou lukken, al voordat we begonnen zei ik dat tegen mijn man.Dan moet ik nog 2 maanden wachten als ik nu zaterdag ongesteld ben geworden.



@nimnim: balen van je aankomende ongesteldheid



@kandelaar: houdt het dan nooit op?????

Wel fijn om te weten dat met je ene vruchtje/kindje alles goed is!!! Maar je wilt zo graag duidelijkheid. Dikke knuffel en succes morgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu echt op dreef met posten :P



Als ik het zo bekijk zijn er al echt wel veel zwanger hier! Erg leuk! Ik hoop dat er snel nog meer bij komen!
Alle reacties Link kopieren
@sanne heel logisch dat je even moet ontladen! Ik hoop voor je dat de echo goed is maar dat denk ik wel! Er is totaal geen aanleiding om te denken dat het mis is toch?!



Ik vind dat zwangeren ook bang worden gemaakt voor een miskraam... Vooral doordat je het niet zo 'mogen' vertellen voor 12 weken. Tuurlijk is er een kans van 1 op 10 dat het mis gaat, maar 9 van de 10 keer gaat het gewoon goed! Waarom mag je er niet gewoon lekker vanuit gaan dat het wel goed zal gaan?!

Het is veel fijner als je kunt genieten en als het toch mis gaat ben je er toch kapot van, of je er nou bang voor bent geweest of niet...
Al een nieuw topic! Dat gaat snel zeg.
Alle reacties Link kopieren
Vriend heeft me net goed getroost. Alle spanningen komen er nu in 1 keer uit. Er is helemaal geen aanleiding om te denken dat het niet goed zit. Ik wou dat het 3 mei was!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven