Wie knipte de navelstreng door?

07-08-2014 07:36 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien een stomme vraag, maar ik heb altijd gedacht dat de vader dat zelf mocht doen bij de bevalling. Nu hoorde ik laatst van mijn vader dat de zuster het bij mij al had gedaan voordat hij de kans kreeg! (ik was ook 7 weken te vroeg en moest de couveuse in, misschien kwam het daardoor) Maar is het gebruikelijk dat papa zelf de navelstreng doorknipt of doet de verloskundige dat normaal gesproken zelf?
Alle reacties Link kopieren
Bij de eerste de papa, en 2de keer kreeg mijn schoonmoeder de eer. Toen kreeg ze de schaar in haar handen gedrukt door mijn man.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft het gedaan.
Als alles goed gaat kun je zelf beslissen wie dat doet. De vader van het kind, of wie dan ook bij de bevalling is, of jijzelf wellicht.

Als er haast is om het kind te onderzoeken, dan kan het zijn dat ze het even heel snel zelf doen, in het belang van het kind.
Ik zou het werkelijk niet weten wie mijn kinderen losgeknipt heeft. Ik was het dus waarschijnlijk niet.Doet er voor mij ook niet toe.Dergelijke symbolische "rituelen" zeggen mij niks.
Mijn man bij alledrie.
Bij de eerste deed mijn man het, bij de tweede heb ik het zelf gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons de Arts, het was even paniek in de tent dus geen tijd te verliezen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend bij de eerste, bij de tweede moest de verloskundige de navelstreng doorknippen omdat hij om het nekje zat.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het zelf gedaan, mijn ex durfde niet. Er was wel haast bij geboden dus het moest snel. Maar eigenlijk vond ik het niks toevoegen.



Toen ik geboren werd deed de arts het, bij mijn broertje hebben mijn ouders het samen gedaan.
Erger u niet, verwonder u slechts!
Mijn man
Alle reacties Link kopieren
Mijn man, maar hij vond het niets toevoegen. Dacht hij vantevoren al, dus had hem niets uitgemaakt als een ander het had gedaan.
Twee keer de gynaecoloog .
Alle reacties Link kopieren
Als het rustig kan mag papa (of iemand anders) het doen. Als er haast is (navelstreng om nekje, of idd. vroeggeboorte, kind moet snel naar kinderarts) of de boel steriel moet blijven (keizersnee) doet de gyn of vk het.
Alle reacties Link kopieren
2x mijn man, maar ook hij vond het niets toevoegen en had het net zo lief aan iemand anders over gelaten.
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn tweede de verloskundige. Bij de uitdrijving toen het hoofdje naar buiten kwam zag ik de verloskundige ineens knippen. De navelstreng zat om haar nek en die knipten ze alvast door. Later mocht man voor de vorm en de foto het overtollige stuk eraf knippen. Purkje had trouwens een apgar van 9/10. Niks aan de hand gelukkig.
1e: de gyn

2e: de gyn

3e: de gyn (navelstreng om de nek dus moest snel gebeuren) Hetzelfde als bij Okkervil eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
mijn vriend, maar ook hier zat er wel haast achter omdat de kleine snel onderzocht moest worden. Maar hij heeft het gelukkig nog net zelf mogen doen...
Ik (de vader dus), maar ik was het eigenlijk al lang vergeten. Zo bijzonder was het ook weer niet. Het was grappig om te doen, maar niet iets wat een speciale band creëert of zo.
Mijn ex-man heeft het gedaan, het klonk raar.
Alle reacties Link kopieren
Bij de 1e mijn man

De 2e ik

En bij de 3e mijn moeder
Alle reacties Link kopieren
Mijn man kreeg de schaar aangeboden, maar hij heeft vriendelijk bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Eerste keer mijn man

Tweede keer de VK, omdat dat tevens mijn zus en peettante van de baby was

Derde keer ik zelf.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend had de eer
Mijn man, allebei de keren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven