Wat merkt de baby...

24-07-2016 23:26 20 berichten
Van de weeen tijdens de bevalling? Zijn deze belastend? Of zou de baby dit aanzien als een dikke knuffel?
Daar valt toch genoeg over te vinden op internet en in boeken?

Een baby vindt weeën over het algemeen niet heel fijn als ik goed heb, vandaar dat de hartslag nogal eens zakt tijdens een wee.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is een bevalling voor een baby ook hard werken.
quote:SallySpectra schreef op 24 juli 2016 @ 23:29:

Daar valt toch genoeg over te vinden op internet en in boeken?

Een baby vindt weeën over het algemeen niet heel fijn als ik goed heb, vandaar dat de hartslag nogal eens zakt tijdens een wee.Ik heb diverse zoekpogingen gedaan maar ik kom niet veel verder dan uitleg over bevallingen en in wat voor positie de baby komt te liggen.
Ik zal het hem zo even vragen.
Volgens mij is het voor de baby heel erg vermoeiend, want de eerste dagen slapen ze bijna non-stop.
Alle reacties Link kopieren
Je kindje is nu ca. 50 cm en weegt ca. 3400 gram. Wat merkt je baby nu eigenlijk van een bevalling?

In de beginfase kan je baby gewoon nog lekker doorslapen. Als je bevalling begint met het breken van de vliezen, dan dringen er ineens allerlei geluiden van buitenaf tot je kindje door. Als de weeën elkaar sneller gaan opvolgen, krijgt hij minder vrijheid en wordt hij wakker. Persweeën zijn het minst prettig, het hoofdje wordt naar beneden geduwd en daarna weer naar achter. Zijn hartje zal sneller gaan kloppen en de zuurstofvoorziening wordt tijdens de tocht door het baringskanaal ook minder. Je kindje kan zich dus een beetje duizelig gaan voelen. Gelukkig kan een gezond kindje dit natuurlijke proces zonder problemen aan.

Als hij eenmaal op de wereld is moet hij in heel korte tijd wennen aan allerlei nieuwe prikkels zoals licht en harde geluiden.



Van naviva.nl
http://www.rug.nl/society-business/scie ... vraag-3-gv
quote:nachtvlinder1977 schreef op 24 juli 2016 @ 23:39:

Volgens mij is het voor de baby heel erg vermoeiend, want de eerste dagen slapen ze bijna non-stop. Ja en die van mij waren ook nog eens erg misselijk.
Vacuüm- en tangverlossingen schijnen hoofdpijn te veroorzaken.
quote:SallySpectra schreef op 24 juli 2016 @ 23:43:

[...]



Ja en die van mij waren ook nog eens erg misselijk. Oh, dat is zielig! Vruchtwater ingeslikt?
quote:SallySpectra schreef op 24 juli 2016 @ 23:43:

[...]



Ja en die van mij waren ook nog eens erg misselijk.Hoe merk je aan een pasgeboren baby dat ze misselijk zijn?
Alle reacties Link kopieren
quote:Sophiever schreef op 24 juli 2016 @ 23:47:

[...]





Hoe merk je aan een pasgeboren baby dat ze misselijk zijn?Dan gaan ze spugen. Of ze hebben last van oprispingen.
Alle reacties Link kopieren
quote:SallySpectra schreef op 24 juli 2016 @ 23:43:

Vacuüm- en tangverlossingen schijnen hoofdpijn te veroorzaken.

Die van mij is met de vacuüm gehaald en heeft inderdaad een dag of twee flink hoofdpijn gehad, dus die kreeg er een paar keer een zetpil in, misselijkheid hoort daar vaak ook bij.



To een bevalling is niet alleen voor de moeder hard werken, ook voor de baby.

Hij merkt er genoeg van en leuk zal hij het niet vinden, maar het hoort erbij.
quote:nachtvlinder1977 schreef op 24 juli 2016 @ 23:44:

[...]



Oh, dat is zielig! Vruchtwater ingeslikt?En bloed (mijn bloed).
quote:shala91 schreef op 24 juli 2016 @ 23:50:

[...]



Dan gaan ze spugen. Of ze hebben last van oprispingen.Ik dacht dat baby's dat automatisch doen door de vruchtwater wat ze binnen krijgen tijdens de bevalling en dat dat niet perse met misselijkheid te maken had.
quote:Sophiever schreef op 24 juli 2016 @ 23:47:

[...]





Hoe merk je aan een pasgeboren baby dat ze misselijk zijn?Inderdaad spugen en daarnaast helemaal geen eetlust de eerste dagen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sophiever schreef op 24 juli 2016 @ 23:54:

[...]





Ik dacht dat baby's dat automatisch doen door de vruchtwater wat ze binnen krijgen tijdens de bevalling en dat dat niet perse met misselijkheid te maken had.

Je gaat spugen omdat je misselijk bent.



Een babymaagje is maar heel klein, dus alles qua vruchtwater wat teveel is, daar worden ze dan misselijk van, omdat het maagje overvol is. Dan gaan ze spugen.
quote:SallySpectra schreef op 24 juli 2016 @ 23:54:

[...]



En bloed (mijn bloed).Ja, daar word je wel misselijk van
Alle reacties Link kopieren
De persweeën zijn volgens mij wel heftig zoals hierboven ook al genoemd (kan me ook niet anders voorstellen, zoveel kracht op zo'n klein lichaampje). Mijn vk luisrerde naar de hartslag tussen iedere perswee en een aantal keer mocht ik niet persen omdat zijn hartslag te laag was. Na 5 kwartier een knip gezet omdat zijn hartslag niet meer genoeg herstelde en hij dus geboren moest worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven