Van Broekloerders tot (Live)-Bevallers!

09-04-2012 14:00 2490 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij Deel 2 van het topic Stoppen met de pil vanaf januari 2012!



We hebben Deel 1 helemaal vol gekletst, dus tijd voor een nieuw topic!

Inmiddels hebben we een aantal zwangeren (live-bevallingen!), bijna zwangeren (broekloerders!) en nog net niet zwangeren (hard aan het klussen!).

Kortom een gezellige boel dus!



Zoals je ziet, hebben we een aardig volle tabel, om het een beetje overzichtelijk te houden, laten we het hierbij!

Maar er zijn genoeg andere topics waarbij je je aan kunt sluiten of open zelf een nieuw topic!



NaamLeeftijdKindjeStartNODZwanger?BijzonderhedenCalimero281ejanuari 2012UD okt.`12 je klopt!Kandelaar252ejanuari 2012UD 28/10/12 je klopt!Lauren211ejanuari 2012UD nov.`12 je klopt!Verliefdenonzeker241ejanuari 2012UD 18/11/12 je klopt!Lamelle261efebruari 2012UD 04/12/12 je klopt! 24/7 20-weken echoSanne281ejanuari 2012UD 05/12/12 je klopt! 26/7 vkKianneke301ejanuari 2012UD 20/12/12 je klopt!Flower271efebruari 2012UD 20/12/12 je klopt!Drzttrtje351ejanuari 2012UD 25/12/12 je klopt!Bollesmurf1986251ejanuari 2012UD 07/01/13 je klopt!Nimnim281ejanuari 2012UD 13/01/13 je klopt! 18/7 Gyn en Echo 27/7coGoofy1980312ejanuari 2012UD 18/01/13 je klopt! Aaaanne311efebruari 2012UD 08/02/13 je klopt! Babsje22361e januari 201227 juli-CD 28-26-27-28-31-28Kena262edecember 2011--32-24-40-34-MK

Dan hebben we nog onze lieve, trouwe meelezers (en schrijvers): Zus, Ipadje, Tallulah, Jilks en Theepoes die om verschillende redenen niet in de tabel staan!!!



We proberen de tabel zo up to date en overzichtelijk mogelijk te houden, schrijf je al een tijdje niet mee dan wordt je uit de tabel gehaald.

Wil je toch graag meeschrijven? Laat het even weten, dat zet ik je weer in de tabel!!!



Hier hebben wij een anoniem forum geopend, die alleen voor leden toegankelijk is. Hier schrijven we persoonlijke info en plaatsen we foto s.
Alle reacties Link kopieren
Dat is luxe, elke dag je vuilnis op laten halen! :-)



Ik weet niet of je vriend raar is, misschien zijn wij gewoon wat makkelijk(er) daarin. Ik vind het wel ver gaan dat je het meteen te horen krijgt als je je een keer wat minder opdoft, maar als jullie dat allebei goed vinden (of meestal dan) is het toch prima? Ik zie er ook graag leuk uit, maar soms heb ik gewoon geen zin om mezelf op te maken of iets leuks aan te doen. Gelukkig vindt mijn man me ook dan nog lief, leuk en mooi.



Ik moet jullie allemaal weltruste wensen van hem. Hij had een heel rijmpje bedacht maar dat ben ik helaas weer vergeten haha. Werkze morgen!
Alle reacties Link kopieren
Welterusten Nimnim!!



Wat betreft de kleding sluit ik mij bij Nimnim aan. Ik ben daar inderdaad ook vrij makkelijk in. Kleding moet praktish, comfortabel en mooi zijn. Tijdens de zwangerschap, en zeker op het laatst moet het aan de eerste twee punten voldoen voor mij. Ieder zijn eigen ding toch?
Alle reacties Link kopieren
@winterjas: ik ben januari uitgerekend, dus denk wel dat ik een winterjas nodig zal hebben, nu heb ik het geluk dat een vriendin van mij nog een winterjas over heeft van haar zwangerschap, die mocht ik wel lenen scheelt weer!



@luiers: deze kunnen behoorlijk gaan stinken (in het begin vond ik het nog wel meevallen, na een jaar wordt de stank erger haha) Wij hebben nu buiten een klein klikootje gekocht (¤ 10 bij de xenos) en daar doen we de poepluiers in.

Wij kunnen de luiers bij de creche inleveren in speciale afvalzakken die je gratis bij de creche kunt ophalen, scheelt behoorlijk wat afval ja!



@kleding: ik vind het wel belangrijk om er leuk uit te blijven zien, maar veel geld er voor uitgeven voor een paar maandjes is eigenlijk ook zonde, maar voor weinig geld kun je best wat leuks vinden.



@ego: ik krijg veel opmerkingen dat ik al zo dik ben voor 13 weken, om gek van te worden. Zitten er geen 2 in? vragen ze telkens. Tja, op de echo niet, maar verder weet ik het toch ook niet. Ik kan er niks aan doen haha. Voor de rest gaat het gelukkig goed hoor



Ik en mijn zoon zijn ook alweer bijna jarig Ik volgende week maandag en mijn zoon over 4 weekjes, wordt hij alweer 2 jaar! Wat gaat het toch snel.... Gisteren heeft hij heerlijk in de plassen gesprongen, zeiknat was hij, maar wat een lol!
Goedemorgen,



Wij zijn hier heel druk met spullen uitzoeken die we weg gaan doen. We willen alle overbodige spullen dalijk niet mee gaan verhuizen.

Verder natuurlijk langszaam dingen regelen voor het verhuizen. De hypotheekofferte is al ingevuld en ondertekend en die gaat morgen ingeleverd worden.

Verder gaat het hier rustig. Mijn energie wisselt telkens, maar ben vooral veel moe en slaap ook slecht.



@ kleding en winterjas: Ik begin nu langszaam te merken dat mijn buik wat aan het groeien is. Dus ik moet maar eens wat ruimere kleding gaan aanschaffen. Ik heb al één zwangerschap t'shirt gekocht. Ik heb sowieso niet heel veel kleding. Kleding kopen stond al een tijdje op de planning. (maar ik hou niet zo van winkelen). Maar ik ga vooral nu voor comfortabel en praktisch, het liefst niet te duur. Dat geld wil ik liever voor andere dingen gebruiken.



@ koffie en thee: Koffie drink ik nauwelijks meer. Enkel heel af en toe buitenshuis. Thee drink ik best veel. Maar minder dat eerst. Dus meer dan 2 liter word het niet meer. Maar volgens de verloskundige mocht je gewoon veel thee drinken. Maar daar vertrouw ik toch niet helemaal op.



@ v&o: Fijn dat je geen diabetes hebt. Maar vervelend van het huis zeg.



@ Theepoes: Fijn dat goede nieuws over je werk.



Volgens mij is er nog veel meer verteld hier waar ik nog niet op gereageerd heb, maar het is inmiddels al zoveel.
Alle reacties Link kopieren
Winterjas: ik hou ook wel van mooie kleding (maar niet te duur ;)) maar vind het zonde geld om een positiejas te kopen. Ik koop wel een ruim fleecevest of zoiets.



Thee/koffie: sluit me aan bij de rest: met mate!



Flower: wat leuk dat de koop zo spoedig verloopt! Wel veel werk om al die spullen uit te zoeken!



Goofy: wat irritant dat je zoveel opmerkingen krijgt... Misschien moet je ze maar zeggen dat jij er idd 7 in hebt zitten :p



Nimnim: jij had het volgens mij over fietsen, dat had ik ook! Nu niet meer trouwens, maar een tijdje terug voelde het precies zo als bij jou.



Luiers: wij hebben ook een speciale emmer bij de prenatal gekocht. Ik ken mezelf en ga toch niet elke keer naar de container lopen en ik heb hier goede verhalen over gehoord. Was wel grappig want toen wij hem kochten stonden er 2 vrouwen achter ons (met een nogal asociaal uiterlijk) en de een zei toen heel hard tegen de ander: dat ding bedoelde ik! Die moet je echt niet kopen! Werkt voor geen meter!' beetje vreemd vond en wilde eigenlijk reageren maar heb maar gewoon hard gelachen naar mijn vriend ;)



Ego: hier nog steeds rustig. Ik voel me goed maar heb elke avond even een inkakmomentje datering dan vind ik alles stom en vervelend. Op mijn werk is het redelijk druk en dat vind im wel vervelend. Over 2 weken heb ik 2 weekjes vakantie en daar heb ik wel zin in. We gaan toch nog even weg maat Luxemburg! Dat heeft iemand mij hier ook aangeraden geloof ik
Ik was trouwens laatst op een zaterdag bij de prenetal. Wat en verschrikkelijke winkel zeg.

Het personeel leek het wel heel erg storend te vinden om klanten te zien. Er kon ook geen hallo of zelfs een glimlachje vanaf. Hulp of advies vanuit hun kant was ook ver te zoeken. Uiteindelijk toch een te leuk t-shirt gekocht maar zelfs bij de kassa werden we niet aangekeken en werd er vrolijk met collega's door gediscussieerd.
Alle reacties Link kopieren
Pfff Flower wat onbeschoft! Daar heb ik ook een hekel aan! Hier gelukkig hele leuke verkoopsters. Ik irriteer me wel aan de aanbiedingen bij de prenatal. Dan staat er: 20% korting op.hydrofielluieres en dan in kleine lettertjes: alleen de witte. Terwijl er onder dat bord dan heel veel gekleurde liggen.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal!





Wat is er de afgelopen dagen weer veel geschreven!

Heb helaas geen tijd gehad om alles goed door te lezen en nu op iedereen te reageren!

Volgens mij heb ik ' nieuwe' dingen (echo's, NOD's etc) gemist toch?



Dus ik doe maar een algemene *zwaai* naar iedereen!



Hier een goed weekend gehad, druk maar leuk weekend!

Heb alleen de laatste tijd wel snel en veel last van harde buiken, ook als ik niet heel druk ben..

Verder officiele datum van verlof via UWV gekregen, neem daarvoor nog een week vakantie dus ik kan nu echt gaan aftellen tot mijn verlof: i.p. ga ik na 4 september met verlof.

Das best al heel snel! Heb nog zoveel te doen en kan me niet voorstellen dat ik dan al aan verlof toe ben (denk ik tegen die tijd vast heel anders over..) Iemand nog leuke suggesties wat te doen tijdens mijn verlof anders dan mijn sociale leven uitbuiten?

Nog goede tips voor boeken, films andere bezigheden?



Luieremmer Is dat nu echt een must? Vind het zulke wanstaltige dingen, ik heb me voorgenomen om die dingen gewoon elke keer apart weg te gooien, of is dat te optimistisch :S?



Prenatal Als wij daar heen gaan, dan nooit op een zaterdag; dan heb je de weekendkrachten (a.k.a. wij-weten-niets-krachten-en-willen-gewoon-op-tijd-naar-huis-krachten).



Kleding Ik blijf het lastig vinden om echt leuke positiekleding te vinden en tegelijkertijd ook zonde om er veel geld aan uit te geven... Ik doe dus aan 'combineer-je-suf-mode'.. zo zie ik er toch elke dag anders uit, maar heb ik bepaalde items iets vaker aan dan ik normaal zou doen...



Verder: Geen nieuws, ik blijf gestaag groeien (mijn buik), voel me prima (hoesten is al een stuk beter) en ik heb vannacht zowaar een keer goed geslapen, ik hoop dat deze trend zich doorzet! Ons meisje is weer wat drukker dan de dagen hiervoor en ik kan haar hartje nu echt goed horen met mijn stethoscoop ;)! Dus geen nieuwe dingen hier...



Hoest met een ieder?



Daahaaag!



Calimero
@ Luieremmer: Ik denk ook niet dat wij er een gaan aanschaffen. Ik denk dat ik ze gewoon telkens de container in gooi. Maar misschien verander ik wel nog van mening hierover.



@ Prenatal: Ja, het zal misschien aan de zaterdag gelegen hebben. Misschien eens op een andere dag gaan proberen.

We willen binnenkort eens naar Babypark gaan om voor spullen te kijken, we zijn laats al bij een Babydump geweest.

Ik wilde gisteren even op de site van Babypark kijken maar helaas die was dicht op zondag.



@ Calimero: 4 september al met verlof, dat gaat snel.
Alle reacties Link kopieren
Luieremmer: ik denk zeker dat heel veel mensen gewoon elke keer naar de container lopen en dat dat dus goed kan... Ik ken mezelf en weet dat ik dat waarschijnlijk een week ga volhouden en dan toch een emmer wil gebruiken... Deze was 20 euro en ik vond dat nog meevallen dus ga het maar gewoon proberen.



Calimero: dat is zeker al snel! Je zou boeken kunnen gaan lezen, series kijken, grote schoonmaak houden, administratie op orde maken, fotoboek maken.
Nimnim, het is niet zo dat ik iedere dag op stilleto's en een minirok loop maar soms als ik hem van zijn werk ophaal met een jogging/trainingsbroek krijg ik wel te horen dat het lijkt alsof ik net mijn bed uit ben gekomen



Flower, wat asociaal dat van de prenatal. En babypark werkt idd niet op zondag wegens religieuze redenen.



Calimero, dat gaat zeker snel. Op 4 sep al met verlof. Gaan jullie nog ergens heen?



Lauren, ik hoop voor je dat eventjes weg je goed zal doen! Ligt het aan je werk dat je steeds van die down momentjes hebt?



Goofy, vervelend dat je opmerkingen krijgt over kilo. Het is je tweede dus wel logisch dat je sneller aan zou komen. En bijna jarig jij en zoontje! Leuk zeg!



Wij hebben aanstaande donderdag avond een bezichtiging voor een woning in de nieuwe stad. Ik vind het een hele knusse leuke woning. Het heeft een tuintje en 2 slaapkamers. Maar nu is mijn vriend's oog gevallen op een ruime appartement met 3 slaapkamers en 2 balkons. Allebei zelfde prijs. Alleen ik heb Een heel goed en warm gevoel bij het eerste huisje. Wat zouden jullie doen? Toch voor een groter huis gaan?
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden,



Wat een gezelligheid hier! Nu komt het nieuwe topic heel dichtbij!

Maar een part 2 van maken????

Lamelle, Kianneke, Drzttrtje, Bollesmurf verhuizen jullie in de tabel mee naar het volgende topic???



Thee, ik ben ook een echte theedrinker, heb het tijdens mijn vorige zwangerschap ook gewoon doorgedronken. Geen liters, maar wel redelijk wat kopjes!



kandelaar, de verjaardag was erg gezellig en ze is inderdaad goed verwend! Ze heeft er zelf ook echt van genoten!

Wat leuk dat de kat zo reageert op die bewegingen, zo leuk!



VenO als je op de site: iedereenehbo.nl kijkt, zie je precies welke verzekeringen er wat vergoeden....

Ik zou bij alle huizen een bezichtiging plannen, in het echt kan het zo anders zijn als van foto`s. Als er dan niet zoveel veel verschil in de staat van onderhoud enzo zit, zou ik kiezen voor de meeste ruimte... maar dat is persoonlijk!



Luieremmer in het begin, verzamelde ik de luiers van 1 dag in een zakje in een emmer en gooide ze eind van de dag in de container. Nu gaan de luiers gewoon in de prullenbak en als ze een poepbroek heeft, doe ik er een zakje omheen. Want die zijn niet te harden!!!



Kleding geef ik liefst zo min mogelijk aan uit. Ook voor gewone kleding. Ik probeer er echt wel leuk uit te zien, maar het heeft zeker geen prioriteit voor mij. Ik geef veel meer geld aan kleding voor L. en man uit!



Goofy het is ook nooit goed he, dan is je buik te klein, dan is hij te groot. Dan krijg je een dik kind, dan een tweeling... mensen hebben altijd wat te zeuren!!!



Flower volop bezig voor de verhuizing dus! Leuk hoor! Fijn dat dat straks allemaal klaar is, voordat de kleine gaat komen!



Lauren heerlijk dat je er in je vakantie toch nog even uitgaat, een heel goed idee!!!



Man en ik hebben besloten dat we nog het een en ander willen gaan verbouwen in huis.

We wonen hier nu bijna een jaar en hebben even goed tegen elkaar uitgesproken, wat we graag anders willen en waar we tegen aanlopen.

Dus dat gaat ons project voor de komende tijd worden!
Alle reacties Link kopieren
VenO je goed voelen in een huis vind ik wel belangrijk. Maar praktisch gezien lijkt een groter huis mij fijner. Allebei even bekijken en dan beslissen zomin doen...

Het is gelukkig meestal maar eventjes dat ik me down voel, maar het valt me wel op dat ik dat dus bijna elke avond even heb. Ik weet niet of het door mijn werk komt. Zou wel kunnen. Werken vraagt wel veel aandacht en ik merk dat ik mijn focus nu thuis heb liggen. Gelukkig is het wel erg leuk werk )
Alle reacties Link kopieren
kena wat fijn dat de verjaardag zo geslaagd was! Ik zag al veel mooie cadeaus op fb! ;)



Een deel 2 maken lijkt mij een goed idee! Tenzij iemand een leuke andere naam heeft...
Alle reacties Link kopieren
Verbouwen is ook een leuk idee trouwens! Het geeft altijd wel veel stress dus juist goed om nu te doen nu je nog niet, of kort zwanger bent. Ik vind het ook altijd zo leuk om het eindresultaat te zien! Geeft toch een goed gevoel om je huis helemaal naar je eigen wensen aan te passen.
Alle reacties Link kopieren
Willen jullie trouwens de link naar het prive forum, weer in het nieuwe topic???
Alle reacties Link kopieren
quote:Kena schreef op 16 juli 2012 @ 14:52:

Willen jullie trouwens de link naar het prive forum, weer in het nieuwe topic???graag :-)
Alle reacties Link kopieren
Prima!!! dacht al dat jij dat graag wilde!!!
Bedankt voor de raad! We hebben inmiddels 3 afspraken staan voor donderdag. Ik ben wel verliefd op een van de huizen!! Jeetje wat hoop ik dat het die wordt we zullen zien ik ben heel zenuwachtig!!



Nieuw topic, deze naam lijkt me prima. Mss kan nachtbrakers er ook tussen maar zo niet ook prima jeetje leuk zeg al een derde deel.
Alle reacties Link kopieren
Ja inderdaad :-)



VnO veel plezier met de bezichtigingen! Ik hoop voor je dat je het huis kan krijgen waar je zo verliefd op bent. Als ik je een tip mag geven: probeer juist ook bij dat huis de gebreken te vinden. Als je iets heel gaaf vindt zie je die misschien wat minder gauw en het zou zonde zijn als je daar achteraf pas achter komt.

(Een tuin is wel heel lekker hoor.. helemaal met een kleintje!)



Aaanne hoe was je echo???
Ja je hebt gelijk nimnim bedankt voor de tip! Ik ga erop letten!! Het ene huisje heeft een tuin. Het tweede huisje een dakterras ( ziet er heerlijk uit) en het derde 2 balkons maar 1 slaapkamer extra
Even een vraagje:

Waar kopen jullie de zwangerschapskleding? Mijn enige passende broek (heb maar weinig kleding) begint af en toe iets strak te gaan zitten.
@ V&O: Een goed en warm gevoel hebben bij een huis vind ik zelf wel erg belangrijk. Maar let er wel goed op dat je niet over de gebreken heen gaat kijken omdat je zo'n goed gevoel al hebt over de woning. Je verstand moet er ook bij blijven natuurlijk, haha.



Man en ik hadden bij het huis dat we gaan kopen ook een heel goed gevoel. Het is een knus huisje. We zijn niet eens meer naar andere huizen echt gaan kijken.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad goede tip Nimnim!



Wat dachten jullie van: Onze broekloeders gaan nachtbraken tot ze (live)bevallen!
Alle reacties Link kopieren
hahaha Kena, leuk :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven