Wij proberen zwanger te worden 2016

30-06-2016 21:06 1390 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vervolg op een ander topic die helaas gestopt moest worden! Leuk om de tabel bij te houden en ook mee te schrijven en ervaringen te delen!



NaamLeeftijdHoeveelste kindjeRondeN.O.D.ZwangerUDBijzonderhedenFloraaa30/36114/10 jongen9/6/179/4 gestopt met pil/ 20 jan 20 wk echoknusengezellig24/25278/3xxdec'15 gestopt met pil/ 35 dgn cyclusNemo2628/322317/5 24/1/1725/2 gestopt met pil/ 28 dgn cyclusJyla25/251x10/12 20/8/17xBb8729/281101/11 4/9/1728/3 gestopt met pil/ 23/1 1e echoVizslalover28/3211517/5 meisje 25/1/1728 dgn cyclusMandy199126/251318/10 22/6/179/6 gestopt met spiraal/ 7/2 20 wk echoMiertjee25/261630/9 half septjan gestopt met spiraal/onregelm. cyclus

is zwanger!

is bevallen!

UD is uitgerekende datum.



Graag in dikgedrukte letters(!) aangeven als er iets in of uit de tabel moet!

JYeti & Fay88 ik heb jullie tijdelijk uit de tabel gehaald. Als je er weer in wilt horen wij het graag!
Alle reacties Link kopieren
voor jou Jolien!
Alle reacties Link kopieren
:( Sterkte Jolien
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat ontzettend balen Jolien! Heel veel sterkte! . Het enige wat je nu wel weet is dat je zwanger kan raken, maar voor nu is dat niets meer dan een schrale troost! Heel veel sterkte! (Laat) jezelf maar goed verwennen!
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Jolien!
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel allemaal

Fijn dat alles hier besproken kan worden, dat waardeer ik erg.



Ja Bb, zo probeer ik idd ook te denken, de mogelijkheid is er iig wel.

En het duurde allemaal maar een paar dagen, maar ik zag het al helemaal voor me. Had er wel een goed gevoel bij eigenlijk.

Kan me niet voorstellen hoe het moet zijn als je al een paar weken weet zwanger te zijn en het gaat dan mis. Echt vreselijk.



Hoe gaat het met jullie allemaal?
Alle reacties Link kopieren
Logisch dat je het al voor je zag Jolien. Je gedachten gaan stiekem toch al dingen invullen. Kan je er een beetje goed met je vriend/man over praten? Sterkte!



Ik ben de 12 weken grens gepasseerd. We hebben vanochtend een half uur naar onze zeer bewegelijke kleine kunnen kijken. We hebben de nekplooimetingecho gehad. Qua vermoeidheid kun je me aan het einde van de middag oprapen, maar voor het goede doel!
Alle reacties Link kopieren
Het is ook zo lastig allemaal Jolien. Iets waar je zo op hoopt en een droom die binnen een paar dagen weer uiteen spat. Veel sterkte de komende tijd en hopelijk is het snel weer raak!



Wat een heerlijk berichtje Jyla. Fijn al die beweging en dat je de eerste grens hebt gehaald! Geeft toch ook wel een stuk zekerheid!
Alle reacties Link kopieren
Ohh nee Jolien wat balen :(:(:( Dikke knuffel voor jou
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben vandaag de 20 weken echo gehad. Eigenlijk alles goed alleen het hoofdje is te klein. Morgen verder onderzoek door een echo in het ziekenhuis! Best spannend maar de verloskundige zei dat het waarschijnlijk niks ernstigs is.
Alle reacties Link kopieren
Wij vandaag een mooie termijn echo. Kindje is goed gegroeid, 10w 4d en dan 1 sept uitgerekend! Super mooi allemaal maar blijft onwerkelijk, maar we genieten op en top van het idee!



Zelf dacht ik 4 sept uitgerekend maar bent naar 1 sept verzet.. Eigenlijk kan dat met m'n cyclus bijna niet.. Maar we vinden het allemaal prima kleine is dus goed gegroeid.
Alle reacties Link kopieren
Wauw goed nieuws bb. Heel fijn

Het blijft iets bijzonders inderdaad. Lekker genieten!
Alle reacties Link kopieren
Jyla, fijn dat je weer even naar je uk hebt kunnen kijken! Ik neem aan dat de nekploometing goed was? En heb je ook gelijk bloedgeprikt? Die vermoeidheid gaat voorbij! oh man ik heb het ook zo erg gehad, maar nu voel ik me top! Af en toe de rem erop en mn rust pakken. Verder gewoon nog fulltime aan het werk en savonds ook nog de energie om dingen te doen. Echt fijn hoor! Dat komt bij jou ook echt weer!



Bb87, fijn dat alles geod was! En mooie datum 1 september! Ik was ook van 14 juni naar 9 juni vooruit gezet! Zo fijn voor je dat het gelukt is!



Knus hoe gaat het met jou verder? Hoe zit je in je vel?



Mandy, gelukkig is het niet ernstig! Wilde jullie het geslacht nou weten? en zo ja, wil je ook vertellen wat het is?



Vrijdag 23 weken en ik voel me prima! Gisteren voor het eerst wezen zwangerschapszwemmen met een vriendin van een vriendin van mij. Zij is 3 dagen na mij uitgerekend. Was heerlijk! sowieso zwom ik al baantjes voor m'n conditie en zwemmen is echt aan te raden.. Ontspannend en je gebruikt natuurlijk al je spieren en je merkt ook echt dat je je moet inspannen. Ik heb vannacht heerlijk geslapen

Oh ja en afgelopen zondag een kinderwagen besteld! Zo blij mee! Kost wel weer een vermogen maargoed het is een investering zeggen we maar ;)

Verder voel ik de kleine veel aan de zijkant omdat mn placenta aan de voorkant ligt. Geeft verder niks zei de vk. Verder blijf ik toch een onrustige huid hebben. De ene keer weinig aan de hand en de andere keer komen de bulten op 1 plek in mn nek weer tevoorschijn! Verder zijn mn tepels al donker! whoo echt bizar wat een zwangerschap allemaal met je doet haha! Ontzettende trek in snoep en zoete meuk.. terwijl ik helemaal geen zoetekauw ben! haha! Ze hebben het op internet ook over meer afscheiding, nou dat heb ik dus ook.. niet echt prettig en fris maargoed het hoort erbij dus nemen we maar voor lief ;)

Jullie nog typische zwangerschapskwalen?



Nemo en Viszla hoe is het met jullie? Gaat alles goed met jullie, man en kleine?
Alle reacties Link kopieren
Floraaa volgens mij hebben wij wel een vergelijkbare zwangerschap haha. Ik heb t zelfde! Moet mezelf ook echt afremmen af en toe. En dat van die tepels en afscheiding is ook herkenbaar haha.



Nee willen het niet weten hihi. ze zou haar best doen maar sommige baby's liggen wijdbeens, dat deed die van ons gelukkig niet.



Mijn kwaaltjes zijn vergelijkbaar dus mrt jou! Ook zin in zoete dingen, net weer en gebakje naar binnen zitten proppen *oeps*.
Alle reacties Link kopieren
haha ja hier eergister boterkoek gemaakt... gister twee stukken op en ook nog een zak kikkertjes in de pauze gekocht.. *help*

Als het op is ga ik er echt op letten! Het is zo frustrerend.. ik kan wel een stuk komkommer opeten, maar die drang blijft naar zoet..!



je hebt trouwens geluk dat je het niet zag met de echo! Ik zag het dus halverwege al!
Alle reacties Link kopieren
Wat een gelukkige en fijne berichtjes allemaal! Goed om te horen dat het allemaal goed gaat bij jullie en dat jullie stuk voor stuk kunnen genieten van jullie zwangerschap!



Hier gaat het goed hoor floraa. Bezig met het voorbereiden van de trouwdag, binnenkort vriend jarig dus daar moeten de nodige dingen weer voor worden gehaald. Dus blijf wel wat bezig. Morgen is het twee weken geleden dat het bloeden van de miskraam helemaal is gestopt. Dus nu weer langzaam aan een beetje toewerken naar de eerste menstruatie (of niet haha?) . Verder nog steeds aan trouw aan het sonja bakkeren en inmiddels 4 kilo lichter. Daar ben ik wel een beetje trots op en het is goed vol te houden. Zo nu en dan baal ik natuurlijk wel van de hele situatie, maar er is ook zoveel moois om naar toe te leven. Onze trouwdag, de derde verjaardag van ons meisje. Dus daar de focus maar op!
Alle reacties Link kopieren
Vreemd genoeg nu ineens weer een beetje bloed gehad. Heb al gezocht wat het zou kunnen zijn... jullie een idee?
Alle reacties Link kopieren
hee dat is gek? Wanneer zou je weer ongesteld moeten worden dan?
Alle reacties Link kopieren
Het bloeden van de miskraam is twee weken geleden gestopt. Dus ik gok over ongeveer twee weken..
Alle reacties Link kopieren
Heel bijzonder knus? Even een gekke vraag maar telt een miskraam als menstruatie of? Is t een soort nabloeding ofzo?



Wij gister in het ziekenhuis goed nieuws gekregen! Voor zover ze zien is er niks aan de hand en krijgen we gewoon een kindje met een klein hoofdje tot nu toe. Over 2 weken terug om weer te meten. De gyn schakelde over naar 3D dat was zoooo mooi!!
Alle reacties Link kopieren
Een miskraam en de bloeding die daarbij hoort is het uitwerken van de vrucht en baarmoederslijmvlies. Het gaat er niet in één keer allemaal uit maar in gedeeltes. Dus denk niet dat je het als menstruatie moet beschouwen. Normaal komt de menstruatie 4-6 weken na de miskraam weer op gang.



Mijn miskraam begon wel 4 weken geleden, maar is pas twee weken geleden gestopt. Dus is het een ongestelheid, geen idee? Vrouwenlichamen zijn gewoon veel te ingewikkeld
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat bij jou alles toch goed is mandy! Geeft weer een geruster gevoel. 3d is inderdaad leuk om te zien!
Alle reacties Link kopieren
Tjee knus, heel lastig om te zeggen, eigenlijk zou je alleen wat kunnen inschatten als je je temp meet, of op een andere manier je eisprong bij houdt, maar denk dat je dan helemaal gek wordt, beetje los laten is dan wel beter..



Is de bloeding nu als een menstruatie of toch weer anders? Ik heb echt geen idee. Hoor ook weleens dat vrouwen van de eisprong een kleine bloeding krijgen?



Ooh Mandy, Fijn! Die gerust stelling, een kindje kan ook gewoon een iets kleiner hoofdje hebben dan gemiddeld, 't zegt allemaal niet veel gok ik, zijn allemaal gemiddeldes enzo.. Maar je zat nog goed dus dat is zeker fijn te horen! Ooh, 3D echo heel mooi gok ik



Haha, enne dat eten, hier ook een dingetje hoor, zak snoep ligt in m'n la op het werk, daar in tegen vind ik gelukkig de frisheid van fruit en sommige groentes ook erg lekker, dus ik snack overal wat van! Vooral afwisseling heb ik enorm nodig. Nu heb ik heel erg een droog en vieze smaak in m'n mond echt vervelend, maakt me misselijk en lastig met wat te eten. Hormonen doen veel met je!
Alle reacties Link kopieren
Haha dat is dan een goed voordeel Bb. Dat het je lukt ongezond af te wisselen met gezond. En verder ook niet te druk om maken. Komt na die tijd wel weer goed!



Het leek qua structuur en kleur op een ongesteldheid maar het is heel weinig. Dat van die eisprong had ik ook gelezen, dus gisteravond nog maar even gevreeën voor de zekerheid haha!



En temperaturen lijkt me wel handig, maar tegelijk wil ik het zo relaxed mogelijk allemaal aangaan. Anders raak ik compleet in de stress.
Alle reacties Link kopieren
Hier sinds gisteren avond door de afscheiding heen, gedroogd donker bloed (korrelig) bij toilet bezoek. Waarschijnlijk helemaal niks om zorgen over te maken want het is minimaal.. Mja schrik wel even. Hopelijk blijft het hierbij... Maar dat is nog niet gezegd.
Alle reacties Link kopieren
O nee Bb! Ik hoop dat het goed blijft gaan. Dat is schrikken!



nieuwe nod : 8 maart. Ronde weet ik niet meer



Toch echt ongesteld. Dus dat is weer snel op de rit dan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven