Wat van kado bij kraamvisite?

16-02-2013 16:51 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allen,



Ik ben benieuwd wat je het 'beste' kunt geven op kraamvisite. Geef je ook iets aan de moeder of geef je alleen een cadeau voor de baby.

Wat zouden jullie geven/ het meest waarderen als kraamcadeau?

Ik zit zelf te denken aan een gips(mal?) waarin ze een afdruk kunnen vereeuwigen en verder kleding of een knuffel.



Alvast bedankt voor de antwoorden.



Piett
Alle reacties Link kopieren
Vraag aan de ouders wat ze willen. Vaak hebben jonge ouders van vrienden of familie al van alles gekregen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond zelf kleertjes in 'grotere' maten handig. Bijvoorbeeld maatje 68. Dan heeft ze daar later ook nog plezier van. Anders ligt er een berg maatje 56 en is er daarna niks meer.
Alle reacties Link kopieren
Je bedoelt een afdruk van een voetje of handje? Zoiets is inderdaad wel leuk. Maar je moet je er niet te druk om maken: gewoon een kinderboekje, een kleine knuffel of wat ander babyspeelgoed is altijd goed.
Alle reacties Link kopieren
@ schorpioentje..Ik weet dat ze inmiddels van alles hebben gekregen...dat maakt het ook lastig. Wil graag een verassend cadeau geven.
anoniem_160261 wijzigde dit bericht op 16-02-2013 16:56
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
een kinderboek vind ik altijd leuk om te geven en ik merk dat ouders het leuk vinden om te krijgen. ik ga dan wel vaak voor de klassiekers.
Alle reacties Link kopieren
zo'n gipsmal is leuk maar typisch zoiets waarvan je er maar 1 nodig hebt, dus als ze die dan al hebben is het ook weer zo jammer. Kleertjes kunnen natuurlijk ook toevallig precies dezelfde zijn als wat ze al gehad hebben, maar die kans is kleiner.



Ik neem zelf ook altijd wel een kleinigheidje voor de moeder mee
may the bridges I burn light the way
Alle reacties Link kopieren
bedankt voor de feedback ... appreciate it
Alle reacties Link kopieren
Ik vind jouw cadeau anders best origineel. Ander idee is om een rompertje of shirtje te laten bedrukken met een leuke tekst of foto. Altijd uniek.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een gipsmal wel heel leuk geven, maar eigenlijk minder leuk krijgen Heb er ooit eentje gekregen, maar niets mee gedaan. Knuffels hebben we er inmiddels wel 60 van (dus niet echt een origineel cadeau, zelf koop ik nooit knuffels, dus echt veel gekregen), maar kids hebben daar weer nooit naar om gekeken...

Ik ben meer van het praktische. Inderdaad vragen wat ze nodig hebben en anders kleertjes, (eventueel iets grotere maat als ze al veel kleins hebben gekregen). Lekker maskertje voor de moeder vind ik ook altijd leuk. Of iets voor oudere broer en of zus moet er ook wel bij als die er zijn. Zelf heb ik ook wel eens zwembroekje (maatje 80 bijv) gegeven, met een leuke zwemband of badjas. Krijgt bijna niemand, maar vinden ze vaak wel erg leuk. Succes!
Indien je een echte kroelknuffel koopt, koop een reserveknuffel erbij.
Alle reacties Link kopieren
Iets voor de moeder wordt meestal ook wel gewaardeerd. Een tijdschrift, lekkere bodylotion, you name it. Voor de baby koop ik vaak een boekje of kleding in een grotere maat. Zo'n gipsding is heel leuk, maar wordt wel heel vaak gegeven. Grote kans dat ze die inmiddels al heeft.
I am surrounded by morons
Alle reacties Link kopieren
Een gepersonaliseerd boek met de naam van het kind (via Hema bijvoorbeeld)



Een voorleesboek voor later met een persoonlijke boodschap erin geschreven (bijv boeken van Annie MG Schmidts <- euh hoe schrijf je dat)



Maar ik ben geen mama, dus wie weet is t niks. :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:Ephina schreef op 16 februari 2013 @ 17:00:

Indien je een echte kroelknuffel koopt, koop een reserveknuffel erbij.Zou ik niet snel doen: kans is niet erg groot dat jouw knuffel dé kroelknuffel wordt van de baby en vaak komen ze toch al om in de knuffels.
Alle reacties Link kopieren
quote:yogayup, 17 seconden geleden

Een gepersonaliseerd boek met de naam van het kind (via Hema bijvoorbeeld)Jaaaaa! Zo'n boek heb ik ook ooit gegeven. Alleen was dat voor een verjaardag, toen kind al iets ouder was (3 ofzo). Maar als kraamcadeautje ook hartstikke leuk!
I am surrounded by morons
Alle reacties Link kopieren
Hier ook ontvanger van een gipsmal, wel geprobeerd maar het lukte niet. Voor mijn gevoel moest ik het handje van de kleine bijna door midden breken om een afdruk te krijgen. Heel jammer.



Wat ik leuk vond om te krijgen

- cd met kinderliedjes

- pyjamaatje

- klassieke kinderboeken

- speelgoed met zuignap voor op tafel

- hippe tandenborstel met kindertandpasta

- speenkoord

- houten vormenstoof

- stapelblokken



En een cadeautje voor de moeder is leuk, maar is geen must.
Alle reacties Link kopieren
Een boek vond ik altijd leuk. Maar het leukste vond ik een kado waar ik zelf om gevraagd had. Want dat zijn de kado's die ik ben blijven gebruiken. Mijn jongste is minder in de winter geboren en daar heb ik een schattig mutsje voor gekregen. Even vragen dus, dat is het handigst.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Zwemkleding doe ik ook vaak, hartstikke snoezig en de meeste mensen denken daar niet aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 van die mallen gekregen maar niet gebruikt, leek me zo'n gedoe.



Eigenlijk vond ik alles wel leuk om te krijgen, maar mensen die het vroegen hebben we om speelgoed gevraagd.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, ik werd inderdaad ook het blijst als mensen gewoon vroegen of we nog iets wisten ;)
Wat wij de leukste/ handigste cadeaus vinden (zoon is 6 weken, dus krijgen nog kraamvisite)



Kleding in grotere maat (let wel op zomer/ winter kleding)



Fotoboek om foto's in te plakken



Luiers



Verder voor mij een enorme doos chocola (heerlijk om dat s nachts te eten bij de zoveelste nachtvoeding, haha)
Alle reacties Link kopieren
Wij geven meestal iets speciaals voor de moeder (bijv goede fles wijn uit haar eigen geboortejaar of een bon voor een massage) en een kadokaart van de Hema, zodat ze zelf wat kunnen uitzoeken.

Zelf vond ik eigenlijk alles leuk waar over nagedacht was (op knuffels na).
Alle reacties Link kopieren
Mijn favoriete cadeautje de laatste tijd (om te geven): regenlaarsjes (evt. in combinatie met een parapluutje). Daar heeft de baby nu nog weinig aan en is iets voor later. Maar ik merkte dat de ouders het altijd heel leuk vinden. Moeten het natuurlijk wel een beetje leuke of aparte laarsjes zijn

Verder kleding in maatje 68. En dan liefst iets neutraals en niet te 'winter' of te 'zomer' omdat je immers nooit weet hoe snel zo'n kindje gaat groeien. Als ik de smaak van de ouders niet heel precies ken neem ik meestal een spijkerbroekje (of -rokje) met een shirtje. (dat was een tip van vriendinnen met kids)

Heb ook al wel eens een badpakje gegeven met een leuke handdoek.
Alle reacties Link kopieren
@ italiagirl: Gefeliciteerd



Verder lees ik veel leuke suggesties..leuk!!
Alle reacties Link kopieren
Overslagrompers/-vestjes in maat 62-68!

Je komt er al snel achter dat die dingen over hoofdjes aantrekken geen succes is ;)



Gebreide slofjes vind ik erg fijn, of een fijne zachte doek om de baby in te wikkelen/op te leggen. Voor de moeder een lekkere bodylotion oid.
This is not kosher!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven