Wachten met zwanger worden, 2016

19-10-2016 09:44 1211 berichten
Rammelen je eierstokken, maar is het plan om nog een lange periode te wachten? Schrijf dan hier mee!

Dit is een topic voor kinderlozen met kinderwens die door uiteenlopende redenen nog een poos moeten/willen wachten. Hier praten we met elkaar over al je fantasieën, normale klets of even je hart luchten als je het moeilijk hebt.

Iedereen is welkom om even te klagen, maar wees je er van bewust dat als je komt klagen over dat je 'nog wel 3 maanden moet wachten!' dat vrij pijnlijk kan zijn voor de mensen die nog bijvoorbeeld 2 jaar moeten wachten. We vragen je daarom hier alleen iets te komen posten als je:

- Langer dan 9 maanden moet wachten
- Nog niet begonnen bent (hier zijn andere hele fijne topics voor!)
- Nog geen kind hebt

Als je besluit een actieve medeschrijfster te zijn kan je jezelf in de tabel hieronder zetten, met de bijbehorende inloggegevens! Er is altijd ruimte voor nieuwe meeschrijfsters! :)


Happy new topic! :cheer2:
Naam Leeftijd (+partner) Geplande start Waarom wachten?
Daantje1044 30/34 Eind 2017 Diploma halen en een baan vinden
Isillavendel 28/25 Q2 2018 Vriendin, wachtlijst ziekenhuis (donorbank)
Toeffie 27/34 Eind 2018 Gezondheid en geschikte woning vinden
Life25 26/30 2018 Afstuderen en baan vinden
Bosbes1992 24/24 2018/2019 Wachten tot vriend wil
Depster 26 2018/2019 Vrijgezel, BAM-traject starten na opleiding
Sunshine1992 24/30 2019 Wachten op studie en eerst trouwen
Koffiehagedis 29/31 2019? Studie afronden, woning kopen, werkervaring opdoen
Hartjejinx 21/25 2019/2020 Afstuderen en baan vinden
FiddlyDiddlyDoo 23/28 2021 Verbouwing, evt. trouwen en aanstaande gastric bypass waarna 2jr niet zwanger mogen worden
Floorfaberfan 27/34 Eerst nieuw huis, logistiek ivm werk
xxchillyxx 31/31 nov 2017 eerst nog mooie reis maken
Thankyouforthedays 25/27 Begin 2019 Vast contract krijgen, verhuizen, samenwoon-ervaring opdoen
Naam
Naam
Mocht je er niet uit komen, dan kan je één van de schrijfsters in dit topic vast wel een berichtje sturen
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:38
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
45.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
wat een rot situatie. Je bent welkom als je even wil spuien.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Ahh Pinda, wat ontzettend naar... En kennelijk voor jou volkomen onverwacht? Wat gaat er nu gebeuren?
Alle reacties Link kopieren
Wat klote Pinda-Kaas! Hoe kan dat opeens gebeuren?! Sterkte!
I think I have a problem - I think I think too much.
Alle reacties Link kopieren
dank jullie wel allemaal



koffiehagedis, we waren nog aan het latten dus ik kon gelukkig gewoon naar mijn eigen huis. heb ook meteen mijn spullen meegenomen dus dat is wel fijn.

dromenvangert, het speelde bij hem sinds een paar weken en heeft dat niet met mij gedeeld..is heel erg bij zichzelf te rade gegaan en heeft zelfstandig de conclusie getrokken. hij zag ook wel dat hij dat anders had kunnen aanpakken, maar eenmaal afgedreven kun je niet echt meer bij elkaar komen. precies dat stukje waar je niet samen aan kunt werken zit bij hem niet goed, dan valt er voor mij niet meer te doen dan het te accepteren



het is heel bizar, omdat we juist een paar weken geleden wat concretere gesprekken over de toekomst aan het voeren waren. hij is overigens net zo verdrietig erover, er zit verder niks naars tussen ons gelukkig.

wat ik nu met die kinderwens moet vind ik erg moeilijk, omdat ik het juist wat meer ruimte had gegeven nu ik iemand had gevonden waarmee ik het allemaal wel zag zitten. voelt alsof ik dat nu allemaal terug in de fles moet proppen
Pinda-Kaas, jeetje wat heftig. Vooral omdat je het niet zag aankomen. Heel veel sterkte. Ik hoop dat je steun vindt in je omgeving.
Alle reacties Link kopieren
heel veel sterkte pinda-kaas
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinda-Kaas schreef op 08 maart 2017 @ 22:45:

het is heel bizar, omdat we juist een paar weken geleden wat concretere gesprekken over de toekomst aan het voeren waren. hij is overigens net zo verdrietig erover, er zit verder niks naars tussen ons gelukkig.

wat ik nu met die kinderwens moet vind ik erg moeilijk, omdat ik het juist wat meer ruimte had gegeven nu ik iemand had gevonden waarmee ik het allemaal wel zag zitten. voelt alsof ik dat nu allemaal terug in de fles moet proppen



Aan de ene kant wel fijn om niet op een nare manier uit elkaar te gaan - als je lief en leed hebt gedeeld kan dat zoveel pijn doen.

Je moet het nu even een plekje gaan geven. En weet je...nu denk je er waarschijnlijk heel anders over, maar blijkbaar was het niet 'meant to be' en komt jouw droomman en daarmee ook de papa van je toekomstige kindje sneller dan je denkt om de hoek kijken!
I think I have a problem - I think I think too much.
Alle reacties Link kopieren
Ik reageer niet meer zo vaak, vanwege drukte door de nieuwe baan. Maar pindakaas ik wilde je toch even heel veel sterkte wensen. Kom hier maar lekker spuien hoor
Don't waste your time or time will waste you.
Alle reacties Link kopieren
Pindakaas, wat een schrik. Heel veel sterkte!!
Alle reacties Link kopieren
Pindakaas jeetje wat onverwacht ineens. Heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Pindakaas, heel veel sterkte!
Hoi,

mag ik ook meeschrijven?



Bij mij rammelen de eierstokken ook en moet nog minstens 2 jaar wachten.

Ik ben nu 27 (vriend 34) en we wonen samen, gaat allemaal fantastisch. We gaan dit jaar trouwen. Alleen wonen we klein, dus moeten we eerst groter gaan wonen (echt een vereiste) en wachten we nog steeds op een vast contract van vriend zijn werk.



We hebben samen afgesproken dat als ik 29 ben we hoe dan ook gaan starten en mijn spiraal laten verwijderen.

Tot die tijd moet ik me maar vermaken met mijn nichtje (kind van zus) en dat is echt een schatje

Maar soms is het echt moeilijk om zoveel geduld te hebben daardoor.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Daremanda!



@Pindakaas hoe gaat het met je?
Alle reacties Link kopieren
Welkom Daremanda! En gefeliciteerd met jullie verloving! Een bruiloft regelen en straks op huizenjacht kan lekker afleiden, dus dat scheelt misschien al! Wees wel voorbereid op de stortvloed aan 'en...is er al een kindje in de maak?' vragen nádat jullie getrouwd zijn..mensen kunnen dat niet laten.





Ben ook benieuwd hoe t met Pindakaas is!
I think I have a problem - I think I think too much.
@ plek welkom!

@ Daremanda jij ook welkom

mocht ik er nog meer gemist hebben sorry.



@pinda-kaas, onverwachts maar ooit kom.je die van jou tegen. Hoe gaat die nu?



@



Zelf even afwezig geweest, niet fit veel moe. Dacht dat van weer kwam (winterdipje). Maar knapte niet echt op. Toen kwam idee zal wel weer laag in B12 zitten, laat ik even prikken. Moest via afspraak huisarts (zucht). Ze vond mijn klachten niet volledig op B12 slaan.. toch vitamine D extra bij prikken.

Deze was beetje te te laag. Dus nu komende 6 weken ampule (1x per week) en dan dagelijks 1 tabletje van 800ie.... voor de komende 6maand........



Daarnaast dus ook druk dingen berekenen voor de bruiloft. Wat willen we nu...

En beginnen met afvallen, moet echt naar die bmi van 35 voor mei 2018... (eis van ziekenhuis om donorzaad te krijgen).

Nu al 8,3 kg er af in 30 dagen. Dus komt goed. Eigendoel voor mei 2018 ligt beetje lager. Maar eerst op naar onder de 100 kg voor 28 mei. Wordt krap maar hoop dat lukt.

Oja en we hebben leuk huis gezien eerst vlakbij waar we wonen. Toch nog even in de stad van mijn ouders gekeken (iets met als je daar opgegroeid bent, heeft het een boemerang effect. Plus starterslening mogelijkheid). Die is nog mooier en al meer af! Maandag even bellen met makelaar en een bank. Dan ook even kijken of ik en intentieverklaring kan krijgen. Moet denk ik wel lukken, heb nu tot eind maart 2018 daar een plekje.(werken op me werk met jaarbudget die lopen met ficaaljaar).
Alle reacties Link kopieren
@Daremanda van harte welkom!
quote:dromenvangert schreef op 19 maart 2017 @ 08:08:

Welkom Daremanda! En gefeliciteerd met jullie verloving! Een bruiloft regelen en straks op huizenjacht kan lekker afleiden, dus dat scheelt misschien al! Wees wel voorbereid op de stortvloed aan 'en...is er al een kindje in de maak?' vragen nádat jullie getrouwd zijn..mensen kunnen dat niet laten.





Ben ook benieuwd hoe t met Pindakaas is!We krijgen die vraag nu al maar stoor me er nog niet aan.
Alle reacties Link kopieren
@ daremanda, welkom.

@ isallavenda, wat goed dat je jezelf een doel hebt gesteld en dat het tot nu toe ook lijkt te lukken! Lijkt me misschien ook wel lekker dat je op deze manier nu al kan toewerken naar een kindje krijgen.



Hier ga ik door een #^#& periode. Mijn moeder is plotseling overleden... Ik kan het nog steeds niet bevatten, ik had nog zoveel met haar willen delen.

Een van de (vele) redenen dat ik vroeg (voordat ik 30 ben) kinderen wilde was dat mijn ouders relatief oud zijn en ik het mijn kinderen gunde om hun opa / oma te kennen... en dat kan nu niet meer, althans niet volledig. (Ok en nu moet ik weer huilen)
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Oh Eve toch, wat verschrikkelijk. Dikke knuffel voor jou!! Dit soort dingen zijn niet te bevatten. Sterkte!!



Welkom nieuwkomers, leuk jullie verhalen te lezen. Zal binnenkort ook maar weer eens iets posten.
Alle reacties Link kopieren
Neweve ontzettend veel sterkte gewenst! Ik kan mij niet voorstellen hoe dat wel niet moet voelen..

Ik hoop dat je voldoende steun kan vinden.



@ daremanda, welkom!



@isillavendel, Ik heb gister ook te horen gekregen dat mijn vit. D te laag is en mijn vit. B12 is ook aan de lage kant. Wat is dat ellendig zeg! Het is een ander soort moeheid dan ik gewend ben.

Wat leuk dat je een leuk huis hebt gevonden! Succes met de koop!
Alle reacties Link kopieren
Wat een klote nieuws neweve, gecondoleerd en heel veel sterkte! Hoe oud was je moeder, als ik vragen mag?



Zijn van die dingen waar ik zelf ook vaak over nadenk. Mijn moeder was 19 toen ze mijn zus kreeg, 21 toen ze mij kreeg en ik had daar zelf absoluut niet aan moeten denken op die leeftijd, maar ze heeft nu wel het voordeel nog redelijk jong & vitaal oma te zijn (van mijn nichtje). Bij mij schuift dat in de toekomst sowieso al 10 jaar op...
I think I have a problem - I think I think too much.
Alle reacties Link kopieren
Neweve, wat ontzettend naar.. Gecondoleerd met je verlies.
Neweve, heel veel sterkte en gecondoleerd. Wat kut.
neweve, wat een kutnieuws! Jeetje, heel veel sterkte ?



Ik heb vandaag officieel besloten dat als ik klaar ben met mijn opleiding die ik in sept ga starten, ga beginnen aan het BAM traject. Dus over anderhalf jaar ga ik mij inschrijven.

Er moet wel een hele leuke kerel voorbij komen wil hij mij op andere gedachtes brengen.



Dus van 4 jaar ga ik naar ongeveer 2 jaar. Gelukkig kan ik over 6 weken genieten van mijn neefje!
Oooeeh schrijf graag mee! Ik studeer nog en mijn vriend en ik gaan in juli trouwen. Ik hoop dan klaar te zijn met school. Vanaf onze huwelijsknacht willen we er echt voor gaan (al denk ik dat we die nacht te moe zijn en bovendien verwacht ik mijn vruchtbare dagen niet rondom die nacht, hihi). Ik vind het best lastig om te wachten, al is het voor een goed doel.



Ik ben 26 en mijn vriend is 31!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven