Voor een 2de vanaf mei/juni 2016

28-04-2016 19:45 375 berichten
Alle reacties Link kopieren
De tabel is helaas vol!



NaamLeeftijdEerste kindStartRondeNODBijzonderhedenMiss-flower30/32mei 2015mei1 uitgerekend 30-1, 20-6 echoZonnestraal8828/42juli 2015juniRoosjetulp26/29juli 2015april3 Lezertje138maart 2015januariTabaa27/29juni 2015juniBella200033/332014mei1VivaMamaJST2013mei1 Prettymama27/27februari 2016augustusBam198431juli 2015maart46-7Pianella201634/32juli 2015maart4
Alle reacties Link kopieren
Graag wil ik mee schrijven.



Man en ik gaan waarschijnlijk eind juni voor onze 2e. We hebben een dochter van juli 2015.

zelf ben ik 28 en man is 42.

Vind het stiekem wel spannend om voor een 2e te gaan. Hebben nu net beetje ons ritme gevonden. Heb gelukkig wel een hele gemakkelijke zwangerschap gehad dus daar zie ik niet tegenop! Hoe vind jij dat?
Alle reacties Link kopieren
Leuk zonnestraal! Onze dochter is van mei. Ik vind het ook erg spannend. De laatste weken gaat het zo hard en hebben we inderdaad ook een fijn ritme. Ik heb helaas een moeizame eerste zwangerschap gehad dus ook dat vind ik erg spannend. Was je de vorige keer snel zwanger?
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden! Ik zit ook op ander topic, maar ik vind het ook wel leuk hier omdat jullie ook specifiek voor een tweede gaan!



Mijn dochter is van juli 2015 ook Zonnestraal, grappig!



Leuk jullie dus ook voor 2e gaan, aan ene kant lijkt het nu nog vroeg, maar tel nog maar eens de zwangerschap er bij op en dan is de eerste alweer zo veel groter
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden

Ik zit ook op een ander topic, maar net wat Roosjetulp zegt:specifiek gaan voor een 2e. Lijkt me leuk om hier mee te schrijven. Onze dochter is eind maart 1 geworden.

Ik ben 38 en wil om die reden ook niet meer te lang wachten. De eerste was vrij snel raak. Het zou leuk zijn als dat deze keer ook zo is.
Alle reacties Link kopieren
Allemaal al "snel" voor een 2e dus!

Ik was de vorige keer eerste ronde gelijk zwanger! Had daar helemaal geen rekening mee gehouden omdat veel bevriende stellen in onze omgeving helaas geen kinderen kunnen krijgen. Moest dus best even wennen :-).



Gaat jullie voorkeur misschien ook uit naar een wat "kleinere" groep om mee te schrijven? Ben nl bang dat ik het anders niet bij kan houden! Met zo'n kleintje die veel aandacht vraagt lukt het me anders niet actief mee te schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Zonnestraal:een kleine groep lijkt me idd wel fijn. De andere groep waar ik probeer mee te schrijven is best groot geworden. En is idd lastig bij te houden.
Alle reacties Link kopieren
Leuk roosjetulp en lezertje! Aan de ene kant lijkt het inderdaad snel, aan de andere kant weet je natuurlijk ook nooit hoe het loopt. We hebben uiteindelijk de knoop maar gewoon doorgehakt . Hebben jullie iets van anticonceptie gebruikt?



Ik ben ook voor een niet al te grote groep. Zullen we een maximum afspreken?
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang heeft het de vorige keer bij jullie geduurd?



Ik slik nog de pil. Nog 2 strippen te gaan maar verwacht halverwege juni/eind juni wel te stoppen! Bij man kriebelt het volgens mij al wel meer haha, hoe zit dat bij jullie mannen?. Wanneer beginnen jullie?



Maximum van 10? Of is dat heel weinig? Haha
Alle reacties Link kopieren
Ik slikte de minipil,maar ben daar de laatste tijd niet zo consequent in geweest en nu dus helemaal maar gestopt.
Alle reacties Link kopieren
Man zou het erg leuk vinden als er nog een broertje of zusje komt voor dochter. Liever nu dan later.
Alle reacties Link kopieren
Ik lig nu trouwens heerlijk op de bank te relaxen met kopje thee erbij. Dochter slaapt als het goed is tot morgenochtend 7 uur. Hoe is dat bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
De eerste keer was ik na 3 maanden zwanger, dus best snel. Ik geef nog borstvoeding en vorige maand ben ik pas voor het eerst ongesteld geworden. We gebruikten condooms maar daar zijn we nu mee gestopt. Heb je al een NOD lezertje? Mijn man is er helemaal klaar voor! Ik ben degene die het meest heeft getwijfeld . Onze dochter slaapt als het goed is van 19.30 tot 6.30 uur. Soms nog een keer drinken tussen 22.00 en 24.00 uur.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben afgelopen week voor de 4e keer ongesteld geworden. En mijn cyclus schommelt een beetje tussen 21 en 28 dagen.

Ik vind het wel heel spannend een 2e. Zit net weer lekker in mn ritme. Maar ach. . Met een 2e zal er ook weer een ritme komen .

ben nu ook begonnen met het slikken van foliumzuurtabletten
Alle reacties Link kopieren
Voor jullie ook weer spannend hoe jouw cyclus gaat lopen? Had je voor je eerste zwangerschap een regelmatige cyclus?
Hoi dames,



Ik meld me ook alvast. Ik weet alleen nog niet of ook zo'n actieve schrijver word, ben normaal meer een lezer

Hier is de eerste ook bijna een jaar en de ac is net de deur uit. Wij kijken er beide wel naar uit, al zou ik de zwangerschap liever overslaan dat was niet zo'n succes de vorige keer.



Ga m'n best doen om af en toe iets te schrijven! En anders geniet ik van jullie verhalen
Alle reacties Link kopieren
Mijn cyclus is tussen de 30 en 34 dagen dus redelijk regelmatig. Ik weet niet in hoeverre dat nu nog beïnvloed wordt door de borstvoeding. We zullen zien... Wel even wennen om na zo lang weer ongesteld te zijn.



Welkom tabaa. Meelezen mag natuurlijk altijd. Mag ik vragen waarom de eerste zwangerschap geen succes was?
Alle reacties Link kopieren
Hier slaapt dochter van 19.00-07.30 uur.



Wauw, fijn dat borstvoeding zo goed lukt miss-flower. Hoe lang wil je BV gaan geven?



Hoe was jullie bevalling? Die Van mij heel heftig dus heb best een tijdje getwijfeld of ik dat wel voor 2e keer wou doen.... Maar ik begrijp dat sommige de zwangerschap als heel zwaar hebben ervaren dus ik mag dan niet klagen over 1 dagje bevallen
Haha ik had wel willen ruilen inderdaad. Veel bekkenproblemen en last van misselijkheid gehad (ook nog na opname en medicatie). Maar goed, probeer er nu niet meer aan te denken. Het kan de tweede keer heel anders gaan natuurlijk!

Dat ruilen is natuurlijk een grapje. Het kan echt een hel zijn. Waarom was het voor jou/jullie zwaar?



Dochter slaap van 19.30/20.00 tot 7 of 8
Alle reacties Link kopieren
Lekker lange nachten zonnestraal.



Borstvoeding was eigenlijk best een worsteling. Ik heb al die tijd volledig gekolfd omdat dochter niet goed hapt en reflux heeft. Ik heb meerdere keren op het punt gestaan ermee te stoppen, maar omdat dochter een slechte eter en drinker was toch maar doorgezet. Nu het eten en drinken beter gaat ben ik van plan met haar eerste verjaardag te stoppen.



In welke zin was je bevalling heftig? De mijne was kort maar krachtig. Ik ben ingeleid en kreeg een weeënstorm. Maar dat vond ik minder erg dan de zwangerschap zelf. Ik had hyperemesis gravidarum en ben de hele zwangerschap aan het spugen geweest. Knap dat je er zo positief in staat tabaa.
Alle reacties Link kopieren
Wat knap van je! Begrijp ik het goed dat je nu nog steeds kolft?

Hier vanaf t begin op kV! Heel blij mee geweest achteraf want had het er niet bij kunnen hebben.



Wbt bevalling, vond het heel overweldigend. Bevalling duurde 15 uur, eerste 8 cm "cadeau" gekregen alleen m'n bekken waren door het sporten te sterk om de kleine er makkelijk uit te laten komen. Flink uitgescheurd. Vond het vooral emotioneel heel zwaar (achteraf gezien). Maar dat zal met een 2e wel anders zijn toch? Haha
Alle reacties Link kopieren
Ik kolf inderdaad nog steeds maar niet meer volledig. De eerste 9 maanden heb ik volledig borstvoeding gegeven, daarna was dat niet meer haalbaar ivm werk en heb ik wat afgebouwd. Dus naast borstvoeding drinkt ze nu ook flesvoeding en dat gaat prima. Ik had nooit verwacht dat ik het zo lang zou doen en dat het überhaupt zou lukken. Ik vind dat je vooral moet kiezen waar je je goed bij voelt.



Ze zeggen dat elke bevalling anders is, dus dat kan zomaar ook voor ons gelden. Je bekkenbodem zal met en tweede ongetwijfeld wat makkelijker meegeven Is alles wel goed genezen?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind zo'n 'kleiner' clubje ook wel leuk! Is het idd wat makkelijker bij te houden..



Pff ben wel blij, vorige cyclussen waren erg lang na stoppen pil... 40, soms wel 45 dagen! Nu deze week ongesteld geworden met 30 dagen cyclus, dus dat is fijn!



Wat fijn Miss flower dat je zo lang borstvoeding hebt mogen geven! En wat je zegt, idd lekker doen wat zelf goed voelt, bij de 1 is dat bv en bij de ander fv ..



Ik heb respect voor jullie natuurlijke bevallingen Ik heb een geplande keizersnede gehad (heel gek, wist dus wanneer ons kindje geboren zou worden)... Had zo graag ook natuurlijk willen bevallen! Klinkt misschien raar, maar ik heb echt ook wel een stukje 'gemist'. Geen weeën gehad, patsboem was ze er dan die ochtend Hoop dat ik bij de tweede wel natuurlijk kan bevallen! Geen idee hoe dat zit..
Mooi hoe iedereen het weer anders ervaart. Ik zou juist een keizersnede heel heftig vinden! Bij een tweede kun je dan nog 'gewoon' bevallen toch?



Wij hebben een beetje hetzelfde pad gevolgd miss-flower. Ben jij bang voor weer HG? Ik eerst heel erg maar de laatste weken kan ik er ook wel weer een beetje naar een nieuwe zwangerschap uit kijken. Ben alvast aan het duimen draaien dat het deze keer zonder het spugen kan... (of dat het snel stopt).



Vinden jullie het fijn om een tabel te hebben?
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me echt heftig als je zo misselijk bent en veel moet spugen.

Zelf ben ik amper misselijk geweest. En heb maar 2 of 3 keer moeten spugen.

Wel had ik de eerste maanden weinig tot geen energie. En had ik last van buikpijn. Ik at dan half liggend mn ontbijt en na een half uurtje ging het weer iets beter.



Ik ben thuis bevallen. Toen de verloskundige kwam kijken had ik al wat ontsluiting. Ze prikte de vliezen door. Daarna ging ze weg om over 2 uur weer terug te komen.

Na 5 min hadden we haar weer gebeld. De weeën kwamen erg snel. Toen ze na 15 min weer op de stoep stond had ik al 10 cm en mocht ik gaan persen. Dat duurde wel erg lang en er is een knip gezet. Daarna ging het vrij vlot.

Ik had helaas daarna wel een incontinentie probleem en heb fysio gevolgd.

ik heb ook borstvoeding gegeven, 7 maanden,maar dat kwam pas na een dag of 5 op gang.

Na 2 maanden heb ik een bostvoeding vervangen voor KV. En een maand later weer 1. Dat gaf mij wel wat rust.



Heb je veel last gehad vd keizersnede?



En bekken problemen lijken me niet prettig. Hoe is het nu?



Een tabel lijkt me fijn.

Nu maar hopen op goede zwangerschappen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven