Zwanger = beter voelbare baarmoedermond?

26-04-2012 08:20 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bijna 11 weken zwanger en vanochtend voelde ik opeens 'down under' iets hards/ stugs. Volgens mij is dat mijn baarmoedermond. Is het normaal dat deze harder en stugger aanvoelt? En beter te voelen is.

Misschien een hele stomme vraag hoor, maar ik schrok er een beetje van.. ben nooit eerder zwanger geweest dus maak me een beetje zorgen.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd verder geen tips ben een man
Alle reacties Link kopieren
geen flauw idee. Heb wel een mini bubbels, maar heb nog nooit down under zo diep gevoeld , met name tijdens mijn zwangerschap niet. Ik zou daar ook niet weer aan voelen als ik jouw wa. De baarmoeder mond is erg gevoelig voor infecties, en juist tijdens de zwangerschap wil je dat echt niet hebben!!!
Alle reacties Link kopieren
Maar daar komt partner toch ook tijdens seks en zo diep zit het niet..
Alle reacties Link kopieren
"rowe24, 25 minuten geleden

Maar daar komt partner toch ook tijdens seks en zo diep zit het niet.."



Ik kan mijn baarmoedermond niet voelen hoor! Waarom voel je er trouwens aan?
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij zit hij heel laag. Ik was na 2 miskramen heel onzeker en ik probeerde te voelen of mijn baarmoedermond open stond (voorteken voor miskraam) Maar dat het daar veranderd is dus wel normaal ja.
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik het voelde tijdens het wassen. Is toch normaal dat je tijdens het douchen ook van binnen mee wast.. Was er niet expliciet naar opzoek zeg maar maar voelde het zitten en had het nog nooit zo gevoeld. Vandaar mijn zorgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:rowe24 schreef op 26 april 2012 @ 09:35:

Omdat ik het voelde tijdens het wassen. Is toch normaal dat je tijdens het douchen ook van binnen mee wast.. Was er niet expliciet naar opzoek zeg maar maar voelde het zitten en had het nog nooit zo gevoeld. Vandaar mijn zorgen.Vraagt zich af of je dat dan met een washandje doet, dat van binnen mee wassen....
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Blijf eruit met je vingers nu je zwanger bent.

Dat de baarmoeder potdicht zit en hard aanvoelt lijkt mij alleen maar goed , kindje moet immers binnengehouden worden.



En van binnen wassen doe ik niet echt hoor...rondom de opening maar ga niet helemaal met mijn vingers naar binnen om daar rond om tewassen.....en het stinkt nooit en heb nooit ergens last van
Alle reacties Link kopieren
En er volgen nog wel meer veranderingen de komende tijd. Als je buik dikker wordt bijvoorbeeld hoef je je echt geen zorgen te maken. Dat kind vreet ruimte vanbinnen dus puilt het een en ander op termijn gewoon een beetje uit. Daar hoef je volgens mij niet eerder zwanger voor te zijn geweest om dat te weten of te bedenken.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
* vraagt zich nu af of ze vies is omdat ze zich eigenlijk nooit vanbinnen wast*
Alle reacties Link kopieren
quote:Floortje_1981 schreef op 26 april 2012 @ 10:20:

* vraagt zich nu af of ze vies is omdat ze zich eigenlijk nooit vanbinnen wast*
Alle reacties Link kopieren
nou lekkere reactie's waar je wat aan hebt rowe...



Volgens mij is het wel normaal dat het nu anders aan voelt. Normaal is je baarmoedermond wat open en tijdens je vruchtbare dagen staat hij nog verder open. Nu schijnt het potdicht te zijn en er een slijmprop te zitten.



Ik was me ook weleens wat vanbinnen hoor. Volgens mij is dat niet echt nodig, maar ook niet erg zolang je het alleen met water doet. (geen zeep ect.) En je er ook vooral nu maar op let dat je met schone vingers doet. Je mag ook gewoon seks hebben enzo, dus kan dit ook geen kwaad lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Bel met je verloskundige. Geen gekke vraag hoor. Ze hebben vast gekkere dingen gehoord/gezien. Ze zijn er ook om jou gerust te stellen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Floortje_1981 schreef op 26 april 2012 @ 10:20:

* vraagt zich nu af of ze vies is omdat ze zich eigenlijk nooit vanbinnen wast*ja, je bent vies.
Alle reacties Link kopieren
Fijn van die cynische reacties, kun je echt wat mee als je je vreselijk bezorgd voelt... Bedankt aan degenen die me wel normaal antwoord geven!
Alle reacties Link kopieren
sorry het was niet cynisch bedoelt TO.



Je bmm verandert als je zwanger wordt, hij wordt idd een stuk stugger dus waarschijnlijk voel je dat. Maar in de zwangerschap is je bmm meestal een stuk lastiger te voelen juist omdat hij zich kantelt naar achteren. Je moet over het algemeen echt flink ver naar binnen voelen om je bmm te voelen. Dus als je je zorgen maakt zou ik het toch even met je verloskundige bespreken. Die kijken daar niet raar van op.



Pas wel op met teveel van binnen dingen doen, wassen is echt niet nodig, en voelen liever ook niet teveel. Vingers zijn toch scherper dan een penis (omdat je schrijft dat sex wel mag). Je wil nu gewoon geen infectie daar oplopen!
Alle reacties Link kopieren
Ik kan niet bij mijn baarmoedermond, en ik was me niet van binnen.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
quote:rowe24 schreef op 26 april 2012 @ 12:07:

Fijn van die cynische reacties, kun je echt wat mee als je je vreselijk bezorgd voelt... Bedankt aan degenen die me wel normaal antwoord geven!Als je je zorgen maakt, ga naar de VK. Maar je hoeft je echt, echt niet helemaal van binnen te wassen hoor, dat doet je lijf zelf. Ik kan me daar eerlijk gezegd zelfs weinig voorstelling van maken hoe dat praktisch zou moeten.
Alle reacties Link kopieren
sterker nog, ik zou zeggen: was je ajb niet van binnen. Da's als je niet zwanger bent al geen goed idee (niet nodig en kan tot (schimmel)infecties door verstoorde balans leiden), maar als je zwanger bent ben je nog gevoeliger voor infecties (bv schimmel en blaasontstekingen) dus je moet echt je vagina zelf het laten regelen...

Verder eens met meaghan: overleg met je vlos als je je zorgen maakt. Ik had rond 16 weken ofzo dat mijn bmm wat lager dan normaal zat (merkte ik tijdens sex) maar dat corrigeerde zichzelf ook snel weer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven