Welk thema babykamer

26-03-2017 11:51 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier een luxe probleem. Ik heb gisteren bij de wibra hele leuke pastelkleur schilderijtjes gekocht voor de babykamer met diertjes erop. Maar ga ik dit aanvullen met pastellijn van nijntje of fleur ik het op met Woezel en Pip. Graag advies????
Geen van beide. Maar dat is mijn mening. Trek het door met dezelfde diertjes van de lijstjes.
Ik zou de decoratie aanpassen aan het behang, en dus nog geen schilderijtjes hebben gekocht. Ik zou sowieso ook nooit voor pastelkleuren kiezen, brrr.
Alle reacties Link kopieren
Geen, maar ik hou niet van dat soort thema's..

ik heb bij de kamers van mijn kinderen gewoon gekeken wat leuk bij elkaar paste qua kleur enz.
Wat jij het leukste vindt!
Alle reacties Link kopieren
Probleem is dat daar verder geen knuffels vam zijn. Het zijn neutrale diertjes zoals een muisje en egeltje en eendje. Of ik moet door op knuffels zonder thema en het lekker neutraal houden
Nou dan zou ik voor Nijntje gaan want ik vind Woezel en pip zo lelijk

Ik zou vooral inzetten op kleur en daar dan dingen bijzoeken die bij elkaar passen.

Pinterest is een leuke inspiratiebron
Alle reacties Link kopieren
Waarom alleen keuze tussen die 2 lijnen?

Ik zou gaan voor origineel. Pinterest is your friend. Combineer de ideetjes die je leuk vindt.



Enneh, pastel is gaaf
Alle reacties Link kopieren
Er is geen behang. Gewoon wit gestucte muur
Pastel is heel mooi zacht voor een baby.

Hier is het kamertje zwart/wit/mintgroen. Klinkt saai maar is juist heel rustig rn gaaf! Ik heb niets uit 1 bepaalde lijn. Maargoed dat is natuurlijk kwestie van smaak
Alle reacties Link kopieren
Ik heb idd een mooie nijn gezien met gebreid mintgroen truitje aan. Ik vind woezel en pip ook erg lelijk maar probeerde te kijken door kinderogen
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er geen heel thema omheen maken, maar gewoon kleuren gebruiken die terugkomen in de schilderijtjes en dan eventueel aanvullen met wat knuffels..



Wat je ook kiest veel plezier:)! De babykamer vond ik 1 van de leukste voorbereidingen.. nog leuker dan alle schattige kleertjes enzo.
Alle reacties Link kopieren
Zoek op pintrest naar inspiratie, ik vind zelf een bepaald thema met knuffeltjes niet nodig. Dat hebben wij dus ook niet, zoon vind knuffels wel erg leuk dus hebben we wel 'gewone' knuffels van dieren en een paar uit boeken (Gonnie en Gijsje, rupsje nooit genoeg, de muis uit de Gruffalo). Die kiest hij zelf uit.

Ik zou vooral naar de kleuren van het thema kijken.
Je baby heeft er geen oog voor hoor, dus daar hoef je het niet voor te doen.



Tegen de tijd dat ze een eigen mening hebben, willen ze geen Woezels of Nijntjes meer.
Wij hebben beide kamers neutraal ingericht met witte muren en gordijnen met een fel kleurtje dat overal bij zou kunnen. Kostte niks meer dan een nieuw bed om er een kleuterkamer van te maken.
Mijn persoonlijke smaak: geen thema en de witte muren aanpakken. Kamer rustig houden, niet te zoet en 1 enkel contrasterend element. Wij hadden bijv een oudere houten kast kikkergroen geverfd, helft van de muren lichtblauw en andere helft van de muren in een bruin/grijzige kleur. Meubels wit en van hout.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lamis schreef op 26 maart 2017 @ 12:09:

Je baby heeft er geen oog voor hoor, dus daar hoef je het niet voor te doen.



Tegen de tijd dat ze een eigen mening hebben, willen ze geen Woezels of Nijntjes meer.



Hier wel hoor. Mijn driejarige vindt woezel en pip en Nijntje allemaal leuk. Maar heeft nooit een themakamer gehad. We hebben geen knuffels van woezel en pip. Wel 1 van Nijntje, want gekregen als kraamcadeau. Ik zou de kamer gewoon opleuken met kleur. Evt gekleurd hemeltje (wel een die je vast kan zetten, anders kun je m weghalen zodra ze de stof naar binnen kunnen trekken), mooie kleur Aankleedkussenhoezen etc.

Knuffels zou ik niet te veel van kopen. Wij kregen er heel veel en dochter heeft 1 favoriete. (Daarvan hebben we er meerdere). De rest van de knuffels is vooral sta-in-de-weg. En sommige vindt ze al sinds ze haar mening duidelijk kan uiten heel stom.
Ik zou het neutraal houden, met anderhalf jaar heb je al meer een idee waar kinderen van houden. Mijn zoontje vind de zee en zwemmen helemaal niks, ik had het dan ook stom gevonden als zijn kamertje volledig in boten en zee thema was geweest even een stom voorbeeld. En Nijntje heeft hij geen seconde leuk gevonden. Maar goed het is natuurlijk vooral voor jullie zelf voorlopig, dus dan kan je gewoon doen wat je zelf het leukst vind.
Alle reacties Link kopieren
Een baby ziet voornamelijk primaire kleuren en nog geen pastel.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:Deniece1980 schreef op 26 maart 2017 @ 11:56:

Probleem is dat daar verder geen knuffels vam zijn. Het zijn neutrale diertjes zoals een muisje en egeltje en eendje. Of ik moet door op knuffels zonder thema en het lekker neutraal houdenKnuffels hoeven er toch niet per se bij te passen?
Alle reacties Link kopieren
Je krijgt straks allemaal kraamcadeaus die niet in je thema passen. Ga je dan alles in de kast leggen of laat je het 'gewoon' een kinderkamer worden?



Ik had een 'lucht' thema met blauw plafond met wolken, luchtballonnen en vogeltjes aan het plafond hangen. Vond ze prachtig om naar te kijken. Ook mengde het prima met alle knuffels, schilderijtjes en andere dingen die ik kreeg.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben die schilderijtjes toevallig ook, omdat ze de muur net een beetje breken qua kleur (lichtgroen hier), maar wij hebben verder geen knuffels als decoratie, die werken volgens mij uiteindelijk alleen maar als een stofnest.
quote:Deniece1980 schreef op 26 maart 2017 @ 11:56:

Probleem is dat daar verder geen knuffels vam zijn. Het zijn neutrale diertjes zoals een muisje en egeltje en eendje. Of ik moet door op knuffels zonder thema en het lekker neutraal houden

?

Ik had bijna 20 jaar geleden een geel kamertje, na de bevalling had het alle kleuren van de regenboog door de kraamcadeautjes en ons meisje heeft er geen last van gehad. Een bonte verzameling babyspullen, ook in roze, want meisje, was helemaal prima. Je maakt een babykamertje, geen toonzaal.
quote:Deniece1980 schreef op 26 maart 2017 @ 11:56:

Probleem is dat daar verder geen knuffels vam zijn. Het zijn neutrale diertjes zoals een muisje en egeltje en eendje. Of ik moet door op knuffels zonder thema en het lekker neutraal houden

Neutraal houden dan.



Thema's komen zo goedkoop over.



Van alle leuke ideeën kies je dan een thema uit zoals Woezel en Pip? Onbegrijpelijk.
quote:viva-amber schreef op 26 maart 2017 @ 12:25:

Een baby ziet voornamelijk primaire kleuren en nog geen pastel.Zwart-wit kun je toevoegen. Dat ziet een baby voornamelijk als eerste

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven