Van Broekloerders tot (Live)-Bevallers!

09-04-2012 14:00 2490 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij Deel 2 van het topic Stoppen met de pil vanaf januari 2012!



We hebben Deel 1 helemaal vol gekletst, dus tijd voor een nieuw topic!

Inmiddels hebben we een aantal zwangeren (live-bevallingen!), bijna zwangeren (broekloerders!) en nog net niet zwangeren (hard aan het klussen!).

Kortom een gezellige boel dus!



Zoals je ziet, hebben we een aardig volle tabel, om het een beetje overzichtelijk te houden, laten we het hierbij!

Maar er zijn genoeg andere topics waarbij je je aan kunt sluiten of open zelf een nieuw topic!



NaamLeeftijdKindjeStartNODZwanger?BijzonderhedenCalimero281ejanuari 2012UD okt.`12 je klopt!Kandelaar252ejanuari 2012UD 28/10/12 je klopt!Lauren211ejanuari 2012UD nov.`12 je klopt!Verliefdenonzeker241ejanuari 2012UD 18/11/12 je klopt!Lamelle261efebruari 2012UD 04/12/12 je klopt! 24/7 20-weken echoSanne281ejanuari 2012UD 05/12/12 je klopt! 26/7 vkKianneke301ejanuari 2012UD 20/12/12 je klopt!Flower271efebruari 2012UD 20/12/12 je klopt!Drzttrtje351ejanuari 2012UD 25/12/12 je klopt!Bollesmurf1986251ejanuari 2012UD 07/01/13 je klopt!Nimnim281ejanuari 2012UD 13/01/13 je klopt! 18/7 Gyn en Echo 27/7coGoofy1980312ejanuari 2012UD 18/01/13 je klopt! Aaaanne311efebruari 2012UD 08/02/13 je klopt! Babsje22361e januari 201227 juli-CD 28-26-27-28-31-28Kena262edecember 2011--32-24-40-34-MK

Dan hebben we nog onze lieve, trouwe meelezers (en schrijvers): Zus, Ipadje, Tallulah, Jilks en Theepoes die om verschillende redenen niet in de tabel staan!!!



We proberen de tabel zo up to date en overzichtelijk mogelijk te houden, schrijf je al een tijdje niet mee dan wordt je uit de tabel gehaald.

Wil je toch graag meeschrijven? Laat het even weten, dat zet ik je weer in de tabel!!!



Hier hebben wij een anoniem forum geopend, die alleen voor leden toegankelijk is. Hier schrijven we persoonlijke info en plaatsen we foto s.
Alle reacties Link kopieren
Naam... Sjonge typen op een telefoon is best moeilijk
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, en het sociale zejerheids systeem in Nederland juich ik zeker toe hoor! Alleen zuinig zijn zodat je de zaken voor jezelf goed op orde hebt wordt daarin steeds meervafgestraft...
Alle reacties Link kopieren
VenO fijn dat het weer uitgesproken is!

Verjaardag was erg gezellig en ze heeft zich goed gedragen, ze wist alle aandacht weer voor zich gewonnen en ze heeft zelfs een oma (die ze helemaal niet kent) zover gekregen om met haar naar de speeltuin te gaan!



Nimnim heerlijk korting krijgen! Ik ben daar nooit zo goed in, maar als ik ergens iets goedkoper kan krijgen als een ander, ben ik altijd helemaal happy!



Babsje mooi dat het maar bij 7 blijft! Fijn voor je dat de ovulatie nu toch geweest lijkt te zijn, kunnen jullie na vanavond een time-out inlassen!!!



Gisteravond gezellige BBQ gehad, nu voorbereiden voor de verjaardag van L. vanmiddag!

Durf alleen nu nog niet teveel in huis te doen (stoelen en tafels enzo..), omdat ik bang ben dat L. dan straks weer niet wil gaan slapen!

Haha geweldig een kleine peuter in huis!!!!
Babsje, haha het blijft dus bij 7 Hmmm jammer een 11ling was ook wel leuk geweest

Maar fijn dat je nu iig duidelijkheid hebt. Gaat donderdag dan nog wel door? Je schreef dat je dat zou afschaffen als je eisprong nog niet geweest is?



Kena, kinderen voelen alles aan hè. Ze weten het gelijk als er iets speciaals gaat gebeuren. Maar veel plezier vandaag!!
Alle reacties Link kopieren
VenO, dan zou ik het verplaatsen of zo, maar dat is niet nodig.....

Trouwens, ik heb de naam inmiddels gelezen en ik vind de eerste naam heel erg mooi. De tweede heb ik zelf wat minder mee. Dus ik zou voor een roepnaam op basis van de eerste gaan! (maar da's persoonlijk he, dus gewoon lekker doen waar jullie zelf een goed gevoel bij hebben!)



Voor wat betreft koffie.... volgens mij mag één kopje op zich wel, toch? Misschien ook eens met je gyn overleggen voor de zekerheid? Het is geen roken of alcohol drinken, dus zolang het in zéér grote mate gebeurt, waarom niet?

(ik ben overigens géén koffiedrinker )



En wie van jullie zou het zien zitten om een 7-ling te krijgen en groot te brengen? Jullie allemaal he!



Heel veel plezier met de verjaardagsviering vanmiddag, Kena!

En veel sterkte met het voorbereiden in combinatie met het slapen van L



Nimnim, heb je gisteravond nog kunnen genieten of heb je het gelaten voor wat het was?



Sanne, ik sluit me trouwens bij de anderen aan, gewoon je oma terugbellen! Je geeft ook aan dat je wel nog contact met je oma zou willen hebben, dus dan zou ik dat ook gewoon los zien van het contact met je ouders. En tja, grote kans dat de informatie die zij hoort, ook bij je ouders terecht komt, maar dan merken je ouders toch met name alleen maar wat zij allemaal moeten missen?

Zolang je maar niet het gevoel hebt dat zij met een instructiebriefje van je ouders aan de telefoon zit, dan lijkt me dat toch ok?
Alle reacties Link kopieren
quote:babsje22 schreef op 15 juli 2012 @ 11:03:

Het is geen roken of alcohol drinken, dus zolang het in zéér grote mate gebeurt, waarom niet?

(ik ben overigens géén koffiedrinker )





Oops.... eeeeuhm, zeer lage mate of hoe noem je het dan?

Dus niet té veel he, maar juist heeeeeel erg weinig!
Alle reacties Link kopieren
Is het trouwens gek als ik nu zoiets heb van "wat duren twee weken kort!" met betrekking tot NOD en zo?



Des te eerder weer de teleurstelling te pakken dat het weer niet gelukt is.....



Maar goed, ik heb graag mijn zaakjes onder controle, maar sommige dingen laten zich nou eenmaal niet controleren
Haha Babsje ik begreep het wel hoor dat van mindere mate



Een 7ling zien zitten? Hmmm ik dacht gisteren nog van stel je gaat met 7 weken super trots naar de Gyn en je krijgt een echo. En dan zegt ze van oh mevrouw ik zie een hartje en nog een en nog een en nog een. Ik kan me niet voorstellen hoe ik me dan zou voelen

Als het eenmaal een 7ling is tja dan zit er niks anders op alleen zou ik zeker wel hulp inschakelen bij het grootbrengen. Ik twijfel alleen of je dan wel een normale voldragen zwangerschap kan doorstaan



Over de associatie met gtst (wat betreft de tweede naam) heb ik niet want keek toen een hele periode geen gtst. Is natuurlijk weer vriend's idee :D hij wou nu opeens iets Romeins..ik opperde nog Julius ( wat ik zelf wel erg mooi vind). Hahaha nou ja de eerste naam

Vind ik zelf ook erg mooi en vriend neigt ook om gewoon de eerste naam als roepnaam te gebruiken. Tja dan denk ik van waarom perse een tweede naam



Babsje hopelijk is het deze ronde gewoon lekker raak!!
quote:verliefdenonzeker schreef op 14 juli 2012 @ 01:02:

Ik dacht dat jij heel moe was Aaanne

In plaats van in bed liggen zit je hier op Viva te schrijven oh ja morgen is het zaterdag mag je uitslapen

Precies en dat heb ik gedaan ook

De extreme vermoeidheid is trouwens verdwenen, ik heb nog wel wat meer slaap nodig dan normaal, maar niet zoals een en twee weken terug.



VenO, over dat thuis zitten en dingen ondernemen. Ik vind niet dat jij zeurt, maar het is ook wel logisch dat hij na een week werken niet zo'n zin heeft om vroeg op te gaan en veel te ondernemen. Wij hadden het poos geleden: man heeft een sociaal beroep: een groot deel van de dag heeft hij veel mensen om zich heen en moet hij praten, opletten, luisteren. Toen had ik nog ander werk en zat ik vaak hele dagen achter mijn computer op kantoor, met 1 collega die snel afgeleidt was en dus niet te vaak wilde kletsen. Na zo'n dag wilde ik graag nog 's avonds even de deur uit (bewegen!!) en kletste ik man de oren van het hoofd. Ik wilde weten hoe zijn dag was geweest en wat er allemaal was gebeurd. Ik wilde spelletjes spelen etc, als het maar sociaal was. En hij kwam thuis, dook onder in de krant en zei alleen 'hm-ja' 'hm-nee' terug, tot er iets kwam van: 'mag ik nou even krant lezen?'. Dat werkte dus niet. Gelukkig heeft hij nu twee dagen minder sociaal werk en is mijn nieuwe baan een stuk gezelliger, dus nu zijn we in eenzelfde modus thuis. Het was toen niet echt te zeggen dat het een een van ons lag, we zaten alleen in een heel andere modus als we thuis waren. Dat lijk jij nu ook te hebben. Hij kan wel proberen rekening met je te houden, bijvoorbeeld dat je 1 ding afspreekt wat echt gezellig de deur uit is wat je sowiezo gaat doen op de vrije dag. Daar kan hij dan rekening mee houden en de rest van de bijv zaterdag vraag jij hem dan niets steeds of hij dat of dat wil doen. Misschien kan jij door de week als hij werkt proberen meer de deur uit te komen: vrijwilligerswerk zoeken, naar de markt gaan, een eind fietsen, afspreken met een vriendin die onregelmatige diensten doet en dus ook overdag vrij is etc. Ook de radio aanzetten en meebleheren helpt waarschijnlijk al wat.

Ik lees nu een post verder dat het al opgelost is. Maar ik kan me voorstellen dat het gevoel nog weleens terugkomt, als de situatie zo blijft (hij werkt veel, jij zit thuis). Dus wie weet heb je er nog wat aal



@ koffie: Ik heb op meerdere plekken gelezen dat je maximaal 2 of 3 koppen koffie mag. Dus ik drink elke dag een flinke mok, dan ben ik gewend en vind het erg lekker. Eerder dronk ik er nog weleens een 's middags, maar dat doe ik dus niet meer. Aangezien overal staat dat 2 of 3 koppen mag ga ik er vanuit dat mijn (grote) kop geen probleem is.



Sanne, ik zou het zo doen als Theepoes. Oma is vast gewoon geinteresseerd



Nimnim, dat heb je goed voor elkaar bij de GAMMA?!



Babsje, 7 ineens lijkt me genoeg. Als je er later nog vier bij wilt zal dat nog wel lukken toch?

Controlefreak, ik ken het idee, lastig met dit soort dingen!! Twee weken wachten vond ik elke keer wel erg lang, ik was zo nieuwschierig. Ik had het het liefst direct willen weten, zo van: als het dan toch niet gelukt is kan ik tenminste lekker een wijntje drinken. Maar jouw redenatie kan ik ook wel volgen. Maaruh, laat het nu vooral maar raak zijn, dan ben je van het hele gewacht af



Kena, inmiddels is het feest geweest denk ik he? Was het leuk?



Hier staat bijv wat over koffie
Oeps, dat is lang geworden.. nouja, skip het maar lekker anders
Aaanne, ja idd en ik begrijp hem ook wel. Na zoveel dagen werken wilt hij ook even lekker thuis zitten en uitrusten. En omdat hij kok is in een eetcafe ziet hij dagelijks mensen en drukte en de stad waar wij wonen is ook best klein. Als we even Ergens wat gaan drinken is dat altijd vlak bij zijn werk en hij kent iedereen. Dus ja.. Ik vind ook niet dat hij ongelijk heeft maar ja ik heb ook gelijk over zelf dingen ondernemen heb ik vaak aangedacht..maar bv vrijwilligerswerk kan niet want ik moet van de VK zoveel mogelijk rust nemen ( ivm eerdere zwangerschap). Als ik nu een baan had mocht ik ook niet meer werken vanaf week 20. Tja en met een salaris van mijn vriend ga ik niet elke dag de stad in (want dan ga ik alleen maar shoppen) en we krijgen een baby daar gaat al veel geld inZitten. Dus vermaak ik me lekker thuis. Anders zou ik ook een cursus/opleiding willen doen ( via LOI of NHA) of zo maar dat kunnen we nu ook niet veroorloven.

Dus zodoende. Maar het is al goed hoor..af en toe zit het gewoon ff extra hoog door de hormonen



Koffie, tja ik lees ook een paar kopjes maar ik drink ook veel thee. Ik weet niet of er in mijn pickwick thee met fruit smaak veel cafeïne in zit?

Haha vandaar is mijn kleine man zo druk



Ik voel hem soms echt draaien en bewegen in mijn buik (dus niet tegen mijn buikwand schoppen) maar echt in mijn buik en dat voelt echt heel raar. En dan trapt hij ook nog lekker rond tegen mijn organen. Vooral mijn blaas is zijn favoriete bokskussen

Ik denk dat hij genoeg heeft van de geluiden uit mijn darmen etc dus trapt hij er flink op los omdat hij wilt slapen hihi
Fijn dat het weer opgelost is VenO

Toch best een lastige situatie.



Thee zit ook een caffeine achtige stof in, maar een stuk minder dan in koffie, dus je mag veel meer 'zwarte' thee dan koffie.



Grappig, dat bewegen. Alleen stompen in je blaas is niet zo praktisch denk ik



Ohja, ik heb nog en digital blue zwangerschapstest over. Iemand interesse? Volgens mij kost zo'n ding 12.50, als ik 'm voor 5 plus 1 euro verzendkosten (6 euro totaal) kwijt ben ben ik blij Het is er zo een die zegt 'zwanger' of 'niet zwanger' maar na een gewone met een streep had ik die bevestiging eigenlijk niet meer nodig.
Oh en ik heb ook een doosje folium over, aangezien ik ben overgestapt op de multi-vitaminen. Deze, voor 1 euro met de test mee op te sturen
Alle reacties Link kopieren
Babsje ik ben ook geen koffiedrinker, dus geen dilemma hier!!!

Een 7-ling, nee dat zou ik niet zien zitten, nu ik er bij voorbaat over nadenk. Maar ja als het zo zou zijn, dan zijn ze alle 7 welkom!

Een tweeling, zou mij wel weer erg leuk lijken!

Ik vind de 2 weken over het algemeen vrij lang duren, zou het het liefst na de eisprong gelijk willen weten!



VenO als je echt graag iets om handen wil hebben, kwa cursus ofzo is. Is een (kinder)-ehbo cursus misschien iets voor je? Je lijkt me daar wel een type voor! En als je aanvullend verzekerd bent, vergoed je verzekering ongeveer 75%, mij kost de cursus maar ¤ 20, dus dat is best te doen!



Aaanne[/b feestje is vanmiddag!

Haha, handelaar heel slim hoor! Ik heb (hopelijk) voldoende foliumzuur en zwangerschapstesten liggen! Maar mocht ik ze nodig gaan hebben, dan weet ik je weer te vinden!



L. ligt op bed en is lekker gaan slapen, ze was denk ik moe van het overgeslagen slaapje van gisteren.

De boel is hier aan kant, ga me zo even omkleden enzo, dan kan de visite komen!
Alle reacties Link kopieren
quote:babsje22 schreef op 15 juli 2012 @ 10:04:Nimnim, een zuinige nimnim Je weet toch wel dat in een land als Nederland mensen die zuinig aan doen en daar dan geld aan overhouden, later dat geld weer mogen inleveren om voor de rest van Nederland te zorgen? (maar da's een hele andere discussie ). Dus.... Wat je bespaart, snel weer uitgeven, want later heb je er zelf toch niets aan Geld moet rollen Veel zal ik nooit op de bank hebben staan trouwens, ik ben docent he.. Een beetje geld inleveren om voor anderen te zorgen vind ik een goede zaak en dat doe ik met alle liefde



Fijn dat je eisprong geweest is!



quote:Kena schreef op 15 juli 2012 @ 10:38:

VenO fijn dat het weer uitgesproken is! mee eens

Verjaardag was erg gezellig en ze heeft zich goed gedragen, ze wist alle aandacht weer voor zich gewonnen en ze heeft zelfs een oma (die ze helemaal niet kent) zover gekregen om met haar naar de speeltuin te gaan! haha wat leuk :-) ze is een kleine hartendief!



Koffie: ik kreeg te horen dat een paar kopjes per dag wel mag, zolang je maar geen liters achterover slaat.



Aaaanne lief dat je het aanbiedt, maar ik heb het niet nodig. Slik jij toevallig Puur mama van VSM? (of iemand anders?) Ik heb nog een bijna vol flesje, of hoe noem je zoiets, staan. Mijn maag accepteert ze niet, maar die van jou/jullie misschien wel.



Mijn schoonouders zijn hier om te klussen. Man en ik doen vrolijk mee. Ik vind t best lastig om niet de grenzen van mijn lijf over te gaan, vooral omdat ik daar pas achteraf achterkom. Ik heb weer wat energie maar mijn lichaam is niets meer gewend, ik moet t dus rustig opbouwen en dat is lastig als je er vol tegenaan wilt gaan. Trouwens.. gisteren ging ik fietsen en de eerste seconden op dat zadel deden zo'n zeer, en het voelde zo vervelend! Net alsof er van binnen van alles verschoof ofzo, ik kan t niet echt uitleggen. Het was raar en niet leuk, en op de terugweg had ik t weer. Herkent iemand dit toevallig?
Alle reacties Link kopieren
Doe rustig aan, NimNim!



Voor wat betreft thee: voor zover mij bekend is een paar (bescheiden) kopjes thee nog acceptabel, maar moet je er ook geen sloten van drinken. Gewone zuivere rooibos is ok, daar zit geen theïne in. Standaard pickwick fruit thee bevat theïne en in sommige varianten zit mogelijk ook nog bepaalde kruiden die ook niet verstandig zijn.



Oftewel, gedurende mijn wacht momenten drink ik sowieso met name rooibos thee..... (was getekend: een sloten-thee-zuiper)



VenO, die tip van Kena is misschien nog wel iets?

Ik heb bij mijn verzekeraar ook een budget van een paar (2?) honderd euro of zo per jaar waar je een paar zaken onder kunt laten vallen, waaronder ook een ehbo cursus.

Niet dat ik er gebruik van maak....

Al zou ik heel graag nog wel een fatsoenlijke ehbo cursus doen, maar op de een of andere manier is dat niet zo planbaar of handig. Dus laat me zwanger zijn van een kleintje en wie weet schuif ik al mijn drempels wel opzij om dat toch maar heel snel te doen!



Aaaanne, veel succes met je echo morgen!
Alle reacties Link kopieren
Wow wat is er weer veel geschreven dit weekend! Gezellig!



De optie voor een meeting houden we er dus in? Zal wel moeilijk worden met alle verschillende bevallingsdata :-)



V&O; koffie en thee kun je gewoon drinken, maar inderdaad met mate. Zolang het geen 10koppen op een dag zijn, valt het wel mee. Ik voel de kleine trouwens ook draaien in mijn buik. Op dit moment ligt de kat op mijn schoot en die wordt getrapt door de kleine.... En elke keer beweegt hij dan met zijn oren zo van; wat is dit nou??? Heel grappig gezicht.



Nimnim; is het klussen een beetje opgeschoten vandaag? Heb je jezelf een beetje in kunnen houden?



Kena; wat is L. lekker verwend vandaag! Heeft ze een leuke dag gehad?



Babsje; is toch juist fijn dat die 2 weken nu maar zo kort lijken? En een 7ling lijkt mij ook wel erg veel hoor. Toen wij hoorden dat het een tweeling zou zijn, schrokken we wel, maar je went toch snel aan het idee dat je het iets drukker gaat krijgen.... Maar dat scheelt natuurlijk altijd nog 5 kinderen in een keer...



Ego; vanavond de luieremmer opgehaald die ik graag wilde hebben (gekocht via MP), dus ben helemaal happy! Morgenavond hebben we een bijeenkomst in het ZH over het hoe en wat als het gaat om bevallen daar. Ben wel benieuwd wat daar gezegd gaat worden.
Bedankt voor de tips!! Maar ik hb een basis verzekering en ik denk niet dat dat vergoed wordt? Voor de zekerheid even navragen.



Ik had trouwens nog een vraagje..zijn jullie van plan een positiejas aan te schaffen? Mijn jassen kunnen namelijk allemaal niet meer dicht (aangezien ik maatje xs had). Maar ik ben in November uitgerekend. Kan ik nog wel door tot de maanden met een open jas of een nieuwe dikke vest of zo?
Heey kandelaar zag jou post niet. Hihi moet idd erg grappig gezicht zijn met die poes

Hoe reageert de baby op Y ?
Alle reacties Link kopieren
VnO ik ben dat niet van plan, maar ik laat t afhangen van de groei van mijn buik. Jij bent wel wat eerder uitgerekend dan ik, en je bent waarschijnlijk net voor de ergste koude wel bevallen. Ben je veel buiten? Kan je niet van iemand uit je omgeving een oude jas te leen krijgen ofzo? Mocht je het met een dik vest niet redden, dan heb je een alternatief..



Kandelaar leuk dat je de luieremmer hebt die je graag wilde :-) Misschien een rare vraag, maar wat is er zo bijzonder aan...?
Alle reacties Link kopieren
V&O; ik ben niet van plan een andere jas te kopen. Mocht het al zo vroeg koud worden, dan doe ik wel mijn winterjas aan met een dikke das ofzo. De baby reageert nog niet echt op Y. Ze vind het wel heel leuk om haar broertje/zusje te voelen en die krijgt ook veel kusjes. Ook praat ze tegen mijn buik dat hij/zij maar lekker moet gaan slapen e.d. Heel schattig.



Nimnim; geen rare vraag hoor, maar we hebben nu de Diaper Champ. Daar heb je geen bijvullingen voor nodig en hij laat geen geurtjes door. We hadden bij de eerste een simpele luieremmer en die rook je toch altijd wel (zelfs met geurzakjes). Voor het normale afval betalen we ruim een euro per vuilniszak, dus om ze daar in te doen, vind ik te duur. Nu kunnen we de luiers gratis wegbrengen naar de milieustraat.... Ja, ook ik ben wat dat betreft echt een hollander...
Haha ja alleen ik zie mijzelf niet echt in een ode niet charmante jas lopen. Maar om nou 50/100 euro uit te geven aan een jas wat ik amper 2 maanden aantrek zie ik ook niet zitten. Vorige week waren we naar Antwerpen gegaan en er was toen echt een frisse dag. Ik heb de hele dag met een open jas rondgelopen en hield met mijn hand de bovenkant een beetje dicht omdat ik het best koud had. Nou ja ik zie wel



Ik ben in november uitgerekend nimnim.





Hahaha jullie Hollanders ik ben van plan (doe veel boodschappen bij de Turkse winkel en dan krijg je veel van die witte plastic zakjes mee) om het elke dag in zon plastic zak te stoppen en eind van de dag weggooien. Heb ik bij de eerste twee ook gedaan. Ook lekker goedkoop



Ahww zo schattig moet dat zijn om te zien van Y!!
Alle reacties Link kopieren
Ik gooide de emmer ook gelijk leeg na een dag, maar vond toch dat het dan rook met name door de luiers met ontlasting. En deze luieremmer ken ik van het kdv en van vrienden, vandaar dat ik deze wilde. Heb hem nu voor 25euro kunnen kopen, terwijl hij nieuw bijna 65 euro kost....



Wat betreft de jas. Kun je niet gewoon je winterjas aan die je nu hebt en dan een sjaal/das om? Ik ben ook echt niet van plan om geld uit te gaan geven aan een jas voor hooguit een maand...
Alle reacties Link kopieren
quote:verliefdenonzeker schreef op 15 juli 2012 @ 22:35:Ik ben in november uitgerekend nimnim. I know :-) dus je maakt dan net wel/net niet de eerste sneeuwval mee als zwangere.quote:Hahaha jullie Hollanders ik ben van plan (doe veel boodschappen bij de Turkse winkel en dan krijg je veel van die witte plastic zakjes mee) om het elke dag in zon plastic zak te stoppen en eind van de dag weggooien. Heb ik bij de eerste twee ook gedaan. Ook lekker goedkoop slim! Maarre.. waar laat je die zakjes dan? Als ik kandelaar goed begrijp ruiken ze toch nog wel, dus dan heb je alsnog een stinkende prullenbak. Ze bij de bushalte weggooien kan ook maar dat is niet zo netjes (maar dat is slechts mijn mening..)



Jas: sjaal + vest is best een goed idee, zeker als het voor een korte periode is. Voor jullie beiden misschien wel haalbaar, voor mij niet (en voor Aaanne al helemaal niet). VnO grappig hoe erg wij verschillen mbt die oude jas. Ik zou met alle liefde een maand in een niet charmante, passende oude jas lopen als ik daardoor geen geld hoef uit te geven aan een nieuwe en ik t wel lekker warm heb. Ik denk dat ik tegen die tijd toch al niet meer op mijn charmantst ben (dikke buik, waggelloopje, last van lucht als ik het voorlichtingsboekje moet geloven) dus die jas kan er dan ook nog wel bij haha
De eerste paar weken zullen de luiers toch niet zo stinken ( tenminste als je borstvoeding geeft) pas als je overgaat op flesvoeding/eerste hapjes gaat de ontlasting echt stinken dus ik heb er niet zoveel last van. In Turkije liet ik de zakjes op het balkon staan (maar daar werd elke avond het vuilnis opgehaald aan de deur). Dus had ik ze sowieso niet lang in huis. Ik heb voor hier daar eigenlijk helemaal niet over nagedacht



@jas, ja zelfs als ik in zon jas zou willen lopen zou vriend het niet leuk vinden. Mss heb ik een rare vriend hoor maar hij wilt het liefst dat ik er elke dag goed uitzie. Als ik soms daar niet aan denk en "gewoon" wat aantrek krijg ik dat ook echt te horen... Soms heb ik echt zoiets van hallo ik ben zwanger voor mij is op dit moment het belangrijkste dat ik me comfortabel voel in de kleren wat ik draag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven