wie kan me hierbij helpen,eerste keer zwangerschapstest doen

25-10-2014 20:25 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vraagje, waar ik tot nu toe geen antwoord op kan krijgen/ vinden...

Wie kan me/ons helpen?

We hebben een kinderwens en zodoende:



dinsdag 14-10 de laatste keer een pil geslikt.

zaterdag 18-10 doorbraak van de onttrekkingsbloeding

dinsdag 21-10 de 7e pil-loze dag en laatste bloedingsdag

woensdag 22-10 officieel 'pil-loos'



En nu de vraag...

wanneer kan ik straks een zwangerschapstest gaan doen om te kijken of het misschien meteen raak kan zijn?

Ik heb geen idee wat mijn cyclus is, aangezien ik dus net met de pil gestopt ben.



Alvast heel hartelijk dank!
Twee tot vier weken na onbeschermde seks
Maarre, je kan het ook een beetje loslaten. Toen ik zwanger wilde worden ben ik gestopt met de pil. Ik werd gewoon netjes op tijd ongesteld en op een gegeven moment niet meer. Testje gedaan en hop zwanger. Scheelt een hoop stress en zwangerschapstesten.
Vanaf 2 weken na onbeschermde seks inderdaad. Maar ga jezelf alsjeblieft niet gek lopen maken als je net pas met de pil gestopt bent en bij elk krampje testen of na 22 dagen zonder pil gelijk denken dat je "overtijd" bent dus wel zwanger zult zijn. Ga lekker aan de slag met je man en kijk het gewoon aan
Alle reacties Link kopieren
Je zit nu eigenlijk pas aan het begin van een cyclus. Hoe zag je cyclus eruit voor je aan de pil was? Dan kan je dat om te beginnen als uitgangspunt nemen. Maar het kan ook compleet anders zijn. Dat weet niemand, merk je vanzelf.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
De eerste dag van je cyclus is de dag dat je menstruatie begint. In jouw geval 18 oktober (alhoewel dat geen echte menstruatie is). Over je cyclus is nog weinig te zeggen, dat is even afwachten. Een 'ideale' cyclus is 28 dagen. Daarna zou je kunnen testen. Maar test niet te vroeg, dit kan je extra onduidelijkheid en onzekerheid geven.

Want nogmaals, je cyclus is nu nog niet te voorspellen.
Meestal duurt het 3 maanden voordat je weer " voledig" vruchtbaar bent en je cyclus weer normaal is.

Als je ze zeker wilt weten wanneer je vruchtbaar bent, kun je een ovulatie test doen.
Alle reacties Link kopieren
Als je geen idee wat je cyclus is, en dus wanneer je eisprong zou zijn en je ongesteld zou moeten worden, is dat natuurlijk moeilijk advies geven



Ik zou gewoon even afwachten of je ongesteld wordt en als dat na +- 1 maand niet gebeurd kan je even testen.
Alle reacties Link kopieren
Hartelijk dank voor jullie reacties!

Gn de tip om t een beetje los te laten.. dit hadden we ons ook voorgenomen: maar nu dan eenmaal die beslissing is gemaakt voelt het zo leuk/spannend en ga je al helemaal hopen dat het snel raak kan zijn...



Maar even kijken na 2 tot 4 weken na onbeschermde seks dus, de nacht van 17-10 hadden we dit (telt deze wel mee?)

En 24-10 ook.



mocht die van 17-10 tellen, dan dus al vanaf 31-10 testen

mocht die van 24-10 alleen tellen, dan dus al vanaf 7-11 testen
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je meteen willen testen? Ik zou zeker 28 dagen vanaf de eerste dag van de bloeding afwachten. Zomaar testen is zonde van het geld.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
Om de kosten te beperken. 2 testen bij de Action voor 1,49.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:ana_isabel schreef op 25 oktober 2014 @ 20:31:

Meestal duurt het 3 maanden voordat je weer " voledig" vruchtbaar bent en je cyclus weer normaal is.

Als je ze zeker wilt weten wanneer je vruchtbaar bent, kun je een ovulatie test doen.



Kan, hoeft niet. Een fertiliteitsarts vertelde me eens dat de meeste geslaagde zwangerschappen in de eerste maand na het stoppen met de pil was.



Ik zou deze maand gewoon doen wat je altijd doet en dan afwachten wanneer je ongsteld wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou toch echt niet te veel hopen dat het meteen raak gaat zijn, dat zorgt alleen maar voor teleurstelling, want de kans is toch vrij groot dat het niet in één keer lukt. Geef jezelf de tijd.
Ja de eerst twee maanden is het heel spannend maar als je steeds negatieve testen krijgt gaat die lol er snel af.

Laat het los, ga gewoon leven, leg niet ieder dingetje dat je voelt onder de loep want je maakt jezelf gek. En als je over een paar maanden dan ineens merkt dat je overtijd bent, is het echt spannend genoeg.
Alle reacties Link kopieren
ok, even rekenen: 28 dagen erna is 15-11

nog even mooi geduld hebben dus:)



Tja waarom meteen willen testen?

nieuwsgierigheid!



en ik heb de actiontesten al in huis liggen:O

Evenals ovulatie testen... vd action
quote:mellifluous schreef op 25 oktober 2014 @ 20:36:

Hartelijk dank voor jullie reacties!

Gn de tip om t een beetje los te laten.. dit hadden we ons ook voorgenomen: maar nu dan eenmaal die beslissing is gemaakt voelt het zo leuk/spannend en ga je al helemaal hopen dat het snel raak kan zijn...



Maar even kijken na 2 tot 4 weken na onbeschermde seks dus, de nacht van 17-10 hadden we dit (telt deze wel mee?)

En 24-10 ook.



mocht die van 17-10 tellen, dan dus al vanaf 31-10 testen

mocht die van 24-10 alleen tellen, dan dus al vanaf 7-11 testenHoe kom je aan deze rekensom? Je kunt pas testen vanaf 15 november testen = 4 weken na de eerste dag van je laatste ongesteldheid . Zelf zou ik zelfs nog een week wachten anders maak je jezelf alleen maar gek.
quote:Aztec schreef op 25 oktober 2014 @ 20:40:

[...]





Kan, hoeft niet. Een fertiliteitsarts vertelde me eens dat de meeste geslaagde zwangerschappen in de eerste maand na het stoppen met de pil was.



Ik zou deze maand gewoon doen wat je altijd doet en dan afwachten wanneer je ongsteld wordt.Dat is waar. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen.
Alle reacties Link kopieren
Test niet te vroeg. Veel prille zwangerschappen uiten zich in menstruatie.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
En stopsein ovu testen weg. Hou de seks spontaan.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Fame schreef op 25 oktober 2014 @ 20:45:

Test niet te vroeg. Veel prille zwangerschappen uiten zich in menstruatie.



Klopt ook. En ( niet leuk om te weten misschien) de reden dat het vaak niet gelijk lukt is omdat alle omstandigheden moeten kloppen. Soms vind er niet eens een eisprong plaats of duren je vruchtbare dagen korter of langer..

Probeer het inderdaad gewoon een maand . Dan weet je ook wanneer je ongesteld word. De 2 weken na je menstruatie ben je op je vruchtbaarst.

Op Internet kun je ook een tabellen in vullen om het zo " uit te rekenen".
Alle reacties Link kopieren
quote:Aztec schreef op 25 oktober 2014 @ 20:43:

[...]





Hoe kom je aan deze rekensom? Je kunt pas testen vanaf 15 november testen = 4 weken na de eerste dag van je laatste ongesteldheid . Zelf zou ik zelfs nog een week wachten anders maak je jezelf alleen maar gek.n.a.v matroesjka/sharshine die 2-4 weken na onbeschermde seks aangaven, dus ik pakte even de 2 weken
Hier vind je meer info over cyclus, berekeningen enzovoort: http://www.ovulatie-berekenen.com/menstruatiecyclus/
Alle reacties Link kopieren
dank voor de tip!(s)
Alle reacties Link kopieren
enneh heel stom hoor,

maar ik drink nu geen alcohol,

of is dat echt overdreven?
quote:mellifluous schreef op 25 oktober 2014 @ 21:07:

enneh heel stom hoor,

maar ik drink nu geen alcohol,

of is dat echt overdreven?Geen alcohol drinken kan nooit kwaad. Je kunt zelfs al foliumzuur slikken nu.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven