Welke kinderwagen is de beste ?

09-06-2014 22:21 59 berichten
Lieve dames,



Enorme kinderwens en actief bezig en aan het oriënteren op meerdere dingen zoals een kinderwagen. Wat is in jullie ogen nu echt een goede kinderwagen ? Eisen zijn : wendbaar, makkelijk in te klappen (minimale grote, bv. afneembare wielen), 3 in 1 dus lig, zit en maxi cosi inzet.

Oriëntatie blijft nu hangen bij de xadventure X-line en de chicco urban!



Zijn er nu echt wagens waar we ver bij weg moeten blijven?
Alle reacties Link kopieren
Je noemt wel de goedkopere. Ik vind een stokke altijd heel mooi!
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
Je moet vooral even relaxen en wachten tot je daadwerkelijk zwanger bent! Met een beetje pech duurt dat nog wel even en tegen die tijd is er weer van alles veranderd op de markt van kinderwagens.

Als het dan eenmaal zover is ga je naar een winkel en wagens uitproberen. Wat voor de ene ideaal is kan voor de ander en no go zijn en andersom.
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Je hebt een kinderwens. Je gaat pas bij 20 weken zwanger zoeken naar een kinderwagen. Dus: eerst zwanger raken en dan oriënteren. Dit gezegd hebbende: stap een winkel binnen waar ze kinderwagens verkopen en kijk naar elke wagen en lever keihard kritiek. Zo hebben man en ik het gedaan en er bleven uiteindelijk maar 2 over die onze goedkeuring weg konden dragen. Hier staat dus nu de Mutsy 4rider in de gang.
Alle reacties Link kopieren
Trouwens voor zover ik weet zijn die drie eisen tegenwoordig vrijwel standaard op elke wagen.
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Mijn tip: die negen maanden durende zwangerschap is echt lang zat om dit soort dingen uit te zoeken. Ga tegen die tijd eens langs bij een Babydump/babypark/prenatal. Daar kun je alle wagens testen (inklappen, ombouwen, rijden) en een medewerker het hemd van het lijf vragen.
Teutonia Cosmo.
Tevreden over Joolz.
Kinderwagen word uiteraard nog lang niet aangeschaft, pure nieuwsgierigheid . Vraag me gewoon af wat zoal de meest aangeschafte zijn
Alle reacties Link kopieren
Quinny buzz
Als het kan dan kan het, als het niet kan dan kan het niet.
Alle reacties Link kopieren
Zeker de nieuwe buzz extra is erg mooi!
Als het kan dan kan het, als het niet kan dan kan het niet.
Alle reacties Link kopieren
Phil&Teds.

Ook een optie: wandelwagen rijrichting. Wil je je kind zien of kind vooruit laten kijken.
De Bugaboo Cameleon vond ik top.



Alleen, vergeet je niet een inieminie klein detailtje?! Zwanger worden bijvoorbeeld? En serieus, wat kan jou het schelen welke de beste is? Het gaat om wat jij mooi/handig vindt, en niet wat het beste is. Want goed zijn de bekende merken toch wel.
Twintig weken? Bij mij kwam er pas een kinderwagen in huis toen het kind al geboren was. Was een kraamcadeautje van mijn vader, gewoon een soort huismerk van de Prenatal en ik was er dik tevreden over
Stel dat het nog 5 jaar duurt voordat je zwanger bent? Ga je je dan al al die jaren bezighouden met zaken die er nog totaal niet toe doen? Ik vind het nogal wat dat je bezig bent met kinderwagens als je nog niet eens zwanger bent.

Loop je nu ook al met een buikband?😉



Ik vind de Bugaboo en de Joolz het fijnst.
Alle reacties Link kopieren
Helemaal happy met de joolz geweest
Alle reacties Link kopieren
Waar wil je vooral voor gebruiken? Woon je in de binnenstad en maak je veel gebruik van het OV.? Of ga je vooral bos- / strandwandelingen maken? (In beide gevallen geef ik de voorkeur aan een ergonomisch verantwoorde draagzak, maar dat vroeg je niet )



Wij hebben de maxi-cosi mura omdat:

- deze 4 luchtbanden heeft, is als het ware de tank onder de kinderwagens. Da's fijn want in ons dorp zijn de stoepen heel slecht.

- een grote kinderwagenbak heeft, daar kan de grootste Hollands-welvaren baby ook nog in als hij wat laat is met zitten.

- de rugleuning van de buggy-inzet helemaal plat kan.



Nadelen zijn dat hij lomp en breed is (kruidvat is een drama) en je er amper boodschappen onder kwijt kunt.
beetje handige huisvrouw slaat een stel drukknopen in het kruis
Alle reacties Link kopieren
Of hij de beste is, weet ik niet, maar wil graag een Joolz. Zal wel een tweedehands worden. Liefst een zwarte, maar dat wordt over het algemeen raar gevonden.
Daar heb ik me nog nooit in verdiept, de eerste de beste gekocht bij babydump toen ik al lang en breed zwanger was, voldeed prima, stond ervan te kijken hoeveel opties er op zaten. Geen idee welk merk.
Alle reacties Link kopieren
Bugaboo Bee.



Klapt in zijn geheel met zitgedeelte op, geen logge reiswieg maar een 'nestje', maxicosi adapters werken op de buggyinzet of zonder buggyinzet, kind kan naar voor of naar jou toe kijken (maar dat heeft tegenwoordig iedere wagen denk ik). Buggy inzet kan helemaal plat, zitgedeelte te verlengen/verkleinen. Voorwielen kun je vastzetten of 360 graden laten draaien.

Gaat laaaaaang mee, formaat kleine buggy met de luxe voor kind van wandelwagen. Daar kon geen paraplubuggy tegenop. Past in kofferbak van C1.



De 'maar': deze is echt voor de stadse moeder. Ik zou deze wagen niet aanraden als je graag over veldwegen of strand gaat wandelen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
quote:Noah_ schreef op 09 juni 2014 @ 22:55:

Of hij de beste is, weet ik niet, maar wil graag een Joolz. Zal wel een tweedehands worden. Liefst een zwarte, maar dat wordt over het algemeen raar gevonden.Vriendin van mij had een zwarte wagen, en was daar achteraf niet zo blij mee: als je oversteekt, duw je je kinderwagen de straat op voor je zelf van de stoep stapt. Dan is het best prettig als die kinderwagen goed opvalt, en dat doet zwart dus niet.
Wij gaan voor de Joolz daar lees ik goede dingen over en die vind ik het mooist. Wilde eerst de bugaboo cameleon maar vind deze net iets mooier.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap wel waarom je je alvast aan het oriënteren bent. Onderdeel van de voorpret hè. Volgens mij ben je niet van plan om nu al een kinderwagen aan te schaffen toch? Want daar zou ik inderdaad mee wachten totdat je zwanger bent. Hopelijk snel!



Ik vind de Joolz echt een super wagen. Mooi en comfortabel. Wel duur helaas.....
Een kinderwagen zou ik niet tweedehands via Marktplaats kopen als ik jou was.

Ik zou deze hooguit van goede vrienden kopen, zodat je geen troep koopt.
Alle reacties Link kopieren
Relax!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven