verboden voor zwangeren! alleen voor zwangerworders! DEEL2

07-03-2012 23:07 2467 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een topic voor iedereen die net even wat meer moeite heeft om zwanger te worden...in de MMM of niet....als het even niet zo makkelijk allemaal gaat, sluit je dan bij ons aan



Kunnen we even lekker kletsen over het wel en wee...en al die irritante mensen om ons heen die in no time zwanger raken







NAAM:LEEFTIJD:BABY NUMMER:START MAAND:NOD:INFO/BIJZONDER:Cookie28291Zomer 1020 dec gelukkigmeisje312jan 1122 dec2o dec gyn Pachelbel302mei 116 dec half jr zelf proberenMarilene321okt 1126 decpco Illgirll 26 1 aug 114 dec Marissevisje 36 1 okt 10 8 dec IUI 5 met pregnylpietervrouw36 1 sept 09 13 dec korte LF druppel 352 nov 11 11 dec 12/12 gesprek nena33 1 okt 11 6 dec1mk:( missor 30 1 juni011 mk :( zaad niet topnb1987 25 1e nov 1119 decclomid ModestMouse 29 1e november 1113 decclomidKena 26 2e dec 11??1 mk
Alle reacties Link kopieren
GM daar hebben we maandag even overleg over!

Ben benieuwd, zou altijd leuk meegenomen zijn!

Ben heel benieuwd welke beslissing het ziekenhuis voor jou gaat maken!
Alle reacties Link kopieren
@kena spannend hoor succes maandag.

@gm nee ik woon in H en zit daar bij dokter G een vrouw, maar ik zie eigenlijk alleen de verpleegkundigen.

Hopen dat de toverpilletjes goed aanslaan mag je gelijk beginnen? Ovitrelle is bijna hetzelfde als pregnyl. Het grote verschil is dat ovitrelle synthetisch is en pregnyl gemaakt wordt van urine van moeders voor moeders.

Pachelbel: veel plezier deze dagen

Nb: 29 dagen, dat is heel goed volgens mij. Ze vertelden toen dat het streven tussen de 26-32 dagen is. Bij mij is het dus eigenlijk nog te lang.

Ilgirl hopen dat je vriend weer snel beter is!!
Alle reacties Link kopieren
@marilene...ahh volgens mij was het marrekeeef idd...maar die kennen we hier niet meer :D:D:D



ahhh dus altijd beginnen met ovitrelle en als het niet werkt over naar pregnyl? (zo stel ik het me voor)



@kena zou een leuke bijkomstigheid zijn...leuk beroep...heb zowel bij zoon als bij mezelf zulke fijne ervaringen met verpleegsters
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een weekje op vakantie, dus weinig tijd om te reageren, maar ik lees wel mee hoor!



Hier idd de rode duivels , vandaag pas echt, dus wel weer 3 dagen enorm in de stress/hoop gezeten. Voordeel: cyclus is weer langer, nadeel: ik heb geen clomid meegenomen op vakantie omdat ik Femera ging proberen omdat clomid vorige keer ook te kort was, pfff.... heeft iemand een handboek hoe je dit allemaal aan moet pakken?!



Dikke kus & knuffels voor iedereen!
Hallo dames,



hier ook de grote loterijweek gaande.

We doen ons best om de hoofdprijs binnen te halen.



@missor GM en marilene dikke knuffel voor jullie en hopelijk brengt de kerstman iets moois voor jullie.



@Pietervrouw hoe staat het bij jou?



@Suus als enige nu op het wachtbankje ik duim hard voor je.



@Kena leuk man dat je werkzaamheden zijn uitgebreid. Nieuwe uitdagingen zijn altijd leuk en brengen veel afleiding.



Afvallen deze week is 0,4 kilo geworden, gaat langzaam maar alles is meegenomen.



@missor geniet nog van je vakantie,



Nou meiden werk ze vandaag en dikke kus
Alle reacties Link kopieren
Even een paar dagen weer niet gelezen, en er staat weer heel wat



Hier alles verder prima. Dossier hebben ze vanuit mijn oude ziekenhuis uiteindelijk maar naar mijn huis gestuurd, en zowaar...het is aangekomen! ModestMan gaat het als het goed is vandaag faxen naar ziekenhuis hier.

Nu tweede dag van 100 mg clomid. Heb echt megahoofdpijn nu, vreselijk. Nou ja, als het werkt is dat me wel waard natuurlijk. Menstruatie is na pillen ineens abrupt opgehouden, dus wie weet een teken dat het deze keer aanslaat.



@missor, balen, dat is ook altijd een teleurstelling!



@GM, spannend afwachten! Hoop dat je clomid krijgt voorgeschreven.



@nb, lijkt me erg moeilijk, de situatie met je schoonzusje. Neem gewoon lekker even wat tijd voor jezelf, je moet dingen ook even een plaatsje geven. Maar ik zou ook echt geen dingen gaan doen tegen je zin hoor. Dan zit je daar de hele week je niet goed te voelen op vakantie. Soms moet je gewoon even aan jezelf denken.

Ik heb ook moeite met zwangere vriendinnen en pasgeborenen soms. Ik sta dus niet echt te springen om te gaan kijken bij de baby over het algemeen. Als de nieuwe ouders daar dan een probleem van maken, terwijl ze van onze situatie af weten...dan zijn het ook geen echt fijne vrienden.



@kena, gefeliciteerd, leuk!



@iedereen, succes met ovuleren, zwanger worden, afvallen, etc!
Eccoci qua, a guardare le nuvole su un tappeto di fragole
Alle reacties Link kopieren
@missor wat een teleurstelling geniet van je vakantie!!!!



@gm en mag je aan de clomid?



@modesthouse fijn dat alles is gelukt met de dossiers en hopelijk slaat de 100mg wel aan! Ik weet het even niet meer, maar heb je hiervoor 1 ronde 50mg gehad? Hoeveel dagen was je cyclus toen?

En misschien een vieze vraag maar heb jij ook veel meer bloedverlies bij menstruatie? Ik namelijk wel.



@pachelbell @ nena bps-ze! Het wordt tijd voor een ban!!!



@llgirll hoeplijk is je vriend snel weer de oude! Heb je hem nog weten over te halen? Snap je frustratie wel. Je wilt natuurlijk zo graag en dan voelt het als een verspilde ronde.. Knuffel voor jou!



Nou fijne avond girls! X
Alle reacties Link kopieren
hoi meiden!



@missor, ach nee, wat vervelend :(. denk aan je. Ik gun hetje zo (iedereen hier).



@gm, succs met de toverpillen! ik duim voor je!



@modestmouse, fijn dat het goed is aangekomen, Wel balen van j hoofdpijn, maar s voor een goed doel! ik duim voor je



@nena, bps ze en suprgoed bezig met afvallen! hou het vol he

@pachelbel, ik wil je niet zien hier! aan de klus!

@kena,succes maandag!



@nb, knuffel voor jou, is altijd moeiljk zo dichtbij....ook mooi, maar doet ook zeer :(.



mijn mannetje voelt zich iets beter, maar is nog niet top. hij gaat volgende week weer wel werken, dus hopen dat het dan beter gaat!

liefs en groetjes
Alle reacties Link kopieren
ik ben zooooooooooooooooooo boos....ze wilden dat ik zou wachten tot afspraak eind december omdat ze dan beter inzicht in mijn cycus zouden hebben...en in de tussentijd gaan ze dus niks doen!!! Ik heb gewoon een arts die NOOIT!!! tijd heeft....ik moest dus 2,5 maand(!!!!) wachten voor een afpsraak nav de HSG....ik ben woest...voel me zoooo onbegrepen en zo in de steek gelaten....BAH!
Alle reacties Link kopieren
@GM

Even een dikke voor jou!

Kan me je frustratie zo goed voorstellen.



@Kena

Spannend maandag! Ik ga voor je duimen.



@MissOr

Geniet lekker van je vakantie. Altijd lekker om er even tussenuit te zijn.



@llgirll

Fijn dat je vriend zich beter voelt! Nu maar hopen dat ie blijft herstellen. Wachten jullie nog op uitslagen of is er niks gevonden?



@MM

Wat vervelend van de hoofdpijn. Hopelijk is het snel weer over als je stopt met slikken.



@Nena

Wat goed van de 0,4 kilo! Eraf is eraf...

Ik hoop deze week stabiel te blijven (heb er afgelopen weekend een beetje een potje van gemaakt)



Hier ook de loterij vol aan de gang. Vanmorgen weer voor het eerst (CD 12) aan het prijspiesen op de ovulatietesten geweest...

Er was nog geen smiley in beeld, maar gezien de tint van de tweede streep zal die waarschijnlijk morgen wel te zien zijn.

Ik heb zin in het weekend!!!!



Ik zat trouwens even terug te bladeren in het topic en zag dat we een aantal dames al een poosje missen:

Marissevisje: alles goed met je?

Pietervrouw: kun je je gevoelens een beetje duidelijk krijgen?



Selah, Boeghie, Suusje en Kirsi schrijven jullie nog mee of is er bij jullie al een ban gevallen??
Alle reacties Link kopieren
@gm pffff wat vervelend zeg!!! Ik vind het wel vreemd dat ze er zo lang over doen, want voor mijn diagnose PCOS is maar een cyclus gevolgd en toen mocht ik aan de clomid (terwijl we nog niet precies een jaar bezig waren). Kun je nergens een second opinion aanvragen? En hoe willen ze inzicht krijgen in je cyclus? Moet je steeds voor echo's terug? Dat wachten lijkt me zo frustrerend, als je eenmaal in de mmm zit wil je ook gewoon door en niet in onzekerheid gehouden worden! Knuf voor jou!



@druppl bps ze! En hopelijk kunnen we je over een week of 2 uitwuiven!
Alle reacties Link kopieren
Hey GM, wat naar zeg. Is een seccond opinion bij een ander ziekenhuis geen optie voor jou? Ik zou gelijk gaan bellen om te kijken of je binnenkort ergens anders terecht kan. Bij mij is het ook veel sneller gegaan. Echo, bloed geprikt en hoppa PCO. Sterkte en ik zou er echt werk van maken.
Alle reacties Link kopieren
@GM wat naar joh! Dat had ik in mijn tweede ziekenhuis ook. Heeel lang wachten. Eerste ziekenhuis ging sneller, maar dan sprak je niet de gynaecoloog maar de gyn in opleiding. Sneller, maar wisten meestal minder. Is het een academisch ziekenhuis waar je heen gaat? Dan kun je misschien proberen eerder een afspraak bij een arts in opleiding proberen te regelen?



@nb, ik heb inderdaad wel een andere menstruatie. Gisteren ineens heel veel gekke stolsels die donkerbruin waren (sorry voor de details). Had ik bij 50 mg niet.

Mijn cyclus is nu steeds heel lang, van te voren tien dagen langer om provera te slikken, en dan tien dagen extra wachten omdat als er een eisprong is met clomid deze ook later kan zijn. Dus in ieder geval 50 dagen ipv 30. Maar goed, dat is dan dus de opgewekte cyclus, verder nog geen eisprong gehad.
Eccoci qua, a guardare le nuvole su un tappeto di fragole
Alle reacties Link kopieren
GM wat fijn dat je positieve ervaringen hebt! Dat is altijd weer hetgeen waar ik het voor doe! Helaas hoor je vaak genoeg ook anders...

Wat kl*te van de afspraak met de arts zeg, dat je zo lang moet wachten op een uitslag.... is er geen arts die wel eerder tijd voor je zou hebben?



Missor een dikke knuffel voor jou en geniet van je vakantie meid!



Nena good luck deze week!!!



Druppel Goede timing zo in het weekend!!! Geniet er maar volop van!
Alle reacties Link kopieren
GM, wat enorm balen zeg, dat je toch weer moet afwachten. Wat duurt dat lang voordat je een gesprek na de hsg had. Bij mij werd dat meteen gepland met de afspraak van de hsg: ruim twee weken later hadden we het afrondend gesprek over alle onderzoeken. De onderzoeken waren ook heel vlot gepland; binnen zo'n zes weken had ik alles gehad.



Druppel, op naar de smiley! Heb je al een positieve ovulatietest?



Ik heb hier echt opeens rare cyclussen na de hsg. De maand van de hsg had ik een pos. ovulatietest op dag 14, cyclus was opeens maar 25 dagen. Nu is het dag 17 en nog geen pos. ovulatiestest. Zo maf, want die heb ik al ruim een jaar op dag 14 of 15. Iemand ervaring met zoiets na je hsg?



GM, wil je mijn NOD alvast verschuiven naar 10 december, het zal zoiets wel worden gok ik.
Alle reacties Link kopieren
Smiley nog niet gezien, wel tweede streep nog steeds goed aanwezig,

Dus voor de zekerheid een ochtend BPS gedaan

Baat het niet dan was het toch fijn ....!
Alle reacties Link kopieren
@2nd opinion/andere arts...geen enkele arts durft zich aan mijn dossier te wagen...heb het idee dat ik bij de 'big boss' zit...en niemand wil iets doen zonder zijn toestemming...helaas :(:(

ander zhuis wil niet...dan zou ik elke keer ruim een uur enkele reis onderweg zijn...(geen rijbewijs) met zoon erbij...en als ze wel iets intensiefs willen doen...voor eens per kwartaal zou het geen probleem zijn...maar nu...ik heb alles eraan gedaan om dingen veranderd te krijgen..is niet gelukt...dus ik wacht op 20 december en weet dat ik zo gehaaid als de pest moet zijn om dingen in actie te krijgen...en een beetje snel!



@marilene uit mijn bloed bleek afgelopen zomer geen PCO...maar waarom dan zon rare cyclus (want ze zagen wel bovengemiddeld veel eitjes)



@pachelbell ja zo had ik het ook graag gezien....maar helaas...over de cyclus...ik had wel ander bloedverlies na de hsg maar ben benieuwd of ik nu een normale cyclus zal hebben of niet..



@missor fijne vakantie gewenst en druppel een kussen in je ug gewenst (en eentje voor onder je kont)



Ik had dus vorige maand theunisbloemolie geslikt en nog nooit zon lange cyclus gehad (en het smaakte ook goor!) dus ik kap daar maar gelijk mee..misschien deze ronde wel korter...



@modest mouse dat duurt ook wel lang...bah! :(
Alle reacties Link kopieren
quote:gelukkigmeisje schreef op 24 november 2012 @ 15:49:

voor eens per kwartaal zou het geen probleem zijn...maar nu...ik heb alles eraan gedaan om dingen veranderd te krijgen..is niet gelukt...(



Zou het niet al is het even reistijd, juist helpen om dingen veranderd te krijgen? En dat de onderzoeken van 2nd opinion elders zijn, hoeft toch niet te betekenen dat de behandeling daar ook moet plaatsvinden?



En woon je dan in zo'n uithoek dat de reistijd zo lang is? Of kun je misschien ook iemand charteren om mee te rijden, of is jullie traject een geheim?



Thnx voor de kussens! Ik zal ze benutten
Alle reacties Link kopieren
Pachelbel geen ervaringen, maar lijkt me inderdaad wel onduidelijk ineens je cylcussen. Maar goed dat je ovu-testjes gebruikt, heb je toch een beetje duidelijkheid!



GM jeetje zeg dat je je zo afhankelijk voelt/bent van 1 arts. Dat betekent inderdaad dat je sterk in je schoenen zal moeten staan tegenover hem, dat lijkt me een flinke uitdaging.

Een knuffel voor jou.
Alle reacties Link kopieren
Hier mogelijk vrijdag avond net de smiley gemist...



Vrijdag ochtend was tweede streepje op teststaafje vrij donker, maar nog lichter dan controlestreep. Ik verwachtte dus gisteren de smiley

Teststreep was nog steeds vrij donker maar geen smiley.



En vanmorgen was er nog maar een heeeeel licht lijntje te zien en geen smiley



Als bovenstaande theorie klopt, had ik dus vrijdag avond de LH piek. En springt eitje ergens tussen gisterenavond en vanavond. Het zou wat vroeg zijn maar te kan wel op CD14



Morgen heb ik de midcyclishe echo, dus we zullen zien wat mijn lijf uitspookt.
Alle reacties Link kopieren
Druppel, gek zeg. Met die van cb zou je toch aan een keer testen genoeg moeten hebben om het niet te missen, is mijn ervaring. Hoewel ik er hier deze maand ook niets van snap. Vandaag cyclusdag 18 en nog geen eisprong gevonden. Geen idee wat ik er nu mee moet. Mogelijk was het deze maand heel vroeg op dag 11 of 12 en heb ik m gemist met de testen, of hij moet nog komen. Ik kan moeilijk blijven testen, ook zo zonde als ik achteraf gezien mijn eisprong allang gehad heb. Het komt bij mij echt door de hsg, baal er wel van. Weet nu helemaal niet wat ik kan verwachten, terwijl ik hiervoor zo regelmatig was.
Alle reacties Link kopieren
@pachelbel

Ik heb het in het begin ook wel eens gehad. En paar ronden geleden was ie s morgens zo donker dat ik dacht dat ie positief moest worden, en dat was s avonds ook zo, de volgende ochtend was ie al weer negatief.



Naast de ovulatietesten temp ik ook, dus als over 2 á 3 dagen mijn temp stijgt weet ik dat ik nu mij eisprong aan het hebben ben. De vorige keren bevestigde mijn temp ook de theorie
Alle reacties Link kopieren
Haaii lady's



Wat is er weer veel geschreven, ik heb wel af en toe ff gelezen maar ja geen tijd om te reageren..

@llgirl; hoe gaat het met je man, is al alweer aan het werk? De mijne is alweer paar dagen weg, en dit keer voor maar 2 weken..Appeltje-eitje voor ons haha.

@gm; hoe gaat het met je kereltje, is hij er weer helemaal bovenop? Ik hoop dat ze in het zkhuis snel wat gaan doen voor je, je moet zo wel heul lang wachten..:hug: voor jou meid!

@nb; altijd lastig als iemand dichtbij zwanger is, probeer het wel een plekje te geven en het bespreekbaar te houden. Weten ze dat jullie ook bezig zijn?

@kena; succes morgen!

@missor; fijne vakantie!



Hier gaat het goed! Haha, ben weer aan het werk, ik heb me bewoners wel gemist hoor. Nieuwe NOD is 17/12, wil je die in de tabel zetten gm?



Ik hoop dat ik niemand vergeten ben. Voor iedereen een dikke en succes met de bps!



X cookie
Alle reacties Link kopieren
Druppel jeetje dan kan je hem dus echt makkelijk missen.

Gelukkig temp je en heb je dus morgen een echo, heb je in ieder geval duidelijkheid.



Pachelbel mmm wat onzeker... kan me voorstellen dat je niet wilt blijven testen. Lastig, lastig



Cookie als ik het goed begrijp maak je deze maand dus wel een kans, omdat je man op tijd thuis is?? Dat zou wel heel fijn zijn!
Alle reacties Link kopieren
@kena; Nee helaas, ik heb volgend weekend me ovulatie en me man komt een week later pas.. Dus hij maakt de rode duivels mee..

De duphaston mag ik eerder mee beginnen zodat me ovulatie wat eerder is maar dat komt met manlief zn werk voorlopig nog niet uit. Geduld...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven