Vroeggeboorte

22-09-2013 22:26 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
11 september ben ik per keizersnede bevallen van mijn zoontje na een zware zwangerschapsvergiftiging en HELLP. Hij is met 32+0 weken geboren.

Hij doet het super goed! Zelfs de artsen zijn verbaasd hoe goed hij het doet. Hij hoefde niet aan de beademing, mocht na 3 dagen van de infuus af, zijn sondevoeding is enorm snel verhoogd, sinds gister ligt hij niet meer in een couveuse maar in een wiegje op de couveuse-afdeling, en hij is van de 1589 gram naar de 2010 gram gegaan zonder überhaupt in het begin af te vallen (artsen hadden gezegd dat hij af zou vallen de eerste week). Ook gaan de monitoren amper af bij hem. Super trots zijn we! Hihi.

Nu wil ik net als iedere mama natuurlijk dat zoontjelief zo snel mogelijk naar huis toe komt :-) Maar ik vroeg me af of er meerdere mama's hier ervaring hebben met vroeggeboortes, en wanneer jullie kindjes naar huis mochten? Ik weet dat ik uit moet gaan van de uitgerekende datum (6 november), maar ben toch nieuwsgierig hoe groot de kans is dat hij eerder in zijn eigen wiegje zal liggen. :-)
Carpe diem
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met je zoon! Hier een vergelijkbare start, na 5 weken mocht mijn kind mee naar huis. Het leren drinken (de laatste stap) duurde het langst. Dat heeft de thuiskomst uiteindelijk nog met een week vertraagd. Houd daar rekening mee als je jezelf rijk gaat rekenen qua mijlpalen, ik heb het van meer mensen gehoord dat juist die laatste stap, het leren drinken, zo tegen viel.
Wat fijn dat hij het zo goed doet!



In mijn omgeving ken ik 3 kinderen die rond jou aantal weken zijn geboren. 2 ervan mochten vrij snel, na 7 weken alweer naar huis. Een derde moest 10 weken blijven, die had het veel zwaarder, couveuse en men was bang dat hij het niet zou redden. Toch zijn ze alle drie nu thuis en doen het allemaal na een jaar en na 5 jaar supergoed! Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring, maar wil je wel feliciteren met je kleine bink! Wat fijn dat hij het zo goed doet!!
Komt wel goed, schatje!
Alle reacties Link kopieren
De hihi en mama (je bent moeder, geen mama) zou ik weglaten. Geloof dat het een ongeschreven wet hier op het forum is dat die twee dingen verboden zijn.



Verder gefeliciteerd en gelukkig dat het goed gaat met jullie baby!
Alle reacties Link kopieren
@Beeldig

dankjewel Over het leren drinken, dat dat de lastigste stap is, heb ik inderdaad meer gehoord. Ik heb hem vandaag voor de 2de keer aan de borst gelegd. Hij dronk wel, maar na elke 3 keer zuigen viel hij weer in slaap. Ik heb hem toen 4 keer opnieuw aangelegd, en toen toch maar lekker met paps laten buidelen omdat hij al zo snel vermoeid was De zuster heeft toen gekeken en hij had er wel een beetje uitgekregen, maar ze zei dat dat niet echt meetbaar is. Vraag me af of dit gewoon gemiddeld is, of dat hij hier toch ook wat sneller in is.



@Doreia

Fijn om te horen dat ze het zo goed doen. Daar was ik in eerste instantie best bang voor, dat door de vroeggeboorte er meerderen dingen mis zouden zijn in zijn ontwikkeling. Gelukkig ben ik al een stuk meer gerust gesteld door dit soort succesverhalen en de kinderarts



@Jongemama20

Dankjewel



@oogappeltje

Ik ben redelijk nieuw op het vivaforum, dus nu weer wat geleerd! En dankjewel
Carpe diem
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon is geboren met 32+2 en mocht met 37 weken naar huis (dit is wel 20 jaar geleden).
Alle reacties Link kopieren
Ach gut Oogappeltje, ben je zo'n meeloper in het dagelijks leven dat je zelfs op een forum de regeltjes van anderen gaat opvolgen?



Proficiat met jullie kindje TO, geniet van het mama zijn!
Alle reacties Link kopieren
dank jullie wel



ik was sowieso gewend om mama te zeggen, ook als ik het over mezelf heb
Carpe diem
Alle reacties Link kopieren
Lieve steffie, van harte met jullie zoon! Bij een vriendin van mij mocht haar zoontje na ook een vroeggeboorte een paar dagen voor de uitgerekende datum naar huis. Hij doet het, nu twee jaar later, echt super

Denk je echter ook aan jezelf? Ook mijn vriendin heeft HELLP gehad en daar nog best wel lang de effecten van gemerkt. Pas dus ook goed op jezelf!
Gefeliciteerd met je dappere baby!



Hier ook een baby die dmv een spoedkeizersnede geboren werd met 32 weken. Ze was dysmatuur en woog maar 1448 gram. Ze viel af naar 1392.

Na ruim vier weken mocht ze naar huis. Toen woog ze 1778 gram.



Inmiddels is ze negen.



Sterkte de komende tijd en heb geduld, hij kómt thuis!

Alle reacties Link kopieren
@Pingpong

Dankjewel. En weer een succesverhaal

Ik heb inderdaad gauw de neiging meer te doen dan ik mag, gelukkig weet mijn vriend me vaak weer wat te kalmeren, en verplicht mij soms bedrust 's middags Gelukkig heb ik al bijna geen last meer van de bijwerkingen, alleen de hoge bloeddruk, maar die gaat ook al de goede kant op
Carpe diem
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!

Wat fijn dat het zo goed gaat.

Mijn zoontje is met 27,0 geboren. 13 weken te vroeg, 13 weken ziekenhuis (8 NICU, 5 streekziekenhuis). Hij was 2 dagen voor de uitgerekende datum thuis.

Heel wat ups en downs gehad, ook nog nadat hij thuis was.

Nu is hij ruim een jaar en gaat het heel erg goed!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met de geboorte van je zoon!



Mijn zoontje is nog vroeger geboren dan die van jou, met 29 +3 en 1360 gram. Een heel klein en mager maar ook erg dapper mannetje. Hij heeft een maand in de couveuse gelegen waarvan 10 dagen op de nicu. Omdat het zo goed ging mocht hij na die 10 dagen naar ons eigen ziekenhuis. Ook daar ging het erg goed. Zo goed zelfs dat hij met 36 weken zwangerschapsduur naar huis mocht. Downs hebben we gelukkig niet gehad en wel een heleboel ups. Hij is nu 14 maanden en heeft alles ingehaald qua groei en ontwikkeling.



Dus nog een succesverhaal!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met de geboorte van je kindje.



Mijn kind is geboren met 29 weken en heeft 3,5 maand in het ziekenhuis gelegen. Langer dus dan de uitgerekende datum.

Mijn kind heeft lang aan de beademing gelegen en is uiteindelijk met sondevoeding naar huis gegaan.



Nu gaat het helemaal super met hem.



Vaak hoor je toch dat kindjes die het goed doen voor de uitgerekende datum naar huis mogen.



Ook hoor je vaak dat ze pas na huis mogen als ze alle voedingen volledig uit borst of fles drinken.

Maar thuis sondevoeding geven is prima te doen.



Als de sondevoeding nog het enige probleem is zou ik toch aandringen op naar huis mogen met sondevoeding.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat je zoontje het zo goed doet!

Ik denk dat hij mee naar huis mag als hij goed alle voedingen drinkt. Sommige kinderen doen daar lang over, bij andere gaat dat heel snel...

Mijn kind is geboren bij ruim 32 weken, ruim 1600 gram en hij mocht 2 dagen na de uitgerekende datum naar huis. Maar bij ons waren er veel kindjes die rond de 37 weken naar huis mochten. Ik hoop voor je dat het snel gaat!

De VOC heeft een besloten forum voor ouders van couveusekinderen waar je ervaringen kunt uitwisseln.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon is geboren na 36+3 via een keizersnede. 2010 gram en ik had zwangerschapsvergiftiging en na de bevalling HELLP.

Hij deed het ook heel goed en hij kwam 3 weken na de geboorte thuis, 2 weken voor de uitgerekende datum... (Inmiddels 9,5 jaar geleden)
Alle reacties Link kopieren
Mijn kindje is geboren met 28w1d en haar laagste gewicht was 800gram. Ze heeft 8 weken op de NICU gelegen en 3 weken in een streekziekenhuis.

Ondanks dat het nu heel goed gaat met jullie zoontje, en ik van harte hoop dat het zo blijft, is er nooit iets zeker bij zulke kleintjes. Hou er dus ook rekening mee dat er straks een stapje terug gedaan kan worden, omdat hij bijv een infectie krijgt. Die terugslag is vaak zo groot en dan al helemaal als je het niet in je achterhoofd houdt.



Verder lekker genieten van de tijd met hem!
O ja, herkenning in het zoeken naar positieve verhalen.

Ik heb er twee. Heb twee vroeggeboortes meegemaakt.



De eerste met 27 wkn en 5 dagen. Nu 5 jaar en doet het heel goed op school. Heeft 13 weken in het ziekenhuis gelegen. 7 NICU, 6 streek.



De tweede 30 wkn + 4 dagen. Thuis met 36 weken.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met jullie zoon!!!



Ikzelf ben prematuur. Maar dat is wel meer dan 20jr geleden.

Ik kwam in week 30. Heb 10 weken in zh gelegen.

En ja met mij is alles goed gekomen!!!



Heel veel succes met de kleine bikkel!!!
Wat fijn dat hij het zo goed doet!

Meer dan 20 jaar geleden: met 32 weken spoedkeizersnede, meisje van 1.390 gram. Viel af naar 1.200 gram en daarna weer aangekomen.

Weet niet meer hoe lang ze in de couveuse heeft gelegen, maar ze mocht naar huis nog voordat ze 5 pond woog, en nog voor de uitgerekende datum.

Heeft maar 24 uur zuurstof gehad en kon daarna op eigen kracht.

Ik vond de versierselen leuk die de verpleging maakte bij weer een gewichts-mijlpaal: bij 1.500 gram, 2.000 gram enz. . . . . Heb ze nog altijd bewaard.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje is ook met 32 weken geboren na een spoedkeizersnede door HELLP en woog 1600g, afgevallen tot 1480g en 2 dagen aan de beademing gelegen. Na 3 weken dronk hij nog niet goed, aan de borst heel moeilijk en z'n flesjes dronk hij ook niet goed leeg. Zelfs 2 dagen voor zijn vertrek uit het ziekenhuis dronk hij nog niet goed al zijn flessen leeg maar ineens lukte het wel en toen mocht hij ook meteen mee naar huis. Precies een maand is hij in het ziekenhuis geweest en met 2300g naar huis gekomen.

Hoop dat je je zoontje snel mee kan nemen, zal vast niet lang meer duren.
Alle reacties Link kopieren
Onze jongste dochters (tweeling) zijn geboren met 31w4d. Een week NICU en daarna naar het streek. Met precies 37 weken mochten ze naar huis. De ene had misschien een paar dagen eerder gekund. Voor de ander bleek het door een zeer zeldzame aandoening veel te vroeg. Die hebben we de volgende dag weer teruggebracht om in 4 weken nog een rondje streek, academisch, PICU te maken.



Ze zijn nu bijna 9 en het gaat prima. Alleen vorig jaar hadden we een tegenslag: beiden hadden een liesbreuk. Iets wat zeer waarschijnlijk nog een restant is van hun vroeggeboorte.
...
Alle reacties Link kopieren
1 van mijn 2 ling was net zo zwaar als jouw zoon.

Mocht na 4 weken naar huis omdat hij zelf zijn flesje kon drinken.

Woog toen net geen 2 kilo.

Was wel een huilbaby waarschijnlijk door slechte zwangerschap en rotte start.

Nu 8 en op add na waarschijnlijk ook daardoor, geweldig leuk en slim vrolijk mannetje.
Alle reacties Link kopieren
Ook hier een heerlijke prematuur in huis. Het gaat nu super!

Twee jaar geleden bij de geboorte een gewicht van bijna 1200 gram. Heel wat spannende dingen meegemaakt maar drie weken voor de uitgerekende datum lag hij hierboven in de wieg!

Heb geduld en vertrouwen!



Sterkte,

Biekoe

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven