Wachten met zwanger worden, 2016

19-10-2016 09:44 1211 berichten
Rammelen je eierstokken, maar is het plan om nog een lange periode te wachten? Schrijf dan hier mee!

Dit is een topic voor kinderlozen met kinderwens die door uiteenlopende redenen nog een poos moeten/willen wachten. Hier praten we met elkaar over al je fantasieën, normale klets of even je hart luchten als je het moeilijk hebt.

Iedereen is welkom om even te klagen, maar wees je er van bewust dat als je komt klagen over dat je 'nog wel 3 maanden moet wachten!' dat vrij pijnlijk kan zijn voor de mensen die nog bijvoorbeeld 2 jaar moeten wachten. We vragen je daarom hier alleen iets te komen posten als je:

- Langer dan 9 maanden moet wachten
- Nog niet begonnen bent (hier zijn andere hele fijne topics voor!)
- Nog geen kind hebt

Als je besluit een actieve medeschrijfster te zijn kan je jezelf in de tabel hieronder zetten, met de bijbehorende inloggegevens! Er is altijd ruimte voor nieuwe meeschrijfsters! :)


Happy new topic! :cheer2:
Naam Leeftijd (+partner) Geplande start Waarom wachten?
Daantje1044 30/34 Eind 2017 Diploma halen en een baan vinden
Isillavendel 28/25 Q2 2018 Vriendin, wachtlijst ziekenhuis (donorbank)
Toeffie 27/34 Eind 2018 Gezondheid en geschikte woning vinden
Life25 26/30 2018 Afstuderen en baan vinden
Bosbes1992 24/24 2018/2019 Wachten tot vriend wil
Depster 26 2018/2019 Vrijgezel, BAM-traject starten na opleiding
Sunshine1992 24/30 2019 Wachten op studie en eerst trouwen
Koffiehagedis 29/31 2019? Studie afronden, woning kopen, werkervaring opdoen
Hartjejinx 21/25 2019/2020 Afstuderen en baan vinden
FiddlyDiddlyDoo 23/28 2021 Verbouwing, evt. trouwen en aanstaande gastric bypass waarna 2jr niet zwanger mogen worden
Floorfaberfan 27/34 Eerst nieuw huis, logistiek ivm werk
xxchillyxx 31/31 nov 2017 eerst nog mooie reis maken
Thankyouforthedays 25/27 Begin 2019 Vast contract krijgen, verhuizen, samenwoon-ervaring opdoen
Naam
Naam
Mocht je er niet uit komen, dan kan je één van de schrijfsters in dit topic vast wel een berichtje sturen
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:38
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
45.99% gewijzigd
Ik ben van de partij! - zal straks te tabel invullen
Ik ook! Maar ik sta er dus al in



Happy new topic!



Maar bij een nieuw topic hoort wel even kort en krachtig het verhaal:

Ik rammel al jaren, vriend totaal niet. Zit nu in een fase waar iedereen om mij heen zwanger raakt en bevalt. Met vriend afgesproken dat we er een serieus gesprek over gaan hebben als ik ben afgestudeerd (februari 2017). Een aantal jaar geleden zei ik dat ik eerst wilde trouwen, maar dit hoeft voor mij niet eens meer echt. Trouwen is ook super leuk als je kleine erbij aanwezig kan zijn. Hij weet dat ik voor mijn 30ste moeder wil worden, maar ik weet niet of ik nog wel 4 jaar kan wachten. Ik hoop dat we in februari een wat concreter plan kunnen uitpluizen, zodat ik ergens naar toe kan gaan leven. In de tussentijd ben ik aan mijzelf aan het werken. Dat is iets wat ik gewoon goed wil hebben, voordat er een zwangerschap ontstaat (iets met labiliteit ;)) en hoop ik zoveel mogelijk te genieten van onze relatie. Deze loopt op het moment wat stroef, door mijn 'stemmingstoornis'.
Alle reacties Link kopieren
Yes, ik sta er ook in! SparklingLemon, volgens mij waren wij exact tegelijk de tabel aan het bijwerken! ;)



Depster, spannend, februari duurt niet zo lang meer! Het lijkt me echt heel fijn als je daarna een datum hebt waar je naartoe kunt leven!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook graag meeschrijven! Zal mezelf straks in de tabel zetten.



Ik heb nu ook al zeker 1 jaar rammelende eierstokken maar kan helaas echt nog niet ivm mijn studie. Ik wil ook graag eerst trouwen en afhankelijk van het geld word dat zomer 2018 of 2019. Daarna gaan we beginnen met onze kinderwens.
Tabel is bijgewerkt.

Nog een paar maantjes dus voordat je afstudeert Depster! Leuk, welke studie doe je als ik vragen mag?

Ik snap je heel goed, ik rammel ook al minstens een jaar of 2 ... en het wordt steeds heftiger. Er waren eerst plannen om afgelopen maand te stoppen met de pil en er voor te gaan, maar wegens mijn vriend zijn gezondheid zijn deze plannen opgeschoven. We zitten nu in een traject waar we moeten kijken wat en of hij ander werk kan krijgen, hoe dit financieel gaat aflopen en natuurlijk hoe hij zich zelf gaat voelen. We hebben nu staan dat we in mei de situatie opnieuw gaan bekijken hoe alles ervoor staat en dan zien we weer verder.



Trouwen willen we allebei erg graag, maar zijn er nog niet over uit wanneer.

In de tussentijd ben ik net, als jou Depster, aan mijzelf aan het werken.
quote:Bosbes1992 schreef op 19 oktober 2016 @ 10:01:

Yes, ik sta er ook in! SparklingLemon, volgens mij waren wij exact tegelijk de tabel aan het bijwerken! ;)Oh dat zal wel kunnen haha. Het is allemaal gelukt zie ik
Wat mij dus soms wel een rot gevoel geeft is dat we als alles goed zou zijn gegaan wij dus nu al bezig zouden zijn. Hadden alles op order, goede relatie , koophuis, beide vaste baan, spaarcentje op de rekening...



Zo zie je maar dat niets zeker is in het leven en het heeft mij wel doen inzien dat je moet genieten van alle kleine dingen. Natuurlijk is het vervelend dat we nu moeten wachten door de omstandigheden van vriend, maar het geeft ook mogelijkheden.
Alle reacties Link kopieren
Sparklinlemon zou ik mogen vragen wat er met je vriend aan de hand is?
@Bosbes en Sparkling

Ja nog eventjes en dan is het klaar. Ik kan echt niet wachten gewoon! Ik doe de opleiding SPH en dan de duaalvorm. Het vervelende is dat zodra mijn studie klaar is, ik ook werkeloos ben. Dus ben nu ook hard opzoek naar een andere baan, maar dat is echt lastig! Ik solliciteer er op los, heb best al wat praktijkervaring (z'n 6 jaar) maar het is constant maar niet voldoende :(



@Sprakling ik kan me voorstellen dat je nu constant daaraan zit te denken! Anderszijds is het nu ook fijn om te sparen en aan jezelf te werken. Dit is natuurlijk ook heel erg belangrijk!
@Sunshine: mijn vriend heeft slijtage aan zijn gewrichten + een spier en pees aandoening. Kortom heeft de hele dag veel pijn en moet nu leren omgaan met de pijn en zijn grenzen leren kennen wat hij wel en niet kan doen. Zal niet over gaan en echt goede medicijnen zijn hier niet voor.

@Depster: Je zou haast denken dat 6 jaar ervaring meer dan voldoende is, lastig hoor hopelijk vind je snel iets en kan je na de studie gelijk beginnen



Iedereen is wil dus wel graag trouwen zie ik, dat vind ik mooi om te zien. Hier op mijn werk krijg ik wel eens opmerkingen dat ik nog veel te jong daarvoor ben en dat trouwen iets ouderwets is... Mij lijkt het juist erg fijn om met mijn vriend te trouwen. Willen jullie grote of kleine bruiloft?
Alle reacties Link kopieren
@Depster wat vervelend dat het zo lastig id een baan te vinden!

@lemon jeetje wat een vervelende ziekte. Kan me goed voorstellen dat jullie allebei hier je draai in moeten vinden. Valt niet mee.



Trouwen willen we allebei dus wel. We zijn in de zomer naar een opentrouwlocatie route geweest. Was erg leuk. Willen we nog een paar keer doen. Is een erg leuk dagje uit.

Wij hebben zoals we het er over gehad hebben ongeveer 30 daggasten en feest in totaal tussen 100-120 gasten denk ik.
Sparkling, was vervelend voor je vriend! Kan hij het een beetje handelen, en jij?



Ik vind trouwens helemaal niet ouderwets. Het liefst zou ik een grote en vooral dure willen. Maar onze huwelijksreis gaat ook heel wat kosten, dus ik denk dat het klein en intiem gaat worden.
Alle reacties Link kopieren
Depster wat voor huwelijksreis wil je?
Paar weken trekken door de westkust van Amerika :P
Alle reacties Link kopieren
Gaaaf Depster, de westkust is ontzettend mooi!



Ik zou ook wel graag eerst willen trouwen, maar dan héééél klein. Lekker met de 20 mensen die we het liefst om ons heen hebben luxe uit eten en daarna de kroeg in ofzo. Ik heb teveel bruiloften gezien waar van alles gepland was "omdat dat zo hoorde". Dus als je de ene tante uitnodigt, dan ook de andere en ga zo maar door. Dat doen wij dus niet
Dat klinkt niet verkeerd hoor Depster! super leuk!

Zit iedereen hier aan de pil of ook meiden met een spiraal?
Ik schrijf ook graag mee.



Ik ben toeffie en ben getrouwd. Man en ik zijn er helemaal klaar voor alleen laat mijn gezondheid het even afweten. Heel vervelend en soms ben ik hier erg verdrietig om. Wij wonen nu met onze hond en 2 konijnen in een tijdelijke woning omdat onze nieuwbouwwoning pas september 2018 zal worden opgeleverd. Het is allemaal wat idealer als we eenmaal verhuisd zijn natuurlijk. Hopelijk heb ik tegen die tijd ook alles op een rijtje met mijn gezondheid.



Gelukkig zijn gisteravond mijn tweeling neefjes geboren! Moeder en jongens gezond. Daar ga ik het komende jaar maar veel mee knuffelen.
quote:SparklingLemon schreef op 19 oktober 2016 @ 10:54:

Dat klinkt niet verkeerd hoor Depster! super leuk!

Zit iedereen hier aan de pil of ook meiden met een spiraal?Ik heb nu mijn tweede mirena.
Ah toeffie gefeliciteerd! Super leuk ^^ Ben je echt de tante of aanhang tante? (ben even de juiste term hiervan kwijt :P) Erg gaaf hoor. Ik word in mei officieel tante ^^



Ik ben afgelopen juni gestopt met de pil, ik had echt heel veel last van de hormonen. Sinds dien 1x ongesteld geweest en daarna niet meer. Voordat ik aan de pil begon had ik PCOS, dus ik denk dat mijn waardes weer niet helemaal 100% zijn, of mijn lichaam is gewoon super eigenwijs. Ondertussen kijken we gewoon goed uit en zijn we bewust van de kans op een zwangerschap hoe klein ook.
Alle reacties Link kopieren
Zou iemand mij in de tabel willen zetten? Mijn telefoon flipt een beetje als ik uit- en weer inlog



Ik ben dus Koffiehagedis, 28. Nog een jaar of 3/4 wachten ivm afronding van mijn studie, toewerken naar geschiktere woonruimte (al zou het kunnen waar we nu zitten hoor) en mijn vriend graag wil dat ik eerst een tijdje relevante werkervaring op heb gedaan. Dat naast het feit dat ik ook nog 'aan mezelf werk' en vriend er ook nog niet helemaal klaar voor is.



Rammel inmiddels een jaartje. Nooit verwacht, zag mijzelf nooit met kinderen. Wel heel heftig aanwezig nu. Oh en Sparklinglemon, hier ook een spiraaltje :-)
Alle reacties Link kopieren
Toeffie wat vervelend dat je gezondheid nu niet optimaal is.



Ik heb een mirena. Die ook vervangen moet worden eind 2019 dus dan kan die uitblijven en hopelijk kan die eerder verwijderd worden.
Het is van mijn man zijn broer. Officieel aangetrouwde tante



Wat voor pil had je Depster? Ik ben geen arts maar ik weet dat er ook een minipil bestaat. Deze geven minder hormonen af.



Zelf heb ik de mirena. Kan ook niet zo goed tegen hormonen en deze geeft plaatselijk een klein beetje af. Plaatsen en verwijderen vond ik heftig, maar als het eenmaal zit is het ideaal.
quote:Koffiehagedis schreef op 19 oktober 2016 @ 11:03:

Zou iemand mij in de tabel willen zetten? Mijn telefoon flipt een beetje als ik uit- en weer inlog



Ik ben dus Koffiehagedis, 28. Nog een jaar of 3/4 wachten ivm afronding van mijn studie, toewerken naar geschiktere woonruimte (al zou het kunnen waar we nu zitten hoor) en mijn vriend graag wil dat ik eerst een tijdje relevante werkervaring op heb gedaan. Dat naast het feit dat ik ook nog 'aan mezelf werk' en vriend er ook nog niet helemaal klaar voor is.



Rammel inmiddels een jaartje. Nooit verwacht, zag mijzelf nooit met kinderen. Wel heel heftig aanwezig nu. Oh en Sparklinglemon, hier ook een spiraaltje :-)Ik ga je erin zetten!
Alle reacties Link kopieren
Dank je Toeffie! Oh, mijn partner is 30 trouwens

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven