Wat van kado bij kraamvisite?

16-02-2013 16:51 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allen,



Ik ben benieuwd wat je het 'beste' kunt geven op kraamvisite. Geef je ook iets aan de moeder of geef je alleen een cadeau voor de baby.

Wat zouden jullie geven/ het meest waarderen als kraamcadeau?

Ik zit zelf te denken aan een gips(mal?) waarin ze een afdruk kunnen vereeuwigen en verder kleding of een knuffel.



Alvast bedankt voor de antwoorden.



Piett
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat ook altijd zo moeilijk! Meestal heeft de moeder alles al. Ik zou een kleinigheidje doen zoals babyshampoo ofzo met een bon er bij.



Kleding zou ik absoluut niet doen.
Het meest vreselijke kado vond ik de vele knuffellbeesten die we kregen. Heel lief bedoeld maar we kwamen er in om en we hadden zelf al een paar mooie gekocht.



Ook zo'n gipsafdruk vond ik te veel gedoe en geklieder. Kwam dit kraamkado laatst ongeopend tegen; zoon is inmiddels 6 dus zijn handen pasten niet meer in het malletje!



Wél leuk: mooie voorleesboeken, kleurrijk degelijk speelgoed (blokkenstoof, blokken, zo'n standaard met houten ringen), lekker badspul, leuke rompers (Hema)!
Zelf heb ik eigenlijk geen kado's gehad die ik niet leuk vond.

De origineelste vond ik

een luiertaart ( van gewone pampers gemaakt) met een klein kartonnen leesboekje en zo'n buggyspeeltje eraan.

Een soort stoffe schoentjes in maatje 68, past zoonlief nu heel leuk, en handig, want hij ligt nu meer in de box, zit in stoeltje, dus sneller koude voetjes.

Wat ook leuk is is iets met naam van de kleine erop, zo heb ik een slab en een badcape met zoon zijn naam erop.
Ik vond elk cadeautje leuk, ben zelf gek op kinderboeken, dus die zijn altijd goed hier.

Maar de 20+ knuffels die mijn oudste dochter gekregen heeft zijn na 3 jaar ongebruikt weggegaan naar een weeshuis in ............(weet ik niet meer). Ze had al snel een favoriete knuffel en keek niet om naar de rest.
Alle reacties Link kopieren
O ja ongeopende kraamkadootjes. Hier ligt ook nog wel wat.



Knuffels kregen wij ook en natuurlijk kleertjes. Heel lief bedoeld, maar ik las net zwemkleding. Als je 1 zwempakje hebt is het toch goed? Ik zou niet weten wat ik met 4 zwempakjes zou moeten doen waar dochter binnen een paar maanden is uitgegroeid.
Alle reacties Link kopieren
Het grote Jip en Janneke voorleesboek
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Het erge is: toen ik zelf nog geen kinderen had kwam ik zelf ook vaak met een knuffel als kraamkado. Ik was dan echt lang bezig met uitzoeken, kocht best prijzige exemplaren en vond dat ik echt een topkado had geregeld. :-D
Alle reacties Link kopieren
quote:noa35 schreef op 16 februari 2013 @ 17:38:

Het erge is: toen ik zelf nog geen kinderen had kwam ik zelf ook vaak met een knuffel als kraamkado. Ik was dan echt lang bezig met uitzoeken, kocht best prijzige exemplaren en vond dat ik echt een topkado had geregeld. :-DHeel herkenbaar
Een bon is ook handig vind ik. Wij hebben van een aantal mensen geld gehad en hebben daar laatst dekens en lakens voor het ledikant van gekocht. (konden we tenminste zelf onze smaak bepalen)



En idd kleding die voor, achter of schuin dicht gaat. Baby's hebben echt een pest hekel aan dingen die over het hoofd moeten.



Spijker kleding vind ik dan weer niets. Zoon vind aan en uitkleden een ramp en om hem nou in spijkerstof in de wieg te leggen, nee!
Alle reacties Link kopieren
quote:piett schreef op 16 februari 2013 @ 16:51:

Hallo allen,



Ik ben benieuwd wat je het 'beste' kunt geven op kraamvisite. Geef je ook iets aan de moeder of geef je alleen een cadeau voor de baby.

Wat zouden jullie geven/ het meest waarderen als kraamcadeau?

Ik zit zelf te denken aan een gips(mal?) waarin ze een afdruk kunnen vereeuwigen en verder kleding of een knuffel.



Alvast bedankt voor de antwoorden.



Piett



In plaats van een knuffel is iets voor de moeder ook heeeeeel prettig, al is het maar een flesje wijn, een maskertje o.i.d.



Tenminste ik vind dat altijd heel fijn als mensen ook aan mij denken en knuffels zijn er vaak al genoeg. Gips vind ik een leuk idee van je en kleding komt meestal ook wel van pas.
Alle reacties Link kopieren
Ohja, geen spijkerkleding, maar lekkere pyamaas met voetjes!
This is not kosher!
Alle reacties Link kopieren
Een kraampakket met allemaal kleine cadeau's vond ik ook leuk, daar zat dan ook een flesje bier in bijvoorbeeld dus het pakket was voor de hele familie.
Alle reacties Link kopieren
quote:geheimtaal schreef op 16 februari 2013 @ 17:34:

O ja ongeopende kraamkadootjes. Hier ligt ook nog wel wat.



Knuffels kregen wij ook en natuurlijk kleertjes. Heel lief bedoeld, maar ik las net zwemkleding. Als je 1 zwempakje hebt is het toch goed? Ik zou niet weten wat ik met 4 zwempakjes zou moeten doen waar dochter binnen een paar maanden is uitgegroeid.Uiteraard wel met het bonnetje in mijn tas! Als ik van de moeder begrijp dat ze er al 1 heeft in zelfde maat, wordt ie natuurlijk wel geruild. (sowieso met elk kraamcadeautje) Maar heb nog nooit meegemaakt dat ze het al hadden. Maar dat kan met een gipsmal of knuffel natuurlijk ook altijd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Wellhello schreef op 16 februari 2013 @ 17:44:

Ohja, geen spijkerkleding, maar lekkere pyamaas met voetjes!Neee!! Geen voetjes! En spijkerkleding is wel leuk als de kleding wat groter is.
Alle reacties Link kopieren
quote:noa35 schreef op 16 februari 2013 @ 17:38:

Het erge is: toen ik zelf nog geen kinderen had kwam ik zelf ook vaak met een knuffel als kraamkado. Ik was dan echt lang bezig met uitzoeken, kocht best prijzige exemplaren en vond dat ik echt een topkado had geregeld. :-DHet gaat om het gebaar. Dus ales wat je geeft is oke.
Alle reacties Link kopieren
quote:noa35 schreef op 16 februari 2013 @ 17:31:

Het meest vreselijke kado vond ik de vele knuffellbeesten die we kregen. Heel lief bedoeld maar we kwamen er in om en we hadden zelf al een paar mooie gekocht.



Ook zo'n gipsafdruk vond ik te veel gedoe en geklieder. Kwam dit kraamkado laatst ongeopend tegen; zoon is inmiddels 6 dus zijn handen pasten niet meer in het malletje!



Wél leuk: mooie voorleesboeken, kleurrijk degelijk speelgoed (blokkenstoof, blokken, zo'n standaard met houten ringen), lekker badspul, leuke rompers (Hema)!Houten speelgoed en boeken vind ik ook fijn, dat krijg ik weinig en geef ik veel maar misschien zitten die mensen wel helemaal niet te wachten op boeken .
Alle reacties Link kopieren
Die voetjes pakjes schijnen toch mega onpraktisch te zijn? Ik hoor mensen die badstof elastiek om de enkeltjes doen zodat t nog een beetje blijft zitten.



Ik vraag ook altijd wat de ouders willen hebben, maar een echt antwoord krijg ik nooit. Dus vandaar dat ik vaak toch voor het boek ga.



Of echt iets leuks qua kleding als ik de smaak van de ouders kan inschatten.
Alle reacties Link kopieren
Boeken zijn altijd fijn. En ik werd ook blij van fijne tijdschriftjes (geen concentratie in het begin om boeken te lezen) en bodylotions enzo.

Een van de leukste kraamcadeau's vond ik een houten treintje met letters, met naam van het kind uiteraard.
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
quote:-kuuk- schreef op 16 februari 2013 @ 17:44:

[...]





Uiteraard wel met het bonnetje in mijn tas! Als ik van de moeder begrijp dat ze er al 1 heeft in zelfde maat, wordt ie natuurlijk wel geruild. (sowieso met elk kraamcadeautje) Maar heb nog nooit meegemaakt dat ze het al hadden. Maar dat kan met een gipsmal of knuffel natuurlijk ook altijd.





Dat deed ik eerder ook wel eens, een kadootje geven en dan zeggen dat ik de bon had als ze het willen ruilen. Tot ik zelf kleertjes kreeg toen mijn kinderen geboren werden en mensen zeiden dat ze de bon hadden. Ik ging echt niet ruilen. Je zit in je kraamtijd, dan heb je wel wat anders te doen dat kadootjes ruilen.



Vandaar dat ik nu altijd een bon geef met een kleinigheidje er bij.
Alle reacties Link kopieren
quote:noa35 schreef op 16 februari 2013 @ 17:38:

Het erge is: toen ik zelf nog geen kinderen had kwam ik zelf ook vaak met een knuffel als kraamkado. Ik was dan echt lang bezig met uitzoeken, kocht best prijzige exemplaren en vond dat ik echt een topkado had geregeld. :-DHahaha.... hier ben ik dus ook bang voor. Dat ik het zelf een topkado vind! Maar het dus niet is :P
Alle reacties Link kopieren
Bij de normale speelgoedwinkels is bijna geen houten speelgoed te vinden.

laatst bij Wibra een houten blokkenton gekocht voor 6 euro.

Ik ben een beetje klaar met al die plastic meuk van tegenwoordig.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het nooit leuk als werd gevraagd wat we wilden, liet me graag verrassen. Wat ik leuke cadeaus vond om te krijgen:

-mooie warme doek

-bestek

-houten speelgoed

-boeken, liefst klassiekers

-stoeltje met geboortekaartje op de zitting geschilderd, idem met een tegeltje

-muziekinstrumenten

-retro/vintage speelgoed

Meest succesvolle cadeaus ooit gegeven:

-bedelarmbandje

-mozaiek van geboortekaartje, zelf gemaakt

-boeken



edit: ik vond de zelfgemaakte cadeaus ook altijd super!!!
Alle reacties Link kopieren
Op een gegeven moment was ik erg blij met bonnen..



Kleertjes zijn leuk maar soms is het totaal niet je smaak.

Zonde vond ik dat.
Alle reacties Link kopieren
Een oud collega kon bij een kennis het geboortekaartje laten schilderen op een bordje en bekertje. Superleuk en niet duur cadeau en viel altijd heel goed in de smaak bij de ouders!
Alle reacties Link kopieren
quote:mara2 schreef op 16 februari 2013 @ 17:56:

Op een gegeven moment was ik erg blij met bonnen..



Kleertjes zijn leuk maar soms is het totaal niet je smaak.

Zonde vond ik dat.Laatst vertelde een vriendin dat ze een erg uitgesproken smaak heeft (wist ik al, dus haar had ik een bon gegeven) Ze had best wat kleding gehad die ze niet mooi vond. Ze voelde zich verplicht om het haar kindje wel te laten dragen... ze hield bij wat ze van wie gekregen had en als die persoon op visite kwam had het uitgerekend dat pakje aan Moest wel lachen toen ze dit vertelde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven