vanaf januari zonder anticonceptie!

01-10-2012 21:08 914 berichten
Alle reacties Link kopieren
De tabel is vol, om het nog een beetje overzichtelijk te houden. Meeschrijven mag altijd!



Naam Leeftijd Wanneer beginnen? Waarom nog even wachten? Wanneer ongesteld of zwangerschapstest? ginandtonic 27 november 2012 In januari/februari op reis! Besloten om nu al te starten, vanwege de pcos die pas is vastgesteld. 6 januari Jelly83 30 jan/feb 2013 Malariatabletten wegens een reis naar Afrika in januari! bonijn 23 zien wel na het stoppen met de pil Eerst nog afstuderen/eind op weg zijn rosa88 24 jan 2013 In januari stoppen met roken en trouwplannen 22 januari twinkelstar 24 jan 2013 Studie voor het werk afmaken 12 januari _puck_ 26 November 2012 Ook vriend kan nu niet meer wachten, omdat we het er toch al zo veel over hebben 4 januari Lone 28 jan 2013 Studeert in juli af! Lousy 32 dec12 4 januari florine 26 januari 2013 gaan in jan op vakantie en wil eerst de cyclus leren kennen 2 januari AndeG 27 januari 2013 eerst nog een reis maken ki-wi 27 dec 12? 11 januari kim26 31 jan 13
Alle reacties Link kopieren
Haha idd rustig hier, heb weinig te melden nu ik ongesteld ben. Vanaf dit weekend mogen we weer los!



Lees wel elke dag mee hoor.



Succes met wachten Rosa en twinklin!
Alle reacties Link kopieren
Over mijn schoonzus: ik zei idd ook nog tegen mijn man: wat voor antwoord had ze eigenlijk verwacht? Ik bedoel, als het zover is hoort ze het echt wel vanzelf hoor! Maar goed, ik laat het maar gaan....



Ik kan verder eigenlijk alleen maar hetzelfde zeggen als kiwi! Heb hoop voor rosa en twinklin!
Alle reacties Link kopieren
Spannend Rosa! Fijn ook dat het temperaturen duidelijkheid geeft over je ovulatie. Duimen draaien nu ook voor jou!



Heb verder ook weinig te melden nu. Ronde 2 is iig begonnen.
Alle reacties Link kopieren
Omgeving: ik krijg zeer regelmatig toespelingen naar mijn hoofd, van familie, vrienden, ouders, schoonouders, collega's... en dat terwijl ik er (bewust) niets over zeg. Laatst in een cafe bestelde ik fris en vroeg een vriendin: oh, ben je zwanger??

Ik probeer nog de verdenkingen af te wenden door te zeggen dat we nog allerlei plannen hebben.. maar de vragen en opmerkingen blijven komen. Toen we nog niet "bezig" waren vond ik het helemaal moeilijk, ik wilde juist heel graag en vond de vragen heel confronterend. Nu vraag ik me erg af hoe ik het ooit 3 maanden verborgen kan houden. Ach, ik los de 'problemen' wel op als het zover is.



Volgens mijn app is vandaag mijn ovulatie. We hebben hem zeker benut dus er breken spannende tijden aan. Nog geen signalen van mijn lichaam, ook wel fijn want dan kan ik het overdag een klein beetje uit mijn hoofd zetten. Nu (waarschijnlijk sowieso) 2 weken wachten? Nu begrijp ik wat jullie bedoelen, dit is de ergste tijd van de cyclus.



Inderdaad rustiger hier, maar ook niet zo raar. Komt over een week of twee wel weer. Of eerder Rosa en Twinkel... ik blijf duimen!
Misschien staat het dan toch op ons voorhoofd, dat we potentiele moeders in spe zijn



Kim; 2 weken wachten is best lang ja, had ik nooit verwacht.. In elk geval vandaag goed benut.. Ben even vergeten of je nou al een cyclus had of ben je ook echt net gestopt met ac?



Hier; dag 32 en nog niets te bekennen...
Alle reacties Link kopieren
Haha dat zal het zijn Twinkel! Ik ben 2 weken geleden gestopt met de pil dus nu ronde 1! Ik verwacht er natuurlijk heel/ te veel van
Kim; heel herkenbaar!! Ik stopte echt met het idee van ach, het duurt waarschijnlijk tot wel een half jaar tot een jaar, is doodnormaal... Maarja als het dan eenmaal zover is, ga je toch op elk detail van je lichaam letten. En helaas past bijna elke klacht bij ontpillen, eisprong en zwangerschap, dus wijs wordt je er niet van... De tijd moet het leren..
Alle reacties Link kopieren
@twinklinstar al nieuws? Wil je zaterdag gaan testen als je dan nog niet ongesteld bent? Spannend!



Dat ongeduldig zijn herken ik wel. Je weet dat het zomaar wat langer kan gaan duren, maar toch wil je het nu. En als je dan uiteindelijk zwanger bent nog 9 maanden wachten. Pfff...



Hebben jullie gisteren '4 handen op 1 buik' gezien? Als meisje van 19 in je uppie een tweeling opvoeden. Respect!
Lousy: nee geen nieuws... Programma niet gezien. Kijk vanaf wel kleine baby's, grote zorgen... vind ik erg interessant (ook ivm werk).



Als ik 2 januari (dag 19) eisprong heb gehad,

dan zou ik volgens mij morgen ook al moeten kunnen testen (dag 34)... ??



Als ei later gekomen is dan 2 januari, zal die niet goed benut zijn, dus als test morgen negatief is, dan is het gewoon niet zo en moet ik nog meer geduld hebben



Manlief gister; ben je nou NOG niet ongesteld??? dus we hebben het er maar even over gehad hoe het allemaal in z'n werk gaat, vooral na het ontpillen en dat je pas na 2-3x een cyclus te hebben gehad kan inschatten of je regelmatig ben of niet. 'nou dan gaan we toch na je ongesteldheid gewoon echt om de dag 'klussen', totdat je dat bloed (ei) hebt gehad en dan nog 1x de dag erna.... ' Hoeze manlief wilde dat het nog wel even duurde?? :D
Alle reacties Link kopieren
@Lousy heb weleens een aflevering gezien van 4 handen op 1 buik, vond het interessant om te zien hoe die jonge moeders hun kinderen krijgen en opvoeden. Die BNers erbij hoeft van mij niet zo nodig, zoveel dragen ze ook weer niet bij... (behalve aan hun eigen imago).



@Twinklin Kleine baby's grote zorgen vind ik ook echt een topprogramma. Bijzonder om te zien hoe alles in zn werk gaat op de afdeling neonatologie. (Werk jij op een dergelijkse afdeling?) Maar ook het heen en weer geslinger tussen emoties, de verbazing over wat de medische wetenschap allemaal kan en wat een wonder dat zo veel te vroeg geboren baby's toch nog uitgroeien tot (gezonde) stralende kinderen. Ik ben zelf 5 weken te vroeg geboren (niet extreem prematuur) maar vind het denk ik mede hierdoor erg interessant.



Wat een mooie opmerking van je man trouwens haha, ook echt een typische mannenopmerking!



Hier: ongeduldig... pff....ik mag van mezelf maandag op z'n vroeg testen. Dan is het dag 29 van mn cyclus. Wachten, wachten, wachten. Ook al zegt mn voorgevoel dat het niet raak is, ik weet niet waarom. Maar ik hoop wel snel op veel meer waving flags in de tabel hoor!



Lees mee in het november topic en ik hoop dat alle ellende die zij meemaken ons bespaart blijft. Wat veel miskramen daar en veel verdriet...
Rosa: ik heb stage gelopen op een soort gelijke afdeling. Ik werk niet op een afdeling waar deze prematuren liggen, maar zie deze kinderen wel regelmatig terug vlak na de uitgerekende datum ivm relatief kleine ingrepen. Helaas komen deze kinderen nog vaker terug met benauwdheidsklachten en in de winter vaak met RS, dus ik zie ze vaak als ze al wat ouder zijn...

Van de week een tweeling ontslagen die met 28 weken geboren was en via allerlei ziekenhuizen en medische ingrepen nu eindelijk naar huis mochten na 4 maanden ziekenhuis. Vind dat toch bijzonder....



Sterkte met wachten rosa!
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden!



Het was goed bij de verloskundige! We hebben een heel mooi kloppend hartje gezien. Van tevoren dacht ik dat we in tranen uit zouden barsten, maar eigenlijk zag je wat wit op het scherm, een zwarte vlek (bleek de baarmoeder te zijn) en een klein bewegend wit stukje in het zwarte. Dat was de baby we dachten allebei: oh dus... Haha! Het was nog maar 6mm klein, wat overeenkomt met ruim 6 weken zwanger, een weekje korter dan we zelf dachten. De volgende echo, de termijnbepaling, zal op 7 februari zijn. Hopelijk is het vlekje dan een klein mensje!



Afgelopen weekend heb ik mijn verjaardag gevierd (hoera! hoera!) en daar hebben we het onze vrienden en familie verteld. Iedereen was heel erg blij! Ik zag er ontzettend tegenop om het mijn ouders te vertellen, maar ook zij waren blij. Alleen mijn schoonvader deed apart, ik weet niet of hij nou zo overdonderd was of iets anders vond, maar hij heeft ons niet eens gefeliciteerd (hij is sowieso sociaal een beetje vreemd in de omgang, maar daarom niet minder aardig). Hij vroeg alleen hoe ik het met mijn studie ga doen.



Een aantal mensen had het al verwacht. Het was blijkbaar zo opgevallen dat ik zowel met kerst, oud en nieuw en mijn moeders verjaardag niet had gedronken, dat ze nu wel verwacht hadden het nieuws te horen te krijgen. Normaal lust ik graag een wijntje, of 2 of 3, of...



2 vriendinnen had ik het al verteld en van een van hen kreeg ik alvast een knuffelige rammelaar cadeau. En nu, zo superschattig, slaapt vriend daar sindsdien mee, om alvast 'papa's geur' aan de knuffel te geven, dan leert de baby hem straks wat gauwer kennen . Hij is zo ontzettend lief en zorgzaam! Als ik moe ben, laat hij me lekker op de bank liggen zonder zeuren en gaat bijv koken of opruimen. Hij zorgt dat ik steeds wat te drinken heb (normaal doen we dat ongeveer om en om), hij zorgt zelfs voor mijn konijnen waar hij niet zoveel mee heeft, en in bed is hij bezorgd of hij me geen pijn doet. Dat laatste klinkt raar als ik het zo typ, maar hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel . Ook alle folders van de verloskundige heeft hij goed doorgelezen. Hij gaat sowieso mee naar alle echo's en ook gewone afspraken als hij niet vrij hoeft te nemen. Hij is echt een schat en ik ben zo gelukkig met hem als partner en toekomstige vader!
Bonijn, wat fijn om te horen dat alles goed was op de echo. Jammer dat je dan ineens een weekje teruggezet wordt, maar straks met de termijn echo weer afwachten...



Wat spannend om het iedereen te vertellen, maar gelukkig wel leuke reacties gehad! en nog gefeliciteerd met je verjaardag.



Wat lief van je vriend wat je allemaal beschrijft! heerlijk om te merken dat hij zich zo in kan leven, dat is toch altijd een beetje afwachten ;)
Alle reacties Link kopieren
@bonijn wat super dat er al een kloppend hartje te zien is! Is best vroeg toch? Wat fijn dat je ouders zo positief reageerden. Misschien moet je schoonvader er gewoon nog aan wennen? En je vriend klinkt echt als een lieverd. Superleuk dat je je ervaringen met ons blijft delen!



En nog gefeliciteerd met je verjaardag!



@twinklinkstar haha! Je vriend/man (sorry even vergeten) heeft het dus ook helemaal te pakken. Leuk hoor. Succes met testen morgen. Ben benieuwd! *duimmodus*



@rosa nog even geduld! Snap dat het moeilijk is. Maar veel afleiding zoeken de komende dagen.

November topic nog niet gelezen, maar als ik jou begrijp ook geen aanrader. Laten we idd hopen dat het bij ons allemaal voorspoedig verloopt.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk voor jullie Bonijn, fijn dat het allemaal goed is!



Twinklin, ik duim voor je morgen! Leuk ook dat je vriend er zo mee bezig is.
Alle reacties Link kopieren
@bonijn: wauw wat moet dat bijzonder zijn geweest! Wat een fijn nieuws dat alles goed is en het hartje al klopt! Heel leuk om te lezen hoe lief je vriend is, vooral dat van dat slapen met het knuffeltje vind ik erg lief. Geniet er van!



@twinklin: succes met testen! Ik duim ook voor je.



Hier weinig nieuws. Ik vind eigenlijk die 2 weken vanaf begin menstruatie tot eisprong (ben ff de officiële naam kwijt ) wel relaxed - ben er een stuk minder mee bezig, ook wel ff fijn af en toe

Verder voelt mn lichaam heel prettig aan, klinkt heel raar ofzo maar heb natuurlijk 13 jaar nephormonen in mn lijf lopen stoppen en daarna die vervelende ontpilperiode... en nu is het gewoon helemaal eigen, het voelt gewoon goed. Tot zover de zweverigheid

Mn ovulatie is volgens de berekening dinsdag, dit weekend gaan we dus maar flink aan de bak!
Alle reacties Link kopieren
Heey dames !

Ik lees vol kriebels in mijn buik al jullie verhalen.

Ik ben eind december gestopt met de pil en mijn vriend en ik zijn ons helemaal aan het inlezen qua tips om zwanger te worden.

Mijn hoofd is helemaal op hol geslagen en omdat ik het, op twee mensen na, nog niet wil vertellen aan mensen is dit een goede uitlaatklep !

Lijkt me leuk om hier met jullie over te kletsen en dagdromen :D



Groetjes Nikki
Alle reacties Link kopieren
@Bonijn, wat goed om te horen dat alles in orde is! En inderdaad wat een schat van een man heb je! Lekker genieten samen



@Ki_wi Fijn om even wat minder druk bezig te zijn met zwanger raken. En wat herkenbaar dat je in LF er zoveel meer mee bezig bent! Pff.. ik maak mezelf gek ook al weet ik bijna zeker dat het toch niet raak is hier (voorgevoel...)

Zet hem op dit weekend!



@Nikki Welkom! Leuk dat je mee wilt schrijven, misschien is er nog wel een plekje voor je vrij in de tabel? Wat vind de rest?



Gin, Puck, hoe is het met jullie?
Ff snel; test vanmorgen helaas negatief. Zal dus echt geduld moeten hebben....
Alle reacties Link kopieren
Jammer Twinkel! Geduld.... *zucht*..... rot woord!
Alle reacties Link kopieren
Ben ik ook weer eens. Het is een beetje druk op het moment.



Wow bonijn dat klinkt heel lief! Wat fijn om te zien of niet? Oeh gewoon nog een echo . Super dat iedereen positief reageerde en natuurlijk gefeliciteerd met je verjaardag!



Rosa en twinklinstar jullie maken het wel spannend hoor!



Lone, lekker lomp van je schoonzus. Als je iets vermoedt, kan je het ook voor je houden toch?



Hahahahaha andeG dat is lekker makkelijk! Gewoon al een maxicosi in huis hahahahaha



Hoi Nikkie! Welkom. Wat mij betreft schrijf je mee. Ook omdat een paar met vakantie zijn en gaan enzo.



Ki_wi: wacht maar tot tijd tussen ovulatie en menstruatie hahaha. Elk steekje denk je: oeh was dat innesteling? Of zou ik toch al een beetje zwangerschapsklachtjes hebben. En dat zijn dan puur natuurlijke dingen die je lichaam elke maand doet. Alleen nu let je erop. Ik vind dat in ieder geval de meest vervelende 2 weken.



Spannend Kim die eerste ronde! Geniet ervan ;)



Hier: ronde 3 dan maar hè . Vanochtend dook mijn temperatuur al naar beneden dus denk dat we weer aan de slag mogen. Zou wel betekenen dat deze keer een korte cyclus wordt. Ook wel weer eens lekker. Afgelopen keren was 36 en 33 dagen. Maar heb ook wel eens de 60 dagen gehaald. En was toen al een jaar van nuvaring af. Volgens gemiddelde is mijn datum nu 10 februari



@ Puck: hoe gaat het met jou? Snap het wel als je even niet meeschrijft. Wat ik nog zat te denken he. Je had natuurlijk wel heel erg een zwanger aanvoelend lichaam. Zou het kunnen zijn dat je een vroege miskraam gehad hebt. Die je niet eens opgemerkt zou hebben als je niet bezig was? Of vind je dat een beetje pijnlijk om over na te denken?



@ tabel: ik zag in het andere in januari begonnen topic dat ze een algemeen account aan hadden gemaakt en dat iedereen zo de tabel aan kon passen. Zou dat hier ook iets zijn. Dat in ieder geval meerderen aan kunnen passen. Dan komt ook niet alles op Puck aan.
Alle reacties Link kopieren
@twinklinstar hè jammer zeg! Hoopte echt op een tweede waving flag!



@ki_wi herkenbaar hoor, dat gevoel dat je lichaam nu zonder pil helemaal eigen is. Ik ga echt nooit meer aan de pil. Voel me stukken beter. Veel minder hoofdpijn en een veel beter humeur bijvoorbeeld. Heb gelukkig niet zoals jij veel last van het ontpillen gehad. Had al heel snel het gevoel dat die troep helemaal uit m'n lijf was.



@Nikkilexie welkom! Gezellig dat je hier mee komt kletsen! Wat mij betreft ben je welkom in de tabel.



Speaking of...puck hier al een tijd niet gesignaleerd of heb ik het mis? Hoe is 't met je Puck?
Ginand; zou wel handig zijn als iedereen zijn eigen deel van de tabel bij kan houden... Ook rustiger voor puck!

Kan je er ook in zetten wat je er in wilt hebben en je zet er niet in wat je er niet in wilt..



Nikki, welkom!



Hier; geen hoop meer, want laatste weken te weinig geklust. Nu dus echt afwachten hoe lang cyclus gaat worden...

Wil nu gewoon zo snel mogelijk ongesteld worden en voor de volgende ronde kunnen gaan!

Kan me voorstellen dat die eerste 2 weken een stuk relaxer zijn dan de 2 weken na je ei... Dan ga je veel te veel letten op alles hihi



Succes weer voor iedereen, of je nou ongesteld ben, in de eerste 2 of laatste 2 weken zit
Alle reacties Link kopieren
Bedankt dames!

Ik zal wat meer over mijzelf vertellen.

Ik ben 25 en eigenlijk heb ik al heel lang de wens kinderen te krijgen, altijd al dol geweest op ze.

Wel vond ik het heel belangrijk dat mijn leven, relatie en alles goed op orde waren, en dat is nu het geval !

Na eerst een tijd geleden een pup te hebben gekocht, zijn we nu ook klaar voor een kindje.

Ik ben dus net een half maandje met de pil gestopt maar ben echt nog helemaal een groentje op dit gebied, ik had geen idee waar je allemaal op moet letten enzo..

Ik wist bijvoorbeeld niet dat je in de meeste gevallen eerst moet ontpillen.

Ik had al helemaal blij ovulatie en zwangerschapstesten gekocht haha !

Maar geduld is een schone zaak.

Mijn vriend en ik hebben een geluksballon opgelaten met de wens dat wij ons gezin mogen uitbreiden met een kleintje!

Leuk om al jullie verhalen en bevindingen te lezen zeg !

Groetjes Nikki
Alle reacties Link kopieren
@nikkie helemaal niet gek toch, dat je al ovulatietesten en zwangerschapstesten in huis hebt? Ontpillen gaat toch bij iedereen anders. Bij sommigen is de cyclus meteen regelmatig en bij anderen duurt dat heel lang. En mooi van die geluksballon. Hopelijk helpt het!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven