Van Broekloerders tot (Live)-Bevallers!

09-04-2012 14:00 2490 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij Deel 2 van het topic Stoppen met de pil vanaf januari 2012!



We hebben Deel 1 helemaal vol gekletst, dus tijd voor een nieuw topic!

Inmiddels hebben we een aantal zwangeren (live-bevallingen!), bijna zwangeren (broekloerders!) en nog net niet zwangeren (hard aan het klussen!).

Kortom een gezellige boel dus!



Zoals je ziet, hebben we een aardig volle tabel, om het een beetje overzichtelijk te houden, laten we het hierbij!

Maar er zijn genoeg andere topics waarbij je je aan kunt sluiten of open zelf een nieuw topic!



NaamLeeftijdKindjeStartNODZwanger?BijzonderhedenCalimero281ejanuari 2012UD okt.`12 je klopt!Kandelaar252ejanuari 2012UD 28/10/12 je klopt!Lauren211ejanuari 2012UD nov.`12 je klopt!Verliefdenonzeker241ejanuari 2012UD 18/11/12 je klopt!Lamelle261efebruari 2012UD 04/12/12 je klopt! 24/7 20-weken echoSanne281ejanuari 2012UD 05/12/12 je klopt! 26/7 vkKianneke301ejanuari 2012UD 20/12/12 je klopt!Flower271efebruari 2012UD 20/12/12 je klopt!Drzttrtje351ejanuari 2012UD 25/12/12 je klopt!Bollesmurf1986251ejanuari 2012UD 07/01/13 je klopt!Nimnim281ejanuari 2012UD 13/01/13 je klopt! 18/7 Gyn en Echo 27/7coGoofy1980312ejanuari 2012UD 18/01/13 je klopt! Aaaanne311efebruari 2012UD 08/02/13 je klopt! Babsje22361e januari 201227 juli-CD 28-26-27-28-31-28Kena262edecember 2011--32-24-40-34-MK

Dan hebben we nog onze lieve, trouwe meelezers (en schrijvers): Zus, Ipadje, Tallulah, Jilks en Theepoes die om verschillende redenen niet in de tabel staan!!!



We proberen de tabel zo up to date en overzichtelijk mogelijk te houden, schrijf je al een tijdje niet mee dan wordt je uit de tabel gehaald.

Wil je toch graag meeschrijven? Laat het even weten, dat zet ik je weer in de tabel!!!



Hier hebben wij een anoniem forum geopend, die alleen voor leden toegankelijk is. Hier schrijven we persoonlijke info en plaatsen we foto s.
Alle reacties Link kopieren
V&O, wat baaaaaalen van het huis! :(
Alle reacties Link kopieren
Theepoes het zou theoretisch goed kunnen dat je een vroege miskraam doormaakt, omdat je al voor je NOD wat bent gaan bloeden.

Dan klopt het dat je nu negatief test, want er zou dan zeer weinig HCG aangemaakt zijn.

Als dat zo is, moet het bloeden met een week echt minder zijn, dat heeft de VK tegen mij vertelt....

Bah wat een onzekerheid meid, lief dat je het met ons deelt!

En wat super dat je een volledige baan hebt, dat moet zeker een goed gevoel geven! Gefeliciteerd!



VenO[/b wat fijn geen diabetes!!! Dat is echt top nieuws!

Ik hou mij zeer aanbevolen voor je turkse broodjes!!!



Vandaag mij een beetje vermaakt met kennis toetsen voor verpleegkundigen, ondanks dat L. om mij heen liep heb ik toch aardig goed gepresteerd!
Alle reacties Link kopieren
Pfffft, VenO, wat naar allemaal dat verhaal over het huis. Hopelijk heb je binnenkort meer nieuws!

Ik hou me aanbevolen voor de Turkse gerechten

En wat ontzettend fijn dat je geen diabetes hebt. Dat scheelt in ieder geval weer!



Theepoes, het zegt me eerlijk gezegd niet zo veel. Bruin bloed had ik wel vaak voorafgaand aan de menstruatie met rood bloed, maar niet echt daarna.

Als je het niet helemaal vertrouwt, gewoon eens navragen bij de huisarts, wellicht dat die daar wat meer over kan vertellen of anders je kan doorsturen naar de gyn?
Alle reacties Link kopieren
Ja, vroege miskraam dacht ik zelf ook aan Kena... Na het rode begon het bruine eerst een klein beetje, maar wordt nu echt weer meer... Blegh, vies!



Als het dinsdag niet gestopt is, bel ik even de huisarts, kan ik er misschien woensdag heen... ben benieuwd wat 'ie zegt. Vast niet veel meer dan jullie nu hebben gedaan! Alleen zijn jullie veel liever



Sorry dat ik even niet teveel inga op jullie verhalen hoor! Ik lees nog steeds met interesse mee, maar het voelt wel goed om wat afstand te bewaren voor mezelf (zo weet ik nu nog niet eens wat m'n nieuwe eisprong zou moeten worden, laat staan NOD... en anders had ik dat al 39058 keer herberekend, geteld, herberekend en weeeeeer geteld en herberekend )
Alle reacties Link kopieren
Theepoes goed idee om in de loop van volgende week even naar de ha te gaan, als het dan nog niet minder is geworden.

Je kan altijd doorverwezen worden voor een echo, dan kan er gekeken worden of er iets aan het handje is.

Ik vind het leuk om te lezen, dat je nog steeds met interesse met ons meeleest. En als deze afstand het voor jou zo goed doet, is dat het dubbel en dwars waard!!!
Theepoes, doe vooral wat goed voor je voelt! Laat je Ons nog wel weten hoe het verder gaat?



Tja het huis is vervelend maar daar kan ik niks meer aan veranderen :(



Ik heb trouwens wel iets gevonden waardoor ik beter slaap. Slaap altijd op mijn zij (wissel links en rechts af) ik doe nu een extra kussen in tegen mijn rug aan. Het voelt als een steun en ik slaap heerlijk! Behalve de plaspauzes



Kena, ben jij nog ongesteld geworden? Of heb je je eisprong nog gevoeld?
Alle reacties Link kopieren
Nope geen van beide.... ben dus (on)rustig aan het afwachten!
Alle reacties Link kopieren
quote:verliefdenonzeker schreef op 13 juli 2012 @ 19:56:

Babsje, wanneer zou je eigenlijk je menstruatie verwachten?





Ik ging uit van een voor mijn doen lange menstruatie, dus zo'n 31 dagen (de vorige keer was het wat aan de korte kant, vandaar dat ik verwachtte dat het nu langer zou duren). Dan zou ik rond die 27 juli mijn NOD hebben en mijn eisprong... euh, gisteren of zo?



Maar ja, momenteel weet ik het even niet. Misschien dat mijn verkoudheid een beetje dwars zit?
Alle reacties Link kopieren
Aaanne; leuk dat je al die stukjes bij elkaar gezocht hebt! Zal vast een leuk 'dagboekje' worden op die manier. Ik heb er ook wel eens aan zitten te denken om dat te doen, maar heb, door het verloop van de zwangerschap, dat toch niet te doen. Dan lijkt het allemaal zo zwaar en negatief heb ik het idee en dat wil ik niet.



Babsje; voor jou! Heb het idee dat je die nu wel even kan gebruiken.



Sanne; leuk dat je de kleine meid nu ook kan voelen.



Theepoes; gefeliciteerd met het goede nieuws op werkgebied!! Dat is een goed begin van je vakantie of niet? Wat betreft het bloeden; dacht inderdaad ook aan een vroege miskraam toen ik het las, maar dat heeft er meer mee te maken dat het bij mij ook zo begon. Ik kan alleen niet zeggen wanneer het hoort op te houden, aangezien dat bij mij dus heeeeel lang door ging.... Hopelijk houdt het snel op voor jou in elk geval!



Wel ontzettend leuk dat je nog steeds met ons meeleest.



V&O; wat balen zeg die situatie rond jullie woonsituatie. Zou je wel in die nieuwe stad werk kunnen vinden? Dat was toch 1 van de redenen dat je terug wilde naar je oude stad?

Zoals je weet hou ik mij ook zeer aanbevolen voor turkse hapjes!



Kena; heb je wel enig idee hoe je cyclus nu ongeveer zou zijn dmv temperaturen bijv? Ze zeggen wel eens dat je na een mk extra vruchtbaar bent, dus ik duim gewoon dat je helemaal niet ongesteld gaat worden!



Hebben jullie trouwens wel in de gaten dat als we ons allemaal aanbevolen houden voor V&O haar turkse hapjes, dat dat betekend dat er een meeting moet komen??



We hebben trouwens alweer een paar dagen/ tijdje niets van een aantal dames gehoord. Hoe is het met bijv. Flower, Drzttrtje, Kianneke en Lamelle? Hoop dat ook alles nog goed gaat met Zus!



Ego; ik heb vandaag mijn functioneringsgesprek gehad en deze was heel positief gelukkig. Ik heb deze functie nog niet zo lang en heb mij nog niet kunnen bewijzen hierin zeg maar. Vond het stiekem dus best spannend, maar ben heel blij met hoe het verlopen is!
Idd lang geleden dat we iets van ze hoorden. Ook Bollesmurf komt hier heel af en toe? Gat alles goed met jullie?



Kandelaar, meeting lijkt me erg leuk!!

Uiteraard hou ik me dan aan mijn afspraak



In de nieuwe stad waar we waarschijnlijk naar toe gaan krijgt mijn vriend ongeveer dubbele salaris dan wat hij nu ontvangt en hoef ik in de eerste instantie niet te werken. Wel wil ik dan door met mijn studie alleen kan dat daar niet in de variatie werken en leren. We zullen zien!

En het is veel makkelijker om aan een woning te komen daar. Aangezien bijna alles daar particulier is.



Wat fijn dat je functioneringsgesprek zo goed was. Moet vast heel fijn voelen ondanks dat je de laatste maanden niet hebt gewerkt



Kena, dat van extra vruchtbaar zijn blijkt waar. Ook ik duim voor je dat je snel weer een positieve test hebt.



Ook voor jou Babsje!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ken volgens mij geen Turks eten dus ook ik hou me aanbevolen voor je lekkernijen VnO en die meeting.. misschien best een leuk idee!



VnO wat een ontzettend naar verhaal over dat huis, ik was er even stil van.. Antwerpen is echt heel iets anders. Zie je dat wel zitten? (Nog even los van baanmogelijkheden) Dan ben je wel ver verwijderd van je moeder en vrienden..



Sanne: leuk dat je de baby voelt nu!



Kennen jullie het programma 'extreme couponing'? Wij nu wel, en wow zeg! Ik vind t bijna jammer dat we niet in de VS wonen. Een kleine speurtocht leerde al snel dat dit in NL niet mogelijk is, maar er zijn wel leuke websites met bijv. alle luieraanbiedingen op een rij. Calimero noemde me eerder al (terecht) 'Hollander' en dat klopt wel haha. Het is allemaal al duur genoeg, en de prijzen van babyspullen liegen er niet om!



Theepoes ook ik dacht meteen aan een vroege miskraam, om de genoemde redenen maar vooral ook omdat het zo ontzettend afwijkt van je normale ongesteldheid. Als dat klopt is t aan de ene kant slecht nieuws, aan de andere kant ook goed nieuws want dan weet je dat jullie wel vruchtbaar zijn. En als t klopt wat kandelaar zegt over extra vruchtbaarheid na een mk, zien we je snel op t bankje! Oh en gefeliciteerd met je baan, wat een goed nieuws!



Kena: gefeliciteerd nog met je dochter! Hebben jullie een leuke dag gehad?



Aaanne jeetje meid, wat een werk, maar ook erg leuk dat je het gedaan hebt :-) Laat je het ook aan je man lezen..?



Kandelaar: wat fijn dat je een goed functioneringsgesprek hebt gehad, gefeliciteerd!



Ego: slaaaaaaaaaaap!!! Oh, enne... honger!!!!!! Vanmorgen met 4 dozen vol boeken naar de boekhandel geweest, en meteen daarna met diezelfde hoeveelheid naar de milieustraat. Ze wilden slechts 4 boeken hebben!! Beetje jammer, maar goed. Manlief wilde ze nog op mp zetten maar we zijn nu zo aan t opruimen, ik wil alle 'rotzooi' zsm weg hebben.
Nimnim, haha honger!! Ga je nog wat eten? Ik eet altijd nog een stuk fruit of een boterham als ik om deze tijd nog honger heb ( net nog een boterham op )

Wat jammer dat ze maar 4 boeken wilde. Maar ja nu ben je daar iig ook vanaf!



In Antwerpen heb ik familie ( 2 nichten en een neef) waar ik erg goed mee op kan schieten en die ons erg kunnen helpen met sociale contacten dus daar ben ik niet echt bang voor. Ik heb waar ik nu verblijf ook niet echte vrienden. Alleen vrienden die ik ken door mijn vriend. En de meesten zijn niet echt mensen waar ik direct hele goede vrienden mee zou worden. Wel jammer dat ik zo ver van mijn moeder ben dan. Maar die moet dan maar af en toe bij ons komen logeren. De familie van vriend woont toch vlakbij de grens dus dat zit wel goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik durf niet zo goed VnO. Ik heb eindelijk honger, maar mijn maag is natuurlijk niets meer gewend. Dus ik probeer t langzaam op te bouwen. Voor vanavond staat er nog fruitsalade op t menu.



Wat fijn dat je al mensen kent in Antwerpen, en dat je schoonfamilie in de buurt woont. En ja, als je hier eigenlijk niet veel hebt om voor te blijven.. Ik hoop voor jullie dat jullie daar wel snel een huisje kunnen krijgen!
Ja dat is idd frustrerend. Maar het gaat wel veel beter nu met de misselijkheid begrijp ik?

Als je daar straks helemaal over heen bent dan gaat het eten ook veel makkelijker en uiteindelijk ben je je misselijkheid weer vergeten!
Alle reacties Link kopieren
Ja het gaat veel beter. Ik mopper er nog wel over, maar dat is niet helemaal terecht aangezien ik vaker niet dan wel overgeef. Powernaps helpen ook goed tegen de misselijkheid. Ik hoop dat je gelijk hebt wat betreft dat vergeten! Morgen moet ik vroeg op, dus ik duik m'n bed in. Weltruste!
Hihihi 7 ovulaties per week Babsje, dat wordt een meerling voor jou denk ik . Maar eentje zou ook heel leuk zijn



Kena, heb je de boekjes overleefd? Inderdaad nogal balen, heb je vrij samen met L, is het van dit soort weer.



Sanne, ik had niet gedacht dat het zo weinig geaccepteerd was in NL om een oudere partner te hebben. Tuurlijk, zo vaak komt het niet voor en ik zou eerst ook nogal verbaasd zijn. Maar niet over praten? Wazig. Succes met het verlof uitzoeken, lijkt mij ook lastig dat van te voren allemaal te overzien.



Theepoes, wat vaag? Ik heb echt geen idee wat dat voor iets is, die halve ongesteldheid. Wat ik me er bij voor kan stellen is eerst een innestelingsbloeding en daarna na twee dagen alsnog normaal ongesteld? Maar je bent nu dus wel echt zoveel verloren dat het wel einde oefening voor deze ronde is? Balen .

Wel heel fijn nieuws op je werk gefeliciteerd!!!

Goed dat je afstand neemt als dat je helpt hoor



VenO, ik lees faceboek niet.. ik begrijp dat je naar een andere stad gaat dan het plan was? Pff, lastig. Een geen sleutel gekregen dus . In een volgende post lees ik Antwerpen. Dat is een leuke stad! Ik ken iemand die er woont en vind het altijd zo'n fijn sfeertje daar. Ik hoop dat je er snel gesettled raakt. Misschien maar meteen opgeven voor een zwangerschapsgym ofzo, dan leer je direct mensen kenne.

En goed nieuws er bij: fijn dat je geen zwangerschapsdiabetes hebt!! En de duizeligheid is verdwenen natuurlijk

Klinkt goed, die Turkse broodjes



Kandelaar, fijn van je functioneringsgesprek .



Nimnim, oh, da's wennen voor jou weer normaal eten. Lijkt me moeilijk, ik zou weer zo'n zin in alles hebben denk ik
Ik dacht dat jij heel moe was Aaanne

In plaats van in bed liggen zit je hier op Viva te schrijven oh ja morgen is het zaterdag mag je uitslapen



Welterusten iedereen!!
Alle reacties Link kopieren
Als jullie over een maand of 9 lezen dat er een 7-ling geboren is die op spontane wijze verwekt is, dan ben ik dat



Maar ik heb de hoop dat mijn temp omhoog aan het gaan is en stiekem hoop ik dat de eisprong gisteren was



Aaaaaanne, het staat op het private forum, het verhaal van VenO, daar kun je als het goed is wel bij?

En nog maar 2 nachtjes slapen voor jou.... Spannend!
Ik heb even een nuchtere kijk van jullie nodig op de situatie.. Ik ben een beetje tja pissig of teleurgesteld op mijn vriend.

Sinds ik geen werk meer heb zit ik merendeels thuis en hij heeft ongeveer 1 of 2 keer per week vrij. Als hij vrij heeft wil ik graag dingen samen ondernemen ( liefst buitenhuis ) omdat ik de overige dagen al altijd thuis zit ( op supermarkt en andere boodschappen doen na). Nu ging hij gisteravond nog wat drinken met een collega omdat het zijn laatste werkdag was ( prima) ik heb hem gevraagd om niet te laat thuis te komen en hij zei dat hij 01:00 anders 01:30 thuis zou zijn. Ik heb niet kunnen slapen en hij kwam pas om 02:30 thuis. Op zich vind ik dat ook niet erg want hij gaat bijna nooit na zijn werk nog stappen oid. Maar we zouden eigenlijk vandaag om 12:00 met zijn moeder ergens koffie drinken. Ik wist wel dat hij niet zou opstaan omdat hij te moe was. Tja als je pas om 03:00/03:30 gaat slapen logisch. Nou ja toen dacht ik we kunnen samen nog even naar buiten gaan maar nee hoor een goede vriend van hem komt langs ( net terug van vakantie ) en vanavond gaan we naar een verjaardag van zijn vrienden. Ook niet echt boeiend voor mij want ken veel mensen niet en voel me dan snel zeen beetje buitengesloten als ik niet weet waar ze het over hebben en lachen. Ben ik nou onredelijk? Of zijn er de hormonen??



Ik voel me nu trouwens net een zeur
Alle reacties Link kopieren
Kandelaar nee, ik heb nog nooit getempt gedurende een cyclus, dus als ik dat nu had gedaan had ik denk ik niet goed geweten wat er precies bij mijn lichaam past.

Vorige 2 rondes heb ik wel ovu-testen gebruikt, maar dat wilde ik nu niet omdat ik geen zin had om weken achter elkaar te testen.

Wat fijn dat je functioneringsgesprek onder de huidige omstandigheden zo goed was! Dat betekent dat je super functioneert!



Meeting zou ik wel heel leuk vinden! Zou natuurlijk helemaal super zijn als Babsje en ik dan ook zwanger zijn (en Theepoes en Jilks misschien ook wel!)



Nimnim L. haar verjaardag was erg gezellig, paar buurkindjes en mijn schoonouders. Morgenmiddag vieren we het uitgebreider!

Ik ben ook een gierige hollander en koop bijna alles in de aanbieding/sale! Het scheelt zoveel als je je bewust bent van wat je wanneer koopt!

Verder ben ik fan van een paar winkels, mbt babyspullen die niet zulke hoge kwaliteitseisen hebben....

Hebben jullie geen kringloopwinkel in de buurt? Daar zijn ze vaak wel erg blij met boeken!



Babsje wauw een 7-ling, dat wordt echt heftig!!!! Ben je denk ik wel in 1x klaar! Of ga je dan voor nog een zwangerschap????

Hopelijk houdt je temp nu stand! Spannend!!!

Zou je met een 7-ling nu ook richting koorts gaan????



Aaaanne, ja heb weer een boekje overleefd, er liggen er nog een paar te wachten...



VenO ik vind je niet onredelijk, al denk ik wel dat je gevoelens/ emoties versterkt worden door hormonen. (dat was bij mij altijd wel zo).

Ik denk dat je op een rustig moment even fijn met je vriend moet gaan praten en uitleggen wat je denkt en voelt, en hoe je het graag zou willen.

Kan je van hem horen hoe hij erover denkt en kunnen jullie misschien een goede middenweg vinden!



Zometeen heb ik een verjaardag van vriendinnetje, nu heb ik L. lekker op tijd op bed gelegd, zodat ze mee kan... en denk je dat ze wil slapen??? Nope, ligt al 3 kwartier te kletsen... valt natuurlijk net in slaap voordat we weggaan!!!
Alle reacties Link kopieren
Even ego hoor ik zit met iets in mijn maag. Zoals jullie misschien weten heb ik sinds 7 jaar weer een beetje contact met mijn oma. Oma is de moeder van mijn moeder. In mei met mijn verjaardag een kaartje gekregen met een briefje dat ze op de hoogte is van mijn situatie door mijn ouders. Vind het nu moeilijk om contact met haar te hebben omdat ik nu zwanger ben en ik absoluut niet wil dat mijn ouders zich gaan bemoeien met de situatie. Nu zag ik net op mijn telefoon dat mijn oma mij heeft gebeld, maar ik weet niet wat ik met de situatie aan moet. Jullie tips?
Alle reacties Link kopieren
Sanne: Wat denk je van terugbellen? Je oma wil vast weten hoe het met je (en je baby) gaat... Je kunt aan haar vragen of ze het telefoongesprek gewoon onder jullie wil houden...

Wel leuk toch? Even met je oma bellen?
Alle reacties Link kopieren
Sanne: ik sluit me aan bij theepoes. Think positive!



VnO: oei, wat saai ben ik, maar ik sluit me aan bij kena. omdat je je even niet zo happy voelt



Babsje: een zevenling, toe maar! Wat denk je, ik doe er gewoon voor elke 'mislukte' maand eentje?



Ego: ik heb net voor tientallen euro's korting weten te krijgen bij de gamma. Waar een keer vriendelijk glimlachen naar de manager al niet goed voor is Nu even eten en slapen, en dan naar de verjaardag van een vriendinnetje. zwaai zwaai!
Heb het gelukkig al lang al bijgelegd en erover gesproken. Kena, ik denk dat de hormonen idd de emoties doen versterken waardoor het zo veel meer lijkt dan het eigenlijk is. Ik schaam me diep



Haha ik zag L al helemaal voor me in haar bedje kletsen in zichzelf wat is het toch een schattig meisje! Hoe was de verjaardag verder?



Babsje, haha een 7-ling

Het zou je maar zomaar over komen en dan nog voor alle 7 een naam bedenken.. Bij een is dat al moeilijk maar het is je heel erg gegund ( hoeveel je maar wilt)



Nimnim, die ga ik onthouden en eens proberen ( moet vriend er niet bij zijn Hihi)



Sanne, nog je oma gebeld ?



Ik heb sinds 1 week Ontzettende Zin in koffie.. Gelukkig wel Latte of cappuccino..maar toch. En normaal drink ik nooooooooit koffie. Ik vind het niet echt gezond.. Ik drink hooguit 1 kopje soms niet eens per dag. Denken jullie dat er kwaad kan?



Wij zijn trouwens eindelijk uit de naam

Ik zal de naam posten op priveforum ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Het is uiteindelijk heeeeeel wat anders geworden dan waar we aan dachten
Alle reacties Link kopieren
Het worden er in ieder geval niet meer dan 7, want mijn app en ikzelf zijn op basis van de temp van vanochtend ervan overtuigd dat ongeveer tussen woensdag en vrijdag er een eisprong achtig iets moet zijn geweest (app denkt donderdag, maar die gokt maar wat vind ik... Mijn temp is iets onbeteouwbaarder dan anders....)



VenO, ik ga snel even kijken voor de baan!



Nimnim, een zuinige nimnim Je weet toch wel dat in een land als Nederland mensen die zuinig aan doen en daar dan geld aan overhouden, later dat geld weer mogen inleveren om voor de rest van Nederland te zorgen? (maar da's een hele andere discussie ). Dus.... Wat je bespaart, snel weer uitgeven, want later heb je er zelf toch niets aan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven