Wat vinden jullie van de naam M.aximilian?

14-10-2014 15:10 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi dames,



Wij hebben voor ons zoontje in gedachten de naam Maximilian en willen dan als roepnaam Maxim gebruiken. Wat vinden jullie hier van en hebben jullie nog soortgelijke naam suggesties?
Dus als ik nu tig keer Maximillian, Maximillian, Maximillian typ dan hebben die puntjes van jou weer geen zin ivm google?



Maximilian vind ik een beetje een omhooggevallen naam. Max is wel leuk, Maxim is ook wel leuk, Maximillian, of Maximilian vind ik een beetje to much. En die puntjes staan raar.



Als je het heel vaak achter elkaar zegt is het ook gek:

Maximillian, Maximillian, Maximillian. Maximillian.
Ik zou gaan voor Maximinimalatrius

Een hele mond vol met dan heb je ook wat dat niemand heeft!



Ff serieus; doe wat jullie zelf willen, maar Milan vind ik nog de beste optie.
Alle reacties Link kopieren
quote:Anthonius schreef op 14 oktober 2014 @ 15:17:

@ nbk



Zullen we het forum dan maar opheffen?

Nee hoor, worden veel leuke, boeiende en interessante discussies gevoerd hier, dit is er alleen niet één van.

Maar goed, beter dat ik me hier dus niet mee bemoei :-)
En nou is het afgelopen!
quote:Mundy schreef op 14 oktober 2014 @ 15:23:

Wat ik echt niet begrijp is dat je je kind een naam geeft en dan als roepnaam een andere naam gebruikt. Neem deze naam dan gewoon als officiële naam als je dit blijkbaar mooier of makkelijker vindt!

Ik vind dat altijd zo onnozel 'We zijn heel blij met de geboorte van onze zoon Maximilian, we noemen hem Maxim' Dat is natuurlijk iets van vroeger, toen je min of meer moest vernoemen. Opa Cornelis werd vernoemd, kind heette Cornelis met roepnaam Cornel! Omdat Co of Nelis zelfs in de jaren zestig al hopeloos ouderwets klonken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mundy schreef op 14 oktober 2014 @ 15:23:

Wat ik echt niet begrijp is dat je je kind een naam geeft en dan als roepnaam een andere naam gebruikt. Neem deze naam dan gewoon als officiële naam als je dit blijkbaar mooier of makkelijker vindt!

Ik vind dat altijd zo onnozel 'We zijn heel blij met de geboorte van onze zoon Maximilian, we noemen hem Maxim' Zodat hij als volwassene er nog voor kan kiezen de chique complete naam te gebruiken. Legt meer gewicht in de schaal he.
Alle reacties Link kopieren
Het doet mij denken aan een dikke Oostenrijker met een imposante snor en een kroes bier.



Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Héél lang geleden had ik buurjongens met de namen Maximiliaan en Bastiaan, Max en Bas. Alleen als hun vader of moeder kwaad was werden ze bij hun volledige naam genoemd, met uitroeptekens.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp werkelijk waar niet waarom er zo onfatsoenlijk gereageerd moet worden op een zeer fatsoenlijke vraag. Anyway, ik weet voldoende. Bedankt voor de reacties van de mensen die wel normaal kunnen reageren!
quote:Thordis schreef op 14 oktober 2014 @ 15:26:

Dus als ik nu tig keer Maximillian, Maximillian, Maximillian typ dan hebben die puntjes van jou weer geen zin ivm google?



Maximilian vind ik een beetje een omhooggevallen naam. Max is wel leuk, Maxim is ook wel leuk, Maximillian, of Maximilian vind ik een beetje to much. En die puntjes staan raar.



Als je het heel vaak achter elkaar zegt is het ook gek:

Maximillian, Maximillian, Maximillian. Maximillian.Huh? Is dat puntje vanwege google?
quote:Shoperella schreef op 14 oktober 2014 @ 15:48:

Ik begrijp werkelijk waar niet waarom er zo onfatsoenlijk gereageerd moet worden op een zeer fatsoenlijke vraag. Anyway, ik weet voldoende. Bedankt voor de reacties van de mensen die wel normaal kunnen reageren!Jij vraagt wat mensen ervan vinden. Die mensen geven hun mening. Ik lees weinig onfatsoenlijks hier hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:AnAppleADay schreef op 14 oktober 2014 @ 15:24:

Ik ken heel veel Duitsers die zo heten. Voor mijn gevoel heet 1 op de 10 duitsers Max(imilian).



Ik vind het wel een hele leuke naam maar hij komt voor mij heel Duits over.Nee joh, alle Duitsers heten Helmut.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man wil de hond zo noemen
Alle reacties Link kopieren
quote:ainne schreef op 14 oktober 2014 @ 16:01:

[...]





Nee joh, alle Duitsers heten Helmut.Nein, Hans!
quote:Shoperella schreef op 14 oktober 2014 @ 15:48:

Ik begrijp werkelijk waar niet waarom er zo onfatsoenlijk gereageerd moet worden op een zeer fatsoenlijke vraag. Anyway, ik weet voldoende. Bedankt voor de reacties van de mensen die wel normaal kunnen reageren!



Huh? Onfatsoenlijk? Duidelijk niet gewend aan het Vivaforum.

Maarre, je eerste post ging ook al over een naam..je had 't kunnen weten wat de reacties zouden kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Doet me denken aan een maffiabaas
Alle reacties Link kopieren
quote:ainne schreef op 14 oktober 2014 @ 16:01:

[...]





Nee joh, alle Duitsers heten Helmut.



Mijn generatie heet in ieder geval Maximilian.



Of Sebastian, of Markus.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Maximiliaan mooier en Maxime. Maar het is een mooie naam. Stond hier heel hoog op het lijstje.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een pràchtige naam.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouw75 schreef op 14 oktober 2014 @ 15:14:

Ik vind het helemaal niks en behoorlijk over the top. Maxim vind ik wel,weer leuk, ken alleen een meisje die zo heet. Beter dan Max als afkorting, want alle Maxen die ik ken zijn verwende verwaande krengen.En bedankt....mijn zoon heet Max en ik vind hem niet verwaand en hij is zeker niet verwend.
Alle reacties Link kopieren
Nee, het is niet mijn smaak. Het wordt al snel Max en dan is mijn associatie met hondennamen http://www.alletop10lijstjes.nl/top-10-hondennamen/
Alle reacties Link kopieren
quote:Shoperella schreef op 14 oktober 2014 @ 15:48:

Ik begrijp werkelijk waar niet waarom er zo onfatsoenlijk gereageerd moet worden op een zeer fatsoenlijke vraag. Anyway, ik weet voldoende. Bedankt voor de reacties van de mensen die wel normaal kunnen reageren!

Ik lees weinig onfatsoenlijk eigenlijk....

Maar goed, wil ook best antwoord op je vraag geven.

Ik vind het een afschuwelijke naam, ken een Maxim en ik zou niet remmen als hij zou oversteken....
En nou is het afgelopen!
Waarom wordt Maximiliaan nou nooit Liaan?
Maximilian von Habsburg: Elisabeths Schwager, Kaiser von Mexico.. Von Revolutionären erschossen. Uno, Due, Feuer!





Dat heb ik nu dus de hele tijd in mijn hoofd.
Alle reacties Link kopieren
quote:asrem schreef op 14 oktober 2014 @ 16:19:

[...]





En bedankt....mijn zoon heet Max en ik vind hem niet verwaand en hij is zeker niet verwend.Dan ken ik jouw zoon dus niet. Ik kan er niks aan doen, maar echt alle Maxen die ik ken vertonen dat gedrag dus wel, maar misschien zien hun ouders dat niet en ken ik jouw zoon wel;)
quote:StoraHuntur schreef op 14 oktober 2014 @ 16:37:

Waarom wordt Maximiliaan nou nooit Liaan?Je noemt je kind toch ook geen treurwilg als het William of Willeke heet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven