Vocht rondom het hele lijfje

18-02-2017 11:04 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat waren mijn vriend en ik blij toen de zwangerschapstest positief was 14 weken geleden.

Ik voelde me helemaal goed en ook alle echo's tot 12 weken zagen er goed uit.

Tot we afgelopen dinsdag bij de verloskundige waren, ze kon het hartje niet goed horen maar het was vast niks ergs dacht ze, dit kwam vaker voor omdat het kindje dan teveel naar achteren ligt.

We konden een uur later terrecht voor een echo, er werd een kloppend hartje gezien. Wat waren we opgelucht. Maar toen werd ons verteld dat ons kindje rondom het hele lijfje vocht vast houd.

Dit was geen goed teken.

We werden doorverwezen naar het ziekenhuis om een echo te laten maken door een gynaecoloog.

Gelukkig konden we smiddags al terecht.

Helaas bevestigde de gynaecoloog het vocht en vertelde dat dit in veel gevallen wijst op een ernstige aandoening of een hart aandoening. In de meeste gevallen zou het hartje er vanzelf mee op houden.

Wat waren we verdrietig, dit kon toch niet waar zijn. Alles was 2 weken terug nog helemaal goed, zelfs de nekplooimeting. De verloskundige belde savonds op dat eruit het bloedonderzoek wat hoorde bij de nekplooimeting ( van de bloedtest hadden we nog geen uitslag gehad namelijk) een verhoogde kans is op het syndroom van down 1:61. We zijn nu doorverwezen naar het wkz voor een vruchtwaterpunctie.

Eigenlijk kan dit pas vanaf 16 weken maar omdat het vocht duidde op iets ernstigs mocht dit een week eerder. We kunnen nu volgende donderdag terecht. Wat gaan we kapot van het afwachten en van de onzekerheid wat er aan de hand is met ons kindje.

Wellicht dat iemand zoiets heeft meegemaakt?
Alle reacties Link kopieren
Ook voor jou veel sterkte met het verlies van je kindje Flipje2.

De gynaecoloog gaf het 5% kans dat het vocht nog weg zou gaan.

Maar het zat er niet voor niks dus dachten ze eventueel ook aan het syndroom van Tuner.

Omdat er ook een verhoogde kans uit de combinatie test kwam.

Een vlokkentest kon niet omdat mijn vruchtwater te veel naar voren ligt en ze met een vlokkentest niet door vruchtwater mag. Met een vruchtwaterpunctie dus wel daarom daarvoor gekozen.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje to, wat heftig! Geen wijze woorden hier, maar wel heel veel sterkte. Ik hoop dat het allemaal goed komt
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte gewenst! Wij hebben om andere redenen tijdens mijn zwangerschap ook veel stress gehad en die enorme onzekerheid is echt akelig. Ik ben overigens bang voor prikken, maar de vruchtwaterpunctie viel me ontzettend mee.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Choco. Fijn om te horen dat de punctie meeviel
Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
ik vond de vruchtwaterpunctie ook meevallen zag er wel heel erg tegenop!



flipje
Alle reacties Link kopieren
Ik zag er ook tegenop maar het valt heel erg mee die vruchtwaterpunctie. Ik heb alleen niet gekeken toen ze gingen prikken... dat is altijd wel een goed idee als je een beetje bang bent!
Alle reacties Link kopieren
quote:lisetje1986 schreef op 18 februari 2017 @ 14:51:

Dankjewel Choco. Fijn om te horen dat de punctie meevielIk vond het ook meevallen. Ik wilde niet meekijken, maar het voelde eigenlijk niet erger dan gewoon een prikje.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Wat heftig allemaal TO. Heel veel sterkte en een dilke
Alle reacties Link kopieren
Lisetje wat vreselijk naar! Je zal de dagen wel aan het aftellen zijn. Heel veel sterkte komende week en ik duim voor een goede uitslag.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Vanessakusje1987
Alle reacties Link kopieren
hoe is het nu lisetje?
Alle reacties Link kopieren
Lief dat je ernaar vraagt piene_1987

De dagen gaan zo langzaam voorbij. Probeer wel elke dag iets te gaan doen, even op bezoek bij het werk of een vriendin. Anders duurt de dag helemaal lang. Bijna donderdag gelukkig!

En hoe gaat het met jou nu?
Alle reacties Link kopieren
Lisetje hoe gaat het nu met je?

Dat wachten en die onzekerheid is vreselijk he.

Je bent thuis van t werk lees ik? Ik sinds deze week ook.

Je hebt al zoveel aan je hoofd, die verantwoording er nog eens bij is even te veel nu
Alle reacties Link kopieren
Lieve Pat30



Nou word ook helemaal gek van het wachten.

Inderdaad niet meer aan het werk, werk zelf met kleine kinderen, ze zijn zo lief maar het is wel confronterend wetende dat onze kleine waarschijnlijk niet gezond ter wereld komt.

Maar inderdaad je hoofd staat er ook niet naar.

Jij weer wachten las ik, konden we tijd soms maar vooruit spoelen.
Alle reacties Link kopieren
Echt waar? Ik werk ook met kleine kinderen want werk op een kinderdagverblijf



Nou idd, konden we maar even spoelen he..

We kunnen niks dan machteloos afwachten.

Ik duim voor onze beide kindjes, dat we maar wondertjes mogen krijgen!

Want wonderen bestaan...
Alle reacties Link kopieren
lieve liset kan me voorstellen dat je dagen lang duren. idd beetje afleiding is dan maar het beste.

met mij.. hmzz ja het is zwaar...zwaarder dan ik ooit had gedacht! ben langzaam aan weer aan het werk. elke week een stukje meer. en dat is best pittig . maargoed heeft tijd nodog dus die geef ik het. verder veel aan sporten, psycholoog en probeer wat leuke dingen te doen.
Alle reacties Link kopieren
pat en liset ik werk ook op een kdv en bso. hoe toevallig hihi
Veel sterkte met het afwachten op de uitslagen. Ik hoop dat het toch allemaal goed mag gaan
Alle reacties Link kopieren
Wat bijzonder dat we dan alle 3 op een kinderdagverblijf werken Pat30 en piene_1987!!

Ik duim ook voor onze kindjes Pat30. Wat zou dat mooi zijn als wonderen nog bestaan.

Pfff heftig hoor piene_1987. Ik snap dat het super zwaar is. Maar wat goed dat je de dingen rustig weer oppakt. Heel veel respect voor jou.

Ook super lief dat je zo betrokken bent bij Pat30 en bij mij.

Dat voelt best fijn dat we onze zorgen kunnen delen op deze manier.

Dikke kus ???? voor jullie
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Bumba1985!
Alle reacties Link kopieren
Lisetje & Piene ( Flipje miss ook??) ik zat eraan te denken om een groepsapp te openen? Dat praat wat fijner / makkelijker.

En aangezien we nogal wat raakvlakken hebben..

Alleen als jullie dit ook willen hoor,

Als jullie er niks voor voelen ook prima.

Was maar n idee

Ik hoor t wel! Liefs
Alle reacties Link kopieren
quote:Pat30 schreef op 21 februari 2017 @ 20:50:

Lisetje & Piene ( Flipje miss ook??) ik zat eraan te denken om een groepsapp te openen? Dat praat wat fijner / makkelijker.

En aangezien we nogal wat raakvlakken hebben..

Alleen als jullie dit ook willen hoor,

Als jullie er niks voor voelen ook prima.

Was maar n idee

Ik hoor t wel! LiefsLeuk idee, maar ik twijfel nog een beetje. Ik weet niet zeker of ik er echt in zou passen, omdat het bij ons sowieso al heel erg moeilijk is om zwanger te worden. We zijn nu al 2,5 jaar bezig en er spelen bij ons zoveel verschillende problemen nu... Maar ik ben wel benieuwd wat Lisetje en piene vinden. Lotgenoten contact is wel heel erg fijn.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte dames! Die onzekerheid is killing, maar zo te lezen gaan jullie er erg goed mee om. Powerladies

Ik heb een zwangerschap gehad waarbij op de termijnecho bleek dat het hartje een week eerder was gestopt met kloppen, foetus had een vochtschil om het hele lichaam. Maar dat was dus rond 11 weken al vanzelf gestopt, dus toch een hele andere situatie. Ik hoop ontzettend dat de uitkomst bij jullie anders zal zijn. Nogmaals sterkte.
Only dead fish go with the flow.
Geen ervaring en tips maar wel een dikke



Voor iedereen die dit moet meemaken. Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven