We Broekloeren en Nachtbraken voorlopig nog vrolijk verder!

08-02-2013 19:51 608 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij Deel 4 van het topic Stoppen met de pil vanaf januari 2012!



Deel 1, Deel 2, Deel 3



NaamLeeftijdKindjeStartNODZwanger?Bijz.Kandelaar252ejanuari 2012 06/08/12 Meisje! Q.

KSCalimero291ejanuari 2012 15/10/12 Meisje!

KSVerliefdenOnzeker251ejanuari 2012 03/11/12 Jongen! L.Lauren221ejanuari 2012 04/11/12 Jongen! T.Lamelle261efebruari 2012 14/12/12 Meisje! V.Sanne281ejanuari 2012 17/12/12 Meisje! I.Flower271efebruari 2012 22/12/12 Jongen! J.Goofy1980322ejanuari 2012 03/01/13 Jongen! B.Nimnim291ejanuari 2012 21/01/13 Meisje! R.Aaaanne321efebruari 2012 febr. 13 Meisje!Babsje361e januari 2012eind april `13 Meisje!Kena272edecember 2011UD 28/09/13 je klopt! 17/05 20-weken echo!

Dan hebben we nog onze lieve, trouwe meelezers (en schrijvers): Theepoes, Ipadje en Jilks!



Klik hier voor de link naar het PriveForum
Whaa Goofy, dat klinkt helemaal niet leuk . Arm jochie en arme jij! En zo'n nacht er bij maakt het allemaal nog wat ingewikkelder, dan heeft iedereen slaap, bahbah. Sterkte vandaag!



Babsje, mooi dat het weer net zo lekker actief is als eerst! Heb je nu weer een normale werkweek? En komt het kamertje dan binnenkort?
Alle reacties Link kopieren
Goofy ow nee dat klinkt echt niet fijn!

Hopelijk gaat het snel weer anders, want dit zal slopend voor jullie zijn!



Babsje fijn dat de kleine zich weer duidelijk en vertrouwd laat voelen!! Het was weer toe aan een beetje arbeidsvitaminen!



Aaanne begin je al een beetje zenuwachtig te worden?



Sinds het zwanger nieuws, is mans klustempo ook ineens weer enorm omhoog gegaan! Erg fijn, wie weet kunnen we van de zomer dan ook gewoon even relaxen!!!
quote:Kena schreef op 11 februari 2013 @ 20:38:

Sinds het zwanger nieuws, is mans klustempo ook ineens weer enorm omhoog gegaan! Erg fijn, wie weet kunnen we van de zomer dan ook gewoon even relaxen!!!

Nesteldrang

Altijd leuk, dat soort bijkomstigheden Kena!



Zenuwachtig, hm, ik kan me er zo weinig bij voorstellen dat ik ga bevallen dat ik niet echt zenuwachtig ben. Ik vind het wel een extreem raar idee dat de kans vrij groot is dat we volgende week een baby hebben! We hebben de komende dagen nog wel wat sociale dingen afgesproken, die gaan natuurlijk met steeds meer slagen om de arm, da's best een raar idee.

Ik heb trouwens het idee dat ik tegen straie aan zit, vel zit zo strak overal, bij het lopen voelt het helemaal trekkerig op sommige plekken. Nouja, maar goed veel creme er op gesmeerd daarstraks, wie weet helpt het.

Vandaag de eerste dag echt zo goed als niets gedaan. Alleen boodschappen, koken (beide ook nog samen met man, hij werkt in het zuiden en hij heeft dus vrij ivm carnaval) en afwassen...best lekker
Alle reacties Link kopieren
Aaaanne, alles nog rustig in je buik? Althans, op het eventuele geschop en zo na



En je man heeft verplicht vrij met carnaval? Kost het hem dan ook vrije dagen?



Hier inderdaad weer "normale werkweek". Alhoewel ik wel merk dat ik verder wat sneller van mijn stuk gebracht kan worden als dingen wat vervelend lopen. Momenteel ben ik ook weer in zo'n "ik ben het helemaal zat" bui.... (overigens ben ik de zwangerschap en de kleine niet zat hoor, alleen maar allerlei dingen in het dagelijks leven die niet helemaal lopen zoals ik graag zou zien).



Het kamertje komt overigens over ruim een week..... vriendlief is er nog niet helemaal klaar voor, ik vind het prima dat het komt dan



Denk je echt dat smeren tegen striae gaat helpen? Hoe merk je eigenlijk dat je er tegen aan zit, omdat het zo trekt?

Welke creme gebruik je er voor?

Ik druf nog niet zo goed iets op mijn buik te smeren



Kena, ideaal dat het klustempo bij je man omhoog gegaan is. Inderdaad, klinkt als nesteldrang, alleen dan bij een ander dan bij wie je het in eerste instantie zou verwachten

Moet er veel gebeuren?



Ik moest vanochtend nog denken aan een vraag van Calimero langere tijd geleden.... mijn buik zit inmiddels ook in de weg om nog zicht te kunnen hebben op bepaalde plekken bijhouden

Vriendlief komt dan dus zelf al aanzetten met "dan gebruik je toch een spiegeltje?", maar ik heb zoiets van "ik doe het op de tast en als het niet goed genoeg is dan ga jij het maar doen"
Alle reacties Link kopieren
Happy New Topic!





Meiden, wat gaan we toch hard, deel 4 alweer!



Theepoes: ik snap je beslissing hel goed, maar vind het wel heel jammer! Ik hoop dat je gauw terug mag komen met goed nieuws. Ik wens je heel veel geluk, succes en sterkte met alles wat nog gaat komen! *zwaai*



Kena: wat leuk dat je het wat meer mensen verteld hebt! Ik hoop dat je de komende weken heerlijk kunt gaan genieten van je zwangerschap en de weken voorbij vliegen!

Krijg je vanwege je miskraam ook meer controles?



Kandelaar: wat klink je toch gelukkig! Wat fijn om te horen dat het zo goed gaat met jullie gezinnetje!



Goofy: wat vervelend dat je mannetje zo huilt terwijl hij geen voeding mag, zielig hoor. Ik hoop dat het gauw wat beter gaat en zo niet, dan zou ik toch nog maar een keer met het CB overleggen, misschien dat er dan een reden is waarom de kleine zo huilt, anders dan honger?



Babsje: wat voor iedereen geldt, geldt ook voor jou hè! Als je je zorgen maakt, gewoon even met de VK bellen, stress is gewoon niet goed en ze hebben echt liever dat je belt om gerustgesteld te worden/ extra echo dan dat jij thuis in de stress schiet!



Aaannnee: hoe gaat het met de laatste loodjes?



Sanne: leuk van je te horen! Wat fijn dat jullie kleine meid al zo lang doorslaapt!



Rest: zwaaaaai!



Ego:

Hier alles nog altijd prima (saai he ;))!

Gisteren bij CB geweest. We waren iets te laat omdat de kleine doodleuk haar hele romper ondergescheten had vlak voordat we weg gingen... Lekker ding...

De kleine was iets minder gegroeid dan je zou verwachten, maar met een verkoudheid en 3 weken hoesten snap ik dat ook wel. Ze weegt nu 5.9 kilogram!

Ook heeft ze, voorlopig haar laatste, prikjes gehad! En wat was ze weer stoer. Ik niet... Ik kon er nu ook niet naar kijken, de eerste keren ging dat nog wel, maar ik lijk het moeilijker te vinden... Gelukkig was paps mee!

We mogen gaan starten met bijvoeding, maar vanwege allergieën bij paps wachten we nog even. Wel hebben we rijstebloem in huis gehaald, gaan we dit weekend wel een keer proberen. Dame van CB adviseerde, gezien haar groei, er nog geen fles af te halen, tenzij we echt goed bijvoeden. Nou, ik geef met liefde 's avonds die fles, reuze gezellig!

Enne, ze is echt zoooooo lief en grappig! Ze heeft haar voetjes ontdekt en wil nu continu rechtopzitten en draait de hele box door! Zo leuk om te zien!

*grr* ik word gek van dat haar wat uitvalt, echt plukken.... houdt dat ooit op? (ik zoek even geruststellende woorden van Kena/ Goofy/ Kandelaar..)!



Zo, nu maar wat gaan werken ;)!



Calimero
Al weer een nieuw topic zie ik.

Dat gaat snel.



Hier gaat alles best wel goed.



Ons zoontje huilt wel redelijk veel. Hij heeft erg veel last van windjes laten. Vaker ook halverwege de fles en dan lukt het hem bijna niet meer om te drinken en dan laat hij dus bijna een halve fles over.

Maar soms drinkt hij ook weer goed en slapen doet hij ook vaker wel goed.

We hebben ontdekt dat hij nu beter in zijn bedje kan slapen. Met een slaapzakje (zonder mouwtjes) en een deken. Als hij huilt en ook moe is leggen we hem in zijn bedje, een welterusten kusje, lichten uit en dan lopen we naar beneden. Hij huilt dan nog eventjes, zeurderig en gaat dan rustig slapen of gewoon om zich heen kijken.

Het lukt helaas nog niet iedere keer.



Qua voedingen zitten we nu op zo'n 5 of 6 voedingen.

We bieden iedere keer 150 + 5 aan (165cc)

Hij drinkt het niet iedere keer op, soms zelfs maar de helft dus. Maar volgens mij komt hij in totaal wel aan de juiste hoeveelheid voeding. We houden alles bij en man heeft er in excel een grafiekje bij gemaakt. Gisteren hebben we hem voor het eerst wel even moeten wakker maken voor zijn laatste fles van de dag. Hij had al van 19.30 tot 23.00 uur geslapen. En daarna sliep hij van 23.30 tot 5.00. Vanochtend was hij wel onrustig en heeft man hem maar even bij hem in bed genomen en toen sliep hij wel.



Vanmiddag komt iemand van het CB langs om hem weer te wegen. Ben eens benieuwd. Hij is nu 7,5 week. en twee weekjes terug woog hij 3400 gram.
Alle reacties Link kopieren
@calimero: wat een bekend verhaal, bij mijn oudste zoon is mij dat ook overkomen, op het moment dat ik weg wilde naar het CB, helemaal onder gepoept, en aan de dunne toen ook nog, ik heb hem snel onder de douche gehouden toen, huilen. Maar dat was de snelste oplossing.

En ja, haaruitval houdt op, ik heb het gelukkig nooit echt gehad, maar in de zwangerschap heb je extra haar erbij gekregen, dus je hebt ook extra haar om uit te laten vallen (rare zinsopbouw, maar je snapt me wel hoop ik)



@hier: gisteren had B een goede dag!. Alleen 's ochtends is een probleem, hij wil dan meestal al na 2 uur de fles en dan moet hij dus nog 2 uur wachten. Maar de rest van de dag ging het heel goed. Nou, ik ga hem nu maar weer bezig houden, hij kwam vannochtend na 2 en een half uur, dus vooruitgang. Even beneden in de box is hij tevreden, maar nu is het echt gedaan. Dus een uurtje bezig houden en knuffelen. (hier kreeg ik gisteren een paar hele mooie lachjes bij, dus hopelijk straks ook weer haha)
Alle reacties Link kopieren
Even een snelle reactie speciaal voor Calimero.



Ja, dat haaruitval gaat echt veel minder worden. Bij de eerste heb ik het niet zo erg gehad als nu. Was alsof mijn lichaam ineens om moest schakelen om niet meer zwanger te zijn. Er gingen echt hele plukken ineen keer uit. En dat stopte ook niet als ik langer doorborstelde. Alsof de losse haren nooit op raakten zeg maar. Man ze hadden er minstens 3 mooi volle pruiken van al die haren kunnen maken. En nu is het inmiddels al een tijdje stukken minder gelukkig. Dus ja, er is hoop!
Alle reacties Link kopieren
Kandelaar!





Fijn om te horen dat het minder wordt; weet ik ook wel, maar in dit tempo hou ik niets over ;)!

Vind het alleen wel erg irritant, vooral ook omdat je die haren echt overal, overal tegenkomt...

Voel me bij tijd en wijl net Cousin It met een bad hairday :S!



Greets!
Hoi!



Ja, 't is nog rustig hier. Slaap echt voor geen meter, steeds wakker en last van mijn heupen/bekken bij het liggen, grr. Maar eenmaal beneden gaat het prima . Ik wordt alleen een verkouden geloof ik. Goed slapen, zegt iedereen dan. Jahaa, maar dat is nou juist het probleem.

Man werkt in het onderwijs, dus met vaste vakanties.



Babsje, grappig hoe je beschrijft dat je sommige plekken niet meer kan zien om goed bij te houden . Ik herken het helemaal. Onderbenen en voeten wassen en afdrogen is trouwens ook een lastige klus, opgeteld is douchen echt een hele onderneming!

Leuk dat het kamertje volgende week komt! Is er al plaats, of moet er nog meer opgeruimd worden?

@Straie: ik heb allemaal lijntjes aan een kant van mijn buik en daar is het ook waar het vel zo trekkerig voelt. Daarom denk ik dat het straie worden, maar het ziet er nog niet zo uit als de foto's die ik er op internet van zie gelukkig. Ik smeer er gewoon nivea op, of het helpt, geen idee, kan het altijd proberen toch .



Calimero, fijn dat dochter het goed doet! Je had zelf ook al het idee dat ze net iets te weinig dronk toch? Als ze zich nu weer echt lekker voelt gaat het vast weer een stuk sneller de komende tijd. Wat schrijf je weer leuk over haar .



Flower, klinkt alsof het best goed gaat bij jullie, mooi! Lekker dat hij nu ook in zijn eigen bedje goed kan slapen. Wat een goed plan om zijn gewicht en voeding in excel bij te houden, die ga ik onthouden. Misschien heeft de cb mevrouw ook tips voor zijn windjes?



Goofy, gelukkig dat het gisteren beter ging. Zegt nog weinig over vandaag waarschijnlijk, maar dan heb je in elk geval even bij kunnen komen.



@haar: volgens mij heb ik helemaal geen vollere bos haar dan eerst, wordt ik nou straks half kaal ?
Alle reacties Link kopieren
Aaanne ow heerlijk dat man ook lekker vrij is!

Kan me voorstellen dat het z`on raar idee is en dat je nog niet weet wat je kan verwachten. Komt echt snel dichtbij nu.



Babsje ik heb mijn buik altijd ingesmeerd met Bio-oil en Zwitsal mama... vond het altijd heerlijk. En baat het niet, dan schaadt het niet!

Nou veel is een groot woord, maar wel dingen die we erg graag willen.

We hebben nu een open trap naar boven, die is hij aan het dichtmaken. Daarna gaan we een nieuwe kamer voor L. maken, eentje waar ook nog een inbouwkast in gemaakt moet worden. En vervolgens moet de tuinset waar hij vorig jaar aan begonnen is nog afgemaakt worden.

Tussendoor gaat mijn zusje nog verhuizen (zal ook wel wat kluswerk gedaan moeten worden) en heeft man nog een klusje bij een collega van mij lopen... al met al heeft hij de tijd dus best wel nodig en wil hij natuurlijk ook zo af en toe een momentje niks hebben.



Calimero nee geen extra controle vanwege de miskraam. Loop alleen wel tot 12 weken bij de gyn. ivm de recente diagnose die gesteld is en hij maakt standaard een echo bij de controles. Dus ik heb nu wel 1 extra echo, als een zwangere die bij de vk loopt.

Spiek even naar mijn foto`s op facebook en beoordeel zelf of het ooit nog goed gaat komen met je haar!!!



Flower fijn dat het in grote lijnen zo goed gaat! Heerlijk dat hij al aardig in zijn eigen bedje gaat slapen, heerlijk is dat!



Zo 2 daagjes gewerkt en ben gesloopt! Nu 2 dagen bijtanken en dan 3 late diensten voor de boeg. Nu nog energie gaan vinden om het huishouden een beetje aan kant te krijgen de komende dagen!
Alle reacties Link kopieren
Aaaanne, 40 weken vandaag, toch? Spannend!

Ligt de koter nog altijd goedom? Denk je dat er nu minder bewegingsruimte voor die kleine is en dat de ligging blijft zoals het is of kan er naar jouw idee nog van alles mee gebeuren? Houden ze het nog in de gaten?



Opruimen babykamer... tsja, wat zal ik zeggen... ik ben heel slecht in opruimen. Mijn vriend is er heel goed in. Maar hij mag niet zomaar mijn spullen opruimen (lees, vrijwel alles weggooien), dat moet ik zelf doen. Dus dat werkt niet zo handig . Maar het kamertje gaat vrij genoeg zijn straks als de meubels bezorgd zijn, dat in ieder geval wel.



Kena, heb je last van extra vermoeidheid door de zwangerschap? Sowieso is onregelmatig werken een stuk vermoeiender, lijkt me. Ik hoop dat je even lekker kunt bijtanken.

En zo te horen mag je man nog behoorlijk gaan klussen de komende tijd... hopelijk blijft er ook nog tijd voor het gezin over!



Buiksmeerseltjes: Ik heb zo'n spul wat ik gekregen had eerst eens op mijn hand getest en toen werd dat de eerste keer wat rood (rode vlekken). Niet heftig, bleef ook niet heel lang zitten, maar dan heb je minder de neiging om iets op je buik ervan te smeren ook. De tweede keer had ik die "uitslag" niet meer, maar ik blijf een beetje huiverig. Heb wel zo'n lekkere bodylotion achtige toestand die vanaf het begin goed op mijn hand ging. Maar toch, om iets op mijn buik te smeren.... ik durf het niet helemaal goed, toch bang dat mijn huid daar dan niet goed op reageert en dat wil ik niet op mijn buik.



Haar, geen idee of mijn haar voller is, maar ik heb altijd al véél (dun) haar gehad. Wat ik wel merk is dat mijn haar ietsiepietsie krulleriger neigt (niet dat het voor anderen te zien is ) en dat het wat beter blijft zitten allemaal ipv dat alles weer zo heel erg naar beneden gaat hangen. Dat was de eerste helft van de zwangerschap juist weer wel het geval.

Dus ik merk het wel, straks dus een hoop haren die er alsnog weer gaan uitvliegen begrijp ik? Hmmmmm....



Goofy, ik duim voor je dat het beter gaat met je zoon qua voeding de komende tijd!



Flower, bij jou dus een zoontje die best mooi neigt door te slapen! Klinkt niet verkeerd. Zijn die windjes nog ergens naar te herleiden? Misschien dat hij daardoor niet wil drinken?



Calimero, stoere dame met de prikjes! Dat heeft ze dus van haar vader?



Hoe zou het nog gaan met een aantal die al een tijdje hier niet langs zijn geweest? VenO? Drzttrtje? Lamelle?

Alles goed?



Hier nog regelmatig een vriend met te veel druk vanaf zijn werk. Daar gaat wel verandering in komen, maar op dit moment hebben we daar nog niks aan.... Hij is laat thuis, hij moet vaak 's avonds nog snel even wat doen, en hij gaat weer vroeg de deur uit. Dus weinig tijd om echt samen de rust proberen te vinden alhoewel hij duidelijk ook daar toch veel moeite voor doet.

Arme vriendlief
Alle reacties Link kopieren
Morning!





Kena: wel fijn dat je gezien de recente bevindingen nog even bij de gyn blijft! Hopelijk kan je daarna snel naar een verloskundige en kun je gaan genieten van een gewone, ongecompliceerde zwangerschap!



Flower: goed te horen dat het goed gaat met jullie! En hij slaapt al best goed door hoor! Netjes! Die scheetjes; misschien drinkt hij te snel? Boert hij goed?



Eeeuuh Aaaannne: wij hebben jou toch zeker al 24 uur niet gezien, je ligt toch niet stiekem te bevallen he!



Babsje: vervelend van drukte op werk vriend! Hopelijk komt die verbetering snel! Hoop dat jullie de weekenden wel lekker samen zijn?

Dochter heeft dat stoere zeker niet van vader. Die heeft een gruwelijke hekel aan naalden en alles wat maar een beetje met dokters (behalve ik dan) en ziekenhuizen te maken heeft. Maar hij is wel goed in troosten en ik kan gewoon niet kijken als er een dikke, lange naald in mijn dochter gaat...



Smeersels: hier is er in het begin Weleda op de buik gegaan en later potten Dove! Uiteindelijk mini beetje striae rondom mijn navel (mijn navel is nu een soort zonnetje...). Al denk ik dat het weinige striae niet met het smeren te maken heeft, maar meer met het feit dat ik een klein buikje had...



Hihi, paps whats appte mij net dat de kleine na de fles pappa helemaal onder gescheten heeft! Hihi! Dus die is net lekker in bad geweest, lekker door paps gebadderd worden! Schattig!



Fijne dag meiden!



Calimero
Alle reacties Link kopieren
Annnee: spannend! Ik vind dat je nu wel een meldplicht hebt hoor!



Kena:'fijn van die extra echo. Daarna inderdaad weer bij de vk zodat het allemaal wat normaler wordt.



Babsje: enig idee hoe lang de drukte nog gaat duren op het werk? Hopelijk is het afgelopen voordat de baby er is! Leuk dat het kamertje bijna komt!



Goofy: wat vervelend dat b zo snel honger heeft! Is het wat om hem water te geven? Dat doe ik ook. Dan heeft hij niet meer dat honger gevoel en water kan geen kwaad. Even cb vragen misschien. Dit is ook niks zo!



Calimero: een stoere meid dus! En lekker papa onder poepen! Hihi! Klinkt leuk allemaal!



Smeersels: ik heb bio oil gebruikt en gebruik dat nu nog. Ik heb echt wel veel striae gekregen helaas. Ik hoop dat het snel wat minder zichtbaar wordt.

Haaruitval valt hier mee gelukkig! Mijn haar lijkt wel sneller vet te worden.



Ego: de afgelopen dagen is het hier wat minder gegaan. T huilde weer meer en sliep slecht. ' s avonds slaapt hij wel veel beter (sneller) en dat is heerlijk want dan kunnen we even bijtanken. Ik hoop dat hij vandaag weer wat vrolijker is!

T. Heeft oefeningen van de fysio gekregen. Hij oversteekt zich nog steeds en daardoor ontwikkelt hij zich niet helemaal goed. Ik ga er hard mee aan de slag want ik vind het toch wel vervelend dat hij dit heeft.

Als de dagen weer slecht gaan begin ik heel erg aan mezelf te twijfelen. Wat doe ik verkeerd? Waarom doet hij dit en wat moet ik doen? Ik heb het gevoel dat ik het niet goed doe en het aan mij ligt dat hij weer huilt. Ik wil zo graag dat hij zich goed voelt maar dat krijg ik dan niet voor elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen meiden, daar ben ik weer! Redelijk hersteld van mijn operatie, maar het waren wel twee zware weken en helaas mag/kan ik nog steeds niet veel doen. Eerst even reageren:



Calimero: haha, dat onder poepen, zo herkenbaar! We zitten hier ook nog met die lekker dunne bv-poep. Gaat zo vaak door de luier op haar rug, en dan begint het hele verkleedfestijn weer...

Leuk dat ze haar voetjes heeft ontdekt! Trekt ze ze ook al omhoog bij het verschonen?



Kandelaar: wat een mooi bericht over je gezin, fijn dat jullie in wat rustiger vaarwater terecht zijn gekomen!



Kena: wat heerlijk dat je het mooie nieuws langzaamaan aan het verspreiden bent! Hoe lang moet je nog nachtdiensten draaien? Of mag je daar al mee stoppen zodra je meldt dat je zwanger bent?



Flower: wat een luxe dat het CB komt wegen, dat doen ze bij ons niet hoor! We leggen V. nu ook in haar ledikant op haar eigen kamer, pas sinds een paar dagen. Met een slaapzakje met mouwen en verder alleen een lakentje. V. had wat warmte-uitslag, dus we kleden haar niet te warm toe.



Theepoes: Ik sluit me aan bij de andere meiden. Hopelijk kun je hier over een tijd een berichtje met goed nieuws plaatsen. Veel sterkte komende periode.



Nimnim: dat slapen moet je echt doen! Ik doe het af en toe nog steeds, of ik ga heel bewust op de bank liggen en dan mag ik niets doen van mezelf. Hopelijk gaat het snel beter met je bekkenbodem.



Aaaanne: spannende dagen! Ik hoop dat je niet teveel dagen overtijd loopt, maar snel je kindje in je armen hebt. Wat ben ik benieuwd wat het wordt, een jongen of meisje!



Sanne: een trotste moeder, mooi zo! En wat fijn dat doorslapen zeg! Hoe gaat het nu tussen jou en de dochters van je vriend?



Lauren: wat jammer dat T. nog (te) veel huilt en ik begrijp dat je dat best onzeker maakt. Maar ik weet zeker dat iedere moeder hier op het forum zich de vragen stelt die jij je stelt, is volkomen normaal! Kun je het troosten goed afwisselen met je vriend?



V. huilt niet vaak terwijl ik niet echt weet wat ik moet doen, maar ik leg haar dan weg in prikkelarme omgeving en probeer haar dan in slaap te krijgen omdat V. vooral gewoon moe is denk ik dan.



Doet T. dat overstrekken vaak? Ik moet zeggen dat V. het ook regelmatig doet, maar ik denk dan altijd dat ze op zoek is naar de tepel en geef haar dan de borst. Wat betekent het overstrekken voor de ontwikkeling van een kindje?



Goofy: hoe is het voeden afgelopen dag/nacht gegaan? Lukt het om B. nog te foppen met een speen als hij wil drinken maar nog niet mag?



Ego: ik heb twee zware weken gehad, zowel mentaal als fysiek; ik baal enorm dat ik deze weken verlof 'kwijt' ben. Bij nacontrole is er ook nog iets gevonden (ze denken aan een bloeduitstorting) en daarom moet ik vandaag een echo laten maken. Vrijdag krijg ik de uitslag. Dat betekent 3 keer naar het ziekenhuis deze week, bah!



Gisteren naar het CB geweest, V. groeit goed op mijn melk en weegt nu al ruim 5 kilo! Eerste prikjes gehad, ging goed voor zowel mama als kind, maar Calimero kan me voorstellen dat het na een paar keer minder fijn wordt.

V. heeft een voorkeurshouding, met name met slapen. Bij CB zagen ze een hele lichte afplatting. Dus we moeten haar nog meer op haar buik leggen en hoofdje blijven draaien als ze gaat slapen.



Bij het voeden is er iets meer ritme gekomen en ik heb gemerkt dat ik gewoon op pad kan gaan, want dan laat V. veel meer tijd tussen de voedingen zitten. Slapen in eigen bed doet ze redelijk goed, ze slaapt meestal rond 22.30u in tot 04.30u en dan weer tot 07.30u. Ik hoop dat ze komende weken langzaamaan iets eerder gaat slapen, zodat we nog 2/3 uurtjes voor onszelf hebben.
Alle reacties Link kopieren
O ja, Babsje: genieten van je buik en de trapjes! (want je gaat het echt weer missen)
*meldt zich*



Lamelle, goed je weer te zien . Balen inderdaad van die twee weken verlof zeg, dat had ik me nog niet gerealiseerd. Hoe lang heb je nu nog? En nog niet klaar met dokteren dus, vervelend. Zo te lezen gaat het met V. wel heel goed . Ik hoop dat je nog even echt de tijd krijgt om te genieten samen.



Kena, dat wordt heel wat klussen ja! Doe jij zelf wel een beetje rustig aan, dat je niet al heel snel een bekkeninstabiliteit ofzoiets te pakken hebt? Kan je je man vragen de wat zwaardere dingen in het huishouden te doen, zoals stofzuigen? (Zoals ik het lees nu doe jij het helemaal?).



Babsje, heb je niet gewoon een crempje/bodylotion liggen die je eerder ook al gebruikte, waarvan je weet dat je er tegen kan? Jammer dat je vriend het nog steeds zo druk heeft. Het is een fijn idee dat het straks over is, maar nu voelt het gewoon prut. Misschien voorlopig even de baby-dingen doen waar jij vooral mee bezig zal zijn? (Ik heb bijvoorbeeld de kleertjes allemaal gekocht, man is een keertje mee naar de HEMA geweest, maar kleertjes is gewoon niet zo zijn ding, hij vind ze wel leuk! Andere dingen deden we samen).



Calimero, grappig zo'n bericht van thuis, zit je op je werk, zie je waarschijnlijk helemaal voor je hoe het er uit ziet thuis .

@onderpoepen: ik lees het hier regelmatig.. gaat het dan met zo'n kracht of hoeveelheid dat het aan alle kanten de luier uit loopt? Of was er dan toevallig even geen luier aan?



Lauren, vervelend dat het even minder gaat. Overstrekken, is dat dat hij zich 'te ver' uitrekt zegmaar? Qua huilen hab ik helaas geen tips voor je, maar je weet natuurlijk ook dat het heel veel voorkomt dat babies huilen zonder dat iemand weet waarom, dat ligt niet aan jou .



Ego: Ja, vandaag uitgerekende datum inderdaad . Ik had gisteren een beetje baaldag, snert geslapen, geconcludeerd dat de strepen echt straie zijn, verkouden met het watten-in-je-hoofd gevoel. Algehele blech. Gisteravond kwam schoonzus langs, dat was gezellig en vannacht relatief goed geslapen, dus nu heb ik er wel weer zin in
Alle reacties Link kopieren
Babsje ja ik ben echt onwijs moe. Heb de afgelopen periode niet echt meer of onregelmatiger gewerkt, maar ben kapot.

Gisteren in de auto had ik gewoon moeite om mijn ogen open te houden en ook aan tafel viel ik zo wat in slaap. Dus ik denk echt dat het de hormonen zijn.



Calimero haha herkenbaar, mijn navel is ook een zonnetje geworden!!! L.haar eerste tekening zeg ik dan maar!



Lauren inderdaad wil graag weer terug naar de vk hoor. Het is daar allemaal veel gemoedelijker en kijk er naar uit om die meiden allemaal weer te zien!

Wat vervelend dat weer even wat minder met T. gaat en dat het jou zo onzeker maakt. Kan me je gevoel heel goed voorstellen, je wil graag dat je kindje vrolijk/ tevreden is en als dat niet lukt dat jij dan faalt.

Dit is natuurlijk absoluut niet zo, want je kan als moeder niet alles perfect in orde krijgen voor je kindje. En je weet gewoon vaak niet wat er in je kindje omgaat.

Probeer er goed over te praten en contact te zoeken met andere mama`s die je hopelijk gerust kunnen stellen!



Lamelle fijn weer van je te lezen! Inderdaad balen zeg, dat je deze periode kwijt bent, om volop te kunnen genieten. Hoop dat je verder goed hersteld.

Fijn dat V. het verder zo goed doet!

In theorie hoef ik nachten meer te doen, maar ik heb zelf zoiets van zolang ik er geen last van heb, doe ik ze gewoon nog.

Ik kan overdag ook prima slapen en de nachten zijn lichamelijk niet arbeidsintensief dus dat is ook wel weer goed voor mij.

Nachten zijn verder ook niet schadelijk voor je zwangerschap.



Aaanne ik zeg mooie dag om te bevallen!!! Als je je zo goed voelt!

Ik doe inderdaad vrij veel in het huishouden, maar de laatste week al wel minder gewoonweg omdat ik er de puf niet voor heb.

Vind het wel vervelend om meer aan man te vragen, hij is altijd al zo druk met alle klusdingen enzo.. ach ja even aanzien maar. Hopelijk heb ik binnenkort weer bergen energie!

Ik ga me maar eens verdiepen in de belastingaangifte... jippie.



Nog Valentijnsplannen bij jullie?????
Kena, dat klinkt wel heel erg als hormonen ja, als je ineens uitgeput bent van dingen waar je normaal niet zo moe van wordt. Best handig om nachtdiensten te doen als die fysiek beter te doen zijn. Heb je geen last van het overschakelen?

Ik zou toch even goed opletten met te veel huishoudelijke dingen op de dagen die je nodig hebt om bij te komen van je werk. Al zijn het maar een paar kleinigheden die je man doet, die kunnen voor jou ontzettend schelen. Aangezien mijn man nu (ondanks vakantie) best wel druk is met zijn nieuwe werk en ik niks te doen heb vind ik het logisch dat ik het huishouden doe. Maar ik vraag hem wel voor de dingen die voor mij nu zwaar zijn. Dus ik gooi op zolder de schone was in de mand, vraag hem de mand naar beneden te dragen, ik vouw de was op en hij draagt de mand weer naar boven, waar ik het in de kast leg. Kost hem weinig tijd en ik hoef niet te tillen. Toen ik nog zo aan de schoonmaak was, vorige week enzo, vroeg ik hem de stofzuiger naar boven te brengen, 's avonds bij het naar bed gaan nam hij 'm gelijk even mee. Dan kon ik de volgende ochtend zuigen zonder dat ding op de trap te hoeven dragen. Eenmaal boven rijdt 'ie wel.



quote:Kena schreef op 13 februari 2013 @ 14:32:

Aaanne ik zeg mooie dag om te bevallen!!! Als je je zo goed voelt!

. Nee, ik wil liever nog even van die verkoudheid af. Ik zou nu bang zijn dat ik de kleine direct met keelpijn en snotneus aansteek, dat lijkt me zo zielig!

Valentijnsplan: niet morgen bevallen, jarig zijn op valentijnsdag lijkt me niet zo. Als het morgen begint, dan graag aan het eind van de dag, zodat het overmorgen pas echt komt ofzo . We doen er verder normaal ook niets mee, dus nu ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig is er niets ernstigs gevonden op de echo, wel nog een ontsteking die mijn lichaam zelf nog moet opruimen. Daar gaan we dan maar van uit! Nog even rustig aan doen en dan ga ik vanaf dit weekend lekker op pad met V: wandelen, naar de stad en naar vriendinnen.



@Aaanne: ik moet eigenlijk begin maart weer beginnen, maar ik neem twee weken vakantie op, zodat ik pas in laatste week van maart hoef te beginnen. Nog 5 weken dus :-)



Je hebt het goed geregeld qua hulp van man zo te lezen! Hij zal vast een lieve man voor je zijn in je kraamtijd.



De kleine mag inderdaad Valentijnsdag nog wel even overslaan, zeker als je nog niet helemaal optimaal bent. Je wilt zeker niet de hele tijd moeten hoesten en niezen na je bevalling (= auw)!



@Kena: snap dat nachtdiensten lekker rustig voor je zijn, had ik even niet aan gedacht. Maar wel al echt wat zwangerschapsklachten dus? Hopelijk gaat moeheid over na eerste trimester.



Hier soort van Valentijnsplannen: wij gaan in het weekend voor het eerst met z'n tweeën uit eten :-)
Alle reacties Link kopieren
@aaaanne: klinkt herkenbaar, op het eind kùn je niet meer goed slapen, ook al wil je wel.



@smeersels: mijn zwangerschapsbegeleidster zei dat geen enkel smeersel werkt, hooguit het inmasseren, omdat de straie van binnenuit zit en niet aan de buitenkant.



@Lauren: die onzekerheid is heel normaal hoor, hier bij de tweede zelfs nog last van. Je weet eigenlijk ook niet altijd waarom een kindje huilt, zo lastig!



@verkoudheid: ons kleine schatje was al na 4 weken goed verkouden, snotneus en moeilijk ademen, best zielig, hij heeft er nu (6 weken) nog steeds wel last van, maar hij gedraagt zich er niet slecht door. Kun je toch niet echt voorkomen.

En ja, hoesten en niezen na een bevalling met hechtingen, is niet heel prettig, dus zou nog eventjes wachten, zekers na valentijnsdag ja. Succes!



@hier: vandaag een erg goede dag! B melde zich vanochtend wel na anderhalf uur/2 uur, maar was gewoon wakker en wou in de box wel lekker liggen een uurtje, in totaal heb ik maar een half uurtje ofzo met hem gezeten vanochtend, rest van de dag meldde hij zich netjes om de 4 uur blij blij en ik kreeg een paar erg mooie lachjes vandaag, die ik zelfs op foto heb kunnen zetten. Lauw water had ik ook geprobeerd, dat hield hij niet lang vol (kwartiertje ofzo, maar gebruik ik nog wel als hij op tijd komt en niet meer te troosten is) Speentje werkt ook wel iets, als ik hem er maar in blijf drukken, hij spuugt hem eerst uit.



@valentijnsplannen: die hebben wij niet, doen er nooit aan. Lekker uit eten is wel een mooie optie! Maar ja, dan moeten we weer oppas regelen voor 2 kindjes, precies wanneer het bedtijd is, dus niet echt handig. Komt nog wel een keer.



Morgenavond voor het eerst lekker sporten!!!! Zin in, lekker weer wat aan mijn lichaam en conditie werken en samen met mijn team bezig zijn. Fijn, fijn, fijn!
Alle reacties Link kopieren
Aaanne lief dat je zo met mij mee denkt.

En je hebt inderdaad gelijk, zoals jij het hebt aangepakt kost het man niet heel veel energie en scheelt het voor mij een hele boel.

L. heeft nu ook wel een beetje pech, want eerder wilde ik haar nog weleens dragen als ze geen zin meer had om te lopen, maar dat doe ik nu echt niet meer. Moet voor mijzelf echt een keer een grens trekken en nu zou het misschien nog wel kunnen, maar ja wanneer stop ik er dan mee....

Heb trouwens niet echt last van het omschakelen en het voordeel van kleiner contract is dat ik vaak wat langer vrij ben na een blokje nachtdiensten.



Lamelle ja inderdaad wel wat kwaaltjes. Maakt het ook wel weer een beetje echter! Wat leuk en spannend dat jullie het weekend samen gaan eten!!!



Goofy fijn dat je z`on goede dag hebt met B. dat moet erg fijn zijn! En heerlijk dat je weer z`on zin hebt om te gaan sporten! Ben benieuwd hoe je je na die tijd voelt!!!
Lamelle, fijn dat het er goed uit zag op de echo. Maar je bent er dus nog niet helemaal vanaf, vervelend. Maar je voelt je dus wel weer fit genoeg voor wandelen enzo, geniet er (eindelijk) van . Nog vijf weken is wel een lekkere periode op zich. Grappig dat het voor jullie nu bijzonder is om met z'n tweeen te gaan.

Jaa, man is heel lief



Goofy, wat goed dat B in zijn ritme lijkt te komen, joepie! Een half uur is te overzien lijkt me. Hopelijk morgen weer zo (of nog beter). Jij alvast veel plezier met het sporten morgenavond, met een team is het waarschijnlijk ook leuk om weer helemaal in dat sfeertje terug te komen



Kena ja, dat is vast een lastig moment, om te besluiten: L, je moet zelf lopen. Wordt ze ineens de grote zus, al is het kleintje er nog niet. Dan maar een extra knuffel boven aan de trap ofzo. Voelt zij zich nu wel weer goed?
Alle reacties Link kopieren
Hoooooi! het lukt me niet uitgebreid te reageren verdorie wel 3x begonnen p de laptop kast t lijkt wel of R dat aanvoelt haha. Aaaanne wat een spannende tijd nu voor jou joh! Ben je er, los van je verkoudheid, klaar voor?



Vraagje aan meiden met hechtingen. Hoe lang duurde het voor jullie weer seks hadden? I heb een flinke knip gehad en ben richting voorkant wat uitgescheurd. Beide wonden zijn gehecht, al is de knip wat gaan openstaan. Het voelt allemaal nog wat opgezet daar beneden maar doet geen pijn, maar toch ben ik best bangvoor die 'eerste keer'. Wanneer is die wond genoeg geheeld, enig idee? Enne... Doet t erg veel pijn? *bedenk hier een blozende emo*
Alle reacties Link kopieren
Morning ladies!





Aaannnee: al aan het ontsluiten, vruchtwater verloren, weeën aan het wegpuffen of manlief zijn hand aan het kapot knijpen?

Spannend hoor! Word je al gek van goedbedoelde telefoontjes enzo?



Nimnim: je moet ook helemaal niet uitgebreid reageren ;)! Je moet gewoon genieten van je meisje, de rest komt later!

Geen ervaring met hechtingen down under, dus ik kan je helaas niet van advies voorzien. Volgens mij geldt wel gewoon: easy does it... ofwel: niets forceren, hou het leuk en bespreek wat je eng vindt. Het komt vanzelf wel weer!



Goofy: Fijn dat het wat beter lijkt te gaan met de kleine man. Ik hoop dat deze trend zich voortzet!



Lamelle: veel plezier vanavond! Ook wel een beetje spannend zo zonder de kleine denk ik? Fijn dat de echo goed was! Hopelijk fixt je lichaam die ontsteking snel ff!



Rest: zwaaaaaai!



Hier: wederom weinig nieuws te melden. Behalve dan dat het KDV blijkbaar gewoon wilde gaan starten met bijvoeding bij ons meisje.... We hebben expliciet aangegeven dat wij denken dat ze er én nog niet aan toe is én vanwege allergieën van paps wat langer mee wilden wachten... Ze heeft het apart opgeschreven om te voorkomen dat mensen toch niet gaan bijvoeden. Vind het heel raar dat ze anders dus blijkbaar op eigen initiatief een broodkorst in mijn meisje gedouwd hadden... Weet nou niet of ik hier een punt van moet maken...

Denk dat ik maar gewoon in de oudercommissie ga zitten, kan ik me een beetje tegen het beleid aan bemoeien ;)!

Wat zouden jullie doen?

Verder is mijn meisje, net als gisteren, nog altijd de leukste, liefste, mooiste, grappigste, vrolijkste, knapste, meest bijdehante (?schrijf je dat zo?) baby die er bestaat!

*smelt*

Zelfs vanochtend was het een en al schateren om 6 uur 's ochtends... ze is zoooooo leuk!



Einde natte dweil modus ;)



Calimero

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven