voel me niet serieus genomen

02-11-2014 09:39 34 berichten
Goedemorgen!🌞



Is een beetje een lang verhaal maar ga proberen het zo kort mogelijk te houden.



Al vanaf het begin van mijn zwangerschap heb ik een hele erge stekende/zeurende pijn in mijn rechterzij, net onder m'n rechterborst. Dus telkens als ik weer een afspraak had bij VK dit vermeld en het werd steeds op bandenpijn gegooit. Oke prima, bij de 20 weken echo dacht de echoscopiste dat het wellicht een cyste zou zijn.. niks gevonden. Dus werd het weer bandenpijn. Nu ben ik inmiddels 7 maanden zwanger en begint die pijn alsmaar erger te worden, had de 29ste een afspraak bij VK en die vroeg of ik nog steeds de pijn had. JA! Ze zei dat ze ook echt niet zou weten waardoor het kwam en of het misschien m'n blindedarm was? Maar, dan had ik dus wel koorts gehad. Dus nee, maar dit keer werd het niet op bandenpijn gegooit. Vanaf afgelopen donderdag ontzettende pijn, kan amper slapen op beide zijdes en het schiet ook door naar m'n rug waardoor zitten ook heel lastig gaat. Dus op aandringen van manlief toch maar de huisartsenpost gebeld. Na talloze vragen mocht ik langs komen met urine en zou de dokter me wel even onderzoeken. Sta ik voor het ziekenhuis, wordt ik gebeld door dokter zelf..ik moest toch maar niet komen! Het zou geen zin hebben en ze zou even met m'n eigen VK en de gyneacoloog van het ZKH overleggen en terug bellen, ik boos en vertelde dat ik voor het ZKH stond. Oh, dan kon ik maar net zo goed urine laten testen. Om lang verhaal kort te maken; dokter heeft VK gebeld en degene die daar zat (niet degene die mij al vaker gezien heeft) heeft gezegd dat het m'n banden zijn en dat ze dit al talloze keren uitgelegd hebben. Ik weer boos natuurlijk want na de 5 maanden was hier geen sprake meer van. Het leek dokter onnodig om me te onderzoeken zolang het kindje goed beweegt. Zit nog steeds vast aan de pijn, ben ONWIJS boos op de VK en heb geen idee wat ik nu moet doen. Iemand tips?
Kun je een andere vk bellen voor een second opinion? Ben je natuurlijk gewoon vrij in !
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als je galblaas. Ik heb vijf kids maar nog nooit bandenpijn onder mijn borst gehad... Wel als de baby groter werd dan druk op de ribben.

Ga naar je huisarts en leg het uit.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
De vlos bellen en je verhaal daar doen zoals je het hier schrijft. Succes en sterkte.
Overigens wat jij beschrijft bleek bij mij een scheurtje te zijn in mn spier Door overbelasting maar als dat zo is moeten ze er je ook iets voor geven anders gaat het misschien in de weg zitten met bevallen .. !
Dat is dus het probleem in onze stad, de een belt weer met eigen VK en horen wat hun zeggen en vertalen dat weer terug.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon nog een keer de huisartsen post bellen en zeggen dat ze er na moeten kijken, Dat je niet zo door wil blijven lopen,
Alle reacties Link kopieren
Bijzonder dat er wordt gezegd dat het je blindedarm is, terwijl de pijn onder je borst zit.



Het klinkt eerder als galstenen, zeker met de uitstraling naar je rug.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ben daar zelf niet eerder opgekomen. Ga morgen zeker even de HA bellen om te vragen of hij er wat mee kan
Alle reacties Link kopieren
Ga morgen bij je eigen huisarts langs en leg hem/haar het hele verhaal uit.
Alle reacties Link kopieren
Laat je niet zomaar weg sturen. Hou je poot stijf
Alle reacties Link kopieren
Heb ik ook gehad, pijn onder m'n borst tijdens zwangerschap. Ook meerdere keren aangegeven aan vk en in het ziekenhuis, maar die snapten er niks van, het viel wel mee en/of het hoorde erbij. Na een opname vanwege iets anders kwam ik onder controle bij de gynaecoloog. Die weet de pijn aan ontstoken tussenribzenuwen en/of syndroom van Tietze en maagzuur. Ik kreeg toen échte maagzuurremmers (waar Rennies kinderspel bij zijn) en valium voor vijf dagen, om te kunnen slapen, dat lukte niet van de pijn, waardoor je ook steeds minder pijn kunt hebben. Meer kon hij niet doen vanwege de zwangerschap. Wat was ik blij met die man, mijn leven werd zo'n stuk beter van die kleine maatregelen, ook al was het geen echte oplossing. En ik keer fysio, en die raadde weer aan om het pijnlijke gebied goed warm te houden met warmtekussen/kruik/kersenpitzakje. Hielp ook erg goed.



Anyway, misschien is het bij ook zoiets kleins als een spier of zenuw. Maar wat belachelijk hoe ze met je om gaan! Ik haat het als artsen jou vertellen dat het allemaal niks is, terwijl je zelf voelt dat het niet ok is. Ik hoop dat er bij jou net zo'n wending komt als bij mij. Dat je die ene arts tegen komt die goed naar je luistert en probeert je verder te helpen. Veel sterkte!
Only dead fish go with the flow.
Alle reacties Link kopieren
Huisarts inderdaad! Omdat je zwanger bent wordt meteen daaraan gedacht maar dat hoeft het natuurlijk niet te zijn. Bovendien zijn verloskundigen over het algemeen heel bekwaam in het begeleiden van een normale zwangerschap maar het zijn zeker geen artsen! Zoveel weten ze niet over de rest van het lichaam...
Alle reacties Link kopieren
Hier precies hetzelfde. Pijn onder mijn rechterborst en zo'n pijn in mijn bovenrug (schouderblad rechts). Al zoveel bloed laten prikken en er komt niks uit. Het is nu zo erg dat ik op een goede dag nog maar 1 dagdeel iets kan doen, de rest van de dag lig ik plat. Hier word het gegooid op bekkenpijn/bandenpijn. Ik moet nog 6 weken tot de bevalling maar dit ga ik op deze manier niet redden, en ik zou niet weten hoe ik moet gaan bevallen met zoveel pijn in mijn rug :(
I may be young, but I'm not dumb.
Alle reacties Link kopieren
Jij dan ook veel sterkte ironwill. Ik voel gewoon weer die pijn nu ik jullie lees. Ik hoop echt dat het hetzelfde was als bij mij toen. Hoe reageert jullie pijn op warmte?
Only dead fish go with the flow.
Alle reacties Link kopieren
Met warmte voel ik de pijn iets minder, maar zodra de warmtebron verdwijnt is de pijn direct terug. En dan echt binnen 5 minuten volledig terug. Paracetamol werkt helemaal niet dus die neem ik ook niet meer.
I may be young, but I'm not dumb.
ik mis in jouw verhaal dat je naar je eigen ha bent geweest

die zijn daar voor, maak een afspraak!
Alle reacties Link kopieren
OW, dat is balen. Ik ben natuurlijk ook geen arts, maar het had mooi geweest als het je had geholpen. Sterkte joh, die laatste zes weken! Ik heb echt met jullie allebei te doen.
Only dead fish go with the flow.
Alle reacties Link kopieren
TO, ik zou ook een andere vk zoeken. No way dat die nog aan mijn bed ging staan tijdens een bevalling.
Only dead fish go with the flow.
Alle reacties Link kopieren
TO, het is wel belangrijk dat je een VK hebt die je vertrouwt en waarbij je je goed voelt. Vooral tijdens de bevalling. Misschien is het verstandig om op zoek te gaan naar een andere VK?
I may be young, but I'm not dumb.
Alle reacties Link kopieren
Onder je rechterborst zit je lever.



Als je je niet serieus genomen voelt zeker andere verloskundige inschakelen. Ook daar uitleggen dat je je niet serieus genomen voelde door andere vk en dat je daarom switcht.



Verder terug naar de huisarts en uitleggen dat je boos bent en je niet serieus genomen voelt. En je het niet op prijs stelt dat hij contact opneemt met je verloskundige. Aandringen bij ha op een echo vande bovenbuik.

Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet dat iemand -los van of je zwanger bent- vijf maanden heftige buikpijn heeft en niet op het idee komt om hun eigen huisarts eens te bezoeken.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Ik wou zelf al talloze keren naar HA toe, maar omdat de VK steeds zei bandenpijn had ik zo iets van ' hun weten het wel' maar als ik de reacties hier zo lees dan heb ik toch wel iets van dit klopt niet.



Op warmte reageert mn lichaam wel goed op en ook als er op die plek stevig tegen gedrukt wordt.. maar dan houdt het ook gelijk op want de volgende minuut begint het hele gebeuren weer opnieuw
maar je snapt toch wel dat een huisarts meer weet dan een verloskundige?

ik zou de tandarts ook niet raadplegen over mijn voetwratten, hoe aardig en overtuigend de beste man ook mag zijn





maw zsm naar je huisarts gaan, morgen nog
ik vind het overigens ook een stukje assertiviteit en voor jezelf zorgen hoor, je zou beter voor jezelf moeten zorgen in dit opzicht

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven