vanaf januari zonder anticonceptie!

01-10-2012 21:08 914 berichten
Alle reacties Link kopieren
De tabel is vol, om het nog een beetje overzichtelijk te houden. Meeschrijven mag altijd!



Naam Leeftijd Wanneer beginnen? Waarom nog even wachten? Wanneer ongesteld of zwangerschapstest? ginandtonic 27 november 2012 In januari/februari op reis! Besloten om nu al te starten, vanwege de pcos die pas is vastgesteld. 6 januari Jelly83 30 jan/feb 2013 Malariatabletten wegens een reis naar Afrika in januari! bonijn 23 zien wel na het stoppen met de pil Eerst nog afstuderen/eind op weg zijn rosa88 24 jan 2013 In januari stoppen met roken en trouwplannen 22 januari twinkelstar 24 jan 2013 Studie voor het werk afmaken 12 januari _puck_ 26 November 2012 Ook vriend kan nu niet meer wachten, omdat we het er toch al zo veel over hebben 4 januari Lone 28 jan 2013 Studeert in juli af! Lousy 32 dec12 4 januari florine 26 januari 2013 gaan in jan op vakantie en wil eerst de cyclus leren kennen 2 januari AndeG 27 januari 2013 eerst nog een reis maken ki-wi 27 dec 12? 11 januari kim26 31 jan 13
Alle reacties Link kopieren
@ stomverbaasd en jelly: WELKOM! Leuk weer mensen erbij!

Zal ik maar eens een tabel maken? Of vinden jullie het te vroeg? en wat moet er dan in komen te staan?



Wat leuk om om te lezen dat het bij iedereen toch weer verschillend gaat.



@ jelly ik kan me voorstellen dat de houding van je man ook maakt dat je je extra verantwoordelijk voelt, omdat je de beslissing grotendeels zelf maakt. Of voel je dat niet zo?



@ stomverbaasd, wat grappig dat je altijd zei geen kinderen te willen. Dan zullen mensen wel extra verast zijn straks! Hoe lang weet je al dat je toch wel kinderen wil en waarom?



Mij lijkt het ook heel mooi om zwanger te zijn. Ik heb vandaag twee docu's gekeken over zwangerschap. Echt heel mooi om te zien hoe alles ontwikkeld en het tempo en dan 4D beelden, echt gaaf!



Ik denk dat ik als ik eenmaal zwanger ben ook rondloop met een lach van oor tot oor.. maar waarschijnlijk idealiseer ik het teveel



@ginandtonic. Mijn vriend voelt zich ook best jong (is 27). Maar hij ziet ook wel de voordelen in en is denk ik meer een beetje bang voor de buitenwereld. Tja mensen vinden altijd wel iets. Daarbij denk ik dat onze directe omgeving heel enthousiast zal reageren en ook wel weten dat het bij ons geen 5 jaar meer zal duren.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen! Zo vannacht rare droom gehad. Zo'n droom die eng realistisch aanvoelt en als je wakker wordt, dat je echt even moet beseffen dat het niet klopt. Had dus gedroomd dat ik een kindje had. En hoe mijn vriend omging met haar (was een meisje). Voelde zo echt allemaal.



Ben ook wel een beetje bang dat ik het allemaal teveel idealiseer. Maar aan de andere kant ben ik door veel ervaring met kinderen juist ook wel realistisch. Ik ben vooral benieuwd naar hoe ons kindje eruit zou zien en hoe hij/zij zich zou ontwikkelen. Lijkt me fantastisch om ze op te zien groeien.



Gisteren nog goed gesprek met vriendlief gehad. Het is bij hem vooral onzekerheid waardoor hij het allemaal eng vind. Hij heeft nog geen baan, we wonen klein en gaan emigreren enzo. Mijn insteek is juist: een baby heeft niet veel ruimt nodig, je kan het zo duur maken als je zelf wilt en denk dat er voor ons de komende jaren nooit een goed moment voor zal zijn. Deze moeten we creëren.

Mijn ouders waren redelijk jong toen ze mij kregen. Ook geen baan, klein huis en gingen tijdelijk emigreren naar een ontwikkelingsland. Heb een topjeugd gehad en ben nooit iets tekort gekomen. Zijn ouders waren eind 30 toen ze hem kregen na een paar miskramen. Hadden al een carrière opgebouwd en een groter huis enzo.



Maar goed, het plan is nog steeds de vakantie deze is inmiddels ook helemaal geregeld en grotendeels betaald. Dus het wordt veel echter nu. Spannend!



Hele fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal,



Thanks voor het welkom!



@ Puck: ik ben wel benieuwd naar die documentaire. Op internet?



@ Ginandtonic: Leuk zo'n droom! Hebben jullie al een meisjesnaam? ;)



En het juiste moment? Ik vraag me af of dat er ooit is?



Ik denk dat het erfelijkheidsonderzoek me aan het denken heeft gezet. Indien het gen (BRCA) voorkomt, moeten er een aantal belangrijke beslissingen worden genomen. Ik ga ervan uit dat ik geen drager ben, de kans is namelijk klein. Maar was wel even een eye-opener. Daarmee is niet gezegd dat ik er helemaal van overtuigd ben. Gisteren hebben we plannen gemaakt voor volgend weekend. Weekendje weg met vrienden. En dan begin ik al weer te twijfelen, kan dat later dan nog allemaal met een kind? Hoe zo een twijfelaar?



Moet nu echt rennen naar mijn werk!



Fijne dag!
Alle reacties Link kopieren
@ginandtonic, gek he zo'n droom! Vriend had ook een droom dat we een dochter hadden en dat hij het trots aan iedereen liet zien. Zo lief ;)

Wat betreft onzekerheid dat is bij ons ook. Vriends baan is zeker tot de zomer, dan niet meer. Het is nog onzeker of dit kan worden verlengd. Hij werkt in het onderwijs en dat is nu gewoon heel moeilijk tussenkomen. Van de andere kant zijn er altijd genoeg inval opdrachten. Hij is 2 jaar geleden afgestudeerd en heeft nog nooit zonder werk gezeten. Van de andere kant hebben we de zekerheid dat er over een aantal jaar weer een tekort aan leerkrachten is wegens de vergrijzing..



Ik ben pas begonnen in een nieuwe baan dus ook een tijdelijk contract. Tja dan weet je ook niet hoe het zal gaan..



Omdat de komende jaren onze situatie nog wel zo zal blijven stellen we het krijgen van een kindje niet uit. We hebben daarom ook besloten om een bepaald spaarbedrag te hebben zodat we het een tijd kunnen uitzingen mocht nodig. Verder wonen we in een huurhuis.. we zouden dus altijd goedkoper kunnen gaan wonen mocht dit nodig zijn.



@stomverbaasd.Spannend dat onderzoek zeg. pff wanneer hoor je de uitslag?

weekendjes en dagjes weg worden denk ik wel minder. Natuurlijk kan het, maar het vergt wat meer planning. Van de andere kant, dat geldt maar voor een paar jaar. (zeker als je 1 kind krijgt) Als ze wat ouder zijn kunnen ze lekker bij opa en oma of neefjes/nichtjes/vriendjes gaan logeren.



de docu s die ik heb gezien had ik gedownload. In the womb van national geografic (mooi, maar een beetje van de hak op de tak) en zwangerschap van week tot week. Die vond ik beter. Ik heb m gedownload.. Wil het best voor je downloaden en versturen als dat bij jullie niet kan.
Alle reacties Link kopieren
Spannend hoor! Wij hebben 't er ook wel over, maar gaan sowieso dit voorjaar nog op wintersport (al geboekt en je mag niet zo hoog in de bergen komen als je zwanger bent, ivm zuurstof tekort, los nog van het eventuele vallen). Dus voorlopig nog even niet, maar ondanks dat het nog wel even gaat duren ben ik er met vlagen ook best mee bezig. Kom hier wel kijken af en toe.
Alle reacties Link kopieren
@ xJanna ik lees ook al wel 2 jaar af en toe mee op deze pijler ook al waren er toen nog geen serieuze plannen!



Ik vind dat ook wel logisch.. veel mensen kijken een stap verder dan waar ze zijn, op allerlei gebieden. Al moet ik zeggen dat ik veel bewondering heb voor mensen die erg in het 'nu' leven.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik ook even meeschrijven? Ik weet niet of ik het topic echt wil gaan volgen of gewoon even mijn verhaal kwijt wil .

Over 6 weken stop ik met anticonceptie! Vriend en ik willen dolgraag een kindje en ik heb altijd al jong moeder willen worden, maar wachten nog op een ideale situatie om eraan te beginnen. Ik ben 23 en studeer namelijk nog, maar binnen dit studiejaar zal ik klaar zijn. Al tijden praten en fantaseren we over hoe het met een kindje zou zijn en ik word helemaal verliefd als ik dan dat schattige twinkeltje in zijn ogen zie!



Eigenlijk wil ik pas zwanger raken als ik afgestudeerd ben en een baan heb, maar stiekem willen wij daar niet op wachten. Als ik met de pil ben gestopt, zien we wel wanneer het gebeurt. Qua financiën kunnen we het gelukkig op alleen vriends inkomen doen, dus mocht ik nog geen baan hebben oid, is dat geen probleem.



Alleen mijn twee beste vriendinnen weten van onze plannen en zij zijn heel blij voor ons! Aan familie willen we nog niks vertellen, gewoon om irritante vragen en gezeur te voorkomen. Soms vind ik dat wel even jammer, omdat ik enthousiast ben en het wel van de daken wil schreeuwen! Maar met name in mijn familie oordeelt men graag en vrees ik dat mijn ouders het zonde van mijn opleiding vinden als ik niet meteen een carrière start en eerst wat werkervaring opdoe. Mijn ouders liggen in scheiding op het moment en extra 'zorgen' wil ik ze ook niet aandoen.

Het was fijn om even lekker te zwijmelen in dit topic! Misschien blijf ik hier wel hangen .
Alle reacties Link kopieren
@ bonijn, blijf hier maar lekker hangen hoor! Hoe meer zielen hoe meer vreugd!

Als je over 6 weken meteen zwanger zou zijn, zou je in juli/augustus bevallen.. hoe ziet het laatste half jaar van je studie eruit? Als je bijvoorbeeld stage moet lopen is het miss handig om tot januari te wachten zodat je je studie sowieso af kan ronden. Tijdens het werk heb je ook 6 weken vooraf verlof en die heb je echt wel nodig! Maar als je 'alleen' een scriptie moet schrijven, tja wel te doen denk ik. dat kan je toch vanuit huis doen.



Irritant he, mensen die overal een oordeel over hebben. Alsof mensen denken dat alleen hun manier de juiste is. Dat vind ik best een tekortkoming.. Maarja lekker je eigen koers varen zou ik zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig bestaat zo goed als de rest van mijn studie uit werken aan verslagen, literatuuronderzoek en uit boeken leren. De praktische gedeeltes van de stages zijn al afgerond, ik zoek nu naar discipline om hard te schrijven .



Ik vind het heel jammer dat mijn familie zo is, ze gaan altijd van het negatieve uit. Toen mijn zus zwanger was van haar tweeling, heeft ze zo ontzettend veel soms terechte, soms onterechte kritiek gehad. Had het erg met haar te doen. Nu nog, 4 jaar later, wil ze alles wat ze doet of besluit uit voorzorg verdedigen uit angst dat het weer wordt afgekeurd. Ik wil voorkomen dat mijn familie mijn voorpret vergalt op zo'n manier.
Alle reacties Link kopieren
@ ah wel lekker dat je veel vanuit huis kan doen op momenten die uitkomen..



Zal ik een tabel maken dames? Of nog even mee wachten?
Alle reacties Link kopieren
@ bonijn: Is inderdaad vervelend als mensen overal een mening over hebben. Dat ik (brrr....nu ga ik het echt zeggen...) al een op leeftijd ben voor kinderen (hier moet dus een grijnssmiley), betekent niet dat jij/ik een betere keuze maak(t). Ieder moet zijn keuzes maken naar eigen gevoel. En ja, een beetje gezond verstand is daarbij zeker nodig. Maar het klinkt alsof je er goed over na hebt gedacht. Vervelend dat jouw ouders in scheiding liggen!



@ puck/x-janne: we zijn allemaal stiekeme lezers geweest de laatste jaren!



@ puck: Uitslag van het erfelijkheidsonderzoek volgt hopelijk eind november/begin december. Er wordt eerst bij mijn vader getest. Als hij positief is, dan wordt er vervolgonderzoek ingesteld. Inderdaad erg spannend!



Weekenden en dagjes weg en verre vakanties kan natuurlijk allemaal nog steeds, als je een gezond en ook een flexibel kind krijgt. En laat dat nou geen garantie zijn. Uiteraard ga je daarvan uit, maar het is niet vanzelfsprekend.



Fijne avond nog!
Alle reacties Link kopieren
Het is zo dat het krijgen van een gezond kind niet vanzelfsprekend is..maarja het behouden van eigen gezondheid ook niet. Ik denk maar go with the flow..
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal . Welkom bobijn, wat leuk! Xjanna, ik ben ook heel lang meelezer geweest



@bonijn: spannend om te stoppen en het gewoon maar te zien! Als het nu alleen maar thuis literatuur is en geen verplichte colleges de hele week enzo, is dat goed te doen zwanger toch? Jammer dat je het niet met je familie kan delen omdat je familie snel oordeelt.

En even voor de discipline: meid je bent straks zwanger en dan is het heerlijk als je dan wat meer vrijheid kan pakken. Dus nu hup aan de slag!



Iedereen gaat ervan uit een gezond kind te krijgen toch? Überhaupt dat alles lukt. Heb er ook altijd een beetje moeite mee als mensen zeggen: wij nemen een kindje. Ik denk dan altijd: neeeee je krijgt een kindje en dat nog niet eens. Kindjes krijgen jou ;)

Als wij een kindje krijgen dat veel/dure medicatie en zorg nodig heeft, gaan onze emigratieplannen niet door. Maar goed, om het daarvoor uit te stellen.....

Onze grootouders zijn ook al op leeftijd. Die gaan niet meer op en neer vliegen. Wij zullen de eerste jaren ook geen geld hebben om op en neer te vliegen. Dat zou dus betekenen dat zij nooit hun achterkleinkind zouden kunnen zien. En ik wil ook gewoon mijn mama erbij . Allemaal redenen om in Nederland al te proberen.



Nu lekker dagje werken



Oh en schema: prima! En dan erin: leeftijd (leeftijd man/vriend), wanneer beginnen en wanneer stoppen met anticonceptie ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Er is een topic hier dat heet 'kletsen tot de tijd rijp is', daar schreef ik even mee, maar dat splitste zich al vrij snel in een groep die er toch al meteen voor ging en een groepje waarbij het nog wel even zou gaan duren. Alleen werkt het op de een of andere manier eigenlijk bij de meeste zo dat je er met vlagen veel mee bezig bent en dan weer een tijdje niet... Hebben jullie dat ook?



En zijn er nog dingen die jullie voor dat je zou gaan proberen om zwanger te worden zouden willen regelen? Als in: een groter huis, of een huis met tuin, studie afronden, trouwen, geld sparen, grotere/veiligere auto, dat soort 'grote dingen'?



Ik vind het ook best moeilijk om te overzien hoeveel tijd voordat je er voor zou willen gaan je zou moeten stoppen met de pil. Maar daar is natuurlijk ook geen standaard antwoord voor, maar ik merk dat ik dat best lastig vind. (Zou het best moeilijk vinden dat het als ik zou stoppen met de pil het bijvoorbeeld nog een jaar zou duren voor m'n cyclus normaal zou zijn) Ik heb trouwens nog niet besloten wanneer ik met de pil zou willen stoppen. Voorlopig nog even niet denk ik, maar januari/februari is nog ver weg.



Hebben jullie vrienden en kennissen (en broers/zussen) al kinderen?
Alle reacties Link kopieren
@xJanna: ja ook hier met vlagen mee bezig. Tijdje heel erg veel. Heb toen ook veel meegelezen hier. En toen een tijdje weer wat rustiger. Maar het blijft wel altijd in mijn achterhoofd zitten. Maar nu komt het toch wel wat dichterbij .



Dingen die wij nog willen doen. Even denken. Ja die grote reis in februari natuurlijk. Maar meer niet echt. We gaan waarschijnlijk binnen Nederland niet meer verhuizen. Ook al wonen we nu klein. Ik vind geregistreerd partnerschap wel belangrijk maar dat kan ook zonder veel poespas als ik zwanger ben. Trouwen doen we in het land van emigratie zodra we geëmigreerd zijn. En dan doen we het goed ;).



Ik ben nu anderhalf jaar gestopt met de pil en heb nog geen regelmatige cyclus. Is echt totaal geen peil op te trekken. Hij is consequent onregelmatig. Begin me hier wel een beetje zorgen om te maken. Ook omdat vriend en ik het dus ook al zolang met condoom doen en niet altijd 100% veilig. Voor het zingen de kerk uit enzo. Ben soms een beetje bang dat er iets mis is ofzo. Dat ik helemaal niet zwanger kan worden. Mijn vriend is overtuigd van zijn superzaad natuurlijk ;). Misschien binnenkort even naar de huisarts. Kijken of hij wat met mijn cyclus kan....



In onze omgeving zijn er nog niet echt kinderen. In verre omgeving wel maar niet bij de mensen met wie we het meeste omgaan.



Gisteren was ik kleren aan het uitzoeken om weg te gooien. Ik zou een shirtje weggooien. Pakt mijn vriend hem op en zegtie: hou deze maar, die staat vast heel mooi als je straks zwanger bent. Zwijmel zwijmel . En dan wel zeggen dat hij er niet klaar voor is hè..... Mannen!



xJanna wat zijn bij jou de redenen om nog even te wachten?
Alle reacties Link kopieren
Dit topic vind ik nog leuker dan gedacht, wat heerlijk om mijn kriebels lekker anoniem te kunnen delen!



Wat ik nog zou willen regelen? Eigenlijk hebben wij denk ik alles wel voor elkaar. En nu wil ik absoluut niet opscheppen, maar ik ben ontzettend met mijn neus in de boter gevallen met mijn vriend. We wonen in een groot huis met tuin, hebben allebei een auto (waarvan zijn auto wordt ingeruild voor een stationwagen als ik echt zwanger ben), hij heeft een goed inkomen waarmee we alles in principe kunnen redden. Op het moment betaalt hij ook al bijna alles. Ach ja, als ik straks afgestudeerd ben en een baan heb, krijgt hij alles dubbel en dwars terug! Wat ik stiekem wel zou willen, is trouwen ooit. Maar dat wil hij niet, vindt hij geldverspilling. Hoe zit dat bij jullie?



Mijn oudere zus heeft een tweeling, met haar heb ik een goede band. Ik help haar regelmatig, door eens op te passen. Door een zwangerschap en de eerste jaren van in haar geval kinderen, van zo dichtbij mee te mogen maken, weet ik helemaal zeker dat ik heel graag moeder word! Ik ben gek op baby's, ik kan maar moeilijk van ze afblijven... Juist dat afhankelijke vind ik zo aandoenlijk. Mijn schoonmoeder bijvoorbeeld, vond baby's maar 'lastig' en was blij dat haar zoon wat ouder werd en meer zelf kon. Dat hoor ik wel vaker van mensen trouwens, dat ze de babytijd minder leuk vonden dan peuter en ouder. Ervaren jullie dat ook?



@ginandtonic: Wat een stoere, grote stap om te emigreren! Waarom gaan jullie dat doen? Het lijkt mij zwaar om ver weg van familie te zitten, misschien al wel met kind, in een 'onbekende' omgeving. Maar misschien vul ik nu al teveel voor jou in. Ik vind het in elk geval knap dat jullie zo'n stap gaan maken!

En wat vervelend dat je cyclus zo onregelmatig is. Logisch dat je je daar niet fijn bij voelt, hopelijk kan de huisarts wat voor je doen.



@ stomverbaasd: Wat spannend, een erfelijkheidsonderzoek! Ik hoop voor een goede uitkomst voor je
Alle reacties Link kopieren
quote:_puck_ schreef op 07 oktober 2012 @ 15:15:Zal ik maar eens een tabel maken? Of vinden jullie het te vroeg? en wat moet er dan in komen te staan?



Ik persoonlijk denk dat dit een beetje vroeg is, of niet? Januari/februari duurt nog zo lang...

Maar als de rest er anders over denkt... be my guest



quote:_puck_ schreef op 07 oktober 2012 @ 15:15:

@ jelly ik kan me voorstellen dat de houding van je man ook maakt dat je je extra verantwoordelijk voelt, omdat je de beslissing grotendeels zelf maakt. Of voel je dat niet zo?



Ik denk dat je iemand anders bedoelt?





Voor degene die het vroeg: ik vind het niet vervelend om nu condooms erbij te pakken. Eerder in onze relatie gebruikten wij die dingen ook al en ach, het is maar voor eventjes



Ik ben trouwens bijna 30 als we gaan beginnen en mijn vriend midden 30.

Ik had wel eerder willen beginnen met kids, maja, eerdere relaties, geld sparen, vakanties Dingen die allemaal tussendoor kwamen.



Pfff, nu had mijn vriend het er laatst trouwens over om in februari of maart op vakantie te gaan.

Hij was altijd zo fanatiek om aan kinderen te beginnen, nu lijkt hij het wel een beetje uit te stellen. Misschien toch een soort twijfel?

Maargoed, naar mijn idee is er altijd wel iets om het uit te stellen....
Breek alleen even in om jullie succes te wensen! Het topic waar ik al een tijd bij meeschrijf begon ook zo, en ik wens jullie net zo'n fijn en mooi topic toe!
Alle reacties Link kopieren
quote:bonijn schreef op 09 oktober 2012 @ 14:16:

@ginandtonic: Wat een stoere, grote stap om te emigreren! Waarom gaan jullie dat doen? Het lijkt mij zwaar om ver weg van familie te zitten, misschien al wel met kind, in een 'onbekende' omgeving. Maar misschien vul ik nu al teveel voor jou in. Ik vind het in elk geval knap dat jullie zo'n stap gaan maken!

En wat vervelend dat je cyclus zo onregelmatig is. Logisch dat je je daar niet fijn bij voelt, hopelijk kan de huisarts wat voor je kan doen



Ach je zegt niets waar wij niet ook al aan gedacht hebben. We krijgen gelukkig alle steun van onze familie. We zijn beide flexibel en hebben veel gereisd. Maar goed, dit is natuurlijk wel wat anders. Dat besef ik me heel goed. Denk ook dat ik heel veel moeilijke momenten hebben zal. Man, als ik grenzeloos verliefd kijk stromen de tranen over mijn wangen. Dat afscheid op Schiphol altijd.... Toch heb ik er veel vertrouwen en zin in



Even over de babytijd. Die vind ik echt fantastisch! Maar ik vind het ook super om te zien hoe ze opgroeien, hoe een karaktertje zich vormt en hoe ze dingen leren.



@jelly83, kan je dat met hem bespreken. Het gevoel dat jij hebt, dat hij het misschien uit wilt stellen? En ja, het perfece moment..... Bestaat dat wel? Heb ook weleens ergens gelezen dat mannen er pas aan toe zijn wanneer ze dat wurmpje in hun armen hebben. Hier zouden we eerst in november beginnen en dat werd toen uitgesteld naar februari. Dat gesprek is nu een jaar geleden maar oooooooh wat vond ik dat verschrikkelijk zeg! Ik was er volledig klaar voor met dat idee van november in mijn hoofd. En dan die paar maanden extra voelt zo lang.



@googlette, fijn dat jullie topic ook zo begon . Geeft ons hoop!
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames!



Ik zou ook heel graag met jullie mee willen schrijven.

Lees de laatste tijd ook vaak mee op het forum en was blij toen ik dit topic tegenkwam



Ook wij hebben besloten om in het nieuwe jaar te gaan proberen zwanger te raken. Ik heb toevallig net een afspraak gemaakt bij de huisarts voor een verwijzing naar de gynaecoloog om mijn spiraaltje te laten verwijderen.



Ik zal mezelf even voorstellen, ik ben 24 jaar en mijn vriend 30. Op zich nog jong, maar al wel alles gedaan wat ik wilde doen voordat ik echt wilde gaan settelen. Studeren, reizen, vaste baan, koophuis en een stabiele relatie etc.

Wij zijn nu 7,5 jaar bij elkaar en echt toe aan een volgende stap. Vriendlief heeft een eigen bedrijf en ik werk nu ongeveer driekwart jaar en krijg waarschijnlijk snel een vast contract.

Op papier er helemaal klaar voor!

Soms nog wel lichte twijfel aangezien we gewend zijn aan een heel vrij en flexibel leven met vakanties, weekenden weg en uitgaan, maar ik denk dat dat wel redelijk normaal is.



Vind het super leuk om jullie verhalen te lezen en te zien dat we in hetzelfde leuke en spannende schuitje zitten.

De reden dat wij nog even willen wachten is dat we op 2 jan ook gaan stoppen met roken, nog even willen sparen en misschien nog willen trouwen voordat we een kindje krijgen. (Alleen het liefst niet met dikke buik).



Fijn dat we hier alles wat ons bezig houdt kunnen delen!
Hoi,

ook ik meld me hier!



Half december ga ik stoppen met de pil en vanaf dan gaat alles de deur uit.



Wij wachten tot januari omdat ik momenteel een opleiding volg via mn werk die tot eind april duurt en ik weinig zin had om kotsend boven de boeken te hangen

Nu dus januari, omdat ik niet verwacht dat het meteen raak zal zijn na 10 jaar pilgebruik.



Ik schrijf ook mee met de rammelaars, maar het lijkt me erg leuk om ook met mensen alles te delen die in dezelfde situatie zitten. Misschien ook leuk om hier een tabel te maken waar iedereen instaat met leeftijd en bijzonderheden?



Ik ben zelf 24 en mijn man 28.

9 jaar samen, 2 jaar getrouwd en sinds 1 jaar een eengezinswoning. Ook wij hebben alle dingen die wij belangrijk vinden al gedaan, komt alleen in mei nog een rondreis door AMerika aan!
Alle reacties Link kopieren
Woehoe nog twee erbij. Welkom!



Even snel een klein dingetje wat me net te binnen schoot. Ik moet wel even goed naar mijn zorgverzekering gaan kijken. Heb al jaren dezelfde omdat ik eigenlijk toch nooit iets hebben er dus ook nooit echt goed naar gekeken heb. Maar nu moet er natuurlijk wel alles in wat met zwanger zijn en bevallen enzo te maken heeft .



Fijns avond Ladies!



Een tabel zou Puck mee bezig gaan. Weet jullie vriend/man eigenlijk dat je hier schrijft?
@ginandtonic: Oh oke, sorry!!

Moet bekennen dat ik nog niet alles gelezen heb, want ik zat op de computer achter m'n werk waar ook collega's achterlangs lopen, niet heel ideaal dus!



Mijn man weet dat ik met het rammelaars topic meeschrijft. Hij weet dat ik heeeeel graag kinderen wil. Van hem hoefde het eerst niet zo nodig, maar hij is na jaren wennen inmiddels aan het idee gewend en praat er nu zelf ook regelmatig over.

Ik heb ook tegen hem gezegd dat ik dus op dit forum schrijf, zodat ik hem niet steeds aan z'n kop hoef te zeuren over elk klein rammeltje, maar dat ik die hier lekker kan delen.



Zorgverzekering is zeker belangrijk. Ik heb wel al een paar jaar geleden erop gelet dat kraamzorg en bevalling etc. gedekt is, omdat natuurlijk altijd weleens ongelukjes kunnen gebeuren als je alleen de pil gebruikt en het dan zeker zeer welkom zou zijn.



Hier: in directe omgeving wel al een aantal kinderen/zwangeren. Broer van mn man heeft 2 kinderen die helemaal gek op ons zijn, al zien we ze niet eens zo heel veel. Mijn broer verwacht nu een kindje (februari) en een teamgenootje van mij is nu zwanger (10 weken) maar die loopt al wegen alleen maar te spugen. Ik werk ook met (zieke) kinderen, dus ik denk dat ik een aardig beeld heb van zowel de leuke dingen van zwangerschap/kinderen als de minder leuke dingen...
Alle reacties Link kopieren
Tabel hoeft voor mij niet, maar wij hebben het ook nog niet zo duidelijk als dat sommige van jullie het al weten. Wij hebben in 't voorjaar sowieso nog een wintersport geboekt staan en eigenlijk zouden we ook nog een keer naar Amerika willen. En ik heb geen idee of ik de gok zou willen nemen om dat eventueel zwanger (en niet 'topfit') te doen... Daarnaast nog volop andere grotere en kleinere dingen



Leuk dat er meer mensen bij komen!
Alle reacties Link kopieren
Oh, zorgverzekering checken is trouwens een goeie! Heb je waarschijnlijk ook al tijdens je zwangerschap nodig he? Alhoewel je binnen je eigen verzekering vast wel een extra pakket/ster/stap kan 'upgraden' ook na 1 januari.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven