Wij proberen zwanger te worden 2016

30-06-2016 21:06 1390 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vervolg op een ander topic die helaas gestopt moest worden! Leuk om de tabel bij te houden en ook mee te schrijven en ervaringen te delen!



NaamLeeftijdHoeveelste kindjeRondeN.O.D.ZwangerUDBijzonderhedenFloraaa30/36114/10 jongen9/6/179/4 gestopt met pil/ 20 jan 20 wk echoknusengezellig24/25278/3xxdec'15 gestopt met pil/ 35 dgn cyclusNemo2628/322317/5 24/1/1725/2 gestopt met pil/ 28 dgn cyclusJyla25/251x10/12 20/8/17xBb8729/281101/11 4/9/1728/3 gestopt met pil/ 23/1 1e echoVizslalover28/3211517/5 meisje 25/1/1728 dgn cyclusMandy199126/251318/10 22/6/179/6 gestopt met spiraal/ 7/2 20 wk echoMiertjee25/261630/9 half septjan gestopt met spiraal/onregelm. cyclus

is zwanger!

is bevallen!

UD is uitgerekende datum.



Graag in dikgedrukte letters(!) aangeven als er iets in of uit de tabel moet!

JYeti & Fay88 ik heb jullie tijdelijk uit de tabel gehaald. Als je er weer in wilt horen wij het graag!
Alle reacties Link kopieren
Jolien: Zo dat is wel echt een rot opmerking !

Dat heb ik gelukkig nog niet meegemaakt. Ik denk dat ik ook maar ga zeggen dat ik uit me eigen er wel mee kom als ik iets kwijt wil.

Hoelang zijn jullie nu bezig ?



Jyla: zo bij jou heeft het ook een tijd gestuurd! Daar krijg ik tog een beetje hoop van hihi.

ja ik kan het wel zelf wegbrengen alleen het mag niet langer dan een uur geleden geproduceerd zijn. En het kan tussen 8 en 9 en hij is vaak 5/6 uur al weg vandaar. Mja dan zou hij tog een keer later moeten beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Jess, wat fijn dat je al bij de HA terecht kan, vaak laten ze je toch 12 mnd de tijd nemen. Als ik jullie was zou ik je vriend ivm een doktersbezoek, gewoon ietsjes later naar z'n werk laten gaan. Niks gelogen, en normaal krijg je er vrij voor vanuit je werk. Je werkgever heeft er niets mee te maken waarom je naar de HA gaat. Zo zou ik het doen . Maar wellicht gaat het niet zo makkelijk.. Wel balen hoor dat het nog niet gelukt is.

Hier heb ik geluk gehad in de 10e ronde, hopelijk is dat ook jullie geluksronde! Je wordt er zo erg onzeker van, zeker ook wat ik net bij Jolien las, werk en alles gaat eronder lijden.. Hoop dat jullie dit geluk snel mogen vinden!



Jolien, je NOD vandaag, altijd spannend, ik voelde niks van te voren. Dus wie weet en anders morgen heel veel succes bij de kliniek! Breekt ook wel weer een spannende periode voor je aan. Ik hoop zo dat het iets onschuldigs is voor je. Balen ook dat je het al aan collega's hebt verteld, Ik stond ook op het punt om dat te doen. Voelde me zo prut. Nu heb ik helaas in het begin van mijn zwangerschap het tegen een collega verteld. Ze heeft netjes haar mond gehouden hoor, maar zodra ik het tegen een andere collega wilde vertellen, wilde zij het zeggen. Beetje raar, is toch wel mijn eigen dingetje.. Het krijgt dus echt wel een leventje helaas als je het aan de verkeerde mensen verteld. Maar die opmerking bij jou kon toch echt niet, bizar.. Heel veel succes morgen!



Jayla, wat fijn dat je je langzaam steeds een beetje beter voelt Ze zeggen dat het 2e trimester het prettigste is! Hopelijk kan je daar ook fijn van gaan genieten. Leuk idee ook, dat je helemaal verliefd aan het worden bent. Ooh, ik kan het me nog zo lastig voorstellen zo'n kleine lieve mini. Maar gelukkig komt het dichterbij ;)



Mandy, leuk zo bezig zijn met alle inkopen, jij wilde het niet weten toch... (ik ook niet) maar vriend denkt er anders over.. dus even kijken hoe we dat inkleden. We willen het iig wel beide weten, of beide niet. Niet de ene wel andere niet. Dat werkt niet.

Voor mij ook net zo graag een tweedehands kamertje, ben vooral van de degelijke materialen (hout) en die zijn snel al duur. Het fineer vind ik snel goedkoop ogen.. Zou anders ook prima zijn. Wij gaan er nog op ons gemakje in duiken. Wat voor kinderwagen heb je gekocht? Ook hiervoor twijfelen we evt. een tweedehandse te kopen. Spulletjes voor de kleintjes zijn stiekem best duur, hihi Succes met de keuzes, erg leuk te mogen kopen!



Knus, fijn dat het bloeden nu achterwegen is, kun je voor je gevoel weer een klein beetje verder, jullie bruiloft komt ook dichter bij. Ik hoop zo dat zwanger met (kinder)champagne op jullie bruiloft kunnen proosten. Al is het dan nog heel pril. Moeten jullie nog veel voorbereiden?



Visza, wat geweldig dat je zo verliefd kan zijn op je kindje!

Groot gelijk dat je het wat rustiger aan wilt doen, het lijkt mij echt niet niks, zomaar ineens voor een kindje zorgen, een bevalling. Rust is ook heel belangrijk hoor! enne tijd om aan elkaar te wennen ook.



Nemo, hoe gaat het bij jou, ook helemaal verliefd op de kleine man?



Citroentje en Floraa hoe is het verder met jullie?



Hier, vermoeidheid slaat iets meer toe (hoorde dat dit door de aanleg van de placenta is). Maar eigenlijk mag ik niet klagen, zo ook zo nu en dan misselijk. Niet meer boven de wc gehangen even afkloppen!.

Volgende week dinsdag een termijn echo, ondertussen hebben we het aan familie en goede vrienden verteld, alleen donderdag nog aan vrienden. Gelukkig wordt het nieuws positief ontvangen, helaas kregen we van veel vrienden het antwoord dat ze het al dachten, dat is toch wel minder leuk te horen, zeker omdat ze er met de hele groep gezamenlijk over hadden gehad, op een feestje. Achja.. niet drinken kun je niet verbloemen. Gelukkig vinden ze het erg leuk!
Alle reacties Link kopieren
Jolien: wat een lullige opmerking zeg, snap dat je dat echt niet leuk vond. Op zon moment kun je iemand wel aanvliegen denk!



Wij hebben een kinderwagen bij babydump gekocht van adventures ofzoiets

https://s.s-bol.com/imgba ... /8/0/9200000056970816.jpg

Denk dat je m zo wel kan zien!

378 euro (uit m'n hoofd) met bijpassende maxicosi//autostoel en een luiertas :p



Bb: klopt wij willen het beide niet weten Hihi. Vriendin van mij wou dat ok niet en haar vriend wel, die hebben dat zo gedaan dat is erg goed gegaan. Inmiddels is ze bevallen en tot die tijd wist ze het echt niet!

Grappig, wij zoeken ook naar houtachtige dingen. Wij houden heel erg van houten meubelen
Alle reacties Link kopieren
Jolien ik snap echt niet dat mensen zo zonder gevoel dingen eruit kunnen gooien. Sommige mensen zijn echt lomperds! Op mijn werk heb ik ook een paar van die lamlullen werken die ook niet altijd even tactisch zijn. Proberen om er gewoon boven te staan. Het zijn niet je vrienden, maar ik snap je heel goed hoor.



Bb87/Mandy Wij hebben de kledingkast en de commode van marktplaats! Supernetjes! Verder krijgen wij van vrienden een wiegje, maxi cosi en zon bloom kinderstoel en ik heb zelf een ouderwetse houten schommelstoel van marktplaats geschuurd en een geverfd! Wij zijn ook wel van de natuurlijke uitstraling en een beetje zelf dingen maken en persoonlijk heb ik niet zoveel met die kinderkamers uit de boekjes. Kinderwagen hebben wij bij Joolz gekocht en gister een leuke set bestaande uit een lamp, kussentje en een muursticker. Komende zondag gaan we even kijken bij verschillende babywinkels voor nog wat kleine dingetjes en even kijken naar gordijnen. Weet iemand waar ze leuke kindergordijnen verkopen trouwens? Zo sprokkelen we overal wat vandaan de ene keer nieuw en de andere keer gewoon marktplaats.. het is al duur zat! Als die kleine aankopen zoals aankleedkussen, rompers, boxkleed, luiers, flessenset, babyfoon etc.. dat tikt allemaal zo aan!



Knus hoe is het met jou? Hoe voel je je?



Jyla op hoeveel weken zit je nu?
Alle reacties Link kopieren
Jess, wij zijn nu een jaar bezig, vanmiddag eerste afspraak bij de fertiliteitskliniek.



Mandy, super gave kinderwagen! Zoiets zou ik (later) ook wel willen Stoer

Ik zou het trouwens niet aan kunnen om het geslacht niet te weten, ben ik veel te nieuwsgierig voor Ik zou het wel voor de rest in mn omgeving geheim willen houden.



Gisteren dus mn nod, maar voel nog niet veel. Af en toe steekjes in mn buik en opgeblazen gevoel, maar misschien is het de stress. Mn temp was vanmorgen nog hoog, dus ik verwacht dat het morgen komt ofzo. Ik durf niet te denken aan een zwangerschap, dus dat probeer ik van me af te zetten. Ik vroeg me wel af: stel er zit wel wat, zou zoiets dan vanmiddag al zichtbaar zijn?
Alle reacties Link kopieren
Floraaa: klinkt heel leuk Ik had zelf ook zoiets van we kijken op marktplaats, staan super leuke dingen op die er vaak nog mooi uitzien. Wiegje lenen we van vrienden en box wss ook 2e hands, zo wisselen we idd af met 2e hands en nieuw!



Jolien: Dankje! Vind m ook zo stoer! Ik ben niet zo'n meisjesachtig type dus dacht mocht het een meisje worden kan zij ook in een stoere kinderwagen!

Maar Hee wat spannend van je nod! Lijkt mij dat ze wel al een vruchtje kunnen zie , je zou dan toch al 4 weken zwanger zijn! (Als je de app ouders van nu download kun je per week zien hoe het er uitziet dus kun je even kijken bij week 4!)



Vanmiddag intake met kraamzorg, het wordt steeds echter allemaal Hihi
Alle reacties Link kopieren
Even tussendoor vraagje voor de zwangere dames: ik heb een aantal zwangerschapsbroeken besteld, want begin een aardig buikje te krijgen. En mijn eigen broeken gaan al niet meer dicht. Is het dan handig om een broek te kopen die normaal strak zit of ietsje losser zodat je er in kan 'groeien'? Ik twijfel een beetje welke ik moet houden..
Alle reacties Link kopieren
Leuk Mandy! Hoeveel weken ben jij nu dan?



Nou, wij hebben vanmiddag een intakegesprek gehad en ik een inwendige echo. Op de echo was volgens de arts het begin van een vruchtzakje te zien! Ze durfde niet te zeggen of het ook echt wat ging worden natuurlijk, dat kan pas over een week. Maar het zou geweldig zijn! Ik durf niet echt heel blij te zijn, maar natuurlijk denk ik er wel steeds aan. Ik heb de echo meegekregen, voor het geval het echt het begin van iets zou zijn Ik weet niet hoe ik hier een foto moet plakken, anders konden jullie het even zien. Oja, ze zei me ook te stoppen met tempen, maar ik weet niet meer waarom..
Alle reacties Link kopieren
Woooow Jolien! Super goed, alvast gefeliciteerd ookal is het pril, je mag er gewoon in geloven hoor! Temperaturen is niet meer nodig omdat je hier niets meer uit kunt lezen. Echt wow gefeliciteerd!! Ik duim voor je dat jullie mini mag blijven plakken!



Jayla, ik heb nog geen idee, het lijkt me dat je erin moet kunnen groeien, maar is lastig natuurlijk. Hier begint m'n buik ook aardig. Pas nog maar 1 spijkerbroek, oops! Gelukkig passen rokjes en jurkjes nogwel, hoewel deze een buikje verhullen... Lastig, dus binnenkort ook shoppen. Mss maar in de winkel om info te vragen?
Alle reacties Link kopieren
Jolien wat een goed nieuws! Ik hoop het zo voor je ! En je ziet wel, als je het niet meer verwacht dan komt het..



Bb87 ja ik heb in september 2015 1 keer de prikpil gehaald maar ik kreeg pas later me eisprong terug en nu is het dan de 9e ronde dat ik weer een eisprong heb.



Alle andere dames die zwanger zijn, een voorspoedige zwangerschap gewenst ! Ik blijf gewoon meelezen als jullie het niet erg vinden alleen zal niet altijd meepraten.

????
Alle reacties Link kopieren
Wauw wat een goed nieuws jolien!!! gefeliciteerd!



Jyla mijn ervaring is dat je gewoon je eigen maat kunt kopen. De stof kan heel ver meerekken. Er zit ook elastiek met knoopjes in de band zodat je m groter en kleiner kunt maken. Ipv een riem. Als je snapt wat ik bedoel.



Jess blijf lekker meelezen en als je nieuws hebt horen we dat graag! Ik duim voor je dat t gauw mag lukken.



Knus voor jou duim ik ook! Hoop zo voor je dat de volgende keer alles goed gaat.



Vizsla hoe gaat t met jou en de kleine meid?



Hier gaat alles goed. We zijn heerlijk aan t genieten. Grote broer vindt alles erg interessant. Zo leuk om te zien.
Alle reacties Link kopieren
Jolien wat een ontzettende kutopmerking zeg! Hoe kan die collega nou zo iets doen! Zou me er ook echt niet meer prettig bij voelen op het werk. Maar hopelijk is dit is blijvend en kun je die college lekker te kakken zetten! Gefeliciteerd!!



Hier gaat alles goed hoor, vorig weekend ongesteld geworden, dus wij gaan weer voor de volgende ronde! Omdat we hier al veel zwangere dames hebben merk ik dat ik toch minder mee heb te schrijven. In mijn omgeving wordt ook de een na de andere zwanger. Maar ik mag nog niet veel zeggen. Wij waren 4 maanden bezig en nu na een pauze pas in ronde 3. Maar totaal toch al op ronde 7. Ben nu ook begonnen met temperaturen. Weet niet of het iets helpt maar agg. Vriend wil ook ontzettend graag maar ja we kunnen niet toveren. En aan de ene kant denk ik agg ik ben net weer bezig. Maar aan de andere kant ben ik ook mega jaloers als er weeer iemand in mijn omgeving zwanger is.



Maar vind het wel heel erg leuk hoor voor jullie allemaal!! Ook jullie hebben er lang op moeten wachten. Dus ik heb nog hoop. Misschien zijn wij express bij elkaar in een groepje gekomen omdat we allemaal niet in de eerste 3 maanden zwanger zijn. Wie weet ;)
Alle reacties Link kopieren
Jolien wat goed. Hopelijk blijft het zitten en groeit het uit to een wolk van een baby!



Hier alles goed. Drukke tijd zo ineens met een kleintje maar ik geniet enorm!
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel allemaal! De test die ik vanmorgen heb gedaan was negatief trouwens.. ik hoop dat dit de komende dagen nog gaat veranderen. Heb vanmorgen toch getempt en die was nog steeds hoog.



Citroentje, ik weet hoe het is. Het enige dat wij deze ronde voor het eerst anders hebben gedaan is dat ik ipv foliumzuur met vitD, nu van Davitamon Mama+visolie slik. Daarnaast 1 tabletje Zink (het potje zegt dat je er 2 mag hebben). En mn vriend neemt 1x Zink en de foliumzuur met vitD die ik eerst gebruikte. Op de brief van de kliniek stond de vraag of mijn vriend foliumzuur gebruikte en ik wist niet dat dat mogelijk was. Dus ben gaan googlen en sommigen bleken goede resultaten te hebben. Vandaar dat we daarmee begonnen zijn. Maar goed, het moet dus nog even blijken of het gelukt is.
Alle reacties Link kopieren
Wat betreft je test, temp hoog is een erg goed teken, en voor de test, koop een clearblue, deze geeft sneller een positief resultaat dan vele andere, met ochtend urine natuurlijk.



Mijn eerste test was ook echt bizar licht, we hadden hem in eerste instantie ook weggelegd, later keken we en was het ineens huh?! Ik hoop dat het bij jou ook zo is!
Alle reacties Link kopieren
Jyla, ik heb broeken van Prenatal gekocht. Ik heb ze niet op de groei gekocht. Als we meer naar de zomer gaan ga ik toch meer jurkjes denk ik dragen met legging en laarsjes dus dat zie ik dan wel weer. Heb ook weinig zin om met een hobbezak nu te lopen ;) haha!



Ik heb nu eigenlijk sinds 2,5 week pas die broeken aan en ben morgen 22 weken. Sinds 3 weken echt een groeispurt! Buikje is nu heel goed zichtbaar en duidelijk dat er een kleine uk zit haha.
Alle reacties Link kopieren
Jolien: alvast een lichte gefeliciteerd Hihi hopelijk snel meer duidelijkheid!



Jyla: ik heb broeken van de h&m, zitten heel fijn! Gewoon m'n eigen maat gepakt!



Floraaa: grappig ik wissel ook op vrijdag van week! Dan schelen we dus precies 2 weekjes :D
Alle reacties Link kopieren
Oh en floraaa, wat heerlijk dat je zolang je gewone kleren hebt kunnen dragen! Ik kon dat al heel snel niet meer, maar moet zeggen dat de koekjes, snoepjes en andere snackies er aardig in gingen
Alle reacties Link kopieren
Net bij afvegen beetje bloed, dus ben bang dat het niet goed gaat..
Alle reacties Link kopieren
Ohjee Jolien, hopelijk zet t niet door! Soms kan een klein beetje bloed niet kwaad. Ik duim voor je dat t niet doorzet. Hoeveel dagen ben je overtijd?
Alle reacties Link kopieren
Het bloeden is inmiddels wel meer en heb een menstruatiegevoel Dus het is voorbij..

Ik dacht echt dat het deze keer eens goed zou gaan. Was vandaag 4 dagen over tijd.
Alle reacties Link kopieren
Aaah Jolien Is het echt ook menstruatiebloed of wat bruinig? Ik heb namelijk bruin bloed/slijm verlies gehad bij afvegen helemaal in het begin. Ik hoop voor je dat het onschuldig is. Dikke knuffel
Alle reacties Link kopieren
Jolien, hoe is het nu met je?
Alle reacties Link kopieren
Oh nee jolien wat zou dat ontzettend jammer zijn... ik hoop zo voor je dat t bloeden gestopt is! Hoe is t nu?
Alle reacties Link kopieren
Ben toch echt weer ongesteld geworden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven