Wachten tot zomer 2016

17-01-2016 22:19 226 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve Viva dames,



Wie wacht ook tot de zomer om het te gaan proberen?



Wij hebben besloten dat we heel graag een baby willen, alleen zullen wij nog even moeten wachten vanwege verschillende redenen. Helemaal geen probleem, maar ik merk dat ik er wel veel mee bezig ben. In onze vriendengroep zijn wij de eerste die deze stap gaan maken, dus er is nog weinig aansluiting wat dat betreft.



Daarom lijkt het mij leuk om hier met andere dames te schrijven die in een soortgelijke situatie zitten!
Alle reacties Link kopieren
Wachten is inderdaad moeilijk...

Er zijn hier vast veel vrouwen die om verschillende redenen wachten om zwanger te worden. Ik denk dat er zelfs een topic over bestaat.
Alle reacties Link kopieren
Wij wachten ook tot de zomer! Er is inderdaad een wacht topic maar ik vind het wel leuk om hier te praten. In het wacht topic lopen de wachttijden zo uiteen.



Waarom wachten jullie? Bij ons is het een combinatie van net een nieuwe baan en al geplande vakanties. Oh en ook dat het toch best een beetje spannend is



Lijkt me zeker spannend als je de eerste bent in jullie vriendengroep! Wij hebben wel veel vrienden met kinderen gelukkig.
Hoi meiden!



Ik schrijf ook mee in het wachten topic, maar ik sluit ook graag hier aan



Wij starten ook in de zomer! Op dit moment is onze startmaand juni, maar dat kan mogelijk een maandje of 2 uitlopen.



Weinig redenen om nog echt te wachten, afgelopen november getrouwd, we hebben een geweldig huis, leuke vaste banen en toch voelt het nog niet helemaal zoals ik wil voordat we starten. Onze financiën zijn prima op orde, maar iets meer buffer zou nog wel prettig zijn Dat is eigenlijk de voornaamste reden om nu nog niet te starten.



Mijn schoonzus en zwager hebben een aantal weken geleden aangekondigd zwanger te zijn en dat versterkt alles wel zeg maar. Morgen heeft ze haar termijnecho en zal dan rond de 10 weken zwanger zijn. Eerste kind in de familie van man, in 'mijn' gezin en vriendengroep ( ook in man's vriendengroep) zijn nog geen baby's Mijn vriendinnen zijn al wel bezig met het idee 'een baby', maar nog niet zover dat ze tegelijk met mij die stap gaan maken. Praten over de wens kan gelukkig wel.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk, er zijn al reacties!



@Minnim, Heel spannend inderdaad! Wij hebben niet echt redenen om te wachten, behalve dat we nog een maand gaan reizen in de zomer, lijkt ons wel leuk om daar eventueel te gaan beginnen, haha! Kunnen we ook nog even aan het idee wennen.



@Chantilly, Gezellig! Juni zou al best snel zijn, spannend! Wij denken meer richting augustus. Gefeliciteerd met je schoonzus, ik snap dat het dan nog meer gaat kriebelen! Lijkt mij heel fijn om het te bespreken met vriendinnen. Ik doe dat zo nu en dan wel met mijn beste vriendinnen, zij weten ook wel dat we eraan denken. Maar ik mis toch wel het echte kletsen. Mijn moeder vindt het overigens wel super leuk, dus die luistert altijd vol belangstelling, haha.



Hoe oud zijn jullie?
Wij starten waarschijnlijk tijdens onze vakantie in Frankrijk, half juni Tenminste, dat is het plan, maar wellicht dus het uitstellen met een maand of twee. We pinnen ons er niet op vast zeg maar. Wat we wel weten is dat de zomer 2016 de startperiode gaat worden.



Wel erg prettig dat je zo goed met je moeder hierover kunt praten! Ik heb gelukkig hetzelfde met mijn moeder. Haar nuchtere blik zorgt voor rust op bepaalde momenten



Man en ik zijn beiden 27.
Alle reacties Link kopieren
Oh, wat voelt het 'officieel' als ik het hier ineens op papier zet. Wat gek



Wij starten -zoals het er nu naar uitziet- net na de zomer, vanaf begin september. Ik word dan 25 en vriend is 29. Waarom we wachten? We willen de spaarrekening nog even wat extra vullen en dat kan mooi nu we allebei (nog) fulltime werken. Ik krijg per 1 maart een verlenging van een jaar, dus het wordt nog spannend of ik ten tijde van een eventuele zwangerschap op zoek moet naar een nieuwe baan of mag blijven voor 4 dagen.



Af en toe wel ongeduldig en (iets te vaak) last van klapperende eierstokken hoor, ik vermijd de babyafdeling in de HEMA tegenwoordig maar
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk Chantilly! Een beetje een zelfde idee dus! Wij zitten overigens ook niet aan een strakke planning, dat gaat natuurlijk ook niet, haha.



Ik vind dat kletsen inderdaad heel fijn, zeker omdat zij alles al heeft meegemaakt. Weliswaar in andere tijden, maar de basis is hetzelfde. Mijn vader wordt inmiddels weer gek van haar enthousiasme om oma te worden, dus het gaat lekker.



Leuk dat je meeschrijft Meauve! Ik vond het openen van dit topic ook erg spannend, alsof het nu inderdaad officieel vast staat! Het klinkt alsof jullie het ook goed doordacht hebben. Fijn om nu nog even te sparen. Hopelijk dus gewoon een contractverlenging! In welke sector werk je?



Ik ben tegen de tijd dat we beginnen 27 en vriend (eigenlijk nu verloofde en dan man ) 26 jaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fleurdelis schreef op 18 januari 2016 @ 14:42:

Wat leuk Chantilly! Een beetje een zelfde idee dus! Wij zitten overigens ook niet aan een strakke planning, dat gaat natuurlijk ook niet, haha.



Ik vind dat kletsen inderdaad heel fijn, zeker omdat zij alles al heeft meegemaakt. Weliswaar in andere tijden, maar de basis is hetzelfde. Mijn vader wordt inmiddels weer gek van haar enthousiasme om oma te worden, dus het gaat lekker.



Leuk dat je meeschrijft Meauve! Ik vond het openen van dit topic ook erg spannend, alsof het nu inderdaad officieel vast staat! Het klinkt alsof jullie het ook goed doordacht hebben. Fijn om nu nog even te sparen. Hopelijk dus gewoon een contractverlenging! In welke sector werk je?



Ik ben tegen de tijd dat we beginnen 27 en vriend (eigenlijk nu verloofde en dan man ) 26 jaar.



Wat leuk dat je daar zo over kunt babbelen met je moeder! Hier weten alleen een paar vriendinnen van onze 'planning', al kost het mij vaak wel moeite om in mijn enthousiasme mijn mond te houden. Lukt gelukkig goed, het duurt immers nog een hele tijd. Wat leuk dat jullie gaan trouwen! Wanneer is de Grote Dag (of heb ik eroverheen gelezen?)



Ik werk als Officemanager, een baan die ik absoluut hoop te behouden maar tegelijkertijd met een 'anti parttime' directeur (gelukkig lopen er twee rond). Ouderschapsverlof mag nauwelijks geweigerd worden geloof ik, dus daar hoop ik dan maar op
quote:Meauve01 schreef op 18 januari 2016 @ 15:12:

[...]





Wat leuk dat je daar zo over kunt babbelen met je moeder! Hier weten alleen een paar vriendinnen van onze 'planning', al kost het mij vaak wel moeite om in mijn enthousiasme mijn mond te houden. Lukt gelukkig goed, het duurt immers nog een hele tijd. Wat leuk dat jullie gaan trouwen! Wanneer is de Grote Dag (of heb ik eroverheen gelezen?)



Ik werk als Officemanager, een baan die ik absoluut hoop te behouden maar tegelijkertijd met een 'anti parttime' directeur (gelukkig lopen er twee rond). Ouderschapsverlof mag nauwelijks geweigerd worden geloof ik, dus daar hoop ik dan maar op



Wat leuk, een mede-Officemanager! Hier dus ook



Wat vervelend van je directeur zeg.. Ouderschapsverlof weigeren is inderdaad lastig, zeker als je langer dan een jaar bij de WG werkt.



@ Fleurdelis, wat leuk dat je gaat trouwen! Alles al gepland? Lekker genieten, het is zo leuk en geweldig om mee te maken



@ Hier weet eigenlijk niemand van onze daadwerkelijke 'planning'. Mijn vriendinnen weten wel dat het geen jaren meer gaat duren, mijn ouders en schoonouders weten dat ook ( al zitten schoonouders nu zo op hun roze-opa en oma wolk dat hen zo'n beetje alles ontgaat nu, maar daar kom ik misschien later nog wel op terug!), maar ik vind het ergens 'eng' om aan te geven dat het toch wel erg dichtbij komt. Geen idee waarom, maar toch Het hier neer te schrijven is al een behoorlijke stap! Het was altijd behoorlijk vrijblijvend, maar doorpakken zal toch een keer moeten gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Chantilly21 schreef op 18 januari 2016 @ 15:15:

[...]





Wat leuk, een mede-Officemanager! Hier dus ook



Wat vervelend van je directeur zeg.. Ouderschapsverlof weigeren is inderdaad lastig, zeker als je langer dan een jaar bij de WG werkt.



@ Fleurdelis, wat leuk dat je gaat trouwen! Alles al gepland? Lekker genieten, het is zo leuk en geweldig om mee te maken



@ Hier weet eigenlijk niemand van onze daadwerkelijke 'planning'. Mijn vriendinnen weten wel dat het geen jaren meer gaat duren, mijn ouders en schoonouders weten dat ook ( al zitten schoonouders nu zo op hun roze-opa en oma wolk dat hen zo'n beetje alles ontgaat nu, maar daar kom ik misschien later nog wel op terug!), maar ik vind het ergens 'eng' om aan te geven dat het toch wel erg dichtbij komt. Geen idee waarom, maar toch Het hier neer te schrijven is al een behoorlijke stap! Het was altijd behoorlijk vrijblijvend, maar doorpakken zal toch een keer moeten gebeuren.Wat leuk, hoi ! Hoeveel uur wil jij tzt gaan werken, zijn jullie daar al over uit?
quote:Meauve01 schreef op 18 januari 2016 @ 15:19:

[...]





Wat leuk, hoi ! Hoeveel uur wil jij tzt gaan werken, zijn jullie daar al over uit?



We hebben het er al regelmatig over gehad en onze voorkeur gaat uit naar beiden 32 uur, 4x 8 uur.

Dat is verder ook prima in deze organisatie ( al zijn er maar bar weinig moeders binnen mijn team). Qua werkzaamheden moeten we dat tzt maar eens bekijken, 40 uur is nu eigenlijk al te weinig voor alles wat ik oppak. Laat staan wanneer ik in uren terug ga!



Man werkt binnen een organisatie waar het heel normaal is om minder uur te gaan werken, erg prettig.



Eerst ouderschapsverlof opnemen en daarna een contractaanpassing in mijn geval. Man wil mogelijk 34 of 36 uur gaan werken, verspreid over 4 dagen, mocht dat financieel net wat prettiger uitkomen.



Maar goed, de kijkrichting is beiden een dag inleveren en beiden een dag thuis.



Hebben jullie hier al over nagedacht?
Alle reacties Link kopieren
quote:Chantilly21 schreef op 18 januari 2016 @ 15:26:

[...]





We hebben het er al regelmatig over gehad en onze voorkeur gaat uit naar beiden 32 uur, 4x 8 uur.

Dat is verder ook prima in deze organisatie ( al zijn er maar bar weinig moeders binnen mijn team). Qua werkzaamheden moeten we dat tzt maar eens bekijken, 40 uur is nu eigenlijk al te weinig voor alles wat ik oppak. Laat staan wanneer ik in uren terug ga!



Man werkt binnen een organisatie waar het heel normaal is om minder uur te gaan werken, erg prettig.



Eerst ouderschapsverlof opnemen en daarna een contractaanpassing in mijn geval. Man wil mogelijk 34 of 36 uur gaan werken, verspreid over 4 dagen, mocht dat financieel net wat prettiger uitkomen.



Maar goed, de kijkrichting is beiden een dag inleveren en beiden een dag thuis.



Hebben jullie hier al over nagedacht?Wij precies hetzelfde :-). Vriend is 1 januari bij een nieuwe organisatie begonnen welke ik ken uit het verleden en mijn ervaring is dat zij vrij soepel zijn, dus daar verwachten we geen problemen. En bij mij, dat zien we tzt wel..Gezien de verhouding van inkomsten kan mijn vriend ook drie dagen gaan werken en ik vijf, maar vijf dagen verwijderd van zo'n klein kruimeltje zie ik dan weer niet echt zitten. Voorlopig nog maar wat over nadenken dus .
Alle reacties Link kopieren
Wij werken allebei fulltime. Ik zou het liefst 4 dagen werken maar helaas is dat geen optie, en voor hem waarschijnlijk ook niet. Dus dat wordt wel lastig maar zo is het nu eenmaal. We zijn al druk aan het uitzoeken welke kinderdagverblijven in de buurt goed zijn.



Hebben jullie al ruimte in huis klaar staan om in een kinderkamer om te toveren? Wij moeten tegen die tijd de werkkamer en logeerkamer in 1 kamer onderbrengen en dan hebben we een kinderkamer :P
quote:minnim schreef op 18 januari 2016 @ 17:29:

Wij werken allebei fulltime. Ik zou het liefst 4 dagen werken maar helaas is dat geen optie, en voor hem waarschijnlijk ook niet. Dus dat wordt wel lastig maar zo is het nu eenmaal. We zijn al druk aan het uitzoeken welke kinderdagverblijven in de buurt goed zijn.



Hebben jullie al ruimte in huis klaar staan om in een kinderkamer om te toveren? Wij moeten tegen die tijd de werkkamer en logeerkamer in 1 kamer onderbrengen en dan hebben we een kinderkamer :P



Nou ja, als het niet anders kan, dan is dat zo. Zolang je een goede opvang hebt moet dat toch kunnen lijkt me!



Haha, we hebben een kamer ( nou ja, 3 slaapkamers) leeg staan, een van de kamers wordt zelfs al babykamer genoemd We hebben ons huis zelf ontworpen en laten bouwen en op de bouwtekening werd de kamer ook echt als 'babykamer' vermeld. Nou ja, dat hebben we zo gelaten . Staat grotendeels leeg, te wachten op de inrichting
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook graag mee willen schrijven. Wij willen ook graag in de zomer gaan beginnen.

We gaan in september trouwen en we weten nog niet of we eerder willen starten of er na, maar het zal tussen juni en september zijn denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook het meeste wel op orde, leuk koophuis, vaste baan. Vriend is alleen nog aan het studeren, nu net aan zijn scriptie begonnen. Hij hoopt in de zomer klaar te zijn. Wij willen inderdaad ook graag wat meer spaargeld (of ja ik, vriend zou het liefste nu al beginnen met kinderen). Wil ook nog tot de zomer kunnen genieten van met zijn tweeën en het niet zwanger zijn . Vriend wil al heel lang kinderen, maar begrijpt me wel gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
De grote dag staat nog helemaal niet vast, haha. We zijn al wel begonnen met rondkijken en gespaard hadden we al. Sowieso houden we het klein en zal het meerendeel van ons budget naar de honeymoon gaan.



We zijn er ook nog niet over uit of we de bruiloft voor de start van het proberen willen. Wat denken jullie? Persoonlijk zou ik het niet erg vinden als daar overlapping in is of ergens in dezelfde maanden plaats vindt. Mits ik maar niet hoogzwanger trouw, haha!



@Meauve, Vervelend dat het lastig met werk te regelen is. Maar gelukkig is er het eea vastgelegd waar ook jij gewoon recht op heb! 5 dagen werken lijkt mij heel lastig met een kleintje, zeker in het begin.



@Chantilly, 4x8 klinkt goed toch? Wij hebben een eigen bedrijf dus wat werkdagen erg handig. Vriend werkt voornamelijk veel op kantoor en ik ga nog wel wekelijks de fysieke winkels af, maar niks wat we niet met een baby kunnen combineren.



@Minnim, dat klinkt erg luxe hoor een werk-/logeerkamer en nog ruimte voor de baby. Wij hebben een kleine kamer over, die ook ik al sinds het begin de babykamer noem! Ik kan me soms moeilijk bedwingen niet alvast van alles te kopen, haha!



@Sfietje, gezellig! En wat leuk dat je ook gaat trouwen! Jij al concrete plannen? En wat zijn jouw argumenten wat betreft voor of na de bruiloft starten? Ik vind het een moeilijke keuze..



Gezellig dit hoor!
Alle reacties Link kopieren
Oh en Chantilly, ik ben nu wel erg benieuwd naar het verhaal achter de roze wolk van je schoonouders.
quote:Fleurdelis schreef op 18 januari 2016 @ 19:26:

Oh en Chantilly, ik ben nu wel erg benieuwd naar het verhaal achter de roze wolk van je schoonouders.



Laat ik het er maar op houden dat ze nu niet meer normaal kunnen nadenken en daardoor behoorlijk (rot) opmerkingen kunnen maken op het gebied van baby's/kinderen. Komt door hun enthousiasme, wat ik prima begrijp! Maar dat ze daarbij ook tijdelijk hun verstand verliezen is helaas wat minder prettig Gelukkig is het van voorbijgaande aard heb ik me laten vertellen en maken heeeel veel aanstaande grootouders dit door



' Oh, nu D. zwanger is, kan het opa/oma worden van mijn checklist, het eerste kleinkind is toch het meest speciaal'

' Ha, nu hoeven jullie niet voor kleinkinderen te zorgen hoor, we krijgen er al 1'

' Namen? Waarom denk jij over namen? Daar heb je nog jaaaaaaren de tijd voor'



En ik kreeg te vaak een update over de misselijkheid van schoonzus, ( vriendin van mijn zwager, broer van mijn man). Zowel per whatsapp als in real life..En ik ben dan te overdonderd om er direct iets van te zeggen. Echt om gek van te worden. Dat gebeurd nu niet meer, nadat man er wat van heeft gezegd.



Laten we het erop houden dat alles nu een beetje gevoelig aankomt En echt tactisch of doortastend zijn ze wat dat betreft nooit geweest.. Verder hartstikke lieve mensen hoor, ik ben echt gek met ze en had het veel slechter kunnen treffen. Maar soms ;)
Oh en wat betreft starten voor/na de bruiloft.. Wij hebben hier ook een tijdje over nagedacht en besloten om het niet te doen. Nu hebben we het helemaal een half jaar uitgesteld, maar toch.



Ik wilde niet de kans lopen om ziek/zwak/misselijk te zijn op mijn trouwdag of ( in het meest slechte scenario) een miskraam te krijgen vlak ervoor of op de dag zelf. De kans is natuurlijk zeer klein, maar het zal je maar overkomen zeg!



Qua eten/drinken had het overigens hier niet uitgemaakt, ik had wel zonder de champagne of carpaccio/zalm gekund. Het was meer niet het risico willen lopen op kwaaltjes of rotnieuws.
Alle reacties Link kopieren
@Fleurdelis, wat leuk dat jullie een eigen bedrijf hebben. Hebben jullie dat samen? Lijkt me wel bijzonder om zo veel samen te werken.



Onze trouwplannen zijn al redelijk concreet. De datum staat vast, de gastenlijst deels, de locatie is voor een groot deel geregeld (in de tuin, dus huren een tent). Heb zelfs mijn jurk al! Verder moeten we nog een hele hoop wel regelen. Waar gaan jullie heen op reis?

Ik vind de afweging er voor of er na beginnen ook wel lastig. Eigenlijk hadden we bedacht er in juli voor te gaan. Maar toen vroeg mijn vriend mij ten huwelijk en gingen we in september trouwen. Nu weet ik het niet zo goed, eigenlijk om dezelfde reden als Chantilly zegt. Eten en drinken maakt voor mij niet zo veel uit, maar ik zou wel bang zijn om ziek of misselijk te zijn. Ik denk dat we gewoon kijken als het juni-juli is en dan zien of we dan willen beginnen of wachten. De kans dat het meteen raak is, is natuurlijk ook klein.



Over werken: ik zou graag 28 uur willen werken denk ik. Ik ben kostwinner, dus mijn vriend zal ook zoiets gaan werken denk ik.

Lijkt me zwaar als je alleen maar 5 dagen kunt werken! Maar als het niet anders is, en je hebt goede opvang is dat ook prima denk ik.

Ik werk in de hulpverlening, veel vrouwen en ook veel parttimers, dus hier is het heel normaal om minder te gaan werken.



Wat vervelend zeg Chantilly van je schoonmoeder. Ik kan me voorstellen dat je er wel geraakt wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook wel 'echt' worden, om zo mee te schrijven. Dat is toch anders dan het er alleen met vriend over hebben en er een beetje over te dromen
Alle reacties Link kopieren
@Chantilly, aah, dat klinkt wel echt heel vervelend. Ik kan begrijpen dat het allemaal niet zo bedoeld is vanuit hun, maar jeetje. Een beetje filter mag wel, haha. Maar waarschijnlijk zijn ze straks weer net zo door het dolle heen als jullie de aankondiging doen!



En inderdaad Chantilly en Sfietje, dat zijn ook precies de dingen waardoor ik twijfel. Nu hadden we dan zo "slim" bedacht het 3 a 4 maanden voor de bruiloft bewust te gaan proberen en hopen dat het in 1 a 2x raak is. Zo niet, dan toch echt wachten tot de huwelijksreis. Dat zou betekenen dat ik dan 3/4 maanden zwanger ben tijdens de bruiloft en volgens menige dan in de "minder misselijke periode" zit. Haha nu ik dit zo schrijf moet ik eigenlijk wel weer lachen, hoe ik nog steeds denk het te kunnen plannen.



De bestemming van de reis is nog onbesloten, maar we willen wel zeker 4 weken weg! We zijn dol op reizen en veeeeeel zien en natuurlijk relaxen. En jullie Sfietje?



We werken gedeeltelijk samen, maar vriend besteed ook nog een groot deel van zijn tijd op kantoor aan projecten binnen een andere branche, dus we hoeven maar weinig echt met elkaar af te stemmen. En door alle drukte zien we elkaar soms alsnog alleen maar 's avonds thuis of tussen de middag even een broodje samen.



Denken jullie aan KDV, gastouder, oppas aan huis, opa's of oma's voor de werkdagen?
Alle reacties Link kopieren
Ps Sfietje: ik ben benieuwd naar je jurk! Is ie wit? Strak? Klassiek? Glitters? Vertell!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven