Wie knipte de navelstreng door?

07-08-2014 07:36 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien een stomme vraag, maar ik heb altijd gedacht dat de vader dat zelf mocht doen bij de bevalling. Nu hoorde ik laatst van mijn vader dat de zuster het bij mij al had gedaan voordat hij de kans kreeg! (ik was ook 7 weken te vroeg en moest de couveuse in, misschien kwam het daardoor) Maar is het gebruikelijk dat papa zelf de navelstreng doorknipt of doet de verloskundige dat normaal gesproken zelf?
Alle reacties Link kopieren
Mijn man 2 keer.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
De gyn, navelstreng zat om het nekje, dus al tijdens de geboorte geknipt. Denk dat mijn man er ook niet heel erg op zou hebben zitten wachten eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het niet eens? Vriend volgens mij bij een van de twee sowieso (weet niet meer welke...). Ik zou zelf volgens mij bedanken voor de eer, haal haar er maar uit en leg haar lekker bij me, veel fijner!
Alle reacties Link kopieren
Bij de eerste mijn man. Bij de 2e wilde ik het graag doen, maar toen heeft de vk het gedaan omdat de navelstreng om de nek zat. Man heeft toen nog symbolisch een stukje afgeknipt.
Alle reacties Link kopieren
Als de situatie het toe laat wil ik het zelf doen. Hopelijk wel pas over een week of 17. Ik draag het kind en wil het ook zelf van mij losmaken.
Alle reacties Link kopieren
De 1e mijn moeder, ex durfde niet

De 2e de gynaecoloog, man mocht daarna symbolisch een stukje afknippen.
Alle reacties Link kopieren
Bij oudste de gynaecoloog, omdat dochter snel naar de kinderarts moest. Bij jongste heeft mijn man het gedaan.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
De eerste keer ik. Man vond het maar niets....



De tweede keer mijn man. Toen durfde hij ineens wel ;)
Ikzelf, mét speech!
Mijn man zag het niet zitten, dus de verpleegster die me bij stond heeft hem doorgeknipt.
Bij mijn oudste ging het hetzelfde als bij jou, TO. Kindje moest met vliegende spoed met de kinderarts mee. De veiligheid van het kind staat toch altijd voorop.
Alle reacties Link kopieren
Beide keren de verloskundige. Mijn vriend zag het zelf niet zitten



Normaalgesproken vraagt de verloskundige/gyn van te voren of de vader/moeder zelf de navelstreng wil doorknippen of niet.

Maar in geval van nood doet de vk/gyn het snel zelf natuurlijk
Ikzelf.
Ik ben middels keizersnee bevallen. Dus de gynaecoloog heeft de navelstreng doorgeknipt, maar er een heel eind aan laten zitten.

Mijn man heeft daarna de navelstreng mogen doorknippen op de juiste lengte. Beetje symbolisch, maar toch wel mooi. Een verpleegster heeft de foto's gemaakt daarvan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 07 augustus 2014 @ 10:40:

Ik ben middels keizersnee bevallen. Dus de gynaecoloog heeft de navelstreng doorgeknipt, maar er een heel eind aan laten zitten.

Mijn man heeft daarna de navelstreng mogen doorknippen op de juiste lengte. Beetje symbolisch, maar toch wel mooi. Een verpleegster heeft de foto's gemaakt daarvan.Leuk en zorgzaam ja, dat ze daar ook iets op bedacht hebben.
Alle reacties Link kopieren
Alle drie de keren mijn man. En pas na een paar uur, want mijn man vond het naar om een navelstreng door te knippen als die nog voelbaar aan het kloppen is. Dus pas toen de navelstreng uitgeklopt was.
Zoals het er nu naar uitziet gaat mijn vriend het doen ( zegt hij zelf) maar ik denk dat hij er niet eens bij gaat zijn tijdens de bevalling. Hij kan er niet tegen als mensen pijn hebben, bloederige taferelen etc. Dus ik denk dat het de arts wordt.
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Mijn vriendin is 4 maanden geleden bevallen. (Wij zijn lesbisch) Het was mijn eerste bevalling om mee te maken en het was super!



De verloskundige vroeg aan mij of ik de navelstreng door wilde knippen, en natuurlijk wilde ik dat! En dat heb ik dus ook gedaan
Never Give Up & Fight Like Hell
quote:kiki1987 schreef op 07 augustus 2014 @ 11:16:

Zoals het er nu naar uitziet gaat mijn vriend het doen ( zegt hij zelf) maar ik denk dat hij er niet eens bij gaat zijn tijdens de bevalling. Hij kan er niet tegen als mensen pijn hebben, bloederige taferelen etc. Dus ik denk dat het de arts wordt.Mijn man vind het ook verschrikkelijk als ik pijn heb. Maar hij is bij me gebleven en de verloskundige heeft ook een oogje op hem gehouden. En je groeit erin. Je ligt niet meteen (of misschien wel helemaal niet) te creperen van de pijn. No worries!
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 07 augustus 2014 @ 11:36:

[...]



Mijn man vind het ook verschrikkelijk als ik pijn heb. Maar hij is bij me gebleven en de verloskundige heeft ook een oogje op hem gehouden. En je groeit erin. Je ligt niet meteen (of misschien wel helemaal niet) te creperen van de pijn. No worries!Plus dat het heel dubbel kan zijn: als je het moeilijk vindt om pijn bij je partner te zien, kan het toch ook zo zijn dat het moeilijk is om weg te gaan als partner pijn heeft. Dus wie weet blijft hij er toch bij. Maar jullie moeten maar even zien hoe dat loopt, Kiki. Ik hoop natuurlijk dat jij weinig pijn hebt en hij er bij kan blijven.
Ja het is gewoon eventjes afwachten hoe hij gaat reageren. Als hij zo gaat reageren als toen ik kiespijn had dan wordt het een drama haha. Als hij maar in de buurt is dan is het goed genoeg voor mij.
quote:Doreia schreef op 07 augustus 2014 @ 10:40:

Ik ben middels keizersnee bevallen. Dus de gynaecoloog heeft de navelstreng doorgeknipt, maar er een heel eind aan laten zitten.

Mijn man heeft daarna de navelstreng mogen doorknippen op de juiste lengte. Beetje symbolisch, maar toch wel mooi. Een verpleegster heeft de foto's gemaakt daarvan.Dit is bij ons ook zo gegaan, beide keren.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb m zelf doorgebeten
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Soms knipt de verloskundige/gyn hem af, maar dan veel te lang zodat er voor de ouders ook nog iets te knippen valt. Bij een keizersnede gebeurt dit vaak. Bij een vaginale bevalling (waar geen haast is met knippen) mag vader het vaak doen.



Ik heb een keer een navelstreng mogen knippen die nog wat te lang was. Het voelt echt vreemd, alsof je in een heel taai ding aan het knippen bent.
Iemand in een witte jas. Nadat het mij werd aangeboden en ik weigerde. Medisch handelen is voor medisch geschoolden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven