vanaf januari zonder anticonceptie!

01-10-2012 21:08 914 berichten
Alle reacties Link kopieren
De tabel is vol, om het nog een beetje overzichtelijk te houden. Meeschrijven mag altijd!



Naam Leeftijd Wanneer beginnen? Waarom nog even wachten? Wanneer ongesteld of zwangerschapstest? ginandtonic 27 november 2012 In januari/februari op reis! Besloten om nu al te starten, vanwege de pcos die pas is vastgesteld. 6 januari Jelly83 30 jan/feb 2013 Malariatabletten wegens een reis naar Afrika in januari! bonijn 23 zien wel na het stoppen met de pil Eerst nog afstuderen/eind op weg zijn rosa88 24 jan 2013 In januari stoppen met roken en trouwplannen 22 januari twinkelstar 24 jan 2013 Studie voor het werk afmaken 12 januari _puck_ 26 November 2012 Ook vriend kan nu niet meer wachten, omdat we het er toch al zo veel over hebben 4 januari Lone 28 jan 2013 Studeert in juli af! Lousy 32 dec12 4 januari florine 26 januari 2013 gaan in jan op vakantie en wil eerst de cyclus leren kennen 2 januari AndeG 27 januari 2013 eerst nog een reis maken ki-wi 27 dec 12? 11 januari kim26 31 jan 13
Alle reacties Link kopieren
oohhh puck, wat irritant die negatieve testen als je zo zeker bent!!
Alle reacties Link kopieren
voor tabel; mijn testdatum mag ... pak 'm beet... 5 februari worden
Alle reacties Link kopieren
Aaaaah net heel verhaal getypt en weg.......



Overnieuw:

Puck wat een onzekerheid met die testen meid! Zou een bloedonderzoek bij huisarts meer zekerheid kunnen bieden? Hier alvast een heeeeeeeeeeeeel voorzichtig en zacht gefeliciteerd!!!



Bonijn wat leuk om een update van je te lezen. Wat kom je lastige dilemma's tegen zeg. Qua opvoeding zitten vriend en ik wel op een lijn. Maar dat is nu natuurlijk lekker makkelijk praten. Verschil zal er altijd wel een beetje wezen denk ik.



Rosa: wat knap van je! Supergoed :)! Mis je het of valt het wel mee? Bij sommige vrouwen is dat waterige slijm juist vruchtbaar. Ze zeggen dat het op sperma moet lijken een beetje. Maar elke vrouw verschilt daarin.



Aaaaah lone, balen meid! Ook al verwacht je het niet echt, je hoopt stiekem wel dan hè.



Lousy nog steeds op wachtbankje?



Bijna twinklinstar bijna.....



Welkom thuis andeG! Klinkt als een goede vakantie! Nou je weet wat je te doen staat tot donderdag . Wat lief van je vriend!



Op brrrr kiwi wat klinkt dat onprettig. Heb het ook wel gehad toen ik stopte met nuvaring maar niet zo heftig als jij. Beetje bruine slijmproppen. Nog wel een beetje tussendoor af en toe maar ach hoort erbij denk ik.



Hier: zat net te rekenen dat als ik deze ronde zwanger wordt ik bij thuiskomst dan al 12 weken zwanger zal zijn. Dat is raar. Wij gaan half februari weg en komen half april weer terug. Heb er zoveel zin in! het zou wel speciaal zijn. Die eerste weken dan zo samen zonder familie en vrienden in de buurt. Lekker samen genieten. Nou moet het nog gebeuren hahahahaha maar ach dromen mag hè
Alle reacties Link kopieren
Mijn nieuwe testdatum wordt 10 februari
Alle reacties Link kopieren
@puck: he, wat ontzettend vervelend zeg :( idd wat ginandtonic zegt, wellicht een bloedonderzoek laten doen? Hoewel je daar OOK een paar dagen op moet wachten dus dan heb je nog niet snel zekerheid. Nog maar even een weekje wachten en dan weer testen?



@iedereenophetwachtbankje: succes! Een hoop 'nod's deze week. (ik haat dat woord ook)



@ginandtonic: hihi ja dromen mag! dat zou idd erg leuk zijn! daarom zou ik het ook niet HEEL erg vinden als het ietsje langer duurt, het zou een mooie verrassing voor het thuisfront zijn als ik 12 weken ben bij terugkomst in juli.



hier weinig nieuws. Heb al 3 dagen menstruatieachtige pijn maar het zet maar niet door en ik wil het zooooooo graag want dan zou ik een mooie cyclus hebben dus duim voor me dat het doorzet!

Verder zijn we gisteravond ff een rondje gaan lopen buiten (hebben jullie vast wel wat van meegekregen dat het hier zo onwijs heet is, gisteravond was er een 'cool change' waarbij de temperatuur dik 10 graden daalde dus was heerlijk om ff buiten te lopen) en we kwamen langs een drogist en heb ff nieuwe foliumzuur ingeslagen, 120 pillen deze keer, maar 6 dollar duurder dan 60 pillen!

En nu we er toch waren de allereerste zwangerschapstesten, toch maar niet de dure ;) als de ongesteldheid niet doorzet volgende week zaterdag testen. HEEL misschien deze zaterdag al want vriend is dan jarig, en het zou a) een mooi kado zijn als het raak is, en b) als het niet zo is kan ik lekker drinken die avond als we uit eten gaan
Lone, wat balen!! Gek he, rationeel weet je dat het waarschijnli niet zo is, en toch.....



Puck, duimen dlijven draaien dus!! Wel lastig als je je zo voelt, maar niet de bevestiging krijgt!!!



Ginand, zou wel bijzonder zijn als het dan raak is!! Kan je tenminste ook makkelijker stil houden tot 12 weken hahah.



Kiwi; goed bezig met inslaan!! Samen testen dus dit weekend? Lekker is dat als het zo afkoelt na zo'n warme periode... Ik kan hier wel wat zon gebruiken trouwens... Brrr ze zeggen dat het hier gaat vriezen vanaf vrijdag...



Hier; zit met wat lage rugpijn en voor mn gevoel vollere borsten. Afgelopen 2 dagen misselijk, vooral in de avond, maar dat zal verder niets zijn, ws. een virus ofzo waar iedereen tegenwoordig last van heeft beetje vroeg voor zwangerschapsmisselijkheid. Nog een paar dagen geduld... Rationeel weet ik dat de kans groot is om gewoon ongesteld te worden, maar toch die hoop...
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat je gevoel klopt Puck! Wanneer heb je voor het laatst getest?
Alle reacties Link kopieren
Sorry, even een egopost...



Yes Eindelijk een positieve ovulatietest! Had gisteravond getest voor het laatst (doe ik altijd in de avond) en vond het streepje wat duidelijker lijken. Maar dat kan natuurlijk ook wishfull thinking zijn. Kon het vanmorgen toch niet laten om nog even te testen en toen was hij toch knalpositief..



En toevallig ook nog gesext gisteravond dus ben helemaal happy.

Eindelijk een beetje gerust gesteld, ook al is het al dag 17 van mn cyclus (eisprong dan waarschijnlijk morgen, op dag 18).

Nu dus weer een klein beetje bezorgd dat ik of een korte LT fase heb, of weer een lange cyclus van 32+ dagen.



Maar voor nu moet ik gewoon even blij zijn vind ik zelf, de rest zien we wel weer...
Alle reacties Link kopieren
Wow dames ik krijg gewoon kramp in mijn duimen van jullie ben zo hard aan het duimen en hopen voor iedereen. Heb ook echt dat ik soms op het werk zit en denk: hou zou het zijn met..... En dan stiekem even kijken .
Alle reacties Link kopieren
Oh en misschien voor de tabel: bij de zwangere de uitgerekende datum en volgende echo of afspraak datum erbij?
Alle reacties Link kopieren
Vanavond volgt een uitgebreide reactie, maar nu even een egopost om te melden dat ik ongesteld geworden ben. Nog nooit zo blij mee geweest, want is toch een redelijk normale eerste cyclus geworden met 33 dagen. Voor mijn gevoel kunnen we nu echt gaan beginnen.
Alle reacties Link kopieren
@Gin ik vind het ook spannend voor iedereen en krijg ook bijna rsi van het duimen! Ben ook continu het topic aan het checken (rustig op het werk).

Goed idee ook om ud / volgende echo etc in de tabel te zetten. Misschien ipv waarom nog wachten?

Het roken mis ik eigenlijk alleen op bepaalde momenten, na het eten, met een glas wijn, uitgaan e.d. Maar het gaat steeds beter en ik denk er steeds minder aan.

Het zou trouwens wel heel gaaf zijn als je inderdaad met 12 weken zwangerschap weer thuis kan komen, zet hem op de aankomende ronde!



@Ki_Wi Ook duimen voor jou! Voor een mooie cyclus of een positieve test op de verjaardag van je vriend!



@Florine Snap heel goed dat het zo moeilijk is om een besluit te nemen. Misschien moet je alvast vooruit denken en kijken of je heel veel spijt zou hebben mocht het toch misgaan, hoe groot het risico is, wat je vriend wil, of je nog langer kan wachten met zwanger raken etc. Zal je allemaal al uitgebreid aan hebben gedacht, moeilijk hoor! Succes met een beslissing!



@AndeG Welkom terug!



@Twinklin Spannend joh! Vind het zo knap dat je je in kan houden om te testen...



@Lone Op naar de volgende ronde en meer sex



@Puck, ja ben er op deze manier door vrijwel mn hele cyclus ov testen te gebruiken wel heel erg mee bezig. Ik ken mezelf, ben ongeduldig en wil graag en snel duidelijkheid dus dat moet ik maar accepteren van mezelf..

Wanneer ga je testen?
Rosa, wat fijn dat je test eindelijk positief is. Merk je verder nog wat aan je lichaam waaraan je het een volgende keer zou kunnen herkennen als dat nodig is ;) hopelijk is het nu dus goed benut haha.



Ginand: ik heb het gelukkig meestal zo druk op werk dat ik niet eens tijd heb om aan mijn eigen kinderwens te denken.. Dat is het enige moment... Nouja vandaag moest ik een kind van kamer verhuizen en reed ik eerst de kinderwagen weg... Toen ging het toch weer kriebelen...



Lousy: gelukkig is je eerste cyclus een mooie geworden!! Weet je in elk geval een beetje hoe en wat.. O naar de volgende ronde.



Hier; gebeurt ook nog van alles in mn lichaam. Had vandaag ook ineens zo'n gevoel van oei ik loop leeg. Aangezien ik in een wit pak werk, snel naar de wc, dacht misschien ongesteld, maar was alleen maar veel witte afscheiding, bahhhh sorry!!
Alle reacties Link kopieren
Even een egopost, straks op werk reageer ik uitgebreider



IK BEN ONGESTELD :D ben zo blij! Dat staat een beetje raar in dit topic maar na al dat gerommel in m'n lijf ben ik zo blij te weten dat ik iig een cyclus heb en vruchtbaar ben, en dat het niet lang heeft geduurd na het stoppen met de nuvaring.



Ik heb alleen een vraagje over de lengte van mijn cyclus. Mijn onttrekkingsbloeding begon 14 dec, dat is vandaag (10 jan) de eerste dag van m'n nieuwe cyclus) 27 dagen geleden. Is m'n cyclus dan 27 dagen of 26 (de laatste dag van de oude cyclus)?
Hey kiwi, dat is inderdaad goed nieuws na al je vervelende symptomen!!

Volgens mij is je cyclys nu 26 dagen en zit je nu weer op dag 1.

Werkse Enne.. Nog mooi weer daar? Jaloers!!
Alle reacties Link kopieren
@twinklin: verwarrend he, dat menstruatie- en zwangerschapssymptomen eigenlijk bijna hetzelfde zijn! Nog een paar dagen en dan testen toch? En thanks voor de uitleg voer de cyclus, dat dacht ik al mooi, 26 dagen.

Ja het is hier lekker warm, vandaag wordt het 30 geloof ik. Wel veel bosbrandgevaar maar dat is hier in de grote stad gelukkig niet van toepassing.



@lousy: ik herken je gevoel nu helemaal fijn om ongesteld te zijn en iig een beetje te weten hoe je cyclus loopt!



@rosa: wat fijn!!! Heerlijk om wat duidelijkheid te hebben. En goed dat je het al benut hebt



@puck: succes met wachten, is er nog nieuws? En mijn NOD kan in de tabel naar 6 feb
Kiwi, lekker hoor die warmte, maarja als je er woont en gewoon moet werken is het altijd minder fijn dan dat je lekker vakantie hebt.

Ik ga inderdaad zondag testen voor de zekerheid als er nog niets is.



Straks mijn 3e toets, dus ik ga nu nog snel even leren...
Alle reacties Link kopieren
@rosa afwachten nu dus. De duimen draaien ook hier voor je!



@twinklinstar succes met je toets straks!



@ki_wi fijn dat je ook ongesteld bent geworden! Netjes, 26 dagen. Hopen dat ie zo blijft. Of wegblijft met een leuke reden natuurlijk :-)



@puck en al nieuws? Hoop heel erg voor je dat je gevoel klopt en dat het raak is!



Heb even terug zitten rekenen en weet nu wel dat die pijnlijke tepels die ik had met m'n eisprong te maken hadden. Had die periode ook een heel hoog libido. Na de eisprong werd dat minder. Maar goed op de signalen letten de komede tijd. Bijzonder hoe dat werkt.

Heb nu flinke buikpijn. Had ik toen ik aan de pil was nauwelijks last van. Paracetamol helpt gelukkig wel. Ongesteldheid begon met lichte hoofdpijn. Met de pil werd dat altijd migraine. Nu niet, dus dat is fijn.
Alle reacties Link kopieren
Even een egopost van mij. Reageer later weer op jullie!



Ik ben ongesteld geworden. Enorm klote. Het was pas ronde 3. Geen reden tot paniek dus, maar ik voelde me zo anders dan voor andere menstruaties. En de pijn in borsten was echt heel erg geworden, terwijl ik daar normaal nooit last van heb. Grote teleurstelling dus.

Weer een ronde hoop spanning en onzekerheid en dan misschien weer en weer.

Zoals ik er nu over denk deze ronde geen tempen en ook een ovu testem. Proberen en een beetje los te laten.
Alle reacties Link kopieren
Ach lieve meid! Hele dikke knuffel! ! !
Alle reacties Link kopieren
Puck
Alle reacties Link kopieren
@kiwi, fijn dat je zo'n lekker korte cyclus hebt!!!



@puck, balen van de ongesteldheid... vooral als je van die rare klachten hebt, die er echt zijn, en dan dus er niet door waren.. pff



@hier; ik voelde vorige keer (en die keer daarvoor, maar toen wist ik t nog niet dat t daarom was) al dágen (tot wel n week) voor mn eisprong al een heel licht zeurderig gevoel in mn onderbuik. Eerste cyclus was dat na stoppen pil, toen wist ik niet waardoor het was, maar toen ik ongesteld werd en terug rekende snapte ik t; ovulatie.

Vorige cyclus had ik t dus weer, daardoor wist ik vrij zeker dat mn ovulatie er aan zat te komen alleen niet wanneer, want dat zeurderige gevoel kan zo n week voor ovulatie al beginnen (neemt wel toe uiteindelijk als t echt zover is). Heb dat sinds gister weer n beetje... hopelijk betekent dat dus, dat ik over n week een ovulatie krijg. Ik hoop niet dit weekend al (wat zou zijn bij nette cyclus van 28 dagen), want we hebben zoveel stress voor de vakantie, dat seks er écht niet in zit deze dagen (waar ik echt gi-gan-tisch van baal). Eerste dag(en) vakantie zal ook niets worden (dag van aankomst zijn we bekaf na nacht in vliegtuig+jetlag) dus ik hoop (gek he) dat ie niet op dag 14 komt maar n paar dagen later! Ik wil deze ronde niet missen!
ahh puck wat balen!! Wat je zegt, na ronde 3 is er zeker nog geen reden tot paniek, maar wel zeker een teleurstelling als je je zo anders voelde dan anders...



Lousy en Florine: wat goed dat jullie je ovulatie aan voelen komen! Scheelt een hoop getest en gedoe en dan weet je wanneer je er gebruik van kan maken



en Florine...wie weet hebben jullie juist ontspanning nodig en komt het er toch van... Succes met alles inpakken en alles regelen!



Hier; nog geen tekenen van menstruatie. Wel een gevoel wat ik niet echt kan omschrijven, alsof baarmoeder potdicht zit en er toch een hele lichte druk op zit...?

Verder net mijn toets gemaakt. Ging wel aardig volgens mij. Toets 3 van de 4 echte grote toetsen, dus als ik deze heb gehaald is de meeste theorie voorbij!!
Alle reacties Link kopieren
Ff snel een knuffel voor Puck. Wat balen zeg. En wat heeft je lichaam je voor de gek gehouden...
Alle reacties Link kopieren
@florine wanneer gaan jullie precies weg? Zit wel wat in wat Twinklinstar zegt. Ff seksen is wel goed ter ontspanning



@twinklinstar heb me achteraf bedacht dat de symptomen die ik had dus wezen op m'n eisprong. Nog maar afwachten of die symptomen zich deze cyclus ook weer laten zien. Maar zou wel handig zijn idd. Fijn dat je toetsen bijna achter de rug zijn. En ik duim nog steeds voor je hoor! Bijna 12 januari...



@puck hoe is het nu met je? En hoe reageerde je vriend? Vind het echt heel jammer voor jullie. Maar nieuwe ronde nieuwe kansen en het is vast snel alsnog raak.



Voor de tabel: mijn nieuwe test/ongesteldheidsdatum is 11 februari.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven