Wie ook bevallen na 35 weken in oktober

19-12-2012 12:24 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na 35 weken ben ik bevallen door pre eclampsie. Mijn weeen waren opgewekt en mijn zoontje is daardoor eerder gekomen. Dit was een moeilijke tijd. Mijn zoontje moest 2 weken op neonatologie blijven want kreeg ook nog een infectie. Zelf dus ook geen leuke en normale kraamtijd gehad. Het lijkt me leuk om ervaringen te delen
Alle reacties Link kopieren
Dat is even schrikken! Hoe gaat het nu met jullie? Met je zoontje alles in orde?

Ik denk dat je hier veel reacties zult krijgen, want er zijn veel mama's van te vroeg geboren kindjes op het forum.



Hier bevallen van een tweeling na 24 weken. 4 maanden ZH, meerdere infecties en een operatie van zoontje, dus ja, ik heb wel een beetje ervaring ;) Inmiddels zijn ze twee en een half en helemaal gezond. Mocht je vragen hebben, dingen willen delen of gewoon een luisterend oor, dan ben ik er!
Bah, niet leuk. Zo'n kraamtijd. Gaat het nu goed met je zoon?
hier ook met 35 wk bevallen, maar mede dankzij longprikken heeft dochter nagenoeg geen problemen na de geboorte gehad, na een week mochten we al naar huis!
Alle reacties Link kopieren
Hier met 28weken bevallen ivm pre eclampsie, 2 weken groei achterstand en baby die in nood was. Herken het dus om geen mormale start te hebben met je kindje. Die van ons is begin in augustus geboren ipv eind oktober.



Is het jullie eerste kindje?
Alle reacties Link kopieren
Hier in juni bevallen van een zoon met 35 weken. De eerste 2 weken in het ziekenhuis verbleven maar na 2 weken weer thuis.

We hebben vreselijk mazzel met een knulletje wat altijd vrolijk is en vanaf het begin doorslaapt .enigste probleem wat hij er aan overgehouden heeft zijn zijn darmpjes.

Krijgt elke dag zakjes om te poepen zonder zakjes gaat het niet, een drama
Alle reacties Link kopieren
mijn oudste is geboren met 34 weken, woog ruim 6 pond.

hij had wel flink klem gezeten, moest maandelijks met hem naar de orthopeed en fysio en thuis zelf masseren.



hij is nu 7, en behalve 2 maandelijks naar de fysio omdat hij nog steeds aan 1 kant overontwikkeld is niks meer aan de hand.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Met mijn zoontje gaat nu alles goed gelukkig, bij de geboorte was hij 4 pond nu 7 weken later al 6 1/2 pond. Ja het is ons eerste kindje en dan stel je, je van de bevalling toch wel wat anders voor. Ook de kraamtijd, toen ik uit het ziekenhus wad ontslagen en nog in de kraamtijd zat gingen we drie keer per dag naar het ziekenhuis. Ik zelf zit nog steeds aan de medicijnen en ben snel vermoeid.
Alle reacties Link kopieren
Mijn beide kinderen zijn te vroeg geboren. Dochter met 33 weken, heeft 2,5 week in het ZH gelegen. Zoon is met 34 weken geboren en heeft 2 weken in ZH gelegen. Ik heb dus ook 2x geen normale kraamtijd gehad.



Ze denken dat beide kinderen te vroeg zijn geboren door de zgn GBSbacterie.



Ben nu zwanger van de 3e en ik hoop dat deze langer blijft zitten en eindelijke dé kraamtijd kan hebben die ik zou willen. Maar ik ga er toch maar weer vanuit dat we deze baby ook al eerder welkom zullen heten dan half april. Vriend en ik zeggen al dat we blij zijn met eind februari.
Alle reacties Link kopieren
Jammer he geen normale kraamtijd. Ik had daar juist veel zin in maar helaas.

Zoontje na 27 weken geboren, 8 weken op de NICU en daarna nog 5 weken op de highcare in een streekziekenhuis. En ook allerlei infecties, e.d.

Hoe gaat het nu met je zoontje? Kan je al een beetje genieten?
Alle reacties Link kopieren
Met 34+6 geboren, 4 pond dus dysmatuur, couveuse, warmtebedje, normaal bakje. Vaak voeding via sonde, mocht naar huis op uitgerekende datum. Gelukkig kon ik er fulltime bijblijven door de moeder-baby suites in het ziekenhuis.
Alle reacties Link kopieren
Oja, alles is goedgekomen en omdat het ons eerste kindje was hadden we geen verwachtingen van de kraamtijd. :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:aylapaelja schreef op 19 december 2012 @ 15:17:

Met 34+6 geboren, 4 pond dus dysmatuur, couveuse, warmtebedje, normaal bakje. Vaak voeding via sonde, mocht naar huis op uitgerekende datum. Gelukkig kon ik er fulltime bijblijven door de moeder-baby suites in het ziekenhuis.Wat een verschil. Al had ik er bij willen blijven fulltime, dan had het niet eens gemogen. Er waren maar een stuk of 4 momenten dat je mocht komen. En dat voor max 45 min. Ze vertelden ook doodleuk dat je kindje sliep en dat je wel weg kon gaan. (grrr!!) En na 5 dagen netjes naar huis zonder kindje en 3 voedingen op en neer reizen.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Bieb! Dat is ook erg!. Wij mochten er eigenlijk ook gewoon 24/7 bij blijven. Ze waren toen inderdaad bezig om die gezinskamers te maken. We zijn weleens midden in de nacht naar de NICU geweest, gewoon om bij ze te zijn. Of ze nu sliepen of niet.
Alle reacties Link kopieren
Wij mochten 24 uur per dag naar hem toe maakte niet uit hoelang. Wel erg als je beperkt mag komen. Hij kreeg ook vaak voeding via sonde had veel moeite om uit de fles te drinken.
Bieb, ook wij mochten 24 uur per dag naar het ziekenhuis en de hele dag blijven (als we zouden willen). Wel waren ze bezorgd om mij, liep ik daar te strompelen (keizersnede), waren er weer geen ligstoelen dus moest ik op zo'n ronddraaiende kruk zitten.



Mijn oudste heeft acht weken op de NICU gelegen (St. Radboud) en 6 weken in een streekziekenhuis. Nee, ik weet niet wat een normale kraamtijd is, maar maakt nu niet meer uit. Ik heb mijn kind in ieder geval nog dankzij alle deskundigheid op de NICU (en dat realiseer ik mij nu des te meer nu Serious Request is begonnen).

Gelukkig wist ik wat ik kon verwachten toen ook mijn tweede veel te vroeg werd geboren. Niets dan lof over de omgang met kind en ouders.
Alle reacties Link kopieren
Onze dochter heeft ook op de NICU in het Radboud gelegen. Erg fijn behandeld en geholpen daar. Dat was voor 7 weken en daarna 4 weken streekziekenhuis. Ondanks dat ze 12 weken te vroeg was , mogen we echt in onze handen knijpen dat het zo goed gegaan is.



Bieb; vind het heel vreemd dat jullie zo beperkt werden. Bij ons werd bezoek van ons juist heel erg gestimuleerd!
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het eigenlijk nu met alle te vroeg geboren kindjes? Wij hielden echt rekening met Alles, maar achteraf hebben ze er weinig aan over gehouden. Ja, wij vinden met name onze zoon erg druk, maar dat kan ook aan zijn persoontje liggen.



Natuurlijk is dat ook afhankelijk van hoeveel ze te vroeg waren.

Maar ben gewoon nieuwsgierig eigenlijk. Beetje off-topic, maar goed..



Oh ja, en weten jullie allemaal wat de reden was van de vroeggeboorte? Ik dus niet en dat zit me eigenlijk nog steeds dwars.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop ook dat deze 3e lekker lang blijft zitten, dat ik niet weer maar 3 a 4 keer pd naar hem toe kan. Wel fijn als je 24 uur per dag naar je kindje toe mag. Hier moest je zelfs aangeven of je je kindje wilde wassen. En als het rustig was dan had je de pech dat een overactieve zuster het al had gedaan. Gelukkig hoefden ze maar 2,5 en 2 weken daar te liggen.



Mijn dochter heeft McDD (soort ASS). Ze zeggen wel eens dat premature meisjes daar meer kans op hebben. Geen idee of dat zo is.

Mijn zoontje is wel erg druk en ze zeggen dat ADHD bij premature jongens weer vaker voorkomt. We zullen wel zien.

Verder hebben ze er niet veel aan over gehouden. Zoon had als baby wel veel problemen, maar geen idee of dat anders zou zijn als hij was blijven plakken. (verborgen reflus,kma en verstoppingen)



Ze zijn er nu achter dat de overeenkomst bij beide kinderen een GBSbacterie is. Bij dochter scheen er ook iets van een bloeding te zijn, maar of dat kwam omdat zij geboren werd of dat ze juist daarom geboren werd weten ze niet. Zoon zijn placenta was zo goed als op. Maar de enige overeenkomst is wel dat bij beiden dus de GBS bacterie is gevonden. Zoon is er erg ziek van geweest. Nu dus onder controle van de gyn en proberen ze in de gaten te houden of ik "schoon" ben van de GBS.
Alle reacties Link kopieren
Ook hier twee premature kindjes. Een van 34 en een van 26 weken. Het gaat goed hier hoewel ik soms heel onzeker ben, met name over de groei van onze jongste. Maar hij schijnt zijn eigen lijn te volgen in de curve dus het zal toch wel goed zijn. De oudste gaat als een trein, die heeft er niets aan overgehouden

Serious Request vind ik dit jaar ook erg heftig maar dat heeft twee reden, het onderwerp natuurlijk (wat zijn we dichtbij geweest ) en vorig jaar tijdens Serious Request lag onze jongste in het zkh met flinke problemen. En wat keek ik dan op TV als hij sliep? ..... Juist ja. Dus het herrinnerd me heel erg aan die tijd....

Sterkte met je kindje, heb er, ondanks alles vertrouwen in en probeer toch ook te genieten.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons was de oorzaak zware zwangerschapsvergiftiging. Ik was zelf totaal niet ziek maar had een onrustig gevoel en ben daarom naar het zh gegaan voor een ctg. Dit was op zaterdag terwijl ik de dinsdag erop een controle zou hebben. Uiteindelijk is de kleine op maandagavond met spoed gehaald, omdat het zo slecht ging. De artsen hebben ook aangegeven, dat als we gewacht hadden tot de controle dinsdag, dat we dan waarschijnlijk geen kloppend hartje meer gehoord hadden.



Inmiddels is de kleine 4,5maand en gaat het tot nu toe goed, maar vind het lastig om in te schatten wat normaal is en wat nog met de prematuriteit te maken heeft.
Hier een geplande keizersnede met 38 weken.

Niet zo vroeg dus, maar geen normale start, omdat ik daarna complicaties kreeg. Uiteindelijk 5 dagen ziekenhuis gelegen, en pas na 3 weken kon ik een beetje zelf voor zoonlief zorgen. Heb me daar lang schuldig over gevoeld, nu gelukkig de schade ingehaald :P
quote:Bieb schreef op 19 december 2012 @ 16:02:

[...]





Wat een verschil. Al had ik er bij willen blijven fulltime, dan had het niet eens gemogen. Er waren maar een stuk of 4 momenten dat je mocht komen. En dat voor max 45 min. Ze vertelden ook doodleuk dat je kindje sliep en dat je wel weg kon gaan. (grrr!!) En na 5 dagen netjes naar huis zonder kindje en 3 voedingen op en neer reizen.



Wat ouderwets zeg.

Hier mocht zoonlief gelukkig bij ons blijven op de kamer, dat was boven verwachting, want zijn gewicht was erg laag ingeschat, dysmatuur heet dat geloof ik. Als ik eerder naar huis had gemogen dan zoonlief had ik een kamer op de kinderafdeling kunnen krijgen. Ivm de keizersnede had zoonlief in eerste instantie wel alleen naar de kinderafdeling gemoeten omdat ik door de keizersnede niet mee zou mogen.
Alle reacties Link kopieren
Wij mochten ook 24/7 bij onze zoon (VUmc). Was erg fijn. Regelmatig midden in de nacht geweest...

Nu is hij 7 maanden (niet gecorrigeerd) en het gaat goed. Wel een koemelkallergie, regelmatig obstipatie, RS virus gehad en nu een hevige verkoudheid, maar verder groeit hij goed en is het een vrolijke baby.

Wij hebben wel fysio ivm voorkeursligging maar nu ook om zijn ontwikkeling te volgen. Tot nu toe ook hier geen bijzonderheden. Ik ben erg benieuwd naar de toekomst en of hij er wel of niet iets aan over houdt.

En Serious Request, dan ben ik zo blij dat ik in Nederland woon. Anders had het zo anders af kunnen lopen...

Zoon schreeuwt! Etenstijd!!
@micnick

Datzelfde over serious request besefte ik me ook ineens vandaag. Vraag me af of ik en baby er nog zouden zijn als ik in malawi gewoond zou hebben.

Wilde zoonlief gister nog met een sr speen verwennen maar ze waren op, beetje jammer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven