Verlanglijstje maken. Wat vragen we?

30-04-2017 09:40 52 berichten
Ik ben nu 11 weken zwanger. 1e kindje! Met het oog op onze verjaardagen, huwelijk en uiteindelijk ook natuurlijk nog de geboorte, wordt ons nu al gevraagd om een verlanglijstje te maken voor de baby.

Maar wat zetten we daar in godsnaam op? Iemand tips?



Onze ideeën tot nu toe:

- new born shoot

- extra groot speelkleed

- Koeka maxi cosi hoes

- Koeka kinderwagen deken of voetenzak

- cadeaubonnen

- verzorgingsproducten
Sorry, ik zou voor de bonnen gaan. Hoe lief bedoeld ook, ik baalde best wel als ik iets in een kleur of model kreeg waar ik niet van hield. Ik kies het liever zelf uit.
Alle reacties Link kopieren
In plaats van Koeka zou je ook eens kunnen kijken naar Jollein. Prachtige spullen voor een leukere prijs. Cadeaubonnen werd ik zelf heel blij van. Verder hebben wij vaak gebruik gemaakt van zo'n muziekmobiel boven de box. Als je een tripp trapp stoel neemt (of vraagt aan een groep mensen), zou je de newbornset en een hoes eromheen kunnen vragen. Dan kan de kleine al snel bij jullie aan tafel. Dit was onze beste aankoop. En als je een badje hebt, kun je een tummytub vragen voor de eerste dagen. Is maar een paar euro, maar je hebt er wel plezier van. Verder zijn boekjes altijd leuk.
Ik zou ook bonnen doen of samen uitzoeken. En niet alles voor de baby. Als je gaat trouwen is een ander cadeau ook leuk toch.
Alle reacties Link kopieren
Hotel overnachting voor 2



Gefeliciteerd met je zwangerschap
Klopt! Mee eens. Maar kan me ook voorstellen dat mensen graag iets leuks kopen. En we verwachten van onze ouders een 10-dagen pakket. En ik gok dat er nog wel een babyshower komt. En dan hebben we nog 2 grote vriendengroepen die altijd een gezamenlijk groot cadeau doen.

Maar we gaan zeker aan iedereen meegeven dat we het liefst cadeaubonnen hebben.
Een nachtje weg is inderdaad ook een goede! Die komt op ons huwelijkslijstje haha
Alle reacties Link kopieren
quote:itsme1973 schreef op 30 april 2017 @ 09:42:

Sorry, ik zou voor de bonnen gaan. Hoe lief bedoeld ook, ik baalde best wel als ik iets in een kleur of model kreeg waar ik niet van hield. Ik kies het liever zelf uit.Je zou een lijstje kunnen maken op lijstje.nl om dit te voorkomen. Verder bij zulke grote cadeaus heel specifiek zijn met wat je wel en niet mooi vindt.
quote:Suze27 schreef op 30 april 2017 @ 09:47:

In plaats van Koeka zou je ook eens kunnen kijken naar Jollein. Prachtige spullen voor een leukere prijs. Cadeaubonnen werd ik zelf heel blij van. Verder hebben wij vaak gebruik gemaakt van zo'n muziekmobiel boven de box. Als je een tripp trapp stoel neemt (of vraagt aan een groep mensen), zou je de newbornset en een hoes eromheen kunnen vragen. Dan kan de kleine al snel bij jullie aan tafel. Dit was onze beste aankoop. En als je een badje hebt, kun je een tummytub vragen voor de eerste dagen. Is maar een paar euro, maar je hebt er wel plezier van. Verder zijn boekjes altijd leuk.Leuke tips! Dankjewel!!
Ik vind die fotoshoots eerlijk gezegd verschrikkelijk altijd. Zo'n pasgeboren wurm op een schapenvacht met een paaseistrik op het hoofdje, zo tacky...

Tripptrapp is zeker een aanrader. De tummy tub heb ik overigens heel lang gebruikt! Op Etsy kun je ook hele mooie handgemaakte speelkleden, kleertjes en alles eigenlijk vinden!
Speelgoed voor vanaf 4 maanden..gaat soms best snel en dan heb je wat liggen wat je zo kan pakken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Suze27 schreef op 30 april 2017 @ 09:47:

In plaats van Koeka zou je ook eens kunnen kijken naar Jollein. Prachtige spullen voor een leukere prijs. Cadeaubonnen werd ik zelf heel blij van. Verder hebben wij vaak gebruik gemaakt van zo'n muziekmobiel boven de box. Als je een tripp trapp stoel neemt (of vraagt aan een groep mensen), zou je de newbornset en een hoes eromheen kunnen vragen. Dan kan de kleine al snel bij jullie aan tafel. Dit was onze beste aankoop. En als je een badje hebt, kun je een tummytub vragen voor de eerste dagen. Is maar een paar euro, maar je hebt er wel plezier van. Verder zijn boekjes altijd leuk.Onze dame heeft er tot 10 maanden in gezeten. Vond ze heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Het is geen boodschappenlijstje hè. Je kan ook te direct zijn in wat je wel en niet wil. Een kado is niet alleen iets voor de ontvanger, het is wel zo leuk als de gever er ook iets mee heeft.

Ik geef met geboortes, huwelijken etc nooit bonnen maar altijd iets persoonlijks.



Wat helpt: Zet niet alleen vast omlijnde kado's op je lijstje, maar ook richtlijnen.

Kleur, thema, sfeer (bv: groen, bos, dieren, voorjaar, varens)



En laat je verrassen. Daar zijn kado's toch voor?
Alle reacties Link kopieren
Wat een grote cadeaus allemaal. Is dat een beetje de norm? Of gaat het hier meer om wat je met een (vrienden)groep geeft? Ik ben beetje handig met de naaimachine en toen ik het nog kon, maakte ik wel eens een wikkeldeken of vlaggenlijn met naam als kraamcadeau. Viel zo erg in de smaak (heb met vriendin eerst samen stof uitgezocht zodat deze zeker in de smaak zou vallen). Zo heb ik de kosten redelijk kunnen beperken. Maar ieder naar eigen portemonnee. Maar tip voor to: zet ook wat cadeautjes op je wensenlijst die niet heel duur zijn. Dan voorkom je bij sommigen misschien vervelende gevoelens (wat dat is vást niet wat je wilt!)

O, en gefeliciteerd met deze mooie gebeurtenissen in je leven!
Alle reacties Link kopieren
quote:patchouli_ schreef op 30 april 2017 @ 10:02:

Het is geen boodschappenlijstje hè. Je kan ook te direct zijn in wat je wel en niet wil. Een kado is niet alleen iets voor de ontvanger, het is wel zo leuk als de gever er ook iets mee heeft.

Ik geef met geboortes, huwelijken etc nooit bonnen maar altijd iets persoonlijks.



Wat helpt: Zet niet alleen vast omlijnde kado's op je lijstje, maar ook richtlijnen.

Kleur, thema, sfeer (bv: groen, bos, dieren, voorjaar, varens)



En laat je verrassen. Daar zijn kado's toch voor?Helemaal eens!! (En goede tip, van de sfeer/thema/kleur)
Ik zou je beperken tot de dingen die je zeker nodig hebt en waar het 'zonde' van is er geld aan uit te geven. (Zonde tussen aanhalingstekens, het is nodig, het is fijn als het goed functioneert, het is alleen stom er geld aan uit te moeten geven)



Voor mij zouden dat zijn

Maxi-cosi

Een kinderwagen

Babyfoon

Box
quote:syvon schreef op 30 april 2017 @ 09:52:

Ik vind die fotoshoots eerlijk gezegd verschrikkelijk altijd. Zo'n pasgeboren wurm op een schapenvacht met een paaseistrik op het hoofdje, zo tacky...

Tripptrapp is zeker een aanrader. De tummy tub heb ik overigens heel lang gebruikt! Op Etsy kun je ook hele mooie handgemaakte speelkleden, kleertjes en alles eigenlijk vinden!



Haha, eens wat betreft die fotoshoots. Maar het kan ook op een andere manier. Wil daarom de fotograaf erbij benoemen.

Fotoshoot in de thuisomgeving. Dus in bed, bij ouders op schoot, noem het maar op. Erg 'naturel' dus.
Bonnen. Zo voorkom je dubbelingen, dingen die niet je smaak zijn, dingen die je niet handig vind of dingen die je (nog) niet gebruikt en dus wel ergens moet opslaan en bewaren.



Verzorgingsproducten zou ik concreter benoemen.



Bioscoopboon voor jou en je partner.



Te-Goed-Bon voor een avondje als oppas door iemand die je vertrouwd.



Assecoires voor wagen, box, slaapkamertje.



Sponsoring bankrekening van de aanstaande wereldburger.
Oh en dan dus een 'bijdrage aan' Voor de rest zou ik het vrij laten. Cadeau's zijn precies dat: een gift.
Een fotoshoot tijdens de bevalling als eens van gehoord? Voor mij was dat geen geschikt cadeau of idee, maar ik ken mensen die dat hebben laten doen en die "genieten" nu van een geweldig mooie shoot van een van hun dierbaarste herinneringen.

Het is maar net hoe jij/jullie hier in staan.
Overigens vind ik de cadeaulijst heel slim en geen teken van wantrouwen of oneerbiedigheid of ondankbaarheid.
quote:apiejapie schreef op 30 april 2017 @ 10:03:

Wat een grote cadeaus allemaal. Is dat een beetje de norm? Of gaat het hier meer om wat je met een (vrienden)groep geeft? Ik ben beetje handig met de naaimachine en toen ik het nog kon, maakte ik wel eens een wikkeldeken of vlaggenlijn met naam als kraamcadeau. Viel zo erg in de smaak (heb met vriendin eerst samen stof uitgezocht zodat deze zeker in de smaak zou vallen). Zo heb ik de kosten redelijk kunnen beperken. Maar ieder naar eigen portemonnee. Maar tip voor to: zet ook wat cadeautjes op je wensenlijst die niet heel duur zijn. Dan voorkom je bij sommigen misschien vervelende gevoelens (wat dat is vást niet wat je wilt!)

O, en gefeliciteerd met deze mooie gebeurtenissen in je leven!



Wat betreft grote cadeaus.. via m'n ex maak ik nog onderdeel uit van een vriendengroep van zo'n 15 personen. Dus al snel 10 euro p.p. En zelf hebben we ook nog zo'n vriendengroep.



En verder... ik kom tot nu toe uit bij dure cadeaus omdat dit spullen zijn die we zelf niet zo snel zullen kopen.

Daarom ook heel graag tips voor wat goedkopere cadeaus!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er prentenboeken op zetten!



En wat versta je onder verzorgingsproducten? Want een flesje shampoo doe je erg lang mee bij een baby, daar hoef je er echt geen 5 van te hebben zeg maar..



En inderdaad, voor je huwelijk zou ik lekker wat voor jullie samen vragen, zoals de hotelovernachting die al genoemd is bijvoorbeeld. De baby krijgt nog genoeg hoor



En gefeliciteerd natuurlijk! Geniet van je zwangerschap!
quote:Troeteltje schreef op 30 april 2017 @ 10:08:

Overigens vind ik de cadeaulijst heel slim en geen teken van wantrouwen of oneerbiedigheid of ondankbaarheid.



Het voelt wel een beetje gek. Maar ook wel heel erg fijn.



Ik ken iemand die een excellijst bijhield en dan kon je doorgeven wat je ging kopen. Dat gaat me iets te ver. Wij maken een boekje en mensen kunnen er dan zelf wat uit scheuren.



Wij zijn beide erg dankbaar ingesteld dus ieder cadeau is welkom en leuk, hoe groot of klein. Als het met liefde is uitgezocht dan vind ik het al geweldig.
Ja, vergeet ook jezelf en je partner niet. Als de baby er is gaat er veel veranderen. Investeer daarom echt in tijd met zijn 2. Bij voorkeur ook al voor de geboorte. Er nog even tussen uit.......





Een wellnessarrangement een idee?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven