Wat niemand je vertelt over zwanger zijn. DEEL 2

23-07-2016 17:14 536 berichten
Deel 1 is vol gekletst en geklaagt, tijd voor deel 2!



Hier kunnen wij weer verder verzusteren in de zware, onverwachte en bizarre tijden van onze zwangerschappen. Maar hier vertellen wij vooral wat men jou niet vertelt over het zwanger zijn.



Hier kan je deel 1 vinden: wat niemand je vertelt over zwanger zijn



Je leest vaak in bladen, forums etc dat je handen op je buik en de baby reageert erop door er tegen aan te trappen of boksen met handen.

Nou hier deed dochter juist andersom zodra ik mijn handen op mijn buik legde stopte ze acuut met bewegen. Nu zwanger van een zoon en ook hij doet precies zoals zijn zus
Alle reacties Link kopieren
Tvp!
Nou, dat is best lullig.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij doet hij dat als mn vader wilt voelen! Dan wilt hij niet voor hem bewegen. Echt n gemene baby
Alle reacties Link kopieren
Nog even over de discussie waarmee deel 1 eindigde...weet je hoe moeilijk het is om te accepteren dat je 8 maanden lang zelf niets mag, niet voor je eigen dochter kunt zorgen, niet de vrouw voor je man kan zijn die je wil zijn, geen sociaal leven meer hebt, 24 uur per dag en 7 dagen per week tussen 4 muren leeft op die ene afspraak bij de gyn na.

En ja, natuurlijk hebben wij hier (heel bewust) zelf voor gekozen.

Maar accepteren is heel erg moeilijk als je er midden in zit en als ik zou kunnen zou ik een gat in de lucht springen dat het over 2 weken klaar is (maar zullen de verpleegkundigen hier in het ziekenhuis erg raar staan kijken als ik dat ga proberen)
Ik moest wel even lachen om de opmerking dat je dan toch alleen op borsthoogte gaat schoonmaken. Dat schiet lekker op ja. Je moet voor veel dingen toch echt bukken..
Alle reacties Link kopieren
Hier vreselijk last van bekkeninstabiliteit ik kan dus vrijwel niks. Ontzettend kut. Ik kan niet eens schoonmaken, eten koken, noem het maar alles doet pijn. Maar wat kan ik er aan doen, niet veel. Klagen is wel heel fijn, vooral op zo'n forum.
Hier voel ik de baby vooral bewegen als ik zelf voorover gebogen zit, dus de baby wat 'klem' zit. Dus als man wil voelen als ik plat lig doet de baby inderdaad bijna niks. Saaie baby!



En over de lopende discussie: ik heb dit zelf ook al eens geroepen tegen mijn man, omdat hij me allerlei dingen niet meer wilde laten doen (waarvan ik zelf vond dat het prima ging). Maar: ik moet wel degelijk mijn dagritme en -activiteiten aanpassen, want anders haal ik (rugtechnisch gezien) mijn verlof niet, en moet ik voor die tijd plat. Dat vind ik wel degelijk een handicap - ook al is het tijdelijk en voor een goed doel, ik ben wel beperkt in wat ik kan op een dag. En ik ben absoluut niet de enige, laat staan het ergste geval (zie bijvoorbeeld eenhoornn). Ik hoop voor je, Psych0, dat je zwangerschap echt volledig van een leien dakje gaat, maar in ieder ander geval denk ik dat je op je uitspraak terugkomt.
Even ordinaire tvp
Ik weet niet of deze er al in stond: ik vind stiekem het bewegen van mijn baby gewoon vervelend. Nu 31 weken en het zijn geen lieve schopjes meer, maar gewoon misselijkmakende draaien en geschuif.
quote:eekhoorn12 schreef op 23 juli 2016 @ 19:38:

Ik weet niet of deze er al in stond: ik vind stiekem het bewegen van mijn baby gewoon vervelend. Nu 31 weken en het zijn geen lieve schopjes meer, maar gewoon misselijkmakende draaien en geschuif.Ik kan dus echt niet wachten op de eerste schopjes. Maar ben ook bang dat het ook vervelend kan worden.
Dat geduw word ik ondertussen wel zat hoor. Zo'n klein baby'tje bepaalt nu al hoe ik wel en niet mag zitten.
Over die opmerking: je bent zwanger, niet gehandicapt. Ik denk dat niemand kan oordelen wat iemand wel of niet kan.



Mijn man werd vandaag terecht boos dat ik hem de was niet liet ophangen. Ik ga eigenwijs door en lig vervolgens wakker van de bekkeninstabiliteit en harde buiken. De laatste twee a drie weken ga ik maar wat beter luisteren.
Alle reacties Link kopieren
Hihi ik heb gelukkig geen schoppertje, maar nu met 31.5 week zijn idd niet alle bewegingen even fijn.

Sommige bewegingen zijn gewoon pijnlijk. En je voelt nu gewoon bijna elke beweging. Ondanks dat geniet ik er wel nog echt regelmatig van (behalve van de pijnlijke hihi)
Ik kijk uit naar het moment dat ik de baby voel omdat ik dit eerste trimester nog heel abstract vind.
Alle reacties Link kopieren
Oké ik vind het stiekem best wel heel jammer dat ik niet de TO meer ben van dit topic Ik heb het de afgelopen week (zelfs op mn vakantie) in de gaten gehouden wanneer-ie vol zou zitten zodat ik een nieuwe kon openen. Ik wist zelfs al welke conclusies ik uit deel 1 in de OP zou zetten..
quote:mjdlh schreef op 23 juli 2016 @ 20:08:

Oké ik vind het stiekem best wel heel jammer dat ik niet de TO meer ben van dit topic Ik heb het de afgelopen week (zelfs op mn vakantie) in de gaten gehouden wanneer-ie vol zou zitten zodat ik een nieuwe kon openen. Ik wist zelfs al welke conclusies ik uit deel 1 in de OP zou zetten..



Oh sorry! Was anders bang dat deel 1 op slot zou worden gezet voordat er een nieuw topic zou zijn.



Ik wil de conclusies wel even in de OP zetten.
Ik ben bijna 35 weken zwanger (voor de persoon die dacht dat ik net zwanger was) en het gaat zeker niet van een leien dakje. Ben alleen allergisch voor dit soort klagende personen. Bah. Misschien ligt het in dit geval aan mij. Einde discussie wat mij betreft.
quote:PSYCH0 schreef op 23 juli 2016 @ 20:18:

Ik ben bijna 35 weken zwanger (voor de persoon die dacht dat ik net zwanger was) en het gaat zeker niet van een leien dakje. Ben alleen allergisch voor dit soort klagende personen. Bah. Misschien ligt het in dit geval aan mij. Einde discussie wat mij betreft.Maar dit topic is er juist voor om ongegeneerd te klagen.
Leuk, weer een nieuw topic voor alle wetenswaardigheden, grappige dingetjes én ongegeneerd stoom afblazen!quote:SuperWijf schreef op 23 juli 2016 @ 17:50:

Je leest vaak in bladen, forums etc dat je handen op je buik en de baby reageert erop door er tegen aan te trappen of boksen met handen.

Nou hier deed dochter juist andersom zodra ik mijn handen op mijn buik legde stopte ze acuut met bewegen. Nu zwanger van een zoon en ook hij doet precies zoals zijn zus Ukkie hier trekt zich weinig aan van handen op buik. Soms reageert hij op stemgeluid, maar ook lang niet altijd. Behalve... als mijn zoontje tegen mijn buik praat en mijn buik aait, dan reageert uk héél duidelijk een beweegt duidelijk zichbaar meteen die kant op .
quote:ZombieQueen schreef op 23 juli 2016 @ 20:19:

[...]





Maar dit topic is er juist voor om ongegeneerd te klagen.



Nee. Daar is het klaagtopic voor. Waarin ik dus bewust niet zit.



Bovendien is dat constante geklaag ook niet "nieuw" of "verrassend" dus snap überhaupt miet waarom het hier wordt gedropt aan de lopende band. Mindset is het halve werk geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:ZombieQueen schreef op 23 juli 2016 @ 20:12:

[...]





Oh sorry! Was anders bang dat deel 1 op slot zou worden gezet voordat er een nieuw topic zou zijn.



Ik wil de conclusies wel even in de OP zetten.Dan ben ik nog steeds niet de TO van dit topic, terwijl ik het bedacht heb Wat mij betreft is dit inderdaad ook niet een topic puur om te klagen, ik wilde juist een luchtig topic met de zaken die niet in de boekjes staan. Er is al een klaagtopic, daar was de strekking altijd wel heel anders dan in "mijn" topic.
quote:PSYCH0 schreef op 23 juli 2016 @ 20:21:

[...]





Nee. Daar is het klaagtopic voor. Waarin ik dus bewust niet zit.



Bovendien is dat constante geklaag ook niet "nieuw" of "verrassend" dus snap überhaupt miet waarom het hier wordt gedropt aan de lopende band. Mindset is het halve werk geloof ik.



Dan wil ik toch voorstellen dat je er over heen gaat lezen. Sommigen, waaronder ik hebben ook de behoefte om hier te kunnen klagen. En dat moet ook gewoon kunnen. Het is een lekker luchtig topic. En we moeten vooral elkaar in de waarde laten zonder dat we tegen zere benen schoppen, want dat is voor niemand leuk.



Dus, zullen we er maar over op houden? Het verziekt behoorlijk de sfeer en dat vind ik best jammer.
quote:ZombieQueen schreef op 23 juli 2016 @ 20:25:

[...]





Dan wil ik toch voorstellen dat je er over heen gaat lezen. Sommigen, waaronder ik hebben ook de behoefte om hier te kunnen klagen. En dat moet ook gewoon kunnen. En we moeten vooral elkaar in de waarde laten zonder dat we tegen zere benen schoppen, want dat is voor niemand leuk.



Dus, zullen we er maar over op houden? Het verziekt behoorlijk de sfeer en dat vind ik best jammer.



Zie de post van de topicstarter. Ik verziek helemaal niets. Het zijn de klagers die het voor mij verzieken. Zoiets is tweeledig.





Ontopic: Wat ik niet wist was dat je juist striae kon krijgen op plekken die niets met de baby te maken lijken te hebben; zoals m'n benen. Wtf?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven