We Broekloeren en Nachtbraken voorlopig nog vrolijk verder!

08-02-2013 19:51 608 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij Deel 4 van het topic Stoppen met de pil vanaf januari 2012!



Deel 1, Deel 2, Deel 3



NaamLeeftijdKindjeStartNODZwanger?Bijz.Kandelaar252ejanuari 2012 06/08/12 Meisje! Q.

KSCalimero291ejanuari 2012 15/10/12 Meisje!

KSVerliefdenOnzeker251ejanuari 2012 03/11/12 Jongen! L.Lauren221ejanuari 2012 04/11/12 Jongen! T.Lamelle261efebruari 2012 14/12/12 Meisje! V.Sanne281ejanuari 2012 17/12/12 Meisje! I.Flower271efebruari 2012 22/12/12 Jongen! J.Goofy1980322ejanuari 2012 03/01/13 Jongen! B.Nimnim291ejanuari 2012 21/01/13 Meisje! R.Aaaanne321efebruari 2012 febr. 13 Meisje!Babsje361e januari 2012eind april `13 Meisje!Kena272edecember 2011UD 28/09/13 je klopt! 17/05 20-weken echo!

Dan hebben we nog onze lieve, trouwe meelezers (en schrijvers): Theepoes, Ipadje en Jilks!



Klik hier voor de link naar het PriveForum
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic meiden!!! Dat er nog maar vele mogen volgen! En dat de tabel de komende maanden toch aangevuld mag worden met 3 nieuwe zwangerschappen!



Babsje jij vroeg nog hoe het nu met mij gaat.

Ben druk met werken, dus de tijd gaat gelukkig wel lekker vlot.

Ik ben met vlagen behoorlijk misselijk en het dagelijks plassen voor mvm maakt me wel steeds bewust van mijn zwangerschap.

Ga het de komende dagen wel aan wat meer mensen vertellen (zusjes, goede vriendinnen) en voor de rest proberen de spannende weken door te komen!
Alle reacties Link kopieren
Wow, daar is het nieuwe topic al! Ik zou net even komen vertellen dat ik heb besloten dat ik bij jullie stop met meeschrijven. Nu het babyverhaal voor ons op dit moment veel verder is, vind ik het vrij lastig (en confronterend, hoewel jullie allemaal natuurlijk superlief zijn!) om mee te schrijven.



Ik hoop dat jullie dat snappen...



En wie weet ben ik binnenkort wel terug net als een paar maanden geleden of liever natuurlijk met goed nieuws!



En ik kan me vast niet inhouden om nog vaak eens even mee te lezen.



Lieve meiden, bedankt voor jullie steun!



Dikke voor jullie!
een nieuw topic, leuk!!

Dankjewel Kena voor het opzetten





Theepoes, ik kan me goed voorstellen dat je het erg confronterend vind en ook niet de juiste aansluiting vind. Heel erg jammer, maar wel begrijpelijk. Ik zal het missen om met jou met chipszakken heen en weer te gooien op melige avonden

Ik wens je heel veel sterkte en het allerbeste de komende periode. En hoop je snel hier terug te zien omdat je goed nieuws hebt.

Alle reacties Link kopieren
@Theepoes ten eerste een dikke knuffel. Ik kan me goed voorstellen dat je het erg confronterend vind. Ik hoop dat we je snel weer terug zien met goed nieuws. Ik zal je in ieder geval niet vergeten. We hebben toch een jaar lief en leed met elkaar gedeeld via dit forum.



@Kena wat een geweldig nieuws dat het hartje al klopt

! Op naar de eerste 12 weken.



@Aaaanne het wordt nu wel spannend voor jou!



Hier gaat alles zijn gangetje. I.is een heerlijk makkelijk kindje. Groeit als kool en slaapt vaak van 20.00-06.00 uur. Ze lacht veel en huilt alleen heel erg hard als het haar te lang duurt dat ze haar fles krijgt. Tot zover een trotse moeder.
Alle reacties Link kopieren
Leuk, een nieuw topic! Dankje, Kena!



Kena, fijn dat je afgeleid wordt en dat je het ook aan meerdere mensen in je directe omgeving wilt vertellen.

Dan kun je ook gewoon je verhaal kwijt bij je naasten, dat is ook wel zo prettig.

Ik hoop in ieder geval dat het heerlijk voorspoedig en goed verloopt!



Theepoes, doe vooral wat voor jou goed voelt. Ik kan me voorstellen dat het nu hier weer te confronterend voor je voelt.

En ik zag dat je ook elders hier goede aansluiting gevonden hebt met een clubje mensen waarbij je wat meer je ei kwijt kan gegeven de omstandigheden. Dat vind ik wel heel erg fijn voor je

Ik hoop je toch gauw weer hier eens te zien, en het allerliefste met goed nieuws!



Sanne, die kleine van jullie slaapt lekker door zeg . Wat een verademing! Hoe krijg je dat voor elkaar? Tips?

Alles in de verdere thuissituatie rustig?



Kandelaar, dat klinkt inderdaad niet echt als een eerlijk vergelijk. Want je oudste was wel heel erg snel dan met alles!

Geniet gewoon lekker van de ontwikkeling van je dochter en alles wat ze doet, niemand is hetzelfde! En ze heeft gewoon een wat andere start gemaakt, maar wat is het geweldig hoe goed ze het nu gewoon ook doet!



Volgens mij is je oudste dochter ook helemaal stapel van haar zusje?



Mijn knieen zijn trouwens lekker blauw, maar ik voel ze alleen maar als ik direct op de plekken zelf druk zetten (op de knieen gaan zitten is géén goed plan). Ach, ik heb wel eens vaker blauwe plekken, als dat het enige is dat ik er aan overgehouden heb.... dan teken ik er voor. Zolang het met die kleine maar goed is en die niet geraakt is (als het goed is niet).



Aaaaanne, koter nog rustig in de buik?

Hier de hele week al een actieveling (ik was wat minder actief, dus heb duidelijk niet veel gewiegd ) en gisteravond was het echt een hyperkindje... poehoeh, als het maar geen adhd kindje gaat worden



Kaartenboeken zijn bekeken, ik heb qua kaartje er een paar tussen zitten waar mijn voorkeur naar goed, en eentje waarschijnlijk nog de absolute voorkeur.

Vriendlief gaat er nog een keer doorheen dit weekend, vermoedelijk hakken we wel een knoop door dan. En dan nog het lettertype en de kleur van de letters selecteren....



Voel je nu ook dat de kleine ingedaald zit en minder bewegingsruimte (hopelijk!) heeft? Ligt alles voor je gevoel ook nog goed om?

Hoe voel je trouwens waar het kindje ligt?
Alle reacties Link kopieren
@Kena: alles was goed bij het CB. Ons zoontje kreeg inderdaad teveel voeding binnen. We hebben nu voeding voor hongerige baby's, en gaan nu niet meer op verzoek voeden, maar om de 4 uur. In de praktijk betekent dit een uur lang een huilend kindje zoet houden :( Maar we zijn nu 2 dagen onderweg en zie wel verbetering, en 's nachts komt hij nu nog maar 1x. Kijken hoe dit verder gaat....



Wat leuk een nieuw topic! Jammer dat je ons gaat verlaten Babsje, maar wel begrijpelijk. Hopelijk kom je snel weer terug met goed nieuws.



We zijn inderdaad al meer dan een jaar met elkaar aan het schrijven, wat een lief en leed hebben we toch al gedeeld, bedankt allemaal daarvoor!



@aaaanne: spannend, spannend, spannend voor jou! Je hebt al meldplicht, dus waar ben je? (op kraambezoek waarschijnlijk haha) hopelijk gaat dat gewoon nog goed, maar dat zal wel, snap wel dat je bent gegaan. Ik ben 4 weken voor de uitgerekende datum nog bij mijn vriendin op kraamschudden geweest, anderhalf uur rijden. Uiteindelijk ben ik dus 2 weken daarna bevallen (is natuurlijk wel wat anders dan 3 dagen voor de uitgerekende datum, maar toch, snap wel dat je wilt gaan, ik ben blij dat ik toen nog wel ben geweest)
Alle reacties Link kopieren
Lieve Theepoes, ik begrijp je volkomen, dat dit topic nu niet echt de plek is, waar je je heel lekker bij voelt.

Fijn dat je op het andere topic aansluiting hebt gevonden, erg herkenbaar.

Ik hoop onwijs dat jij je hier weer heel snel komt melden met goed nieuws.....

Dank je wel voor de gezellige gesprekken en ik vond het leuk om je te leren "kennen"!!!



Babsje gelukkig niet al te veel letsel na je val! En ben tzt natuurlijk ook erg benieuwd naar jullie kaartje!



Aaanne hou het rustig vandaag!!! En geniet van je bezoek!



Goofy fijn dat ze je een oplossing hebben kunnen aandragen bij het cb.

En het lijkt dus al vlot aan te slaan.Fijn zeg!



Ga zometeen cakjes bakken en deze roze/blauw versieren. Morgen deze aan zusjes en zwagers geven, ben heel benieuwd of de hint snel wordt begrepen!
Alle reacties Link kopieren
Deel4 alweer! Dank je Kena voor het openen en opzetten weer!



Theepoes; ik kan mij heel goed voorstellen dat dit niet meer de plek is waar jij je thuis voelt en niet de herkenning krijgt die juist zo fijn is. Ook ik heb gezien dat je op een ander topic mee schrijft. Ik hoop dat je daar wel je plekje vind, zoals je dat hier ook hebt gehad. Alhoewel ik je volledig kan begrijpen in deze, vind ik het wel heel jammer. Ik zal je nuchtere, lieve en humoristische manier van reageren missen. Ik wil je heel veel sterkte en kracht wensen met alles wat er nog op jullie pad gaat komen. En hoop dat je het hie nog wel wilt vertellen als er goed nieuws is ( of anders mag natuurlijk ook gewoon altijd).



Kena; leuk dat je het ze met cakejes gaat vertellen. Die hint zullen ze toch wel begrijpen??

Hoe zijn je nachtdiensten gegaan?



Aaanne; je bent wel erg stil vandaag! Heb je het gezellig gehad op kraambezoek of zijn jullie daar niet eens meer aan toe gekomen?



Goofy; theepoes gaat weg en babsje blijft...

Wat leuk om te lezen dat het gelijk al beter lijkt te gaan. Hoe groot en zwaar is de kleine nu?

Is grote broer nog steeds zo trots??



Nimnim; hoe gaat het nu intussen bij jullie met kleine R?



Flower en VnO; hoe gaat het met jullie?



Ego; ik wil even iets kwijt. Namelijk dat ik zo trots ben op iedereen in mijn gezin!

De jongste omdat ze zich overal doorheen vecht en het zo ontzettend goed doet.

De oudste omdat ze ondanks alles wat er om haar heen gebeurt is zo lekker spontaan, lief en sociaal is. Maar ook omdat ze echt eenfantastisch rapport mee gekregen heeft van school.

Op mijn man, omdat hij mij steunt en helpt waar nodig, zonder dat ik iets hoef te zeggen. Omdat hij ondanks zijn drukke baan toch elke avond met klussen in huis bezig gaat. En omdat ik maar in zijn ogen hoef te kijken om te zien wat er speelt en dat wij alles samen aankunnen.

Op mezelf, ik het afgelopen jaar goed door gekomen ben met mijn gezin en dat ik mij hard blijf maken voor mensen en zaken waarin ik geloof.



Zo en nu ga ik lekker het bad in met beide meisjes :-)
Alle reacties Link kopieren
oe deel 4 alweer!



Theepoes ik sluit me aan bij wat de meiden hierboven al schrijven. Ik wens je heel veel sterkte, succes en geluk, en ik hoop je weer een keer terug te zien hier met goed nieuws.



Aaanne meldplicht! ben je al aan het puffen?



Kena leuke manier om t ze te vertellen! Wij kregen vandaag mijn zwager en schoonzusje op visite, met het nieuw dat ze een kindje verwachten. Zo leuk!



Kandelaar kopieer dat stukje tekst en laat het je man lezen. Iets mooiers kan je hem volgens mij niet geven. Je hebt alle reden en alle recht om trots te zijn meid! geniet van je bad!



Ego: Krampjes zijn vandaag afwezig, jeuj! Gisteren nacontrole gehad bij vk, en het dringende advies gehad het fysiek en emotioneel wat rustiger aan te doen. En meer tijd te nemen voor mezelf, en mezelf en R (meer knuffelen. Elkaar los leren laten komt later wel) . Bekkenbodem is overbelast dus niet meer tillen, voorlopig niet wandelen (damn!) en elke middag 'verplicht' minstens een uur plat. Dat heb ik vandaag voor de 2e keer (*schaam*) sinds de kraamzorg weg is gedaan en het was eigenlijk erg lekker!
Sanne hoi *zwaai*. Wat fijn dat het allemaal so soepel loopt bij jullie, ga lekker verder met genieten



Babsje, leuk, jij hebt dus ook zo'n gezonde spartelaar . En bijna de beslissing over de kaartjes gemaakt, dat is vast een prettig idee dat als dat klaar is.

Beterschap met je knieeen.

@ Hoe weet je hoe het kindje ligt? Toen het met het hoofdje naar beneden zat had ik ook steeds geen idee hoe het zat. Op moment dat het dwars lag was mijn buik breed en had de VK me laten voelen hoe het hoofdje voelde. Dat was een heel duidelijk ronde harde bol. Het werd me pas echt duidelijk toen het in stuit zat: niet te missen grote ronde harde bol die steeds tegen mijn ribben aan kwam en daarnaast helemaal geen getrappel meer aan de bovenkant van mijn buik, alles onderin. Nu het weer goed zit is het hoofd niet meer te vinden voor mij en wordt er weer druk getrappeld bovenaan of aan de boven-zijkanten van mijn buik.



Goofy, hopelijk helpt dat minder voeden! Ik wist echt niet dat dat kon, te veel. Bij de vk op de infoavonden wordt steeds gewezen op voeden op verzoek, maar te veel verzoek is dus ook niet goed.

"Kroamschudd'n" wat blijft dat toch een mooi woord! (Ik kom oorspronkelijk uit jouw regio ).



Kena, leuk die cakejes, ben benieuwd . Veel plezier alvast! (Ik hoop dat je ondertussen niet zelf te misselijk bent voor cake?)



Kandelaar, je hebt een supergezin zo te lezen . Wat fijn dat je er na zo'n lastig jaar zo van kan genieten. En gefeliciteerd met het goede rapport van je grote dochter!



Nimnim, baaaaal dat je bekkenbodem overbelast is. Ik had gehoopt dat na het verdwijnen van het gewicht jij weer normaal zou kunnen rondlopen. En verder dus ook rustig aan doen, hmps, moeten we je hier weer toe gaan spreken ? Maar je hebt al een keer op bed gelegen 's middags, goed zo.



Hier: jeeej, tijd voor een nieuwe ronde ouderwets nachtbraken!!!

Nee, er is nog niks aan de gang hier, we zijn vandaag (nouja, gisteren officeel dus) op kraamvisite geweest en gelijk nog even bij familie langs die heel dichtbij woont daar. Blij dat we geweest zijn, was gezellig en een mooi kindje (diep in slaap) .

Nou is Aaaanneman eindelijk beter van zijn verkoudheid. Hij was daarvoor de afgelopen steeds maar in het logeerbed gaan slapen, want we hielden elkaar wakker met gedraai -hoest, -snurk etc. Ben je eindelijk weer in hetzelfde bedje...kan ik natuurlijk echt geen lekkere slaaphouding meer verzinnen . Door de warmte wordt ik gek van onrustige benen en ik wil het raam niet open doen omdat hij pas net van zijn hoest af raakt. Nouja, dat gaat vast over als ik straks die buik kwijt ben. Best grappig hoor, zo'n buik overdag, maar in bed werkt het zo ontzettend niet! Dus nu kom ik jullie er maar even mee vervelen in plaats van man wakker te woelen .
Alle reacties Link kopieren
Hihi wacht maar aaanne, die buik ga je nog wel missen
Echt? Ook met proberen te slapen?
Alle reacties Link kopieren
Kandelaar het zou me inderdaad verbazen als de hint niet duidelijk is. Ze zijn er zo op gefocust!

De nachtdiensten zijn prima gegaan, was nadien wel helemaal kapot, maar nu ben ik altijd wel erg moe aan het einde van een nachtdienst!

Wat schrijf je ontzettend liefdevol over je gezin!!! Echt een tekst om te bewaren en op moment dat het eventueel wat minder gaat nog eens terug te lezen!

En leuk voor je kinderen om later nog eens te lezen! Maar moet jij je een ongelofelijk gelukkige vrouw voelen.



Nimnim wat leuk familie uitbreiding! Hun eerste kindje?

Wat jammer dat jij de wacht even toegezegd bent. Maar ik denk een hele verstandige opmerking van je vk. Hopelijk gaat het je ook lukken om het rustiger aan te doen! Je moet nog heel lang met je lichaam mee... dus nu investeren!



Aaanne nou met vlagen wel misselijk, dus ben benieuwd of ik er straks nog zin in heb!

Nog even An en dan gaat het kleintje je wakker houden, ipv je buik!!! Geniet er inderdaad nog maar van... want wat Nimnim zegt is wel heel waar!



Zometeen naar mijn zusje, geen idee wat de dag ons gaat brengen. Het is als bedankje voor het verhuizen/klussen bij hun, maar geen idee wat we gaan doen!
Alle reacties Link kopieren
Oeps, haalde de namen babsje en theepoes door elkaar (schaam schaam)



Het gaat redelijk met de nieuwe methode, maar we hebben nog wel een huilend (lees schreeuwend) kind ongeveer een uur lang voor de fles, omdat hij honger heeft.

Hij woog twee en een halve week geleden nog 4,5 kilo, dus zal nu ongeveer 4,7 zijn ofzo.

Grote broer is nog steeds erg trots!!! Alleen maar knuffelen, kusjes geven enzo hihi, erg schattig!
Alle reacties Link kopieren
Ja aaanne zelfs dat :-) het gemis van alle mooie dingen is sterker dan de herinnering aan vervelende dingen, bij mij tenminste. Dus geniet er nog even van! Kena veel plezier met t vertellen. Goofy fijn dat t wat beter gast. Dat uur met een huilend kind lijkt me erg heftig. Leuk dat grote broer zo trots is!



Wij hebben al de hele dag geen water vanwege een gesprongen hoofdleiding, en t kan nog de hele middag duren. Erg lastig! Zometeen komt er kraamvisite, die hebben al gehoord dat ze zelf water moeten meenemen voor twee en koffie.
Alle reacties Link kopieren
Dag dames!



Wat een ontzettend lief berichtje over hoe trots je op je gezin bent, Kandelaar!



Nimnim, lekker zeg, geen water! Is het tot ver in de omgeving dat er geen water is of kun je nog een paar straten verderop om water bedelen?

Of wellicht heb je nog ergens spa blauw in een fles staan wat je zou kunnen gebruiken?



En let je wel goed op jezelf?! Dat klinkt niet goed en terecht dat men streng voor je is mbt het bewegen. Hoe vervelend dat ook wel niet is. Maar als je nu niet oplet, dan heb je waarschijnlijk kans dat het allemaal nog veel langer gaat duren dan als je nu even pas op de plaats maakt



Aaaaanne, toch nog gelukt dus met de kraamvisite, zonder vervelende weeen toestanden

Bedankt voor de uitleg over de ligging van het kindje!

De vk zei afgelopen keer dat wij waarschijnlijk het kindje nog net niet concreet zouden kunnen voelen, maar het klonk alsof dat niet lang meer op zich zou laten wachten. Toch maar eens aan de volgende vk de volgende keer weer eens navragen! Da's over 2.5 week.....



Goofy, oops, een uur lang schreeuwen? Aaaaaj... lijkt me lastig voor een moederhart om dat gewoon te laten gaan zo, maar je doet het ook voor het goede doel.

Wel leuk dat je oudste zoontje zo blij is met zijn broertje



Kena, wanneer ga je de cakejes met muisjes presenteren?

Hebben jullie iets leuks mogen doen vandaag bij je zusje?



*ego*

Vraagje over hoe je je kindje behoort te voelen in de buik....

Ik ben gewend om vooral plopjes achtige toestanden te voelen, wat waarschijnlijk een handje of voetje is wat per ongeluk (of expres) getrapt wordt. Niet pijnlijk, niet hard, maar wel duidelijk aanwezig.



Alleen, de laatste paar dagen lijkt dat geplop meer over te gaan in gepruttel. Soms met wat halve plopjes er tussendoor ook gewoon, maar dat gepruttel zint me niet helemaal.

Als ik het probeer te plaatsen, dan zou ik zeggen dat het klinkt alsof het kindje wat verkouden is of zo, vergeleken met wat ik normaal gewend ben.



Is het normaal dat hetgeen je voelt op deze manier kan veranderen? Want met dat gepruttel ga ik me stiekem toch een beetje zorgen maken... stel dat het kindje in mijn buik het gewoon ontzettend moeilijk heeft en dat je daardoor alleen maar wat zwakkere plopjes en gepruttel bemerkt in plaats van normale plopjes?



Maar goed, dat vraag ik me dus af.... nog twee daagjes en dan zit ik op 28 weken, om even de achtergrond een beetje te schetsen.



Overigens hebben we definitief het kaartje wat we als eerste in ons hoofd hadden ook gekozen. We hebben ook al de tekst en de layout zo ongeveer bij elkaar gezet, in principe lijken we het redelijk simpel te houden qua tekst.

We moeten nog wel even definitief de kleur van de tekst en het teksttype kiezen en dan zijn wij er min of meer klaar voor....

Nu nog even kijken wat we al aan de drukker doorgeven en wanneer, maar ik moet sowieso morgen even de kaarten mappen teruggeven. De hoeveelheid kaartjes weten we ook nog niet, maar het zal wel onder de 100 blijven schat ik zo (ik heb mijn voorlopige adressenlijst klaar, vriendlief nog niet ).

We zien wel...
Kena, was het leuk vertellen? En de verassing van je zus? Klinkt als een leuk weekeinde na je nachtdiensten . Ik hoop dat die misselijkheid bij af en toe een vlaagje blijft.



Goofy, zo'n huilend en krijsend kind lijkt me erg naar voelen, na dat uur ben je vast kapot. Maar het is uiteindelijk voor je zoontje zelf, al vind hij het op dat moment dan niet leuk. Hopelijk is hij snel aan het nieuwe ritme gewend.



Nimnim, aarch, hele dag geen water dat is onhandig! Hoe doe je dat met volgepoepte luiers enzo? Heeft je bezoek een emmer vol mee kunnen nemen ofzo?



Babsje, ik herken het 'gepruttel' niet echt. Wel voelde het bewegen bij mij elke 'periode' anders, dus dat het veranderd is normaal. En het ligt nu misschien ook anders dan eerst, ik voelde dus echt heel grote verschillen tussen stuitligging en 'goedom'. Maar jij voelt dus wel steeds beweging? Als je je ongerust maakt zou ik gewoon even de vk bellen, nog 2,5 week wachten is best lang.

De kaartjes zijn dus al bijna af, wat leuk! Jullie liggen goed op schema volgens mij . Wij hebben uiteindelijk 90 kaartjes besteld. Best ingewikkeld, als je x toch ook maar een kaartje stuurt, dan moet y er toch eigenlijk ook wel een. Net na het bestellen meldde een oud collega die ik ivm een project mailde ineens 'je stuurt me wel een kaartje he?'. Oh, nou, dat was ik nog niet van plan geweest. Maar als deze oud-collega x er wel een krijgt, dan moeten oud-collega's y en z er ook een natuurlijk. Ben blij dat we er een paar reserve besteld hadden.



We hadden vanmiddag vrienden met twee kleine kinderen op bezoek gehad, heel gezellig maar oh wat druk! Zo kruipt/loopt er later bij ons ook eentje rond, best een raar idee. De komende week heb ik helemaal niets gepland, da's voor mijn doen ook heel-heel erg raar. 't Is ook precies de week van mijn uitgetelde datum, dus wel aardig getimed eigenlijk . Nu vooral genoeg slapen, krant lezen en andere soorten van niks doen.
Alle reacties Link kopieren
Aaaaaanne, ik voel vaak genoeg beweging, wat dat betreft lijkt er geen probleem. Maar het voelt gewoon heel anders....



Ja, dat bestellen van een aantal extra kaartjes, dat zit hier ook in de planning. Sowieso willen we natuurlijk zelf een kaartje en een kaartje voor de kleine zelf later. En natuurlijk alle spontaan ingevallen mensen die je toch ook nog een kaartje zou willen sturen... en ga zo maar door! Zo te horen heb je daar in ieder geval voldoende ervaring mee

Vriendlief heeft al zoiets van "kunnen we geen digitale variant van het kaartje erbij krijgen?", zodat hij eventueel een aantal mensen ook een digitale variant van het kaartje zou kunnen sturen .



Haha, die drukte van kleine kinderen.... ik herken het! En ik hou mezelf maar voor dat het heel anders is als het je eigen kind is . Sowieso heb ik niet in het bijzonder iets met kinderen van andere mensen, behalve met die van mijn zus.

Dus wat dat betreft verwacht ik een dikkere huid als het mijn eigen kind betreft



Volgens mij heb ik de verrassing van Kena op fb gelezen...! Toch?
Alle reacties Link kopieren
Nimnim he bah de hele dag geen water, echt super irritant zeg!!!



Aaanne heerlijk dat je even niks in de planning hebt en de dagen zelf kunt indelen, kun je inderdaad lekker gaan doen waar je zin in hebt. En vast een beetje energie opsparen.



Babsje klopt inderdaad dat je het hebt gelezen! Was heel erg geslaagd!

Hihi, nou meiden je eigen kind/kinderen kunnen ook heel vermoeiend zijn hoor!

Maar het klopt wel wat je zegt, mijn zusje werkt 4 dagen in de kinderopvang op een babygroep en toch vind ze het op haar vrije dag leuk om de hele dag op L. te passen, ook als ze daarvoor vroeg uit bed moet.

Wat betreft het bewegen, ik merkte ook periodes waarbij het gevoel wat anders was. Kan niet zeggen of dat net zo specifiek als jou gevoel was.

Maar waarom bel je tijdens kantooruren morgen niet even met de vk en leg je de vraag even aan haar voor? Ik vind het geen vreemde vraag....



Kaartjes is inderdaad wel handig een paar op de reserve bank. Je weet maar nooit! Ik heb er zelf liever een paar teveel dan 1 te weinig!



Nou de cakejes vielen in de smaak! Maar ze hadden de hint niet door, of durfde het niet te zeggen.

Mijn zusje had vorige week al wel het gevoel gehad, maar had zoiets van ik wacht wel af.

Iedereen is heel blij en opgelucht voor ons, want hun wisten inmiddels natuurlijk ook al van onze lange periode "proberen".

Nog 2 vriendinnetjes het vertellen en dan wacht ik eerst maar weer op de volgende echo. Zijn we tenminste weer een stukje dichterbij de 12 weken grens.
Alle reacties Link kopieren
Babsje wat leuk om je buikfoto te zien!

Je hebt echt al een super mooie zwangere buik hoor!



Ik ga volgende week ook maar eens beginnen met foto`s maken... ben vooral benieuwd naar de vergelijking met de 1e... het start gewicht is in ieder geval gelijk!
Babsje, beweging is in elk geval al wel geruststellend. Maar dit gewoon aan de vk vragen vind ik ook helemaal niet gek. Wij krijgen volgens mij van het kaartje een digitale drukproef. Hebben we gehad voor bestellen, maar daar staat de datum natuurlijk niet goed op . Volgens mij komt er van de eindversie ook nog een.

En inderdaad, mooie buikfoto hoor! Je bent daar al best wel rond



Ik heb dat trouwens ook, dat ik niet specifiek veel heb met andermans kinderen. Ze zijn soms best leuk hoor, maar daarbij houdt het ook wel op . Dat lijkt me heel anders met een eigen kind. Die zal ook wel druk zijn, maar de relatie is dan toch zo anders. Maffe vergelijking misschien, maar tot je een leuke man tegenkomt wil je er ook niet aan denken te gaan samenwonen. Woon je eenmaal samen, dan kan je je leven niet meer zonder voorstellen (tenzij het mis loopt dan). Ik heb zo'n idee dat dat met een kind ook gaat gebeuren. Ik kan me er nog niet zo veel bij voorstellen. Maar als het er eenmaal is, dan hoort het er meteen compleet bij, neem ik aan .



Kena, fijn dat je van je grote geheim af bent nu . Leuk, dat vertellen!
Alle reacties Link kopieren
Ik lijk best vaak behoorlijk op mijn zus in hoe ik denk, dus ik heb ook wel het een en ander kunnen afkijken.

Zij heeft ook wel eens aangegeven dat ze niet echt wat had met andermans kinderen, maar ze is duidelijk stapel op haar eigen kinderen. En haar kinderen vind ik ook leuk, is toch ook "eigen", al plak ik ze soms ook wel graag even achter het behang



En ik krijg ook al de nodige weken regelmatig de opmerking dat het goed zichtbaar is en goed duidelijk met mijn buik, dus die buik groeit inderdaad errug goed. En de kilo's daarbij ook .

Ik heb niet toevallig ook mijn buik extra ver naar voren gedrukt op de foto? Had ook nog gekund .



En meer dan genoeg beweging hier nog hoor, alleen wat rare bewegingen er tussendoor qua gevoel.



Ik ga vanmiddag nog even bij de drukker langs om de boeken terug te brengen en te vragen hoe we vanaf daar verder gaan.

We willen nu nog niet concreet wat doen, eerst nog tekst en dergelijke goed overdenken, maar we hebben natuurlijk ook nog eventjes. Tenzij zij in 1 keer zouden zeggen dat het wel 13 weken gaat duren voordat "ons" kaartje weer op voorraad gaat zijn, dan ga ik panieken



Fijn dat de cakejes in de smaak vielen! Alleen wel raar dat ze de hint dan niet begrepen
Alle reacties Link kopieren
@babsje: volgens mij is het wel erg normaal om veranderingen te bemerken bij je kindje in de buik. Hij/zij krijgt minder ruimte, dus is heel logisch. Geen zorgen maken hoor!



@aaaanne: geniet van je niks-doen!



@drukte kinderen: is inderdaad heel anders als ze van jezelf zijn. Dan voelt het veel minder 'druk'.



Nou, B begon best goed met zijn nieuwe schema en op de voeding voor hongerige baby's, maar hij is weer helemaal terug in zijn oude ritme. Heb niet het idee dat de voeding, en de kleinere speen (van m weer naar s) helpt. 's ochtends komt hij gewoon al na 2 uur! En dan rekken tot 4 uur ertussen (dus 2 uur lang schreeuwend kind) Pfffff, moeilijk hoor, even doorzetten, weet ook niet hoe we het anders moeten doen..... 's nachts doet hij het wel goed gelukkig, na 11 uur komt hij tegen 3 uur en dan tegen half 7. Maar afgelopen nacht had onze oudste een slechte nacht, om 2 uur werd hij wakker en was hij nat, dus schone kleren aan en daarna om het kwartier huilen, tot 6 uur vanochtend..... Slechte nacht achter de rug dus. Heeft hij nog nooit gehad, hopelijk éénmalig.

Eens kijken wat vandaag weer brengt, ik haal maar even een huilend kind uit bed, om deze nog anderhalf uur zoet te houden.
Alle reacties Link kopieren
Oei Goofy, dat klinkt niet goed. Heb je binnenkort nog een afspraak met het CB staan om navraag te doen? Of dat je ze even belt?



Hier een drukke koter in de buik op dit moment, en het voelt voor dit moment als een bekend gevoel weer. De werkhouding bevalt blijkbaar beter bij het actief worden of zo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven