Vocht rondom het hele lijfje

18-02-2017 11:04 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat waren mijn vriend en ik blij toen de zwangerschapstest positief was 14 weken geleden.

Ik voelde me helemaal goed en ook alle echo's tot 12 weken zagen er goed uit.

Tot we afgelopen dinsdag bij de verloskundige waren, ze kon het hartje niet goed horen maar het was vast niks ergs dacht ze, dit kwam vaker voor omdat het kindje dan teveel naar achteren ligt.

We konden een uur later terrecht voor een echo, er werd een kloppend hartje gezien. Wat waren we opgelucht. Maar toen werd ons verteld dat ons kindje rondom het hele lijfje vocht vast houd.

Dit was geen goed teken.

We werden doorverwezen naar het ziekenhuis om een echo te laten maken door een gynaecoloog.

Gelukkig konden we smiddags al terecht.

Helaas bevestigde de gynaecoloog het vocht en vertelde dat dit in veel gevallen wijst op een ernstige aandoening of een hart aandoening. In de meeste gevallen zou het hartje er vanzelf mee op houden.

Wat waren we verdrietig, dit kon toch niet waar zijn. Alles was 2 weken terug nog helemaal goed, zelfs de nekplooimeting. De verloskundige belde savonds op dat eruit het bloedonderzoek wat hoorde bij de nekplooimeting ( van de bloedtest hadden we nog geen uitslag gehad namelijk) een verhoogde kans is op het syndroom van down 1:61. We zijn nu doorverwezen naar het wkz voor een vruchtwaterpunctie.

Eigenlijk kan dit pas vanaf 16 weken maar omdat het vocht duidde op iets ernstigs mocht dit een week eerder. We kunnen nu volgende donderdag terecht. Wat gaan we kapot van het afwachten en van de onzekerheid wat er aan de hand is met ons kindje.

Wellicht dat iemand zoiets heeft meegemaakt?
Alle reacties Link kopieren


Veel sterkte. Geen ervaring mee. Maar weet hoe killing die onzekerheid kan zijn.
wat ontzettend heftig, verdrietig en onzeker. Niets soortgelijks meegemaakt maar ik wilde je even een knuffel sturen...
Alle reacties Link kopieren
Dankjullie wel appagante en hadda
Alle reacties Link kopieren
Gever wat een onzekerheid! !. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk die onzekerheid. Sterkte met wachten...
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat een verdrietig nieuws :( Ik hoop dat alles goed komt voor jullie. Heel veel sterkte de komende dagen / onzekere periode en ik hoop dat je hier wat steun kunt vinden
Alle reacties Link kopieren
Wat moeilijk zeg. Wat een onzekerheid en zorgen. Veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Wat een ontzettend verdrietig bericht. Ik heb geen ervaring maar ik wil je wel heel veel sterkte wensen.
Alle reacties Link kopieren
wat een vervelend nieuws!, en het wachten lijkt me vreselijk! ik hoop dat er toch nog goed nieuws komt voor jullie!
Alle reacties Link kopieren
Jee wat heftig! Ik weet hoe moeilijk het wachten is. Sterkte en ik duim voor jullie voor een goede afloop
Alle reacties Link kopieren
heel veel sterkte!! pat30 heeft ook een topic hierover alleen is bij hun kindje vocht in het hoofje gezien. als je bij mijn reacties kijkt zie je het topic staan!

ik heb ook zoiets meegemaakt alleen dan met een andere aandoening!

dikke knuffel
Alle reacties Link kopieren
Ach wat een naar nieuws. Hier ook meegemaakt, dat vocht om het hele lichaampje. Hydrops foetalis werd het genoemd. Maar wel al bij de tienwekenecho. Hier is het niet goed afgelopen helaas, maar dat zegt natuurlijk niks over jouw kindje.



Heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
flipje2 in "Vocht in hoofdje?"
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel piene_1987

Ik ga even kijken op haar topic! Heftig dat jij ook zoiets hebt meegemaakt!
Alle reacties Link kopieren
Wat naar dat je hetzelfde hebt meegemaakt Nelladella1 ! Mag ik vragen hoe dat zich verder ontwikkelde bij jou ?kindje?
Alle reacties Link kopieren
Wat een onzekerheid voor jullie.

Sterkte
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
wat verdrietig en wat een onzekerheid. sterkte
Alle reacties Link kopieren
bedankt allemaal voor jullie lieve woorden!
Wat naar die onzekerheid.. sterkte!
Sterkte, hou je taai.
Alle reacties Link kopieren
Wat vreselijk!

Mijn broer heeft zoiets gehad bij hun eerste kindje. Het had vocht rondom het hoofd en schouders. Dat is niet goed afgelopen. Kindje had het syndroom van turner. Maar daar zegt natuurlijk niks over jullie situatie. De onzekerheid bij hen was killing. Echt heel heftig
Alle reacties Link kopieren
quote:lisetje1986 schreef op 18 februari 2017 @ 12:39:

Wat naar dat je hetzelfde hebt meegemaakt Nelladella1 ! Mag ik vragen hoe dat zich verder ontwikkelde bij jou ?kindje?De nekplooimeting vervolgens was ook niet goed, en uit de vlokkentest was een trisomie 18 gekomen. Ik ben met veertien weken gecuretteerd (kindje had toen de grootte van twaalf weken). Op een van de laatste echo's konden ze ook zien dat het hartje niet goed was.
Alle reacties Link kopieren
Wat een ellende.. ik heb dit in november/december gehad.

Soms trekt het vocht ook weer weg en is het niet ernstig, soms is er wel een onderliggende aandoening. Veel sterkte met afwachten.



Konden ze geen vlokkentest doen? Die kan al vanaf 11 weken.



In ons geval bleek het syndroom van Turner, maar voordat we dat wisten was het kindje vanzelf helaas al overleden. Het kindje had een extreem dikke laag vocht (ruim 8 mm) en het zat overal van top tot teen om het kindje heen. We waren enorm verdrietig, maar opgelucht dat we de keuze niet zelf hebben moeten maken.



Nogmaals heel veel sterkte. Ik hoop dat het bij jullie beter af loopt.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Pfff heftig hoor Nelladella1! Voor jou ook veel sterkte toegewenst!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven